Volkswagen ID.5 je tu, cena elektromobilu začíná na 1,3 mil. Kč

Volkswagen zahájil prodej modelů ID.5 a ID.5 GTX na českém trhu. Nový software v3.0 poskytuje rozsáhlou konektivitu, která umožňuje mimo jiné aktualizovat systémy vozidla technologií „Over-the-Air“ s bezdrátovým přenosem dat.

„S modelem ID.5 nabízíme našim náročným zákazníkům opravdu exkluzivní elektromobil s karoserií SUV kupé,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „ID.5 rozšiřuje rodinu ID. o další model, který vhodně doplňuje bestseller Volkswagen ID.3 a globální vůz ID.4. Volkswagen tak v rámci strategie ‚Way to Zero‘ upevňuje své vedoucí postavení v segmentu elektromobilů a stupňuje svou elektrickou ofenzivu.“

Nový elektromobil Volkswagen ID.5 přichází na český trh se dvěma úrovněmi výbavy: Pro a GTX. V obou případech je pod podlahou uložena největší akumulátorová baterie určená pro modely ID. Její využitelná kapacita 77 kWh umožňuje dojezd na jedno nabití 486 km (GTX) až 512 km (Pro/Pro Performance).

Zatímco vrcholná verze GTX disponuje dvěma elektromotory o celkovém výkonu 220 kW a pohonem všech kol 4MOTION, u varianty Pro mají zákazníci na výběr dva výkonové stupně – 128 kW (Pro) nebo 150 kW (Pro Performance). Základní cena elektromobilu Volkswagen ID.5 Pro byla stanovena na 1 311 900 Kč včetně DPH, výkonnější Pro Performance vyjde na 1 352 900 Kč. Sportovní ID.5 GTX stojí 1 513 900 Kč. Na všechny modely ID.5 se vztahuje prodloužená záruka na 3 roky/90 000 km.

ID.5 potvrzuje své exkluzivní postavení v rodině modelů ID. rozsáhlou sériovou výbavou, která u variant Pro zahrnuje mimo jiné 19“ kola z lehké slitiny, LED světlomety s automatickou regulací, zadní LED svítilny, adaptivní tempomat ACC, asistenční systém Front Assist, navigační systém Discover Pro s 10“ displejem, ultrazvukové senzory Park Pilot vpředu a vzadu, služby We Connect, App-Connect Wireless, dekorační osvětlení s výběrem 10 barev světla, 3zónovou automatickou klimatizaci Climatronic, tepelné čerpadlo, vyhřívané sklo čelního okna, Keyless Start a senzor deště. Verze GTX se odlišuje například 20“ koly z lehké slitiny, inteligentními světlomety IQ.LIGHT LED Matrix a 30 barvami dekoračního osvětlení interiéru.

Součástí sériové výbavy všech variant jsou také nabíjecí kabely pro domácí zásuvku (230 V) a pro veřejné nabíjecí stanice (Mennekes 2). Sadu akumulátorů lze nabíjet výkonem až 11 kW v případě střídavého proudu, resp. až 135 kW při použití stejnosměrného proudu. Při cestování na dlouhé vzdálenosti mohou majitelé vozů ID.5 využívat síť rychlonabíječek IONITY. Za optimálních podmínek lze za pouhých 30 minut doplnit dostatek elektrické energie pro dalších 390 km (ID.5), resp. 320 km (ID.5 GTX) podle metodiky WLTP.

Všechny varianty jsou již dostupné v internetovém konfigurátoru. Orientaci v nabídce zákazníkům usnadňuje velmi jednoduchá struktura výbav na přání, která zahrnuje výhodné specifické pakety ve dvou variantách – základní a Plus – a k tomu další prvky výbavy na přání. Prodejci značky Volkswagen mají navíc pro zájemce o elektromobilitu připraven kompletní sortiment produktů a služeb pro nabíjení od nástěnných nabíječek ID.Charger přes odbornou montáž a zprovoznění nabíjecího zařízení u zákazníka až po zajištění odběru ekologicky vyráběné elektrické energie.

Volkswagen ID.5 je vrcholným modelem rodiny ID. na základě modulární elektromobilové platformy MEB. Mezi technické highlighty patří mimo jiné nový software ID. generace 3.0, který optimalizuje nabíjecí výkon a hlasové ovládání. Softwarové kompetence značky Volkswagen dokládají také aktualizace systémů vozidla technologií „Over-the-Air“ a asistenční systémy nejnovější generace, které představují v rámci strategie ACCELERATE další krok k automatizované jízdě.

Na přání dodávaný Travel Assist využívá spolupráci adaptivního tempomatu ACC a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, údaje navigačního systému a data od ostatních vozidel z cloudu, která zprostředkovává sériově dodávaná technologie Car2X. Zaparkování vozu může být ještě snadnější díky na přání dodávanému systému Park Assist Plus s funkcí paměti.

Navzdory atraktivním liniím ve stylu kupé naleznou cestující uvnitř vozu velkorysý prostor pro komfortní cestování. Výška stropu nad sedákem na zadních sedadlech je jen o 12 mm nižší než v modelu Volkswagen ID.4. Díky rozvoru náprav 2766 mm se interiér modelu ID.5 vyrovná svou prostorností o číslo větším SUV. Základní objem zavazadlového prostoru je až 549 litrů. Kvalita materiálů včetně jejich zpracování dosahuje prémiové úrovně.

Volkswagen vyrábí modely ID.5 a ID.5 GTX v závodě Cvikov a zákazníkům je předává s neutrální bilancí emisí CO2. Oba modely tak mohou za předpokladu nabíjení výhradně ekologicky vyráběnou elektrickou energií jezdit již dnes s neutrálním vlivem na klima.

zdroj: tisková zpráva

31 Comments on “Volkswagen ID.5 je tu, cena elektromobilu začíná na 1,3 mil. Kč”

        1. Já hlavně nechápu proč se před několika lety tolik tlačily plynový kotle. Jasně, el. kotel je na provoz o fous dražší, ale elektřinu si narozdíl od plynu vyrobit umíme. Vytvořili jsme si takovou poptávku po plynu, že nám jeho cena zvedá cenu všech vstupů vč. samotné elektřiny. Prostě začarovaný kruh.

          1. Nekdo si koupil celou radu evropskych politiku a podnikatelu. Jako prvni je na seznamu byvaly kancler Gerhard Schröder. Ten je sefem Gazpromu a kamarad putina. Pak je tady pani ministryne Kreissel, ktere byl na svatbe sam maly putin. Jeji manzel ma blizko k OMV, ktera se podili na NS2. Pak tady mame hradni gangstery Mynar a Nejedly, kteri podnikaji s CNG a cela rada dalsich prodejnych lumpu, kteri nas za 33 stribrnych prodali gazpromu. Napric celou Evropou. Korupce na nejvyssi urovni za nase penize, ktere poslusne odvadime rusakum. Tak funguje mafie. Hezky si koupi vsechny co rozhoduji a pak muzeme platit do aleluja. Nadherna budoucnost.
            Ex sefova ERU Vitaskova, byvala sefka Transgas (uz za komancu byla u plynu), mela jit sedet. Ale nemusela, vzala to za ni podrizena. A pani Kovacikova, jak bysmet. Fronta je hodne dlouha.

            1. Celý je to postavený na hlavu. Proč může bejt cena distribuce elektřiny regulovaná a cena výroby ne? Přebytky by šly na burzu. Fér by bylo mít tržní složku ceny pouze při dokupování nedostatku. Např. v určitou hodinu, kdy je pravidelně třeba dokupovat. Není přece logický, aby cena strategický komodity, kterou navíc vyrábí státní podnik, byla stejná pro státy s různou kupní sílou. Aby to neznělo moc socialisticky, tak prostě vnitrostátní burza, kam by šla všechna výroba. To co by se neprodalo na vnitrostátní by teprve mohlo jít na mezinárodní.

              1. Distributor muze byt pouze jeden. Je to ten, ktery ma na starosti distribucni sit. To jsou ty draty pres ktere proudi elektrina az k vam domu. A jelikoz je to jen jeden subjekt v dane lokalite, tak ma monopol. Aby ho nezneuzival, musi na nej dohlizet nekdo druhy a cenu mu proverit. V CR jsou 3 distributori a kazdy ma sve uzemi a ERU mu proveruje zda jsou uplatnovane naklady verohodne.
                U silove energie to je jinak. Nespocet dodavatelu elektriny nabizi svuj produkt v konkurencnim prostredi. Jsou to vyrobci (elektrarny), ale take importeri. Pokud by cena byla pevna, tak by se mohlo stat, ze v urcitou dobu by nikdo nechtel dodavat, protoze by cena nemusela byt vyhodna a radeji by elektrinu nevyrabel, nebo ji exportoval. A kdyby byla cena zase nadmerne lukrativni, tak by se vsichni poprali, protoze kdo by mohl a kdo by nemohl dodavat? Verte, ma to svuj smysl.

                1. No a proč by to nemohlo fungovat takto? Silová složka na burzu v ČR, kde můžou nakupovat pouze domácí. Přebytek okamžitě na export. Za současného stavu, když postavíme novou jaderku, nebude to mít vliv, protože to půjde stejně na export. V tomto systému by taky mohli všichni vypnout všechny špinavý elektrárny, nepostavit žádný nový a spolehnout se na sousedy. Elektřinu pak nebude mít nikdo..

                2. @Chroustostroj: Burza OTE funguje vzdy den predem. Takze az po skonceni nekdy kolem 12-14 h jsou zname vysledky obchodovani na pristi den od pulnoci. Takze 10-12 h pred platnosti. To byste uz nikomu v zahranici nic neprodal, prisel byste s krizkem po funuse. Takze ceska burza by musela byt o den drive a to by asi na obchodovani nemelo tak dobry vliv. Vsechny dobre minene snahy jsou vzdy kontraproduktivni. Rychla reakce by byla nemozna. vemte si treba vliv pocasi, ktery ma v zime a v horkem lete vyznamny vliv na spotrebu. Predpoved pocasi o jeden den vic dopredu nemusi byt tak presna a mohlo by to dost skodit. Treba kdyz v DE faka vetsi vitr, je predikce z hodiny na hodinu jina. A kdyz obchodnik/vyrobce naplanuje spatne, tak se nedoplati. A energie z VtE muze byt cenove hodne zajimava, pokud to teda CEZ dovoli a neustrihne nas od levne elektriny diky svym fazovym transformatorum na hranicich aby si udrzel v cezkem rybnicku staly prisun potravy od nas zakazniku.
                  Verte, hlavu si s cenotvorbou a energetickou dostupnosti a stabilitou lamaly jine hlavy, chytrejsi nez vsichni na hybridu. Porovnejme trh v USA. Tam nemaji moc propojeny trh mezi staty a take to tak dopadlo, Texas mel blackout a okolni staty nemohly zaskocit, protoze chybel mechanismus. EU je oproti kviceni ruznych blbcu doopravdy dobra instituce a muzeme byt radi, ze vsechny preshranicni prekazky pomalu ale jiste padaji. Bohuzel to jistym mocnostem je trn v oku a tak kazi jak jen muzou.

                3. @Koudelka
                  To by si někteří zde měli výchovně pouštet ve smyčce místo vánočních koled.

                  Ano Venco, mluvím o tobě a tvých představách o celosvětově přibližně stejných cenách 😀

                4. @Runner
                  Ale já jsem uznal, že to bylo špatně a že tam mělo být procentuální změna tak nevím, co by si ještě chtěl. Možná prvorozeného syna za to nepřesné vyjádření? 😀

                  Spíš bys měl konečně vysvětlit, jak nás rozseká konkurence z té Asie díky levným energiím, když tam je ta procentuální změna ještě větší.

                  No a když už budeš u toho, tak rovnou přihoď, jak může za drahou elektřinu povolenka za 90 eur/t, když pro výrobu 1 MWh v plynovce potřebuješ jen 0,5 povolenky tedy 45 eur, ale přitom cena ve špičkách (kdy se pálí ten plyn) je 350 eur/MWh. To nějak nevychází. 😀

                  Prostě si buď vyber, že za drahou elektřinu může HLAVNĚ drahý plyn (souhlasím) anebo že za drahou elektřinu může HLAVNĚ drahá povolenka.

                1. Jako středově smýšlejícího voliče mě fascinuje jak pravičáci jsou pravičáky často jen když se jim to hodí. 😀 (platí i pro levičáky)

                  Co navrhuješ? Přestřihneme dráty nebo zakážeme výrobcům (on nevyrábí jenom stát) vyvážet? A co když se to povede? To zase bude breku, jak stát dotuje levnou elektřinu pro BEV a na benzin a naftu jsou vysoké daně. 😀

                2. Občané, tedy stát, se složili na elektrárny. Je tady naprosto v pořádku, aby občané, tedy stát, diktoval komu a za jakých podmínek lze prodat produkci těchto aktiv, které vlastní.

                  Občané, tedy stát, nemá co diktovat subjektům o nakládání s aktivy, které nevlastní.

                  Co přesně na tom nechápeš?

                  Technicky nevidím problém – stát stanoví maximální vývozní kvótu na energii produkovanou ČEZem.

                3. CEZ je polostatni a tudiz polosoukromy. Tak se bude z kazde kWh dodavat do Cezka 700W a 300W se muze exportovat, nebo jak to mate naprogramovane ve vasem analogovem sčotu?

                4. 70% vlastní stát, tudíž ho kontroluje. Což samozřejmě víš a jen blbě kecáš.

                5. Tak ještě jednou, stát nevlastní všechny elektrárny v ČR a dokonce nevlastní ani 100% podíl v ČEZ. Zavedením nějakých nesmyslných levičáckých kvót nejen že docela naštveš těch 30 % nestátních akcionářů ČEZ, kterým se to rozhodne líbit nebude a zavalí tě žalobami o kompenzace, ale Tykač a ostatní jen otočí knoflíkem a tu elektřinu vyvezou stejně.

                  Pokud to zakážeš i Tykačovi a ostatním, tak dostaneš další várku žalob a silné omezení produkce elektřiny z jejich strany. Nasmlouvaný plyn prodají v zahraničí a uhlí začnou vyvážet (pokud se jim to vyplatí), protože tu bude přetlak čímž klesne jeho cena nebo rychleji utlumí těžbu.

                  Pokud budeš chtít zakázat i vývoz uhlí, tak už rozhodně nejsi pravičák bojující za volný trh a proti komunistům, ale totalitní levičák a takové lidi tu snad nikdo nechce.

                  Pokud chce stát snížit cenu pro koncové zákazníky, tak ať sníží daně nebo posílá nějakou kompenzaci, ale ať se hlavně nemontuje do fungování trhu, protože na tom vždycky nakonec prodělají skoro všichni.

                6. @runner. A nebylo by lepsi tech 10000 uredniku kteri to budou rozhodovat a kontrolovat vybavit klikou k generatoru aby bylo vic elektriny a nechat trh volne zit? Regulace potrebuji dalsi regulace a spirala do zkazy je otevrena.

                7. Žaloba minoritního akcionáře na řízení společnosti a způsob realizace nebo nerealizace zisku je předem odsouzena k nezdaru, pokud se nejedná o činnost minoritní akcionáře znevýhodňující.
                  Představenstvo navrhne omezení vývozu a akcionáři to v hlasování schválí.

                  Se socialismem to nesouvisí.

                  Argumentace volným trhem je opravdu zábavná v situaci, kdy je celý sektor podřízen prodeji odpustků.

                  Jinak já jsem příznivcem přísné státní regulace v případě, že se jedná o obchodování, kde aktiva tvoří veřejné statky a vstup na trh je omezen.

                8. @Runner
                  Stát musí hospodařit s péčí řádného hospodáře. Akcionáři by se nesoudili s argumentem, že byli přehlasováni, ale protože jsou občané ČR a stát by se tímto nechoval jako řádný hospodář.

                  Samozřejmě problém s Tykačem a dalšími by to nevyřešilo, protože to je typické populistické řešení.

                  Prodej odpustků je zjednodušeně daň. Volný trh existuje i s daněmi běžně.

                  Na silné regulaci se shodneme, ale tam, kde má stát monopol a jedná se opravdu o veřejný statek tedy u ČEPS. U elektřiny a výroby to ovšem neplatí a platit by nemělo.

                1. To jsem nevěděl, že si obce staví vlastní tepelné elektrárny.

        2. A kdo nás tím plynem zasoboval(a dominatně EU) doposud a vše fungovalo? Dokáži chápat vaši nevraživost, vím , že spousta lidí bylo těžce persekuováno. Já zase vidím , jak nás od slavné revoluce okradli politici s tím Vaším vychvalovaným západem. Jestli je tu nějaký odborník , který dokáže vysvětlit, že za současnou energetickou situaci může jednoznačně rus, tak prosím , vysvětlujte.

          1. Putin buduje svoje dominantni postaveni na trhu nekolik let. K OPEC se rusko pridalo teprve nedavno a tim vzniklo OPEC+. Rusko se postupne financne podili na vyznamnych evropskych fosilnich firmach. OMV, Wintershall atd. Vesmes to jsou firmy ktere se podili na stavbe NS2. Pres celou sit vselijakych podilu a nastrcenych panaku se jim zrejme letos podarilo vyvolat energetickou krizi. Kdyz nekto poukazuje na to, ze obchodnici „zapomeli“ objednat plyn, tak je nutne se ptat, zda v te firme nema rusko nejaky podil. Pres vselijake zastinovaci kroky se vse muze jevit ciste. Napriklad NS2 ma sidlo ve Svycarsku, ale urcite to neni svycarsky vlastnik. Obrovske petrodolary proudici do ruska jim otevrely moznosti nas ovladat o kterych vubec nemame tuseni.

Napsat komentář