Volkswagen ID.3 má za sebou start snů s pěti hvězdami, což je nejlepší hodnocení, jakého lze v testech bezpečnosti NCAP dosáhnout.
foto: Volkswagen
Zkušební technici udělili prvnímu modelu na základě nové modulární platformy MEB pro elektromobily vynikající hodnocení ve všech kritériích – v oblastech asistenčních systémů i ochrany dospělých cestujících, dětí a zranitelných účastníků silničního provozu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen ID.3 Pro S se 77kWh baterií: dojezd až 360 km po dálnici, slušná nabíjecí křivka
Hodnocení ochrany dospělých cestujících vychází mimo jiné z čelních a bočních nárazových testů a z testů ochrany proti poranění krční páteře při nárazu zezadu. Na základě těchto nárazových testů a posouzení bezpečnostních opatření pro rychlou a bezpečnou záchranu cestujících a jejich vyproštění z havarovaného vozidla byla modelu ID.3 přiznána 87% míra ochrany řidiče a cestujících. Děti jsou chráněny dokonce z 89 %.
Toto hodnocení vychází ze tří důležitých aspektů: Komisaři se kromě ochrany, kterou zajišťují dětské zádržné systémy při čelním nebo bočním nárazu, zaměřovali také na možnosti montáže dětských sedaček různých velikostí a výbav, které vozidlo nabízí pro bezpečnou přepravu dětí.
Kromě ochrany cestujících ve vozidlech zkoumá Euro NCAP také účinnost ochrany, poskytované systémy automatického nouzového brzdění (AEB) zranitelným účastníkům silničního provozu – chodcům a cyklistům – při hrozící kolizi.
Zkušební technici kladou důraz rovněž na ostatní sériově dodávané asistenční systémy. Pozitivně hodnocena byla skutečnost, že ID.3 má ve všech verzích výbavy sériově asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a asistenta pro nouzové brzdění „Front Assist“.
Poprvé ve voze značky Volkswagen nalézá v modelu ID.3 uplatnění tzv. centrální airbag mezi předními sedadly. Tento airbag zabraňuje například při bočních kolizích možnému kontaktu hlav řidiče a spolujezdce vpředu.
Volkswagen nabízí na přání další asistenční systémy nejvyšší úrovně. Jedním z nich je adaptivní tempomat ACC s předvídavým rozpoznáváním nejvyšší povolené rychlosti. „Travel Assist“ umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 160 km/h.
K bezpečné, komfortní jízdě přispívá rovněž asistent pro jízdu v dopravní koloně spolu s asistentem pro sledování slepého úhlu, asistentem pro couvání z parkovacího místa, asistentem pro stav nouze „Emergency Assist“ a parkovacím asistentem „Park Assist“.
Volkswagen ID.3 s pěti hvězdami prodloužil sérii úspěšných výsledků modelů Volkswagen v testech Euro NCAP – naposledy v nich dosáhly nejvyššího hodnocení nové modely Golf a T-Cross. Evropský program pro hodnocení bezpečnosti nových automobilů stanovuje od roku 1997 přísná měřítka bezpečnosti nových vozů.
Euro NCAP poskytuje zákazníkům aktuální informace o bezpečnosti oblíbených nových modelů. V uplynulých letech byly testy a požadavky na sériově dodávané asistenční systémy a pasivní bezpečnost průběžně zpřísňovány. Podrobné informace jsou veřejně dostupné na www.euroncap.com.
U toho honění bezpečnostních hvězdiček mne vždycky
U toho honění bezpečnostních hvězdiček mne vždycky naskočí text: 4 hvězdy, 3 na flašce, 1 v hlavě, flaška v tašce….. Napil jsem se vody je mi zle, starý kozle, dobře ti tak, voda ničí ledviny a dřeň, a na žízeň, je gruzíňák…….. 🙂
Teď nezbývá než doufat, že ten asistent jízdy v pruzích
Teď nezbývá než doufat, že ten asistent jízdy v pruzích je jiný, než má Citigoe :-/
Jednou mě poslal do příkopy a dvakrát do protisměru, takže součástí setupu po nastartování je jeho vypnutí. Je to stejný oser, jako svého času Start/Stop systém.
To je ten Prikop a ne Prikopa 😉
To je ten Prikop a ne Prikopa 😉
Tyhle sracky od mobileye co montujou dinosauri nebrat. Kdyztak
Tyhle sracky od mobileye co montujou dinosauri nebrat. Kdyztak si tam doinstaluj comma.ai. Za zlomek toho co by te staly priplatky, mas lane assist co se vyrovna tesle. Osobne sem to testoval a muzu diporucit