Volkswagen uvádí nový Multivan T7 poprvé také jako plug-in hybrid

Volkswagen představil nový Multivan T7, který bude poprvé v historii nabízet i ve verzi plug-in hybrid.

Nový Volkswagen Multivan nabídne objem zavazadlového prostoru až 4053 litrů a variabilní uspořádání sedadel v novém kolejnicovém systému
foto: Volkswagen

Tento krok umožnila především změna platformy. Nový Multivan je totiž postaven na platformě Modular Transverse Toolkit na rozdíl od svého předchůdce T6, který stojí na platformě MQB.

Plug-in hybridní verze Volkswagen Multivan T7 kombinuje elektrický motor o výkonu 85 kW s naftovým 110 kW motorem a baterií o kapacitě 13 kWh. Maximální točivý moment celého systému je 350 Nm a jeho celkový maximální výkon pak 160 kW.

Výrobce automobilů z Wolfsburgu zatím neposkytl informace o dojezdu čistě elektrického pohonu. Podle jeho vyjádření je ale navržen tak, aby stačil na pokrytí „běžných denních vzdáleností“. K dispozici zatím nejsou ani podrobnosti o výkonu nabíjení.

Přístrojová deska je sériově vybavena digitálním panelem přístrojů „Digital Cockpit“ a informačním a zábavním systémem „Ready 2 Discover“. Tento systém nabízí prostřednictvím sériově dodávané jednotky OCU (Online Control Unit) pro připojení k internetu nejrůznější on-line služby a funkce. Jako „funkci na přání“ si mohou majitelé Multivanu navíc u systému „Ready 2 Discover“ nechat dodatečně aktivovat také navigační funkci.

Přístrojová deska je sériově vybavena digitálním panelem přístrojů „Digital Cockpit“ a informačním a zábavním systémem „Ready 2 Discover“. Tento systém nabízí prostřednictvím sériově dodávané jednotky OCU (Online Control Unit) pro připojení k internetu nejrůznější on-line služby a funkce. Jako „funkci na přání“ si mohou majitelé Multivanu navíc u systému „Ready 2 Discover“ nechat dodatečně aktivovat také navigační funkci.
foto: Volkswagen

Pro všechny verze se dodává sériově mimo jiné Car2X (systém pro upozorňování na lokální nebezpečí), systém pro sledování prostotru před vozidlem „Front Assist“ včetně funkce nouzového brzdění City Brake, asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu „Lane Assist“, asistent pro změnu jízdního pruhu s novým asistentem pro odbočování, rozpoznávání dopravních značek a tempomat.

Multivan T7 by měl podle vyjádření Volkswagenu startovat v elektrickém módu, ovšem se dvěma výjimkami: když má baterie nižší teplotu než -10 °C a když je úroveň nabití baterie moc nízká. Pouze na elektrický pohon může nový Multivan jet rychlostí až 130 km/h, při překročení této rychlosti se automaticky zapne spalovací motor.

Automatická převodovka byla speciálně vyvinuta pro verzi plug-in hybrid. Ta je totiž šestistupňová, zatímco u ostatních verzí T7 je sedmistupňová. Všechny verze pak mají náhon pouze na přední kola a manuální převodovku už v této dodávce nenajdete.

Dodávka VW T7 je dlouhá 4,97 m, široká 2,29 m (včetně zrcátek) a vysoká 1,9 m. Model je k dispozici pouze s rozvorem kol 3,124 m, jeho delší verze s 5,17 m jednoduše 20 cm „přečuhuje“. Přední část Multivanu svým vzhledem silně připomíná Volkswagen Caddy, změna designu je viditelná hlavně vzadu.

Na první pohled si všimnete, že koncová světla už nejsou svislá jako u ostatních modelů, ale vodorovná. Nová dodávka nabízí také více prostoru než její předchůdci. Všechny verze mají 7 sedadel.

Krátká má za normálních podmínek úložný prostor o objemu 469 l a ta dlouhá při odstranění druhé a třetí řady sedadel až 4053 l. Volkswagen zatím neposkytl informace ohledně ceny ani ohledně data uvedení modelu Volkswagen T7 Multivan eHybrid na trh.

V blízké době chce Volkswagen na trh uvést také plně elektrické dodávky: lifestylové MPV ID.BUZZ a městský lehký užitkový vůz ID. BUZZ Cargo.

tisková zpráva

11 Comments on “Volkswagen uvádí nový Multivan T7 poprvé také jako plug-in hybrid”

      1. Ale ten spalovak je vlastne jen spalovacek o neco vetsi nez
        Ale ten spalovak je vlastne jen spalovacek o neco vetsi nez sekacka, a na auto velikosti tranzita se spotrebou jako tank by se museli baterky na ceste Evropou nabijet kazdych 150-200kilaku(mluvim o tom Buzzu), tenhle hybrid je v dnesni dobe z pohledu dodavky uplne k nicemu. Proto zminuji toho Rexe.

  1. „Na první pohled si všimnete, že koncová světla už
    „Na první pohled si všimnete, že koncová světla už nejsou svislá jako u ostatních modelů, ale vodorovná.“

    Jo, jo, to je na těch dvou fotkách, jedna zepředu a jedna z interiéru, opravdu pěkně vidět 🙂

    Takže jako obvykle, copy and paste tiskové zprávy, žádná vlastní práce, tabulka s rozměry, příp. srovnání s předchozí generací. Takových „článků“ lze vydat 10 za den.

    Tady více fotek i více info třeba i o nabídce motorů:
    https://www.autorevue.cz/novy-volkswagen-multivan-t7-2021-oficialne-rozmery-motory-technika-fotky

  2. No já vám to prozradím, 110kW diesel hybrid bude o 300
    No já vám to prozradím, 110kW diesel hybrid bude o 300 tisíc dražší, než 150kW diesel. Zástupy masochistů už se srocují do fronty, protože jak známo není větší požitek, než na dovolenou řídit horší dražší třítunové auto s o třetinu menším výkonem.

      1. Treba mne by se to hodne libilo – nemam a nechci dve auta.
        Treba mne by se to hodne libilo – nemam a nechci dve auta. Parkrat za tyden jezdim nekolik desitek km po meste a okoli za praci atp, obcas na vikendy a dovolene s deckama na delsi vylet – ted k tomu slouzi vw sharan v nafte a za to mne mestane urcite pravem nepochvali… jina vec je, ze pokud by se to bralo z ekonomickeho hlediska, bude to hadam nesmysl, protoze tech treba 300-400 tisic rozdilu v cene asi nikdy nemuze na tech kratkych cestach zaplatit. Ale ro auto vypada krasne a mit na to zbytecn dve mega, umim si ho predstavit v garazi pripojene do zdi 🙂

Napsat komentář