Volkswagen přenáší s novými modely elektromobilů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo DNA legendárního vozu T1 do současnosti – a budoucnosti.
Volkswagen vstupuje s elektrickou dodávkou ID. Buzz do nového segmentu trhu, a urychluje tak v rámci strategie ACCELERATE realizaci své elektrické ofenzivy ve všech automobilových třídách. Do roku 2030 bude nejméně 70 % prodeje automobilů značky Volkswagen v Evropě připadat na čisté elektromobily, což je více než jeden milion vozidel. V Severní Americe a Číně dosáhne podíl elektromobilů nejméně 50 %.
„Model T1 byl ikonou 50. let minulého století,“ říká Jozef Kabaň, šéfdesignér značky Volkswagen. „S modelem ID. Buzz přenášíme jeho DNA do éry elektromobility. Geny a stylistické prvky této ikony úspěšně transformujeme do digitální éry. ID. Buzz je nadčasový, trvale udržitelný, a přitom extrémně funkční – díky těmto vlastnostem je jedinečný. V lidech na ulici vyvolává velké sympatie a pocit blízkosti.“
Jedinečné tvarové řešení modelů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo – tedy Bus a Transporter – je inspirováno jejich předchůdci. „Ikona má hodně společného s jednoduchostí,“ říká Marco Antonio Pavone, vedoucí vnějšího designu značky Volkswagen. „Každé dítě dokáže několika liniemi načrtnout auto, jakým je T1. A když vidím ID. Buzz, mohu říct: Wow, tady se nám to opravdu povedlo.“ Roland Faller, vedoucí vnějšího designu značky Volkswagen Užitkové vozy, k tomu dodává: „ID. Buzz Cargo je nejen praktickým vozem pro přepravu nákladu, ale svým výrazným designem a vysokou úrovní funkčnosti také pozoruhodnou inovací.“
Dvoudílná kola. Mimořádný význam mají také kola, která přesvědčí vlastním designovým stylem a současně jsou i důležitá pro hospodárnost vozu, a tím i pro jeho dojezd. „Pro elektromobil jsou kola opravdu velmi důležitá,“ říká Ranbir Kalha, designér odpovědný za kola. „Kola musejí splňovat řadu technických požadavků. Prvním bodem je samozřejmě aerodynamika, druhým hmotnost. Speciálně u modelu ID. Buzz máme kola, která vypadají jako jednodílná, ale ve skutečnosti se jedná o hybridní kola – složená ze dvou dílů, díky čemuž jsou velmi lehká. Tento druh kol nalézá své první uplatnění právě v modelu ID. Buzz,“ vysvětluje Kalha a dodává: „Nová kola samozřejmě vtiskují modelu ID. Buzz individuální charakter, který může podle vkusu sahat od funkčního přes sportovní až po elegantní.“ Součinitel aerodynamického odporu vzduchu, který je mimořádně důležitý pro hospodárnost elektromobilu, je u modelu ID. Buzz pouhých 0,285, zatímco u klasického modelu T1 to bylo 0,44.
Bulli z roku 1950 – jeho přesné označení zní Typ 2 T1 – měl speciálně pro tento model vyvinutou, samonosnou karoserii s vnější délkou 4,28 metru a rozvorem náprav 2,40 metru. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jsou o 40 centimetrů delší. Jejich základem je mnohostranná modulární elektromobilová platforma MEB koncernu Volkswagen. Rozvor náprav 2,99 metru je v rámci modelů na platformě MEB dosud nejdelší. Exteriérový designér Einar Castillo Aranda k tomu říká: „Platforma nám svými kompaktními komponentami pohonu umožnila umístit přední kola daleko dopředu a řidiče posadit relativně vysoko v přední části vozu. Výsledkem je monolitická silueta s harmonicky integrovanou kapotou.“
Díky kompaktnímu elektrickému pohonu a sadě akumulátorů uložené v podlaze vozu vznikl „open space“ – prostorový koncept s velkorysou nabídkou místa, v němž jsou ještě více středem pozornosti lidé se svými potřebami. Řidič i cestující mají uvnitř k dispozici dostatek prostoru včetně velkého počtu odkládacích schránek a rozhraní. Velkorysému vnitřnímu prostoru vládne vzdušná atmosféra zalitá světlem. Jozef Kabaň k tomu říká: „Vyvinuli jsme uspořádání vozidla s velmi logickým a intuitivním konceptem interiéru a variabilně využitelným prostorem.“ Přední sedadla v modelu ID. Buzz jsou – jak je pro Bulli typické – uložena v relativně vysoké poloze a vybavena loketními opěrkami. Vrcholná verze sedadel s nejširšími možnostmi nastavení byla oceněna za svou ergonomii organizací AGR (Aktion Gesunder Rücken).
Na tyhle auta jsem zvědavý. Myslím, že až budou k dispozici tak se v nich svezu 😄
Elektromobily na Slovensku bez elektřiny? @Electric Cars TV
https://www.youtube.com/watch?v=t7Y58rff39g
Škoda Auto prodala v dubnu v celé EU 32 tisíc vozidel. Její tržní podíl se snížil o 15%.
Jedná se o naprostý prodejní kolaps a čísla na dohled prodejům roku 1989. Je to nejhorší výsledek novodobé historie firmy a je plně srovnatelný s dubnem 2020, kdy byly autosalony uzavřené a prodej vozidel zakázán.
VW Group má tom jako celek ale není o mnoho lépe.
A to jsou evidentně důsledky ŠPATNÝCH manažerských rozhodnutí, zdržování nástupu k elektromobilitě a neschopnost nastartovat výrobu zásadních komponentů články/baterie 🔋 …. Kdyby nebyli jelita, už dávno mohli jako Tesla….zkrachovat 😉
Ale ne. Co to zase pisete za nerozumne veci?
Co přesně?
Prodeje jdou dolu vsude. Vy zase delate z komara velblouda. Elektromobilita se prosadi. Vy tou dobou budete zase trolit na nejakych jinych forech.
Já tou dobou budu jezdit dál autem. Vy autobusem.
Nebo jste schopen za pět let akceptovat cenu běžného rodinného auta v cenové hladině 2-2,5 milionu Kč?
A proč ne, jestli bude stát rohlík 25kč ?!😁
Třeba proto, že příjmy domácností nerostou tempem inflace?
To už všem snad došla i vtipná kaše?😃
Nopak, naše protektorátní vláda s ní počítá jako s hlavní výživou pro 35% domácností s příjmem do 15 tisíc Kč čistého na osobu.
https://www.czso.cz/documents/10180/167607753/160021221b.pdf/ada07a11-b343-46c0-bd6c-0ea03dda64b0?version=1.1
No tak vidíš 😀
Jaka protektoratni vlada? Nechapu.
Vim. Budete se koupat v nafte kterou mate ulozenou. A kdyby vam byla zima, muzete do Pakistanu. Tam ted byva i 51 stupnu.
Vy budete asi jeden s těch elektrických expertů z paneláku. Levicové progresivistické smýšlení, spousta protiruských keců, holá prdel, půlka příjmů na topení ruským plynem a elektromobil s provozními náklady 20Kč/km.
A smějete se mojí naftě za 20 Kč, vlastnímu lesu, zásobám kalamitního palivového dříví na roky a vlastní lince na pelety s finální cenou desetníky za kilo.
Chucpe.
Pro Runnču.. mně přijde legrační už ta tvoje ,, levá/pravá….seno/sláma 😶