Společně s přelomovým elektromobilem Volkswagen ID.3 představil koncern Volkswagen také své nové logo.
foto: Volkswagen
Základní verze elektromobilu Volkswagen ID.3 nabídne baterii o kapacitě 45 kWh a dojezd až 330 km WLTP při ceně „pod €30 000“. Palubní nabíječka zvládne 7,2 kW a rychlonabíjení až 50 kW. Max. rychlost je 160 km/h.
foto: Volkswagen
foto: Volkswagen
foto: Volkswagen
Střední varianta s 58kWh baterií umožní dojezd až 420 km. Nejvyšší výkon rychlonabíjení je 100 kW, palubní nabíječka zvládne 11 kW. Pětimístné auto nabízí ve všech svých variantách 385 litrů zavazadlového prostoru. V žádné také nenajdeme středový tunel.
foto: Volkswagen
foto: Volkswagen
Nejvyšší verze nabízí kapacitu 77 kWh a dojezd až 550 km. Palubní nabíječka je 11 kW a rychlonabíjení až 125 kW. Ceny dvou nejvyšších variant zatím nejsou známy.
Takže tu najmenšiu verziu 45kWh(48kWh) degraduje
Takže tu najmenšiu verziu 45kWh(48kWh) degraduje nabíjanie..Zmysel to má až od strednej verzie, teda 58kWh využitelných (62kWh celkova) to pôjde nabiť na 100kW nabíjačke a batéria vydrží tých 100kWh aspon 20-25 minút dúfam. Cenu strednej verzie neprezradili ale odhadujem 35000E ? Takže žiadna revolúcia sa nekoná. Zatiaľ najlepšie vychádza asi Peugeot e208 s 50kWh baterkou a cenou okolo 30000E.
No jo, ale není ta e208 menší auto? To je normálka, že
No jo, ale není ta e208 menší auto? To je normálka, že větší auto stojí více…
Je menšie ale kto nemá 195cm a potrebu prevážat 4 kufre
Je menšie ale kto nemá 195cm a potrebu prevážat 4 kufre tak stačí. Ja považujem za obrovskú vyhodu že e208 je klasicka 208…skus si pozrieť čo stojí čelné sklo na leaf a čo na obyčajný nissan..alebo pneu na BMW i3…uplne divoký rozmer…stavím sa že čelné sklo na ID.3 bude ovela drahšie ako na e208…aj po 5 rokoch má e208 obrovský zdroj lacných dielov lebo tych 208 sa predajú mraky v spalovacej verzii . Zoženieš predné dvere za babku.
Samozřejmě… komu stačí menší auto, koupí si menší.
Samozřejmě… komu stačí menší auto, koupí si menší. Ale kdo chce/potřebuje větší, koupí si větší. Jak říkám, je zcela logické, že větší auto stojí obvykle více, na tom nic nepochopitelného není.
Kolik stojí čelní sklo mě nikdy u auta nezajímalo, měnil jsem je skoro na každém autě (někde i vícekrát) a vždy to šlo na pojistku z povinnéhu ručení, takže není co řešit. Ale to vůbec nesouvisí s velikostí auta, o které je tady řeč.
Stejně tak mě nezajímá, kolik stojí přední dveře, na to slouží havarijní pojištění 🙂
Lenže havarijka ma význam tak do 5 rokov auta. Aj to len ak
Lenže havarijka ma význam tak do 5 rokov auta. Aj to len ak je s GAP. Ja počítam naklady na auto ako celok..a aj ta havarijka bude na 35000 auto ina ako na 18000 auto. Ten rozdiel medzi havarijkou s GAP na 18000 a 35000 bude taky že sa to v ušetrenom palive ani nevráti.
Elektromobilom fandím ale za 35 000 je to stále mimo ekonomický zmysel oproti klasike.
Pneu na i3 zimní 12tis s DPH , nevím že by to bylo něco
Pneu na i3 zimní 12tis s DPH , nevím že by to bylo něco šíleného.
Obyčajný rozmer 16-17ky stoja menej ako polovicu…čiže
Obyčajný rozmer 16-17ky stoja menej ako polovicu…čiže další náklad na elektromobil oproti klasike.
Tak to pardon,ja kupoval vždycky gumy za 20-30 tis.
Tak to pardon,ja kupoval vždycky gumy za 20-30 tis.
Jenže toto jsou 19″. Před zimou jsem kupoval sadu zimních
Jenže toto jsou 19″. Před zimou jsem kupoval sadu zimních na Lexus, předtím na Volvo, oboje o palec menší, 18″ a sada tuším za 17 tisíc 🙂 Takže v pohodě. Obyčejné 16″, co si pamatuji na Mazdu 3, tak byly za 10, pokud teda to nejsou čínské šmejdy, já kupoval tuším Pirelli. Takže na tu i3 to není žádná tragédie.
Takže 19-ky na malej škatuľke su normálne? :).. Končím
Takže 19-ky na malej škatuľke su normálne? :).. Končím diskusiu na túto tému.. Je to zbytočné. Pekný večer
Ano, je to normální, k tomu dizajnu i3 to patří, menší
Ano, je to normální, k tomu dizajnu i3 to patří, menší kola by tam působila nepatříčně. Jsou to 19″, ale úzké (155, resp. 175 vzadu) s optimalizací na spotřebu. A proto to auto dosahuje dobré spotřeby a s těmi koly i dobře vypadá.
A i3 není žádná malá škatulka, nevím jestli si v ní seděl (já ano, včera), je to na svou velikost prostorné auto, je tam hodně místa pro 4 lidi.
Je fakt že cena skla na Ioniq mě taky šokovala. Nevím
Je fakt že cena skla na Ioniq mě taky šokovala. Nevím teď, ale stálo kolem 60tis kč.
V podstatě na EV stojí vetsi věci 150 tis, menší věci 50
V podstatě na EV stojí vetsi věci 150 tis, menší věci 50 tis. Na Níro stojí palubní nabíječka asi 150 tis, motor bude tak 200 tis, baterie tak 500 tis. Poskládat auto z náhradních dílů tak vyjde tak na 4 mil.
V tom případě asi havarijka nutná, co? I na ojetinu 🙂 A
V tom případě asi havarijka nutná, co? I na ojetinu 🙂 A samozřejmě, z poviného ručení připojištění skel, ale to má dnes snad už každý.
EV bez pojistky je nesmysl, přední nárazník na Soul je 60
EV bez pojistky je nesmysl, přední nárazník na Soul je 60 tis.
A práve preto hovorím peugeot e208… Rovnaké diely ako na
A práve preto hovorím peugeot e208… Rovnaké diely ako na klasicky peugeot
A nebo si to prostě pojistíš a nemusíš pak shánět díly
A nebo si to prostě pojistíš a nemusíš pak shánět díly někde z vrakáče nebo od Poláků 🙂
Ty díly u nás z vrakáče nebo od poláků jsou nezřídka
Ty díly u nás z vrakáče nebo od poláků jsou nezřídka dražší než nový originální díl.
Záleží na stáří vozidla. Nová vozidla mají náhradní
Záleží na stáří vozidla. Nová vozidla mají náhradní díly v servisu mnohem levnější než vrakáče. U starších vozidel je to přesně naopak.
Krasny usmev..ale ja som nikde nepisal o dieloch z
Krasny usmev..ale ja som nikde nepisal o dieloch z vrakača..ale normalny oficialny diel peugeot. Ma to rovnaký blatník,dvere,okno..takže cena bude normálna ako na peugeot za 12000. Mam poistene kazde auto ale kedže sa havarijka a GAP odvíja od ceny auta na 30000 elektromobil to bude viac penazí ročne ako uspora na palive…Teraz ani mna nezaujímajú ceny dielov…lebo okno stojí par stoviek eur..ale ako tu dakto písal..ioniq cez 2000 ! eur. Poistit sa oplatí len nove auto..cca 5 rokov..a čo potom?
Mám pojištěný Lexus GS, rok 2013 a bez problémů.
Mám pojištěný Lexus GS, rok 2013 a bez problémů. Pojistná cena 450000 KČ a roční pojistka POV+HAV je 17000 včetně skel. Není co řešit 🙂
A předtím jsem taky pojistoval auto staré 7 let, úplně v pohodě.
Musím mít havarijní kvůli služebním cestám
Tak si daco nastuduj o poisteni a GAP..a zistit aka je hlupost
Tak si daco nastuduj o poisteni a GAP..a zistit aka je hlupost poistovat stare auto…kukni co je totalna skoda a pouvazuj…
Oni ti ho poistia velmi radi…lebo si ho podpoistil a este je stare…takže super obchod pre nich.
Ten Lexus jsem koupil za 460, takže o jakém podpojištění
Ten Lexus jsem koupil za 460, takže o jakém podpojištění to tady píšeš? Samozřejmě, že při totální škodě za něho nedostanu tolik, co jsem to koupil, s tím počítám. To je to samé, jako kdybych ho teď chtěl prodat, dostanu za něj stěží 400.
Gap jsem měl kdysi, ale to šlo jen na nové auto do 3 let.
To isté pri krádeži to isté pri oprave.. Poistil si cca na
To isté pri krádeži to isté pri oprave.. Poistil si cca na 1/3? …takze aj pri oprave povedzme tukanca ta 100000 dostaneš len 1/3…
Ne, při ťukanci a jeho opravě dostanu proplaceno vše
Ne, při ťukanci a jeho opravě dostanu proplaceno vše kromě spoluúčasti, která je 10%, min. 10.000 KČ. Měl jsem těch aut už několik a, bohužel, měl jsem i nehody, tak tady nešiř bludy 🙂
A měl jsem i totálku, kde mi proplatili zhruba tolik, co bych dostal v bazaru na výkupu, takže za mě pohoda. Nevím, co tady strašíš.
:-).. Jasne.. Pekný večer
:-).. Jasne.. Pekný večer
Mistře, to co tu šíříte je nesmysl. Havarijní pojistka
Mistře, to co tu šíříte je nesmysl. Havarijní pojistka kryje škody při havárii a samozřejmě bere v potaz náklady na opravu auta. Ne jen hodnotu auta, ta samozřejmě cenu pojistky snižuje, protože se snižuje hodnota do totální škody a maximální pojistná výplata pro pojišťovnu.
🙂 ani ty si sa nezmyslel? On si to auto podpoistil.. Ty
🙂 ani ty si sa nezmyslel? On si to auto podpoistil.. Ty máš myslím BMW i3.. Keby ho poistis na 300 000 a nie na 900 000 aká je cena nového.. Myslíš že ti pri havárii za 100 000 vyplatia to co tomu co poistil na 900 000. Ved použite Google a zadaj podpoistenie..
Pojišťovna mileráda nechá staré auto pojistit na 900
Pojišťovna mileráda nechá staré auto pojistit na 900 tisíc, i když má hodnotu 300 tisíc. V pojistných podmínkách je totiž napsáno, že auto je pojištěno do své tržní hodnoty podle tabulek pojišťovny. Takže fakticky to bude tak, že pokud pojistíte auto na 300 tisíc a bude mít hodnotu 300 tisíc, bude pojištěno tak akorát. Pokud dojde k havárii za 100 k, pojišťovna zaplatí opravu úplně stejně, ať je pojištěno na 900 k nebo 300 k. Pokud by byla havárie za 200 k, pojišťovna auto pošle většinou do totálky (66 %). A překvapivě, oba pojištění dostanou stejně, tedy hodnotu té totálky. Ten první nedostane ani o korunu víc, byť platil za pojistku víc.
Dobre.. Nechám v tom aj teba.. Pekný deň.
Dobre.. Nechám v tom aj teba.. Pekný deň.
Mimochodem, cituji z podmínek České: „Podpojištění
Mimochodem, cituji z podmínek České: „Podpojištění vozidla a s ním spojené riziko krácení pojistného plnění – pokud by k datu pojistné události byla pojistná částka nižší, než je obvyklá cena vozidla, jednalo by se o podpojištění. V takovém případě Pojišťovna sníží pojistné plnění ve stejném poměru, v jakém je výše pojistné částky k obvyklé ceně vozidla.“
Přesně tak.
To znamená, že pokud si člověk pojistí auto
Přesně tak.
To znamená, že pokud si člověk pojistí auto na +- tržní hodnotu, není v žádném případě podpojištěné, jak se nám tady ten truhlík snaží namluvit.
On to chápe zřejmě tak, že auto je podpojištěné, když je pojistná částka nižší než cena nového auta. To je, samozřejmě, nesmysl.
Máte pravdu, ale v případě vyšší částky to už tak
Máte pravdu, ale v případě vyšší částky to už tak černobílé není. Úskalím je právě ta tržní cena.
Kolega vyhrál soudní spor nad pojišťovnou, u které měl pojištěné auto na stále stejnou cenu. jako by bylo nové.
Jenže – jednalo se o sběratelskou limitovanou verzi (300ks).
A pojišťovna se dostala do důkazní nouze při stanovování tržní ceny, protože tato varianta nikde na trhu ojetin nebyla (a ani dnes není, díval jsem se) nabízena a nebylo možné sestavit na bázi srovnání znalecký posudek.
Soud neuznal argumentaci zástupce pojišťovny, že se jedná o cenu podobnou běžné verzi. Kolega byl dokonce schopen doložit, že na to pojišťovnu upozorňoval, když trval na vyšším limitu pojištění, přestože mu při obnově smlouvy pojišťovna nabízela snížení.
Pojišťovna musela nakonec solit plnou částku, na kterou bylo auto pojištěno.
Jo, to jsou jiné případy. U Ferrari a dalších značek
Jo, to jsou jiné případy. U Ferrari a dalších značek cena fakticky roste. A u veteránů je to už úplně jinak. Jsou auta, jejichž hodnota prostě neklesá nebo ji nelze snadno určit.
Nic jsem si nepodpojistil. Ten Lexus má dnes tržní hodnotu
Nic jsem si nepodpojistil. Ten Lexus má dnes tržní hodnotu max. kolem 400 tisíc, mám pojistku na 450 a teď v listopadu na výročí to budu snižovat na těch cca. 400. Z toho se počítá kolik platím. A byl bych opravdu debil, kdybych si to pojistil na 1,8 milionu, což je hodnopta nového. Proč bych to dělal? Platil bych hodně víc, ale plnění třeba při totálce by bylo jenom do výše tržní ceny auta a to samé při havárce třeba za 100 tisíc.
Ano, i u té i3, která bude mít hodnotu cca. 500 tisíc a pojistím si ji na 500, dostanu v případě havárie za 100 tisíc proplaceno těch 100 tisíc. Úplně stejně jako někdo, kdo si to pojistí na nesmyslných 900 a bude platit více.
Nemusím používat google, těch aut jsem už několik měl a mám zkušenosti i s řešením pojistných událostí, takže na rozdíl od tebe mluvím z praxe a ne z google 🙂
Nesmíte věřit všemu co tady někdo napíše, originální
Nesmíte věřit všemu co tady někdo napíše, originální přední sklo na IONIQa stojí 14355,- CZK bez DPH.
Kazdy auto je bez pojistky nesmysl. 🙂 🙂 🙂
Kazdy auto je bez pojistky nesmysl. 🙂 🙂 🙂
Třeba ty nejprodávanější do 100 tis? 🙂
Třeba ty nejprodávanější do 100 tis? 🙂
Ale no tááák… v jakých měnách se tu bavíte?
Přední
Ale no tááák… v jakých měnách se tu bavíte?
Přední nárazník Kia Soul Electric (díl č. 86511E4010) stojí 7868,- CZK + DPH.
Důležitý je co jsem platil v servisu, včetně práce,
Důležitý je co jsem platil v servisu, včetně práce, barvy, čidel, držáků atd.
Není to tak hrozné. Klimakompresor do i3 stojí 42 tisíc.
Není to tak hrozné. Klimakompresor do i3 stojí 42 tisíc.
😉 běžný kompresor stojí 6 tisíc.
😉 běžný kompresor stojí 6 tisíc.
To jo, kompresor bez pohonu (respektive klíňákem). Tenhle
To jo, kompresor bez pohonu (respektive klíňákem). Tenhle má v sobě vysokonapěťový DC elektromotor.
Co to tu šíříte za fejky???
Co to tu šíříte za fejky???
To nema cenu se rozcilovat 😉 🙂 Zejtra jdu po roce na
To nema cenu se rozcilovat 😉 🙂 Zejtra jdu po roce na prohlidku s i3 tak jsem muzu napsat conto stalo- jo vlastne ja to muzu napsat uz ted 🙂 🙂 0,-
A menit se bude brzdovka a filtr tot vse .
Máte servis v ceně? Já našel někde u i3 dle VIN dekodéru
Máte servis v ceně? Já našel někde u i3 dle VIN dekodéru tuto položku: S7NWA BMW Service Inclusive
Znamená to, že je servis v ceně třeba na 3 roky/60 tis. nebo 5/120? A hlavně, při koupi ojetiny to platí i na druhého majitele?
Jojo mam, auta bez servisu nekupuju a plati to na auto .
Jojo mam, auta bez servisu nekupuju a plati to na auto .
Tak rovnou napište za kolik ho dneska zhruba dokážete
Tak rovnou napište za kolik ho dneska zhruba dokážete vyměnit, nejen pro mne, ale i pro ostatní to bude přínosná informace.
100 kW nabíjení půjde dokoupit i u nejmenší baterie, a tu
100 kW nabíjení půjde dokoupit i u nejmenší baterie, a tu asi tak dobijete naplno za cca půl hodiny. Tu střední budete i při 100kw do plna nabíjet hodinu.
PS: něco jiného je do 80ti %
48kWh bateria iste nevydrží 30 minut 100kW…to je je viac
48kWh bateria iste nevydrží 30 minut 100kW…to je je viac ako 2C.
A vy jako věříte, že to tam od první minuty do poslední
A vy jako věříte, že to tam od první minuty do poslední teče 100kW??? Když dnes přijedete k 50 kW DC stojanu, a začnete na 48kW, tak tam za 15 minut máte 45kW, za 20 minut 40kW, a jak se dostanete na 60% baterie tak to klidně spadne na 30kW. Nakonec jste rád, když končíte u 15kW.
Ten výkon tam poteče prvních pár minut.
Jak u kterých aut že? 🙂 🙂 🙂
Jak u kterých aut že? 🙂 🙂 🙂
A který EV a který stojany drží maximální (nebo skoro
A který EV a který stojany drží maximální (nebo skoro maximální příkon) po celou dobu nabíjení? Ani Tesla pokud vím – i když tu jsem ještě nikdy nenabíjel – abych byl upřímný.
Samozrejme že nevydrží..hlavne nie 48kWh batéria…iste
Samozrejme že nevydrží..hlavne nie 48kWh batéria…iste nie 30 minut.
i3 jede do 92 % pořád plnej.
i3 jede do 92 % pořád plnej.
100 kW ???
100 kW ???
Ne, to i3 neumí ale maximum které umí stanice a né jako u
Ne, to i3 neumí ale maximum které umí stanice a né jako u většiny ostatních že to padá na míň a míň a to se asi bude dít i u ID3
Ved o tom sa bavíme ze 100kW skrátka nedokáže brať 45kWh
Ved o tom sa bavíme ze 100kW skrátka nedokáže brať 45kWh batéria do 80%. Povedzme 60-70kWh ano.
špatně pochopeno 🙂
špatně pochopeno 🙂
Tady máte nabíjecí graf i3 od
Tady máte nabíjecí graf i3 od Fastnedu:
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/204784718-Charging-with-a-BMW-i3
U té nejmenší baterky to klesá někdy po 60%, ale u těch nových (33 a 42 kWh nebo kolik to je) už to nabíjí skoro naplno 50 kW až do 85% a ještě v 90% má 30 kW! To je obrovský rozdíl proti tomu Číňanovi, z kterého asi plyne vaše zkušenost s poklesem nabíjecího výkonu. Opravdu je to tak, že ne všechna auta to mají stejné, jsou i auta, která dokáží ten svůj deklarovaný výkon dodržet až do 80-85 procent.
Pak se klidně může stát, že pojedete na cestu, kde bude potřeba dvakrát nabíjet a budete v cíli s i3 dřív než s tím Číňanem, i když má baterku o cca. 10 kWh menší, ale zase dokáže podstatně rychleji nabíjet.
Bavíme sa o 100kW…50kW nik nespochybnuje.
Bavíme sa o 100kW…50kW nik nespochybnuje.
Já vím. Já reagoval na Kerosina, který zpochybňoval
Já vím. Já reagoval na Kerosina, který zpochybňoval právě to 50 kW nabíjení. Přečtěte si jeho příspěvek.
————————————–
Vložil/a Kerosin, Út, 2019-09-10 14:20
jaja docela pěkná kár
jaja docela pěkná kár 😉
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-id-3/
kajne frank nj
pěkný aero křídlo to aby na zadní dekl moc nesvítilo 😉
nemá to rezervu soudluzi ;(
tyoe a co ta palubovka! no lepší jak tm3 ale piditablet místo palubovky… taky nemusíte kopírovat kdejakou volovinu!! :))) zase ufokár… zlatej egolf 😉
PS: a kdo říkal ze nechci středový tunel vo kterej si vopřu koleno!??
ládn fajne ale 7dmikiloprd si strčte vítekam soudluzi 😉
800 tis za takového prcka je stejně furt moc.
800 tis za takového prcka je stejně furt moc.
To jo, ale kolik stojí ostatní? Je to velikost cca. jako
To jo, ale kolik stojí ostatní? Je to velikost cca. jako Leaf a ten stojí s 40 kWh baterkou kolik? Od 950 tisíc? Hm…
I Zoe je menší a v základu je za 840 tis.
Však i za leafa i zoe je to moc.
Navíc u Leafa máte jistotu
Však i za leafa i zoe je to moc.
Navíc u Leafa máte jistotu degradace baterky. Už jen z toho důvodu bych si ho nikdy nekoupil.
No právě… takže z tohoto pohledu je cena OK.
No právě… takže z tohoto pohledu je cena OK.
Leaf2 degraduje akumulátor? O tom jsem ještě neslyšel.
Leaf2 degraduje akumulátor? O tom jsem ještě neslyšel. Máte zdroj?
Tak třeba tady…
https://youtu.be/GsWq_YrbDhs
Tak třeba tady…
https://youtu.be/GsWq_YrbDhs
No kdyz si vemete ze mensi kona stoji o dost vice…..
No kdyz si vemete ze mensi kona stoji o dost vice…..
https://www.thedrive.com/tech/29729/the-worlds-most-important-e
https://www.thedrive.com/tech/29729/the-worlds-most-important-electric-car-is-launching-now-and-its-not-a-porsche-or-tesla
V porovnání s tímhle (čínským nebo pro Čínu) Renaultem City K-ZE je to trošku hodně. Jo, baterka malinká, ale na drandění po městě ok. Co se mě týče, stejně pak potřebuju velký kombík, kterým se dá odvézt 4-5 lidí a hromada nákladu (dovolená a pod.) a jet celý den. Momentálně by byl na tohle ideální velký kombík plugin hybrid (na to drandění po městě by to bylo dobré taky). EV menší až střední velikosti je zrovna pro mě těžko použitelné nebo využitelné.
Není to moc. Je to správná a přiměřená cena – už se s
Není to moc. Je to správná a přiměřená cena – už se s miřte s tím, že většina populace si prostě nebude moci dovolit koupit auto. Auta za 250 tisíc už prostě nebudou – NIKDY.
Možná tak městská miniauta jako CitiGo iV apod… ale běžná střední třída snad už ne.
Je to pořád dost, i když už je to lepší než když na
Je to pořád dost, i když už je to lepší než když na počátku elektromobility za podobnou cenu člověk sehnal akorát tak toho mrzáka Peugeot Ion 🙂
A cena zcela jistě pomalu půjde dolů, vždyť to vidíte u toho Citigo. Neobávám se konce individuální mobility a ani nějakého drastického snížení počtu aut.
Ono, doteď ta nová (spalovací) auta prakticky z roka na rok zlevňovala, protože cena se prakticky neměnila, výbava byla lepší a lepší a kvůli inflaci to vlastně bylo reálně levnější. A stejně to bude i s EV – na počátku budou drahá, kdo si je nebude moct dovolit, bude pořád jezdit ve spalováku, min. klidně 2-3 další období životnosti. No a časem už bude cena EV na úrovni co je dnes odpovídající spalovák. A i kdyby byla o 10-20 procent vyšší, vykompenzuje to snad levnější provoz a údržba.
Nestrašte tady pořád s tou nedostupností aut v budoucnu 🙂
Budu, já v ní tak strašně doufám… tak strašně moc
Budu, já v ní tak strašně doufám… tak strašně moc bych chtěl, aby aut ubylo.
Upřímně, kdyby jsme fakt nahradili každýho fosila EVéčkem, tak to bude ekologickej problém (troufám si říct – ekologická katastrofa – zejména kvůli těžbě surovin na baterie a jejich následné recyklaci).
Já právě to nejekologičtější na celé elektromobilitě vnímá tu naději, že si lidi už prostě nebudou moci koupit auta.
Ekologická katastrofa to je již nyní, těžbou a převozem
Ekologická katastrofa to je již nyní, těžbou a převozem ropy, rafinací atd. Jen to nevidíme a nechceme vidět.
Interier+exterier
Velmi pekna
Interier+exterier
Velmi pekna recenzia:
https://www.youtube.com/watch?v=op4HO6GHC8Q
Vyzera to dobre, bral by som, len ta cena…
Podla Bjornoveho videa je ta stredn avybava (1st edition) co sa zacne prdavat ako prva 33 000 Eur ,ale ot je v NOR takze to je bez dane!
Takze normlane auto vyjde na minimalne 40 000 Eur zase, zase…ach.
Lebo t anajnizsia vybava co bdue za cca 36 000 Eur s danou je nepouzitelna (nabijanie max 50 kW).
Přesně! Prostě vlk se nažral, ale koza zůstane celá. Mě
Přesně! Prostě vlk se nažral, ale koza zůstane celá. Mě VW zatím nepřesvědčil, že to s elektromobilitou myslí vážně. Zatím z toho mám pořád pocit, že dělají jen to co musí aby splnili limity, ale samozřejmě na venek to všechno prezentujou jak oni jsou ti co změní svět…. leda prd… TESLA ho změnila. Model S, Model 3 a především vlastnosti které tyto auta mají… dojezd, zrychlení, on-line aktualizace, displeje….. tohle všechno se teĎ ostatní snaží více či méně napodobit.
Nejdříve tedy poděkuji VW, že už KONEČNĚ udělalo
Nejdříve tedy poděkuji VW, že už KONEČNĚ udělalo reálný krok.
Na autě se mi líbí několik detailů, v zadních sedačkách je možnost otevření tunelu do kufru rozhodně PLUS, navíc sklopené zadní sedačky sice nejsou do roviny, ale alespoň nemají vůči podlaze kufru zub. Eliminace středového tunelu u zadní sedačky rozhodně pozitivum.
A ani to rozdělení rychlostí nabíjení mě tak nedrásá.
Co ale považuji vyložena za škodu je, že nabíjecí port (zřejmě ze zvyku od spalováků) umístili opět dozadu na zadní blatník – místo tak užitečného přístupu v čumáku jako mají Leafy. To se zase budume šikovat k nabíječkám jen tou správnou stranou, protože kabely nedosáhnou na druhou stranu – prostě detail, který není u EV problém, a je příjemný. Ale co hlavně, proboha proč je ta středová obrazovka tak vysunutá nad palubku, vždyť je to tam jako vřed, jak bradavice? To to nešlo nějak hladce integrovat do palubky? Chápu, že vyčnívá kaplička – tam je stejně volant, ale proč ten středovej? Vždyť to vypadá tak hrozně jako ty přidávaný infoteinmenty v E-Upu, taky takovej nepřirozeneje výrůstek uprostřed palubky, ale tam to člověk chápal, nebylo to v koncepci vozu, bylo to navíc – ale proč to u ID 3 zase vypadá jak něco dodělanýho navíc???
Ted jsem zjistil ze i ta nejlevnejsi verze muze mit za
Ted jsem zjistil ze i ta nejlevnejsi verze muze mit za priplatek 100kW nabijeni. Aspon ze tak.
Netuším proč se pořád v názvu továrny objevuje Cvikov,
Netuším proč se pořád v názvu továrny objevuje Cvikov, to jako bychom psali Solnohrad. Podle mě to není zažitý název jako Norimberk či Mnichov.
Nevypadá to auto špatně, délka 4260 je fajn do města, píší 4 sedadla, takže ne úplně rodinné, dobíjení v pohodě (rychlost 280km/h), původní eGolf měl 220km/h a nový Leaf má 230 km/h (když má studené baterie).
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Cvikov_(N%C4%9Bmecko)
Google
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Cvikov_(N%C4%9Bmecko)
Google mapy zobrazují Cvikov a když to říká Google. 🙂
Rychlost dobijeni v km/h me pobavila, jasne smysl to dava, jen
Rychlost dobijeni v km/h me pobavila, jasne smysl to dava, jen to vidim poprve 🙂
Je pěkně pak vidět, že velký max. příkon nabíjení
Je pěkně pak vidět, že velký max. příkon nabíjení ještě nemusí znamenat výhodu.
V tom druhém článku píšou, že to bude mít 5 míst, tomu
V tom druhém článku píšou, že to bude mít 5 míst, tomu bych i věřil. Rodinné to bude asi stejně jako Soul nebo Kona, vnitřním prostorem a kufrem.
Hmmm. Opravdu docela hezké. I cena už začíná být taková
Hmmm. Opravdu docela hezké. I cena už začíná být taková mimo říše pohádek. Jezdím už rok s Nissanem Leaf 40kWh a taky se mi zdá, že jsou si obě auta z venčí dost podobný (jsou obě docela hezká).
Zajímalo by mne, zda je VW alespoň tak veliký, jako je Leaf. Podle fotek kufru se mi zdá být VW menší, než je Leaf. Když si uvědomíme, že se v kufru budou vozit 2 dobíjecí kabely (230V a 400V), tak nevím, zda to nebude pro rodinu moc malé auto.
Nevíte někdo rozměry tohoto vozidla????
Jaká má VW systém chlazení baterky? U Leafu – když jedu po dálnici v létě 130 km/h, tak za hodinu jízdy je baterka tak zahřátá, že u rychlonabíjecí stanice (DC 50kW) nabíjí maximálním výkonem 26 kW – nemluvě o opotřebení baterky….. Jinak jsem s Leafem maximálně spokojený…
Tady jsou i rozměry a srovnání s Leafem. Nevím jestli je
Tady jsou i rozměry a srovnání s Leafem. Nevím jestli je to tajné, proč to redakce nezveřejnila:
https://www.autorevue.cz/novy-volkswagen-id3-poprve-nazivo-dulezitejsi-auto-tady-uz-dlouho-nebylo
Na dělku je to kratší, ale rozvor má delší, takže místa by tam mohlo být min. stejně. Kufr stejný. Cena nižší a pokud nebude mít problém s přehříváním baterek jako Leaf, tak dle mě lepší koupě. Samozřejmě, až bude na trhu. A nabíjení, samozřejmě, CCS. To znamená přístup k rychlým nabiječkám (od té prostřední verze). Leaf pořád Chademo?
Díky. A ano, Leaf pořád Chademo…
Díky. A ano, Leaf pořád Chademo…
Tak to je teda hustý jak ohromnej je ten zadní spojler nebo
Tak to je teda hustý jak ohromnej je ten zadní spojler nebo co to je
https://youtu.be/fYR4iShajiE?t=249
To je proste parada! Konecne vsichni vidi ze to nejsou jen PR
To je proste parada! Konecne vsichni vidi ze to nejsou jen PR studie. Ze to Nemci mysli opravdu vazne. To je realny auto z masa a kosti ktery ted natrhne vsem spalovacim popelnicim prdel. Hlavne tem premotorovanejm velkejm SUV se zlocinne velkou spotrebou ktery prispivaji k oteplovani Zeme a na kterejch si jejich majitele leci nevimco. A co je super ze i nejlevnejsi verze ma ultrarychle nabijeni. Bal jsem se aby tam v ramci setreni nenechali jen AC nabijeni. I tady me nemecti inzenyri nezklamali, budeme moci nabijet velice rychle.
Jedine co me trapi je ze se zacne prodavat vlastne az za rok. Proc? To ty auta budou nekde zrat nako vino?
Porad jeste VW neverite?
P.S. Vypada jak Nissan Leaf. Asi zakony aerodynamiky.
No vypadá to docela dobře, ale.
To o tom „ultrarychlém“
No vypadá to docela dobře, ale.
To o tom „ultrarychlém“ nabíjení si děláš srandu, ne?
Nejmenší verze má mizerných 50kW. To znamená, že na 80% se to bude nabíjet přes 1 hodinu!!! (45khw 80% = 36 na nabíječce označené 50kW, ve skutečnosti 45 kW do 50% a zbytek bude klesta k nule.)
To znamená, že nejmenší verze bude horší než které-koli současné a minulé elektroauto.
Střední verze s 58kWh baterkou už na tom je o chlup líp, ale 100kW je pro takhle velkou baterku šíleně málo. Bude se to opět nabíjet okolo 1 hodiny do 80%.
To znamená, opět horší, než většina elektroaut minulých a součšasných.
Největší vareianta se 77kWh baterií ta má mít prý 125 kW, to je asi tak nejlepší, ale technologicky asi 6 let starý, než se to začne vyrábět a prodávat bude to zastaralý a nikdo to chtít nebude.
Nabíjení do 80% tady možná bude asi trochu lepší, možná do jedné hodiny, tipuji 45-55 minut.
Ani u jedné verze není posun v nabíjení od současných elektromobilů, kdy je zhruba standard 30 minut na 80%.
Sorry, ale tohle je jedna velká a obrovská chyba těch aut.
A je to škoda, protože nabíjení je nejdůležitější součást elektromobilu.
Fakt škoda, protože jinak to auto vypadá dost dobře.
To auto má mít s nabíjení s nejmeněí baterií 150, další 200 a poslední 250 kW.
Proč tam dávají tak pomalé nabíjení, když v Evropě už stojí minimálně 130 OPRAVDU ULTRARYCHLÝCH nabíječek s maximálním výkonem 350kW!
Nazývat nabíjenín o výkonu 50kW jako „ultrarychlé“ je hodně velký úlet.
No buď to neumí a nebo by to bylo s tim rychlonabíjenim moc
No buď to neumí a nebo by to bylo s tim rychlonabíjenim moc drahý.
Nebo jde baterka rychlodobíjením rychle do kopru a
Nebo jde baterka rychlodobíjením rychle do kopru a nechtějí riskovat reklamace – což dost často platí
To je taky možný.
To je taky možný.
Spíš realita, když projdu datasheety většiny baterek, tak
Spíš realita, když projdu datasheety většiny baterek, tak se tam člověk dozví, že umí dobíjet až, zvládá trvale dobíjet něco mnohem menšího a pak ty nejslušnější mají doporučený max dobíjecí proud zase třeba o čtvrtinu až třetinu menší než proud trvalého dobíjení. Samozřejmě se k tomu ještě váže teplotní závislost, jak velká kapacita se z článku dobije – velmi často je jmenovitá kapacita článku právě při dobíjecím proudu 0.2C, při vyšších je menší atd atd..
Třeba mě by ani to 50kW nabíjení nevadilo. Jsem tak nějak
Třeba mě by ani to 50kW nabíjení nevadilo. Jsem tak nějak zvyknutý z IONa. Zastávka 30 min mi stačí na to, abych si objezdil po okolí vše co potřebuju. Navíc s 45kWh baterkou to z 95% případů objezdím bez nabíjení. Ale rozhodně né za tu cenu co za to chtějí. Akceptoval bych to za cenu e-citigo. A prcka citigo někde okolo 350-400 tis. Víc ani ťuk.
Třeba tam nedávají víc, protože nemají aktivní chlazení baterek. Nebo jak už tu někdo psal, kvůli opotřebení, kdyby to někdo nabíjel výhradně jen na rychlonabíječkách.
Nicméně vzhledem k tomu, že se to má být model roku 2020 je to bída.
Ted jsem zjistil ze i ta nejlevnejsi verze muze mit za
Ted jsem zjistil ze i ta nejlevnejsi verze muze mit za priplatek 100kW nabijeni. Aspon ze tak.
https://www.electrive.net/2019/09/09/weltpremiere-des-vw-id-3-er-ist-das-auto-das-man-jetzt-von-uns-erwartet/
Je to dole v tabulce.
Dobrej odkaz, díky.
Alepoň že to jde volitelně těch
Dobrej odkaz, díky.
Alepoň že to jde volitelně těch 100kW, to je pro tu nejmenší baterku už docela dobrý.
Není zač.
Není zač.
Já to věděl, že jste si celou dobu dělal srandu 😉
Já to věděl, že jste si celou dobu dělal srandu 😉
off
A jakpak se má dneska Ford?
Koukám že je Moody
off
A jakpak se má dneska Ford?
Koukám že je Moody degradoval na úroveň odpadu. :)))
Moody’s Downgrades Ford Credit Rating to Junk Status
https://www.usnews.com/news/best-states/michigan/articles/2019-09-09/moodys-downgrades-ford-credit-rating-to-junk-status?fbclid=IwAR3XWK-n6F9mxNZMIh7Q5AnffFJ1HiCVl7oPnWCOMpjKA2cbwys7rzJ4kpg
A proc?? To se jim tak blbe dari? Nebo je to tim ze nevyrabi
A proc?? To se jim tak blbe dari? Nebo je to tim ze nevyrabi auta na vodik? Tojota je virabi a dari se ji sqele.
Hej VW bude iD.3 v listopadu na e-Salonu?
Hej VW bude iD.3 v listopadu na e-Salonu?
Planujete koupi? Pokud ano tak to pak protahnete jako ten
Planujete koupi? Pokud ano tak to pak protahnete jako ten Norskej Thajec. Ten dela asi uplne nejlepsi testy. Myslim ze se jmenuje Bjorn Nyvlant ne?
Ten šedivo šedivý interiér fakt vypadá jak z DDR.
Ten šedivo šedivý interiér fakt vypadá jak z DDR. :)))
Žádná moc prémie na to kolik to bude stát. Materiály nepůsoběj prémiově. Možná je to ale záměr…
Me pride palubka jak okopcena z i3.
Me pride palubka jak okopcena z i3.
K zblití.
K zblití.
Prodáváš Cherokee aby jsi měl na WV ID.3?
Prodáváš Cherokee aby jsi měl na WV ID.3?
To pochybuju, Runner je hardcore. Ten by radsi jezdil tankem.
To pochybuju, Runner je hardcore. Ten by radsi jezdil tankem.
Popravdě jsem kdysi vážně uvažoval o zakoupení
Popravdě jsem kdysi vážně uvažoval o zakoupení vyřazeného BVP a byl se na ně i podívat…
To by bylo super selficko. Teď mi napadlo, i Arnold přešel
To by bylo super selficko. Teď mi napadlo, i Arnold přešel z Hummera na eko.
Arnimu toho Hummera prerobili Kreiselovci na elktro. Aj
Arnimu toho Hummera prerobili Kreiselovci na elktro. Aj runnerovi by prerobili BVP na elektro, keby ovšem chcel 😀
Tak navrhněte jak na to. Má to 13 tun, z toho motor 600
Tak navrhněte jak na to. Má to 13 tun, z toho motor 600 kilogramů, dojezd 500 kilometrů a nesmíte zvyšovat hmotnost, jinak to místo plavby utopíte. 😀
Nacpat tam 2 tony baterií, urobit to vodotesné aby to mohlo
Nacpat tam 2 tony baterií, urobit to vodotesné aby to mohlo jazdiť po dne a je to 🙂
Ale vážne. Neviem akú to má spotrebu, tipujem 100L na 100km, to by bolo 500kg paliva, prevodovka a čo ja viem čo ešte by sa mohlo vyhodiť.
To tipujete správně, je to skutečně 100 na 100, protože
To tipujete správně, je to skutečně 100 na 100, protože potřeba výkonu se pohybuje neustále okolo maxima 200 kW.
A teď spočítejte, kolik by vážily lithiovky, které by musely taky dodávat kontinuálně 200kW.
Mě to vychází mezi 7 až 10 tunami, což znamená, že při +70% extra zátěže vám ten výkon zase nebude stačit takže nakonec skončíte někde u 30 tun hmotnosti, což zaprvé podvozek zmuchlá jako papír a zadruhé jste už ve třídě tanků.
Takže to fakt nejde.
Tak 200kW kontinualneho výhonu dodá, ľavou zadnou, 200kWh
Tak 200kW kontinualneho výhonu dodá, ľavou zadnou, 200kWh baterka. Špičkovo aj 2MW.
Teoreticky by tam bolo treba 1MWh, čo by bolo asi (vychádzam z aktuálnej gravimetrickej hustoty 300Wh/kg) 3,3 tony baterií. Ale, samozrejme, sa bavíme o nezmysle.
P.S. bolo by to ale pekne zákerne tiché 🙂
Jo jo. Nejdřív spálil asi milion litrů benzinu a pak se z
Jo jo. Nejdřív spálil asi milion litrů benzinu a pak se z něj stal ekolog, když se mu to hodilo v politice. Je to taková klasika.
Pořád lepší než spálit druhý milión litrů.
Pořád lepší než spálit druhý milión litrů.
Ne, před pár dny jsem prodal Mustanga. Ještě prodávám
Ne, před pár dny jsem prodal Mustanga. Ještě prodávám Miatu s bezpečnostním rámem, pokud by byla zájem. Na jaře snad dorazí Caterham Seven a Bullitta měním za jiný muscle.
GC prodám až začnou prodeje Wagoneera.
Uz jste se vyzvracel? Doufam ze jste stihnul dobehnout na onu
Uz jste se vyzvracel? Doufam ze jste stihnul dobehnout na onu mistnost. 🙂
Ne, ted vazne, proc se vam to tak nelibi? Ze je to porad drahy? Ze je na elektriku? Ja si fakt myslim ze v budoucnu spalovaky vymizi. A vymizeli by stejne i bez dotaci, jen by to trvalo o neco dele. Posledni zpravy (ja vim ze uz jich bylo ale tyhle vypadaji realne) o vyvoki baterii jsou nadejne. Vam asi nejvic vadi ty dotace co?
Troly nekrmit.
Troly nekrmit.
Hodnotím to jako každé jiné auto, ne jako elektrický
Hodnotím to jako každé jiné auto, ne jako elektrický zaslepenec nadšený z toho, že to má baterku.
Je to prťavý, neegonomický (vzádu dřevěná lavice, plochá ovládací tlačítka nesmyslně rozházená), designově odporný (plné nesymetrie, milión linií ve stylu rozhozené mikádo), dva vředy na palubce… no hnus.
Je to vlastně tragické – s všeobecným hloupnutím se i VW svrací s řešeními do minulosti. A tím nemyslím jen omezující elektromobil, ale designér interiéru už ani nechápe, proč je důležité mít přístrojovku v kapličce a klidně vám strčí přímo před ksicht nestíněné sklo.
Degenerace.
S tou pristrojovkou souhlasím. Vidím špatně do dálky a s
S tou pristrojovkou souhlasím. Vidím špatně do dálky a s brýlemi které nosím už budu mít tu pristrojovku rozostřenou. Díky tomu jsem pochopil proč se dřív dělaly pristrojovky zasazeny hluboko. A nebo holt bifokální brejle.
Tak to buďte rád, že zůstala alespoň zrcátka.
Tak to buďte rád, že zůstala alespoň zrcátka. Frikulínské kamery místo nich s přeostřováním oka na blízko místo do dálky, to je taky zvěrstvo za které by měli výrobce seřezat jak psa.
Měl jsem za život odhadem 30 aut a už jsem fakt vysazený na opouštění vychytaných správných řešení a jejich nahrazování za polofunkční debility.
Tohle auto je jich na první pohled plné. Přitom VW se celkem držel.
No vida. To mate pravdu, to s tema zrcatkama me nenapadlo.
No vida. To mate pravdu, to s tema zrcatkama me nenapadlo.
Dalsie renderi? Kde je realne auto. Tie dojazdy su skor scifi.
Dalsie renderi? Kde je realne auto. Tie dojazdy su skor scifi. A cena pod 30000 jedine bez DPH.
Jaký rendeři? Vždyť ty auta stály na pódiu a seděli v
Jaký rendeři? Vždyť ty auta stály na pódiu a seděli v nich lidi.
A jak víš, že to podium i s lidma nebyli rendeři, co? 😉
A jak víš, že to podium i s lidma nebyli rendeři, co? 😉
Co to meleš?
Co to meleš?
Člověk by řekl, že jeden smailík bude dost 🙂
Člověk by řekl, že jeden smailík bude dost 🙂
Co to meleš za nesmysly ? 🙂
Co to meleš za nesmysly ? 🙂
Vy mate dost.
Vy mate dost.
Z venku se mi to moc líbí. Uvnitř trochu nuda. Doufám že
Z venku se mi to moc líbí. Uvnitř trochu nuda. Doufám že bude jiná možnost než nízkoprofilová kola. Dávat všude velká kola je s našima silnicema masochismus. Tesla S na 20″ kolech je utrpení.
Teslu S na 20″ kolách som ešte nevidel.
Teslu S na 20″ kolách som ešte nevidel.
A na jakejch kolách je vídáš?
A na jakejch kolách je vídáš?
19 a 21
Ani v COC nemám možnosť 20″
19 a 21
Ani v COC nemám možnosť 20″
No to asi všechny auta na 20 palcových ráfcích 🙂
No to asi všechny auta na 20 palcových ráfcích 🙂
Třeba mercedes je na tom daleko lépe.
Třeba mercedes je na tom daleko lépe.
Další dinosaurský elektroauto co prostě nemá
Další dinosaurský elektroauto co prostě nemá frunk.
Zpátečnický dinosauři ještě furt nerozdejchali že jim sebrali spalovací motor. :)))))
Nevotravuj Hořčíku.
Nevotravuj Hořčíku.
Di umyjet nádobí a hazl, oboje už dost smrdí.
Di umyjet nádobí a hazl, oboje už dost smrdí.
To jsou teď moderní nadávky chemickými prvky? A vyšší
To jsou teď moderní nadávky chemickými prvky? A vyšší protonové číslo, třeba nevotravuj Křemíku, je horší? 😀
Frunk je z hlediska user case celkem k ničemu. Nepoužívám.
Frunk je z hlediska user case celkem k ničemu. Nepoužívám.
To je jen tvůj problém že ho nedokážeš využít.
To je jen tvůj problém že ho nedokážeš využít.
Ja tam mám všetky možné redukcie, káble, snehové
Ja tam mám všetky možné redukcie, káble, snehové „retaze“ a rozne iné pomocky, ktoré nepoužívam denne
Jasně, já tam mám kompresor a občas tam dávám
Jasně, já tam mám kompresor a občas tam dávám prodlužku. Ale v reálném user case to využiju tak jednou měsíčně a to auto jezdí denně. I když je možný, že je to tím, že i3 má otevírání frunku řešený naprosto debilně.
No mne to prave prijde idealni pro ruzny ten bordel, co clovek
No mne to prave prijde idealni pro ruzny ten bordel, co clovek v kufru vozi a pouzije zridka – kdybych to nacpal do frunku, tak pak mam prazdny normalni kufr a nic se mi tam nevali…
Na tyto malé blbosti do kufru jsemkoupil takový box se
Na tyto malé blbosti do kufru jsemkoupil takový box se suchým zipem naspodku a nic v kufru necestuje… to nemám rád. Ale ano, přední kufr je fajn, když tam je.
Jako mne tam taky nic nelita, ale treba kdyz vezu neco
Jako mne tam taky nic nelita, ale treba kdyz vezu neco vetsiho, tak to musim premistit apod – neni to zadny dealbreaker, jen jsem psal mne nejaky mensi „kufr navic“ prijde prakticky….
No to každopádně, souhlas.
No to každopádně, souhlas.
Dávám tam vždycky část nákupu buď flašky, nebo naopak
Dávám tam vždycky část nákupu buď flašky, nebo naopak citlivého chipsy, pečivo. vezl jsem tam i melouna… občas na delší trasy tam má několik balení 0,5L s vodou, ať to nelítá po kufru, samo je tam mennekes a někdy i normální nabíječka.
Za mne frunk nepostradatlná věc, tlačítko na sloupku super nebo na dálce- co víc si přát? Menu jako v TM3?
Já bych chtěl tlačítko na přední kapotě…
Já bych chtěl tlačítko na přední kapotě…
Tady je podstatně víc fotografií exteriéru a i detaily
Tady je podstatně víc fotografií exteriéru a i detaily interiéru:
https://www.autorevue.cz/novy-volkswagen-id3-poprve-nazivo-dulezitejsi-auto-tady-uz-dlouho-nebylo
Nevím proč na hybridu taky nemůžou být obrázky v klikací galerii, takto těch pár obrázků v textu je o ničem 🙁
Protože Horčík na nás škudlí.
Protože Horčík na nás škudlí.
Muzete si zalozit vlastni server.
Muzete si zalozit vlastni server.
Doplňujeme další info i galerii: Volkswagen ID.3:
Doplňujeme další info i galerii: Volkswagen ID.3: fotogalerie a další podrobnosti.
Díky, zaregistroval jsem. Akorát teda… ta galerie, to je
Díky, zaregistroval jsem. Akorát teda… ta galerie, to je tak zprasené řešení, nezlobte se. Ale chápu, že zřejmě zastaralý redakční systém nic lepšího neumožňuje.
Moc pěkný a oba palce nahoru za tu likvidaci toho
Moc pěkný a oba palce nahoru za tu likvidaci toho šíleného středového tunelu!
Update: etwas stimmt nicht. Ich sehe den Tunnel!
Bez znalosti cen těžko soudit. Není to sice žádný
Bez znalosti cen těžko soudit. Není to sice žádný technický zázrak, ale vypadá to jako solidní auto za zajímavou cenu. Otázka je jestli ta cena je s daní nebo bez.
Tipnul bych si, že těch 30 tisíc za tu základní verzi
Tipnul bych si, že těch 30 tisíc za tu základní verzi bude cena s daní v Německu. Od toho ještě mínus nějaké ty elektrické pobídky a rázem je tu cena jako za dieselový Golf v automatu 🙂
I to by byl success.
I to by byl success.
Úspěch by to byl, kdyby za tu cenu byla alespoň ta
Úspěch by to byl, kdyby za tu cenu byla alespoň ta střední varianta, ale to, že za 780 tisíc vypustí v roce 2021 auto, které má nabíjení max. 50 kW považuju spíš za velkou ostudu.
Tak to ma jen ta loser varianta, ty vyssi maji 100 a 125.
Tak to ma jen ta loser varianta, ty vyssi maji 100 a 125. Myslim ze s tim zakladem stejne nikdo nebude jezdit dalky.
Ano, střední a nejvyšší verze jsou (nebo alespoň zatím
Ano, střední a nejvyšší verze jsou (nebo alespoň zatím vypadají) super, ale taky už se bavíme o ceně přes milion, resp. 1,3 milionu.
Auto vypadá solidně, uvidíme za rok, jak bude fungovat v
Auto vypadá solidně, uvidíme za rok, jak bude fungovat v reálu jestli soudruzi vychytali všechny mouchy. Auto jako takový bych opravdu viděl spíše do flotili a tam asi budou mířit, domů bych si to asi nekoupil (ale každý máme jiný vkus). Jako největší problém vidím stále tu výrobní kapacitu… v roce 2020 maximálně 100.000ks BEV a celkovou maximální kapacitu výroby 330.000ks (počítám že tu využijou nejdříve v roce 2025). Takže reálně to pořád vidím jako natahovágen… tj. vyrobíme jen tolik, kolik musíme abychom splnili emise.
Ještě přidám za mě negativa
– předek se mi fakt nelíbí (zadek už docela jo)
– ten středový panel na palubce měl být fakt o dost níž, alespoň horní hrana zároveň s druhým displejem co je u řidiče, takhle to vypadá jako když si to někdo koupil na Aliexpressu a přilepil to navíc.
– auto je evidentně určené jen pro krátké trasy s tím (rychlo) nabíjením to bude za rok nebo za dva úplný výsměch.
A nakonec, všude píšou jak moc důležité auto ID3 je, podle mě mnohem zásadnější roli v historii bude mít Tesla model S, to bylo a je to přelomové auto, které to všechno nastartovalo. Na VW si v souvislosti s přechodem na BEV v budoucnu nikdo nevzpomene (snad jen na ten Diesel gate).
Jj. No staci si zkusit dat par priplatku do blbe Scaly a ses
Jj. No staci si zkusit dat par priplatku do blbe Scaly a ses na 600k kč. Tohle kdyby bylo za 750k kč, tak i stou nejmensi baterou si myslim ze to uz dorite konecne zacna davat smysl i obycejnemu lojzovi z vidlkova. Ale jeste je brzo hodnotit.
Tedy co dodat… Pockam si na pristi leto, az „to“ tu bude
Tedy co dodat… Pockam si na pristi leto, az „to“ tu bude jezdit a bude nejaka odezva.
Asi tak, ještě je to daleko.
Asi tak, ještě je to daleko.
Bohuzel.
Bohuzel.