Volkswagen rozjel výrobu své elektrické vlajkové lodi

Volkswagen rozjel v německém závodě v Emdenu výrobu svého nového vlajkového elektromobilu Volkswagen ID.7. Je to druhý globální model na bázi MEB.

Elektromobil Volkswagen ID.7 je po modelech ID.3, ID.4, ID.5 a ID.6 (dostupný jen v Číně) šestým elektromobilem postaveným na platformě MEB. Ale teprve druhým globálně prodávaným. Výroba plně elektrické limuzíny Volkswagen ID.7 se rozjela v továrně Emden.

Volkswagen ID.7 bude nejprve uveden na trh ve verzi Pro. Verze Pro je poháněna baterií o kapacitě 77 kWh (využitelných) a nabízí dojezd až 615 km. Později bude na trh uveden model ID.7 Pro S s baterií o kapacitě 86 kWh (využitelných) a dojezdem až 700 km. Volkswagen slibuje vynikající efektivitu díky optimalizované aerodynamice a nové generaci elektropohonu.

Volkswagen ID.7 má nízkou přední část, střechu připomínající kupé a zužující se záď. Kromě toho má ID.7 téměř zcela uzavřený podvozek, nově vyvinuté spoilery na kolech a boční vzduchové clony pro vedení vzduchu s minimálními energetickými ztrátami.

Auto už je ve výrobě, do prodeje půjde v Evropě letos na podzim. V Severní Americe se pak objeví příští rok.

zdroj: tisková zpráva

14 Comments on “Volkswagen rozjel výrobu své elektrické vlajkové lodi”

  1. VW je v hajzlu, drtí je prodeje Tesly Y a MG 4 zatímco jejich prodeje stagnujou a oni vyráběj na sklad. Nalejvání miliard a silný řeči je nezachránili. Místo toho vyráběj na sklad. Nedokázali prodat módní SUV tak myslej že uspějou v prodeji upadajícich sedanů. Lol. Možná v Číně, ale i tak pochybuju že je to vytrhne. Ha ha. :)))
    https://www.e15.cz/byznys/volkswagen-vytahuje-eso-v-boji-s-teslou-novy-passat-id-7-ma-zapocit-cestu-z-hluboke-krize-1410014

    1. Ani sa tomu nedivim. Tie auta co teraz predavaju su mackopsi. Proste hroza. Inak zacina sa medzi EV z EU vynarat taky mali problemik. Nejak nam poklesla max. hmotnost brzdeneho privesu. Vacsinou ku cca 1000kg a niekde sa to uz nerozlisuje brzdeny vs. nebrzdeny. Cize doba obytnych privesov zjavne konci, kedze tie maju 1.5-2t ak chcete nejaky rozumny pre vacsiu rodinu a nie len stan na streche. Tusilm len tesla X ma nieco vyse nad 2t. Cinanci este neviem. Celkom nechapem naco existuju modelove rady ala e-Berlingo s dojazdom ledva 200km, co patri pre EV hraci z pred 10tich rokov. Proste momentalna ponuka aut (aj novych spalovakov) je uplne nepouzitelna. Cas na Cinu (lenze tam sa tiez viazu na limity EU).

      Btw. pozeram ID Buzz co je viac miestne auto a zacina 60 tisic+ Eur. Takze co si teraz kupit? Auto ci byt?

    1. Jak, nemuselo být špatné? Ukažte mi šílence, který Volkswagenu zaplatí dva míče za materiálově a zpracováním ošizený elektromobil s dojezdem 400km plný zastaralých řešení typu ovládání šmatlabletem s jednou softwarovou chybou vedle druhé, o kterých mimochodem sám VW prohlásil, že to byl omyl a nová auta taková nebudou.

      Tohle auto tak dlouho chystali, až zastaralo, ještě než ho uvedli.

      1. K ceně toho auta se vyjadřovat nechci. Je jasné, že Tesla a čínské značky jsou ohledně ceny dnes už úplně někde jinde. Odhlédnu-li od ceny, tak mi ale jinak to auto samo o sobě přijde být jakž takž dobré, užitečné a schopné. Materiálově a zpracováním by už tentokrát nikterak ošizený být neměl (v tom se VW údajně už poučili), aerodynamický odpor má taky velice dobrý, takže by se dojezd dost mohl blížit tomu udávanému, šmatlablet už dnes mají všechna auta, softwarové chyby už prý podle aktuálních testů víceméně taky odstranili… Tak jenom ta cena (a v mém případě i vzhled) je překážkou, jinak bych do toho šel třeba i já.

Napsat komentář