Volkswagen představil ve světové premiéře sportovní verze GTX na základě modelových řad ID.3 a ID.7 Tourer. V obou případech hraje hlavní roli suverénní výkon.
Sportovnímu hatchbacku Volkswagen ID.3 GTX propůjčuje křídla elektromotor poskytující nejvyšší výkon 210 kW či dokonce 240 kW v případě varianty Performance, která se tak může pochlubit dosud nejvýkonnějším elektromotorem značky Volkswagen.
Jako historicky nejvýkonnější plně elektrické kombi nový ID.7 GTX Tourer disponující výkonem 250 kW a dvěma elektromotory. Nové sportovní verze GTX dávají svůj dynamický potenciál najevo designovými prvky GTX v interiéru i exteriéru a své uživatele si podmaní také praktičností a komfortem pro každodenní provoz spolu s řadou inovací včetně chatbotu ChatGPT, který doplňuje inteligentního hlasového asistenta IDA.
Rok 2024 se ponese ve znamení produktové kampaně GTX. Volkswagen představuje téměř současně vysokovýkonné verze plně elektrických modelů ID.3, ID.7, ID.7 Tourer a ID. Buzz, které doplňují nové generace modelů ID.4 GTX a ID.5 GTX uvedené na trh loni na podzim.
GTX se tak zřetelně profiluje jako nezávislá produktová řada značky Volkswagen ve stylu ikonických modelů GTI. Jako první z nově příchozích sportovních elektromobilů GTX byly představeny modely ID.3 GTX, ID.3 GTX Performance a ID.7 GTX Tourer.
Elektromobil Volkswagen ID.3 GTX používá stejný hospodárný elektromotor jako nové generace modelů ID.4 a ID.5 a zcela nové ID.7. Kromě varianty o výkonu 210 kW je však poprvé k dispozici také verze s výkonem 240 kW. Elektromotor poskytuje nejvyšší točivý moment 545 N.m, což umožňuje sportovním hatchbackům zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhých 6,0 sekundy (GTX), resp. 5,6 sekundy (GTX Performance).
Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h (GTX), resp. 200 km/h (GTX Performance). Elektromotor je v obou verzích napájen novou sadou lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 79 kWh, která umožní dojezd na jedno nabití cca 600 km. Při rychlém nabíjení stejnosměrným proudem lze využívat nabíjecí výkon až 175 kW, který zkrátí dobu nabití z 10 na 80 procent na cca 26 minut. Všechny uváděné údaje jsou předběžné.
Modelová řada ID.3 obdrží souběžně s debutem nových verzí GTX novou přístrojovou desku. Nová generace informačního a zábavního systému má výrazně větší dotykový displej (s úhlopříčkou 32,8 cm/12,9 palce) a novou, intuitivní strukturu menu.
S novým hlasovým asistentem IDA lze komunikovat hovorovým jazykem. Další inovací je integrovaný přístup k chatbotu ChatGPT s umělou inteligencí. Cestování s novými elektromobily značky Volkswagen zpříjemní aplikace Wellness, která upravuje různé funkce vozidla.
Volkswagen ID.7 GTX Tourer jako historicky nejvýkonnější kombi značky Volkswagen. Nový model ID.7 GTX Tourer nabízí nový druh sportovní mobility díky prostorné karoserii velkého kombi, výkonům sportovního vozu a udržitelnosti elektromobility. Přední kola systému 4MOTION pohání synchronní elektromotor o výkonu 210 kW, na zadní nápravě je uložen asynchronní elektromotor poskytující nejvyšší výkon 80 kW. Celkem má řidič k dispozici nejvyšší výkon 250 kW.
Snadné a rychlé překonávání dlouhých vzdáleností umožňuje rovněž vynikající aerodynamika přispívající k velmi nízké spotřebě elektrické energie ve spojení s velkou akumulátorovou baterií (využitelná kapacita 86 kWh) a nabíjecím výkonem až 200 kW na stejnosměrných rychlonabíjecích stanicích. Nabití z 10 na 80 % je otázkou výrazně méně než 30 minut za ideálních podmínek.
Vizuálně projevuje ID.7 GTX Tourer svůj dynamický potenciál osobitým nárazníkem s voštinovou mřížkou masky chladiče a charakteristickým světelným designem modelů GTX. Všechny černé prvky mají navíc vysoce lesklou povrchovou úpravu. To platí i pro boční prahy a zadní nárazník v designu GTX, s nímž ladí nová 20“ kola Skagen z lehké slitiny, která mohou být na přání nahrazena novými 21“ koly z lehké slitiny.
Atmosféru v interiéru vytvářejí individualizovaná sedadla (vpředu vyhřívaná) s perforovaným nápisem GTX na opěradlech, specifický multifunkční volant GTX s červeným ozdobným prošíváním, červené lemování na sedadlech a červené prošívání na přístrojové desce a výplních dveří. Stejně jako ID.7 Tourer nabízí i sportovní verze GTX velkorysý zavazadlový prostor s objemem 605 až 1714 litrů. Na přání si mohou zákazníci objednat panoramatické střešní okno s elektronicky nastavitelnou průsvitností.
Rozšířená sériová výbava modelu ID.7 GTX Tourer zahrnuje světlomety ID.LIGHT LED Matrix, osvětlená loga značky Volkswagen na přídi a zádi a dekorační osvětlení interiéru s výběrem 30 barev světla. Mezi další sériově dodávané prvky patří vylepšený head-up displej s rozšířenou realitou, App Connect Wireless pro Apple Car Play a Android Auto, nový hlasový asistent IDA s chatbotem ChatGPT, který disponuje umělou inteligencí, dvouzónová automatická klimatizace, bezklíčkový přístupový systém Keyless Access a alarm.
Na přání dodávaná škála vyspělých asistenčních systémů zahrnuje nový systém upozorňující na nebezpečí při vystupování, Connected Travel Assist s online daty pro asistované řízení v podélném i příčném směru včetně asistované změny jízdního pruhu a parkovacího asistenta Park Assist Plus s funkcí paměti pro automatizované zaparkování vozu na vzdálenost až 50 metrů. Stejně jako v modelu ID.7 Tourer si může řidič zpříjemnit cestování aplikací Wellness, která mění nastavení funkcí vozidla s ohledem na udržení co nejlepší kondice za jízdy i během přestávek k odpočinku.
zdroj: tisková zpráva
😀 Sportovní elektromobil od Volkswagenu 😀 😀 😀 Suverénní výkon 😀 Já umřu smíchy.
Porsche na Nordschleife suverénně zajelo se svou suverénní elektrickou verzí se suverénním dvojnásobným výkonem než jeho různé spalovací modely suverénně nejhorší čas.
Tesla Model S pak zajela nejlepší čas na úrovni amatérského důchodce ve spalováku.
Volkswagen ID.3 GTX pak se časem zřejmě zařadí mezi karavany a autobusy.
@runner42:
Prosím neumírejte, kdo by nám pak na ty nenáviděné a nesmyslné BEV posílal rešerše:-D
A ty chceš závodit na okruhu? V ostrých zatáčkách EV prohraje kvůli vyšší váze. V běžném životě na silnicích těm spalovákům spolehlivě ujede.