Volvo a Northvolt dál utužují partnerství ve vývoji a výrobě baterií

Společnosti Volvo Cars a Northvolt se chystají v rámci investice do výzkumu a výroby akumulátorů ve výši 30 miliard SEK otevřít v Göteborgu R&D centrum, v němž se budou společně věnovat výzkumu a vývoji.

Centrum pro výzkum a vývoj, které bude uvedeno do provozu v roce 2022, vytvoří v Göteborgu několik stovek pracovních míst a zároveň se díky němu stane společnost Volvo Cars jednou z mála automobilových značek, které zahrnou vývoj a výrobu akumulátorových článků do svých komplexních inženýrských schopností. 

V návaznosti na partnerství, o jehož uzavření obě společnosti informovaly v předchozí části letošního roku, podepsaly společnosti Volvo Cars a Northvolt závaznou dohodu o vytvoření společného podniku pro vývoj a udržitelnou výrobu akumulátorů určených pro příští generaci čistě elektrických vozů Volvo.

Po zřízení nového centra pro výzkum a vývoj v Göteborgu bude následovat výstavba nového evropského výrobního závodu. Tato továrna se zaměří na výrobu nejmodernějších akumulátorových článků nové generace, které budou speciálně vyvinuty pro příští generaci vozů Volvo a Polestar. Ke zveřejnění informací o přesné lokalizaci výrobního závodu by mělo podle očekávání dojít začátkem roku 2022.

Nové centrum pro výzkum a vývoj se bude nacházet v těsné blízkosti dosavadního zázemí automobilky Volvo Cars, kde taktéž probíhá výzkum a vývoj, a také stávajícího kampusu inovací společnosti Northvolt ve švédském Västeråsu, čímž bude zajištěna potřebná synergie i efektivita při vývoji akumulátorových článků.

„Naše partnerství se společností Northvolt nám zajistí dodávky vysoce kvalitních a udržitelným způsobem vyrobených akumulátorů pro příští generaci čistě elektrických vozů Volvo,“ uvedl Håkan Samuelsson, generální ředitel společnosti Volvo Cars. „Tím dojde k posílení našich klíčových kompetencí a naší pozice v rámci transformace ve výrobce plně elektrických osobních vozů.“

Smyslem partnerství obou společností je soustředit se na vývoj akumulátorů na míru, díky nimž by řidiči vozů Volvo získali to, co požadují: dlouhý dojezd a rychlé nabíjení. Automobilka spolupracuje se společností Northvolt na vytvoření komplexního systému, který by zahrnoval vše od vývoje po výrobu akumulátorů. Tato hluboká vertikální integrace je velmi důležitá vzhledem k tomu, že akumulátory představují při výrobě elektrických vozů tu největší individuální nákladovou položku a také mají největší podíl na uhlíkové stopě.

„Společnost Volvo Cars představuje skvělého partnera na cestě k zajištění dodávky akumulátorových článků vyrobených na území Evropy při velmi nízké uhlíkové stopě, které jsou prostřednictvím integrace do vozidel optimalizovány tak, aby mohly elektromobily nové generace nabídnout ten nejlepší výkon,“ uvedl generální ředitel společnosti Northvolt Peter Carlsson.

Pokud jde o jejich společnou továrnu na výrobu akumulátorů, společnosti Volvo Cars a Northvolt se nyní nacházejí v závěrečné fázi výběrového řízení, jehož cílem je najít v Evropě vhodnou lokalitu. Potenciální roční kapacita závodu bude až 50 GWh, což stačí na dodávku akumulátorů až pro půl milionu vozů ročně. Výstavba továrny bude zahájena v roce 2023 a s velkovýrobou je počítáno od roku 2026, přičemž by zde mělo být podle plánů zaměstnáno až 3 000 lidí.

Souběžně s dohodami o dodávce akumulátorů zajistí partnerství se společností Northvolt také potřebné akumulátorové články evropského původu, které jsou součástí ambiciózních elektrifikačních plánů společnosti Volvo Cars. Cílem automobilky je, aby do poloviny současného desetiletí tvořila 50 % jejího odbytu čistě elektrická vozidla a do roku 2030 chce prodávat výhradně plně elektrická auta.

Partnerství se společností Northvolt je klíčovým předpokladem k naplnění ambice automobilky Volvo Cars, v rámci níž se chce stát lídrem v oblasti prémiových elektrických vozů a od roku 2030 prodávat výhradně čistě elektrická vozidla. Současně se jedná o velmi důležitý krok přispívající k rozšiřování schopností společnosti Volvo Cars vést vlastní vývoj.

zdroj: tisková zpráva

20 Comments on “Volvo a Northvolt dál utužují partnerství ve vývoji a výrobě baterií”

  1. Zdravim vsechny blbecky, kteri se vysmivali za skokove zdrazeni elektriny zakaznikum Bohemia Energy. Jak to tak vypada, spousta tech skodolibych blbecku ted dostava dopisy o zdrazeni a jsou z toho uplne hin. Pry ze meli fixovanou cenu. Haha a nemeli, jen smlouvu na dobu urcitou. Brani se tim, ze tem smlouvam nerozumeli, pry moc slozite. Ale zaroven to jsou ty sami blbecci kteri rozumi vsemu a radi celemu svetu jak ma co byt. Bohuzel tato lidska spodina s pulmozkem je pro svet vetsi pritez nez covid a vsechny viry sveta. Volici zemana, spd, ano, komunistu a podobne verbeze.

                1. to je blbost, jsou to následky války kterou rozpoutal mlask a jeho přicmrdovatelé identifikovatelní dle specifického typu vozu… 😉

                1. Proboha kolik je Vám let? Na světě jsou kartely výrobců aut, léků, potravin, cigaret, alkoholu atd, všichni prosazují svoje zájmy a někdy i podvádí, tak vítejte v reálném světě.

                2. Mozna to nevite, nebo to za Uralem neni, ale v civilizovanych zemich jsou kartely zakazane. Jakekoliv domlouvani ceny mezi konkurenty je trestne a kazdorocne to vidime, jak firmy za poruseni plati vysoke pokuty. Opec+ je zlocinecka organizace, ktera pusobi v necivilizovanem svete a tudiz jsou nase zakony na ne kratke. Domlouvani ceny vam zjevne nevadi. Ptam se proc.

                3. Až dospějete tak pochopíte, že takhle to bohužel funguje pouze v pohádkách, a např,Bavorsko je korupcí také proslavené, protože jsou tam u moci stejné strany beze změny už desítky let, což jako „poloněmec“určitě víte.

                4. Ja pohadky nemusim. Koukam, ze kazda levarna je podle vas dobra. Existuji vicemene dva druhy lidi. Ten prvni se snazi zit s ostanimi lidmi v harmonii a pomaha lidem, kteri se ocitli v nesnazich. Ta druha cast lidi je pravy opak. Vyckavaji na slabou chvilku ostatnich lidi a kdyz se naskytne prilezitost, tak ukoristi jejich majetek bez litosti a bez zabran. Jejich dalsi osud je jim uplne fuk.
                  Zrejme tusite do ktere skupiny vas radim.

                5. Tak ještě jednou, a velkými písmeny, jako pro malé děti::Až dospějete tak pochopíte, že takhle to BOHUŽEL funguje pouze v pohádkách

    1. Ale to se tady snažím už několikátým rokem marně vysvětlovat…
      Jako můžu stále dokola opakovat, že nic jako fixace nikomu nepomůže v prostředí, které je systémově nastaveno na kolaps.

      Ale peču už na to, pro mě jsou články na téma cenový hit jménem elektromobil a diskuze k nim zdrojem opravdu povedeného obveselení, viz třeba Chroustovy kalkulace výhodnosti ze září, to je prd*l na druhou 😀
      https://www.hybrid.cz/hit-jmenem-elektricky-pohon-vyplati-se-jizda-elektromobilem/

      1. Skodolibost je vase prvni jmeno a kolaborant druhe. Zajiste mate jeste dalsi podobna jmena. Ale muzete si byt jisty, elektromobilita se prosadi i kdybyste zral zlosti treba listi.
        Soucasna energeticka cenova krize posili vyzname OZE a tim se fosilni mafie sama likviduje. Mozna ze v Cezku chybi lidem pul mozku a budou lamentovat, ze za vsim je OZE. Ale nastesti je Cezko bezvyznamna anomalie a premena probehne mimo Cezko a bez Cezka. FVE predstavuje pro obcana jedinecnou moznost investovat do neceho, co mu bude generovat minimalne 25 let renditu. Chytry se toho chopi a hloupy bude jeste hloupejsi.

Napsat komentář