Volkswagen představil nový Multivan T7, který bude poprvé v historii nabízet i ve verzi plug-in hybrid.
foto: Volkswagen
Tento krok umožnila především změna platformy. Nový Multivan je totiž postaven na platformě Modular Transverse Toolkit na rozdíl od svého předchůdce T6, který stojí na platformě MQB.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen představí nový Transporter T6
Plug-in hybridní verze Volkswagen Multivan T7 kombinuje elektrický motor o výkonu 85 kW s naftovým 110 kW motorem a baterií o kapacitě 13 kWh. Maximální točivý moment celého systému je 350 Nm a jeho celkový maximální výkon pak 160 kW.
Výrobce automobilů z Wolfsburgu zatím neposkytl informace o dojezdu čistě elektrického pohonu. Podle jeho vyjádření je ale navržen tak, aby stačil na pokrytí „běžných denních vzdáleností“. K dispozici zatím nejsou ani podrobnosti o výkonu nabíjení.
foto: Volkswagen
Pro všechny verze se dodává sériově mimo jiné Car2X (systém pro upozorňování na lokální nebezpečí), systém pro sledování prostotru před vozidlem „Front Assist“ včetně funkce nouzového brzdění City Brake, asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu „Lane Assist“, asistent pro změnu jízdního pruhu s novým asistentem pro odbočování, rozpoznávání dopravních značek a tempomat.
Multivan T7 by měl podle vyjádření Volkswagenu startovat v elektrickém módu, ovšem se dvěma výjimkami: když má baterie nižší teplotu než -10 °C a když je úroveň nabití baterie moc nízká. Pouze na elektrický pohon může nový Multivan jet rychlostí až 130 km/h, při překročení této rychlosti se automaticky zapne spalovací motor.
Automatická převodovka byla speciálně vyvinuta pro verzi plug-in hybrid. Ta je totiž šestistupňová, zatímco u ostatních verzí T7 je sedmistupňová. Všechny verze pak mají náhon pouze na přední kola a manuální převodovku už v této dodávce nenajdete.
Dodávka VW T7 je dlouhá 4,97 m, široká 2,29 m (včetně zrcátek) a vysoká 1,9 m. Model je k dispozici pouze s rozvorem kol 3,124 m, jeho delší verze s 5,17 m jednoduše 20 cm „přečuhuje“. Přední část Multivanu svým vzhledem silně připomíná Volkswagen Caddy, změna designu je viditelná hlavně vzadu.
Na první pohled si všimnete, že koncová světla už nejsou svislá jako u ostatních modelů, ale vodorovná. Nová dodávka nabízí také více prostoru než její předchůdci. Všechny verze mají 7 sedadel.
Krátká má za normálních podmínek úložný prostor o objemu 469 l a ta dlouhá při odstranění druhé a třetí řady sedadel až 4053 l. Volkswagen zatím neposkytl informace ohledně ceny ani ohledně data uvedení modelu Volkswagen T7 Multivan eHybrid na trh.
V blízké době chce Volkswagen na trh uvést také plně elektrické dodávky: lifestylové MPV ID.BUZZ a městský lehký užitkový vůz ID. BUZZ Cargo.
Mne by se spis libil elektrickej s aspon 80kWh baterkou, radsi
Mne by se spis libil elektrickej s aspon 80kWh baterkou, radsi 100 a prozatim treba s malym REXem od i3 na dojezdy k nabijecce. Nez dizl s mini baterkou :/
To by měl být
To by měl být ID.Buzz:
https://www.volkswagen.cz/elektricke-a-hybridni-vozy/rodina-vozu-id/id-buzz
Ten prave nebude mit toho REXe :/ Takze malej dojezd. A pritom
Ten prave nebude mit toho REXe :/ Takze malej dojezd. A pritom spotreba jak tank. Proto bych tam daval alespon volitelne toho rexe na prodlouzeni dojezdu.
To je jasné, rodina ID jsou čisté EV, nějaký Rex je už,
To je jasné, rodina ID jsou čisté EV, nějaký Rex je už, podle mě, minulosttí. Buď elektrika nebo plug-in.
REX je zbytečná hovadina a zdroj nadbytečných problémů
REX je zbytečná hovadina a zdroj nadbytečných problémů kvůli poruchám a nutným opravám protože je používán nárazově a sporadicky což pro spalovák není ideální.
Ale ten spalovak je vlastne jen spalovacek o neco vetsi nez
Ale ten spalovak je vlastne jen spalovacek o neco vetsi nez sekacka, a na auto velikosti tranzita se spotrebou jako tank by se museli baterky na ceste Evropou nabijet kazdych 150-200kilaku(mluvim o tom Buzzu), tenhle hybrid je v dnesni dobe z pohledu dodavky uplne k nicemu. Proto zminuji toho Rexe.
A má bejt? Já vím přesno co to je REX. I spalovák v
A má bejt? Já vím přesno co to je REX. I spalovák v motorový pile nebo sekačce dělá problémy a musí se udržovat.
„Na první pohled si všimnete, že koncová světla už
„Na první pohled si všimnete, že koncová světla už nejsou svislá jako u ostatních modelů, ale vodorovná.“
Jo, jo, to je na těch dvou fotkách, jedna zepředu a jedna z interiéru, opravdu pěkně vidět 🙂
Takže jako obvykle, copy and paste tiskové zprávy, žádná vlastní práce, tabulka s rozměry, příp. srovnání s předchozí generací. Takových „článků“ lze vydat 10 za den.
Tady více fotek i více info třeba i o nabídce motorů:
https://www.autorevue.cz/novy-volkswagen-multivan-t7-2021-oficialne-rozmery-motory-technika-fotky
No já vám to prozradím, 110kW diesel hybrid bude o 300
No já vám to prozradím, 110kW diesel hybrid bude o 300 tisíc dražší, než 150kW diesel. Zástupy masochistů už se srocují do fronty, protože jak známo není větší požitek, než na dovolenou řídit horší dražší třítunové auto s o třetinu menším výkonem.
🙂 Navíc, kdo si kupuje takové auto, aby s ním jezdil
🙂 Navíc, kdo si kupuje takové auto, aby s ním jezdil couračky po okolí. Počítám, že ta baterka nedá víc jak 50 km.
A pro diesel je strašně dobré, když se motor pořád zapíná a vypíná.
Treba mne by se to hodne libilo – nemam a nechci dve auta.
Treba mne by se to hodne libilo – nemam a nechci dve auta. Parkrat za tyden jezdim nekolik desitek km po meste a okoli za praci atp, obcas na vikendy a dovolene s deckama na delsi vylet – ted k tomu slouzi vw sharan v nafte a za to mne mestane urcite pravem nepochvali… jina vec je, ze pokud by se to bralo z ekonomickeho hlediska, bude to hadam nesmysl, protoze tech treba 300-400 tisic rozdilu v cene asi nikdy nemuze na tech kratkych cestach zaplatit. Ale ro auto vypada krasne a mit na to zbytecn dve mega, umim si ho predstavit v garazi pripojene do zdi 🙂