Veolia zprovoznila první rychlonabíjecí stanici v Ostravě

Skupina Veolia dál rozšiřuje síť nabíjecích stanic pro elektromobily. Po dvou rychlonabíjecích stanicích v Praze postavila společnost první takovou v Ostravě.

Nová rychlonabíječka v Ostravě bude sloužit široké veřejnosti a standardní automobil nabije do 60 minut. V blízké době Veolia umístí dalších 15 stanic po celém Česku.
foto: Veolia

„Zprovoznění další nabíjecí stanice je přirozeným a důležitým krokem skupiny Veolia směrem k zelené energetice. Sami využíváme elektromobily a chceme tento udržitelnější způsob dopravy rozvíjet. Postupně budeme přidávat další instalace, abychom zajistili komfort přibývajícím uživatelům elektromobilů,“ vysvětluje Jakub Tobola, obchodní ředitel společnosti Veolia Energie ČR.

Nová rychlonabíjecí stanice stojí ve Slezské Ostravě u sídla pojišťovny RBP, v blízkosti fotbalového stadionu Bazaly a ZOO. Má výkon 50 kW a standardní nabíjení zvládne za 30 až 60 minut.

Komunikuje kompletně v češtině a přijímá běžné platební karty. Její čistý funkcionalistický design navrhla přední česká designérka Anna Marešová.

Veolia umí dodat tři typy nabíječek

Elektromobilita v současnosti představuje naději na udržitelnější dopravu, neprodukuje totiž primární emise. Pro Veolii je udržitelné fungování společnosti maximální prioritou a proto se soustředí i na inovace v rámci dopravy.

Na trh dodává tři typy dobíjecích stanic, od těch nejrychlejších na venkovní prostory až po domácí stanice na pomalé noční nabíjení.

Kromě Ostravy má Veolia v provozu dvě rychlonabíjecí stanice v Praze, a to v Retail Parku Bucharova a v rezidenci Krejcárek. Dalších 15 instalací v rámci celého Česka se připravuje.

Služební cesty zaměstnanců neznečišťují města
Elektromobily jsou také součástí vozového parku Veolia. V nedávné době skupina koupila 14 vozů na elektřinu, které poslouží pro služební jízdy zaměstnanců nebo na převoz materiálu. Většina z nich jezdí v centrech měst v Olomouckém a Moravskoslezském kraji a nezhoršují tak lokální ovzduší.

Elektromobilita se stává mezi českými řidiči trendem. Loni přibylo v ČR 789 elektromobilů a letos jen za prvních 5 měsíců roku dalších 1171. Odhady vývoje v dalších letech počítají s ročními prodeji v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

tisková zpráva

22 komentářů u “Veolia zprovoznila první rychlonabíjecí stanici v Ostravě”

  1. Kolega se tam byl hned podívat. Je to funkční, cena Kč
    Kolega se tam byl hned podívat. Je to funkční, cena Kč 7,50/1 kWh. Kromě CHadeMO a CCS/SAE je k dispozici Mennekes Type2 zásuvka.
    Platit se dá, bankovní kartou (ČSOB terminál), aplikací Polyfazer, příp. nějakou lokální NFC kartou.
    GPS: 49.843505 , 018.308703
    Jen je třeba najet s autem blíž ke kraji parkoviště (patník), bo kratke kabely. Stanice je zbytečně skoro 2,5 metru daleko od patníkového okraje parkovacího místa.

        1. Jenže ČEz má násobně větší sít použitelnou pro
          Jenže ČEz má násobně větší sít použitelnou pro normání cestování, nemusím šaskovat platební kartou , jen přiložím pohodlně čip co mám na klíčích. A paušál není paušál, protože obsahuje volné jednotky. Kdo jezdí více tak rozhodně čez, tohle je dobrý jen na dojetí.

          1. Saskovat platebni kartou? To je dobry 🙂 Vy asi nechodite ve
            Saskovat platebni kartou? To je dobry 🙂 Vy asi nechodite ve Vasi rodine nakupovat, co? 🙂
            No a kdo nejezdi vice nebo mu staci dojezd auta, tak ten plati stejne u firmy, ktera pobrala stedre dotace a neni schopna tu kartu na stojan ani implementovat.

                1. Záleží na provozovateli, v obchodech nad 500 Kč, v
                  Záleží na provozovateli, v obchodech nad 500 Kč, v zahraničí žádný. Nicméně poplatek 3,5% kartové společnosti není úplně zanedbatelný. PayPal už chce 5%, Aukro dokonce 7%, holt s jídlem roste chuť.

              1. Bezkontaktní platby do 500,- jsou bez pinu. A postupně se
                Bezkontaktní platby do 500,- jsou bez pinu. A postupně se přechází na platby telefonem, kde to funguje ještě jednodušeji na palec nebo ksicht. Lovit telefon nebo klíče vyjde asi na stejno. Spíš mám po ruce telefon než klíče.

                1. Co si vyberete platbu čipem, nebo kartou +3,5%? Hádám že
                  Co si vyberete platbu čipem, nebo kartou +3,5%? Hádám že napíšete kartou a že vám je jedno kolik zaplatíte za kWh celkem 🙂

                2. Vlákno bylo o tom, jestli je jednodušší přikládat čip
                  Vlákno bylo o tom, jestli je jednodušší přikládat čip nebo karta. O financích nebyla řeč. Ale když už se ptáte, tak pro mě karta, protože čip nemám a na jeho získání bych musel podstoupit nějakou proceduru a pořád mám čip jen k jedné společnosti. Já mám Amperu a nabíjím jen doma nebo v cílových destinacích. Na cestách využívám prodlužovač dojezdu na benzín, a to je dražší než ta karta s vyšší cenou za kWh. Takže ano, v mé situaci bych použil kartu. Až Ampera doslouží, už budu mít asi čistý EV a budu to řešit, ale to už bude zase jiná situace na trhu s nabíjením než je dneska.

                3. Věřím, že Ampera by sloužila klidně dalších 10 let, to
                  Věřím, že Ampera by sloužila klidně dalších 10 let, to asi nepočkáte. Nicméně, vždy budete muset podstoupit nějakou proceduru (smlouva apod) jinak byste se nedoplatil. Ideální by bylo mít nějakou univerzální kartu, která by byla registrovaná na většině nabíječek a věřím, že se tak čase stane a procedura bude jen jedna, data si pak ostatní předají automaticky. Dnes můžete platit QR kódem na nabíječkách (v podstatě kartou), ale cena je o 50% vyšší.

                4. V zásadě nejsme ve při. Jedna procedura je v pořádku.
                  V zásadě nejsme ve při. Jedna procedura je v pořádku. Tady šlo o stojan Veolia, která zrovna masivní pokrytí nemá, takže volba na přímou platbu kartou je podle mě logická. Amperu pošlu dál, až ji bude tak 15, což bude za 7 let (když zůstane spolehlivá, jsem zvyklý mít jedno auto aspoň těch 8-10 let). Situace na trhu s nabíjením bude výrazně odlišná a doufám, že bude normální si zvolit prostředníka, přes kterého bude možno nabíjet u stojanů drtivé většiny společností a mít jen jednu autentizaci.

                5. Tak to bude, jedna karta a velmi pravděpodobně zahraniční
                  Tak to bude, jedna karta a velmi pravděpodobně zahraniční společnost. Ti malí budou žadonit aby je tam vzali 🙂

                6. Jaký je rozdíl mezi platbou telefonem a spuštěním
                  Jaký je rozdíl mezi platbou telefonem a spuštěním nabíjení úplně stejným telefonem? Aplikace FutureGo umožňuje nejen spuštění a ukončení nabíjení včetně notifikací, ale i sledování průběhu a ceny nabíjení na dálku atd. Tohle žádný platební terminál nedokáže, zvlášť když člověk během nabíjení nestojí u stojanu. Ano, jsou dneska EV, u nichž aplikace výrobce umožňují plusmínus totéž, ale jsou i takové EV, které aplikaci nemají, takže těm se appka FutureGo hodí. Navíc platba za nabíjení se ve finále taky strhne z platební karty.

                7. Já jsem ve svém příspěvku reagoval pouze na tzv.
                  Já jsem ve svém příspěvku reagoval pouze na tzv. šaškování s platební kartou, že se někomu u stojanu nechce hledat a že podle mě už je to tedy jednodušší udělat platbu telefonem. Když přijedu ke stojanu od firmy, se kterou nemám smlouvu, je pro mě jednodušší platit stiskem jednoho tlačítka na telefonu než hledáním aplikace či vytvářením další registrace.

  2. K tomu začátku posledního oddílu.
    Elektromobilita

    K tomu začátku posledního oddílu.
    Elektromobilita představuje naději na udržitelnou mobilitu NE kvůli tomu, že produkuje jen sekundární (nelokální emise), které jsou v součtu menší než ty primární od ICE. To je jen třešnička na dortu. Elektromobilita představuje naději na udržitelnou mobilitu hlavně z toho důvodu, že si PHM umíme vyrobit a to lokálně. Dokonce nejen, že si ji umí vyrobit každá země sama – čímž se ztrácí závislost na zemích těžících ropu (zejména na Rusku a Emirátech), ale natolik lokálně, že si ji dokáže vyrobit každá obec a leckdy i jednotlivec.

    Chtě-nechtě ropa je NEROSTNÝ produkt, a prostě jednou dojde. Asi ne letos, asi ne v tomto desetiletí, ale jednou ano.

    PS: k těm emisím. A ač jsou v tuto chvíli ty sekundární emise díky energetickému mixu tristní (zejména v ČR), tak na rozdíl od ICE je zde obrovský prostor pro rozvoj OZE, či alespoň čistších zdrojů. U ICE už žádný vývoj = zlepšení čekat nelze. Po svém století je spalovák limitně na konci svých možností. EV ja naopak na počátku. Když bude vůle, mohou být emise do deseti let, třetinové. Nemluvě o tom, že se daleko snáz regulují desítky státních komínů, než miliony soukromých výfuků.

    1. eMobilita nepředstavuje v ů b e c žádnou naději.
      eMobilita nepředstavuje v ů b e c žádnou naději. Jedinou dlouhodobou naději euroatlantické civilizace (a v podstatě teď už ani o tu atlantickou civilizaci tak nejde) je zabránit mobilitě mimoevropských „civilizací“ do Evropy.

    2. Elektromobilita bude v takové podobě jaké je, protože je a
      Elektromobilita bude v takové podobě jaké je, protože je a bude protlačená lobbingem a politiky na sílu. Bylo rozhodnuto, že CO2 je zlo a spalovací motor může ze všechno. Sice doprava je cca 30 procent emisí a 30 procent emisí z ní jsou auta…ale to nevadí…všichni to používají a dobře se na tom honí politické body…navíc se na to krásně roubujou dotace a tím dostanou zisk ti, kteří tahají za nitky v politickém zákulisí… podívejte se na to, co je možné v Německu a Francii s dotacema na elektromobily…tohle udělat všude ve velkém měřítku, tak se zúčastníme ekonomické sebevraždy společnosti v přímém přenosu…
      To, že je elektromobilita dobrej nápad minimálně v pojížděčkách okolo měst, v MHD, taxíkách, rozvážkách, je v této hře až páté kolo u vozu.

  3. Největší západní zloděj našich vod, tedy odtok peněz
    Největší západní zloděj našich vod, tedy odtok peněz chudých spotřebitelů na západ? Proč by to dělali? Asi nějaký podřadný, zkorumpovaný, typicky úchylný pro-západní manažer si koupil Teslu, tak aby to měl blízko 🙂

    „V nedávné době skupina koupila 14 vozů na elektřinu“

    is.gd/Dftmaq

Napsat komentář