Volvo dodá do švédského Göteborgu rekordních 157 elektrobusů

Společnost Volvo Buses získala největší objednávku na elektrické autobusy v Evropě. V roce 2020 zahájí společnost Volvo Buses dodávku 157 elektrických kloubových autobusů firmě Transdev.

Transdev je firmou poskytující služby mobility, provozovatelem a celosvětovým integrátorem mobility; jejím cílem je poskytovat lidem svobodu pohybu, kdykoli a jakýmkoli zvoleným způsobem.
foto: Volvo Buses

Autobusy se budou provozovat na několika různých trasách po Göteborgu. Výsledkem nasazení těchto autobusů bude výrazné omezení emisí a hluku, a tak bude možné elektrické autobusy provozovat i v chráněných zónách nebo oblastech podléhajících speciálním omezením.

„Nesmírně nás těší, že jsme získali historicky největší objednávku na elektrické autobusy v Evropě – na plných 157 kusů. Volvo je průkopníkem v oblasti elektromobility a udržitelné veřejné dopravy. Výhledově máme připraven ucelený systém pro města, zahrnující vozidla, služby a dobíjecí infrastrukturu. Zaměřujeme se na řešení nabízející vysokou spolehlivost a vysokou úroveň služeb pro dopravce i cestující. Tato velká objednávka potvrzuje skutečnost, že elektrické autobusy jsou již dnes považovány za udržitelné a ekonomicky životaschopné řešení pro náročné potřeby vysokokapacitní veřejné dopravy,“ říká Håkan Agnevall, prezident společnosti Volvo Buses.

„Transdev je dnes předním evropským provozovatelem elektrických autobusů, jenž si je vědom výzev spojených s přechodem na elektrický pohon. Proto jsme si nesmírně pečlivě vybírali partnera schopného nabídnout ucelený přístup – takového, který by byl schopen zajistit autobusy i dobíjecí infrastrukturu, včas a s vynikající dobou provozuschopnosti. Máme obzvláště velkou radost z možnosti oznámit, že naše rozhodnutí při výběru partnera k provozování městských autobusů padlo právě na Volvo, přímo zde v jeho domovském městě Göteborgu,“ komentuje Gunnar Schön, prezident společnosti Transdev Sweden.

Všechny autobusy budou stejného typu – nedávno uvedeného kloubového autobusu 7900 Volvo Electric Articulated. Kapacita autobusu Volvo Electric Articulated je 150 cestujících a jeho spotřeba energie je o 80 % nižší než v případě srovnatelného autobusu na naftu.

Model Volvo Electric Articulated kombinuje vysokou převozní kapacitu s nízkými provozními náklady. Autobusy se budou nabíjet prostřednictvím rychlonabíjecích stanic podél trasy s využitím běžného rozhraní s otevřeným standardem OppCharge, aby byl provoz těchto vozidel co nejefektivnější. Objednávka kromě elektrických autobusů zahrnuje i 27 autobusů na bionaftu pro regionální provoz, splňujících emisní normu Euro IV.

„Pro nás jakožto dodavatele služeb mobility je klíčové být vždy schopen nabídnout cestujícím dobré služby a plně funkční vozidla, ale neméně důležité je i to, aby naši řidiči měli dobré pracovní prostředí. Nové autobusy, zejména pak tichá elektrická vozidla, znamenají nejen čistší města, ale též lepší každodenní pracovní prostředí,“ vysvětluje Gunnar Schön.

„Elektromobilita přináší nové atraktivní příležitosti z hlediska městského plánování, neboť nyní máme k dispozici bezemisní a tichou veřejnou dopravu, kterou lze provozovat blíže k obyvatelům města. Volvo chce být leaderem snah o rychlejší elektrifikaci a stát se partnerem měst, která mají v úmyslu zavádět dlouhodobě udržitelná řešení veřejné dopravy pro své obyvatele,“ uzavírá Håkan Agnevall.

tisková zpráva

10 Comments on “Volvo dodá do švédského Göteborgu rekordních 157 elektrobusů”

  1. Tak šup, proč už je nemá Praha?
    Koukám nejdelší linka

    Tak šup, proč už je nemá Praha?

    Koukám nejdelší linka autobusu v Praze má 28 km (177).
    Délka jízdy 75 minut.
    Tenhle autobus je přesně velikostně pro tuto linku. 150 cestujících, kloub.

    Jestli má 400kWh baterii, tak na stoprocent ujede minimálně 200 km, ale spíš víc.

    No a to přesně vydá na 7 hodin jízdy na této lince, bez dobíjení ve smyčkách a po cestě. Tj. mohl by jezdit klidně i celý den, se zastávkami na rychlonabíječkách v koncových smyčkách kde si připojí na pantograf na tramvajovou síť.

      1. U autobusu se dela v 50.000 mala udrzba, ve 100.000 velka a v
        U autobusu se dela v 50.000 mala udrzba, ve 100.000 velka a v 500.000 generalka. Bejvavalo, ze tahac Volvo po dvou milionech jen malinko bral olej, ty doby jsou zel pryc. Zaruka je rok u autobusu stejne jako u elektrobusu. Netusim na kolik km je zaruka u autobusu. Prottera dava zaruku na elektrobus 50.000 km.

        1. Nemáte pravdu. Mám osobní zkušenost s nákupem (tedy ne
          Nemáte pravdu. Mám osobní zkušenost s nákupem (tedy ne pro sebe 😀 ) Iveco Crossway line, což je úplně normální linkáč z Vysokého Mýta, dříve Karosa, s dieslovým šestlitrem.
          Záruka je dva roky bez omezení km, přičemž jeho předchůdce měl za ty dva roky natočeno 160 tisíc km. Což pro pohonné ústrojí není nic. Masivní motory mají litrový výkon asi 35 kW a vydží neskutečně moc.

          Ojetý luxusní dálkáč s milionem km vás přijde klidně na 5 mega.

          Záruka 50 tisíc km na elektrobus je naprostý výsměch. To dálkový autobus najede za dva měsíce.

  2. Zajímalo by mě, kolik baterie v busech vydrží, protože
    Zajímalo by mě, kolik baterie v busech vydrží, protože tam budou mít nesrovnatelně vyšší zátěž a hlavně počet nabití za rok než průměrné elektromobily. Elektrobus bude nabíjen několikrát denně, průměrný osobák jen několikrát týdně.

      1. Tak to máš recht. Akorát že zde jde o Volvo Trucks a to z
        Tak to máš recht. Akorát že zde jde o Volvo Trucks a to z (nepatrně) větší části držej Indové.
        Číňani, tedy Geely, mají ve Volvo Group (neplést s Volvo Trucks) dle všeho jen 15% podíl, ale je tam nějakej hokej v počtu hlasů, které nekorelují přímo s výší podílu. Navíc nevím nakolik má Volvo Group váhu ve Volvo Trucks? Takže čínská přítomnost tam je, ale je otázkou jak moc velká a jak velkou váhu mají hlasy jiných majitelů, kteří nejsou z Číny?

Napsat komentář