Nedaleko švédského Göteborgu má Skanska svůj důl Vikan Kross. Volvo tam aktuálně zkouší několik prototypů autonomních elektrických důlních strojů.
foto: Volvo CE
Ve švédském dole Skanska se po dobu 10 týdnů bude prohánět osm malých autonomních plně elektrických nákladních vozidel HX2, 70tunový hybridní elektrický bagr EX1 a hybridní nakladač LX1. Na projektu spolupracují Volvo CE, Skanska, Švédská energetická agentura a dvě tamní univerzity.
foto: Volvo CE
„Museli jsme zcela přehodnotit způsob jakým pracujeme a jak vnímáme efektivitu strojů… Řešení pro celý důl, které bylo vyvinuto ve spolupráci se Skanska, není zatím komerčně prodejné a my budeme i nadále vyhodnocovat výsledky testů. Naučili jsme se nicméně už tak obrovské množství nových věcí, jejichž prvky budeme zapracovávat do našeho budoucího produktového vývoje,“ řekl k tomu Melker Jernberg, prezident Volvo CE.
foto: Volvo CE
Elektromobilita proniká také do oblasti strojního vybavení čím dál tím víc. A na novém projektu Volvo CE, součásti Volvo Group, je to jasně vidět.
Za totáče jsem chvilku v dolech pracoval taky a na elektriku
Za totáče jsem chvilku v dolech pracoval taky a na elektriku tam jelo všechno už tehdy.
A jak jinak byste to chtěl honit? Ještě tak
A jak jinak byste to chtěl honit? Ještě tak vzduchem.
Soudruhu, oni nám tam ti kulaci chcípaji jak mouchy. A soudruhu nebude to tím, že ty mašiny trošičku smrdí? Co na to kanárci?
Tak treba v dolu na zeleznou rudu v Kirune nakladaky a
Tak treba v dolu na zeleznou rudu v Kirune nakladaky a autobusy (turisticka atrakce) se spalovacim motorem zajizdi pomerne hluboko do dolu. A evidentne tam zadni svedsti soudruzi jako mouchy nechcipaji.
Nechci Vám brát iluze, rok jsem brigádně fáral do 650 m a
Nechci Vám brát iluze, rok jsem brigádně fáral do 650 m a níže na dole Rudý říjen, později Důl Heřmanice v Ostravě a setsakra se odvětrávalo, aby se přežila jedoucí mašinka s vozíky. Ale to se bavíme o chodbách zhruba do 2 metrů výška a šířka necelé 3. Ne jako v Kiruně, kde „Autobus Vás nabere v centru města a jede v něm nejen do areálu dolů, ale i hluboko do podzemí, což je úžasné. Prohlídka sama je celkem krátká. Ve dvou chodbách jsou technika, plánky, fotky. Součástí jsou také staré snímky a ukázka historické kanceláře.“ viz https://www.tripadvisor.cz/Attraction_Review-g189815-d2251520-Reviews-LKAB_s_Visitor_Centre-Kiruna_Norrbotten_County.html
offtopic: Tak Mercedes EQC je „venku“, má to mít 80kWh
offtopic: Tak Mercedes EQC je „venku“, má to mít 80kWh baterii, ale u Daimlera mají stále ještě hokej mezi Ah,V a kWh takže kdoví kolik ta kapacita vlastně bude. Rozměrově (rozvor, délka šířka) to pasuje na I-Pace.
A standardní „přesdržku“ jim posílám za 7,4kW nabíječku.
Cena už je také venku?
Cena už je také venku?
Šikovní kluci.
Šikovní kluci.