V zemích EU bylo v prvním čtvrtletí roku 2024 registrováno 332 999 nových osobních bateriových elektrických vozidel, meziročně o 3,8 % více, podíl na všech registracích dosáhl 12 %.
V EU se v prvním čtvrtletí roku 2024 registrovalo 2 768 639 nových osobních vozidel (meziročně o 4,4 % více), z nich 322 999 bylo bateriových elektrických (meziročně o 3,8 % více).
Bateriové elektromobily se s podílem 12 % staly čtvrtou nejoblíbenější volbou, nejvíce registrací si připsaly benzínové motorizace (35,4 %), před hybridními bez externího dobíjení (28,9 %) a dieselovými (12,8 %), plug-in hybridy pak dosáhly podílu 7,4 %.
Podíl paliv v jednotlivých zemích během prvního kvartálu pak ilustruje uvedený graf, ze kterého je zřejmé, že nejvyšší podíl bateriových elektromobilů byl evidován v Dánsku, Švédsku a Nizozemsku.
„Česko se v podílu bateriových elektromobilů jak aktuálně, tak dlouhodobě pohybuje mezi zeměmi EU na chvostu. Jedním z důvodu mírného meziročního poklesu registrací nových bateriových elektromobilů u nás mohla být odložená poptávka firem a podnikatelů z důvodu čekání na zahájení záručního programu ELEKTROMOBILITA (pozn. bližší informace zde). I přes nelichotivé srovnání se zeměmi EU bylo v Česku k 31. 3. 2024 registrováno 24 239 bateriových elektromobilů kat. M1, kterých je již v součtu více než vozidel CNG (pozn. 23 089). Čtvrtina BEVs je v Česku ojetá, tzn. vozidla s opakovanou registrací, 75 % registrací je firemních. Nejčetněji jsou zastoupeny značky Tesla (4 536), Škoda (4 346), Volkswagen (2 719), BMW (2 332) a Hyundai (1 811). Z pohledu krajských registrací je nejvíce BEVs registrováno v hl. m. Praze (9 681), ve Středočeském (4 205), Jihomoravském (2 266), Moravskoslezském (1 409) a Ústeckém kraji (969),“ uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.
Průzkum „Zvyklosti při dobíjení bateriových elektromobilů“
V období od 18. března do 17. dubna 2024 realizovalo Centrum dopravního výzkumu průzkum „Zvyklosti při dobíjení bateriových elektromobilů“. Do průzkumu se zapojilo 780 respondentů, z nichž 746 vlastní nebo používá bateriový elektromobil.
Základní informace budou zmíněny na konci května při vystoupení CDV na 10. ročníku konference čisté mobility v Senohrabech, bližší pak po detailnějším vyhodnocení v průběhu letošního roku na webových stránkách www.cistadoprava.cz.
95 % respondentů v průzkumu uvedlo, že na základě svých dosavadních zkušeností s bateriovým elektromobilem si myslí, že je to nejlepší varianta.
Zdroj vstupních dat: Evropské sdružení výrobců automobilů, Ministerstvo dopravy, web Čistá doprava
zdroj: Centrum dopravního výzkumu
Dnes je „Den země“, tak vsichni udelejte neco dobreho pro nasi planetu. Chapu ze nekteri to oslavi turovanim svych smradochu, ale to jsou jen retardovani pitomci a snad brzo vymrou.
A doufam ze ty dobre skutky nebudou jen dnes, ale po cely rok.
A které země?
Já o víkendu kácel a klučil nálety. Na jejich místo jsem vysadil čtyři jeřáby moravské a dvě černé aronie. Ty hromady zeleného bordelu z toho dneska v noci spálím v sadu, až klesne teplota pod nulu. To bude kouře a smradu jedna báseň.
Koukam ze jste uz propustil vsechno sluzebnictvo. Kde jsou ty casy kdy ste se chlubil ze vy davate jen povely a nekdo jiny maka za vas. A ejhle, ted makate jako bulhar. Ze vy na nasi zem a zivotni prostredi kaslete je vseobecne znamo. Otazkou je, zda skutecne, nebo jen pisete nesmysly jako baron prasil42.
oslavil jsem to autem v servisu na vymenu brzd po 7 letech provozu 😀
Hyundai eKonu? Moje brzdy na Leafu jsou uz 11 let a porad dobre. Nedavno to potvrdila STK. A pan pri prohlidce se vyptaval na baterky a divil se, ze vydrzi tak dlouho a porad slouzi. Lidi maji porad jeste mylne predstavy diky informacim z autofora.
Necháváš si brzdy každej rok rozhejbávat a promazávat?
Především je třeba zdůraznit, že se jedná o registrace, nikoliv prodeje.
BEV si v EU připsaly za leden a únor nejmenší růst registrací vůbec a v březnu pak už zaznamenaly čistý pokles, jak skončily registrace vozidel prodaných v Q4 2023.
V březnu BEV už padaly jako kámen a jejich tržní podíl se zmenšil na 11%.
Česká republika zaznamenala v Q1 i přes firemní dotace dvouprocentní pokles registrací a i ty nejvíce opatrné prognózy z Plánu čisté mobility, jsou stejně jako u předchozích těchto plánů, naprosto rozdrceny realitou.
Pro Runnču…. Tak že 1.Q v Evropě prodeje BEV meziročně rostly i po očištění od růstu celého trhu (i když jen velmi mírně). A u toho by se dalo zatím končit.
Určitě si napíšeme v pololetí, Ty naprosto rozdrcená realito. 😃😘
Prodeje nerostly. Rostly registrace, které mají v čase oproti prodejům zpoždění a do Q1 se tak promítal dojezd německých dotací z Q4. Březen meziročně je pro BEV jedním slovem katastrofální – EU pokles o 6%, Německo o 30%, zmenšení tržního podílu o 40%. Česká republika z nula nula prd ještě ubrala 11%.
Padají naprosto všechny KPI a pokud vymodelujeme trendovou křivku, je naprosto evidentní, že BEV trh klesá více jak rok od začátku roku 2023.
pro Runnču…. A nejhorší prodeje byly 15.3. mezi 8-10 hodinou dopoledne 😁😅…
Neřeš nepodstatný výkyv a soustřeď se na dlouhodobý trend…. A ten je elektrický 🌞🔋😉
Jaký výkyv proboha? Tady přece vůbec nejde o nějaké březnové registrace elektromobilů, ale o fakt, že evropskému ekoleninismu došly zdroje. Snižují se reálné příjmy zemí EU, stoupají prakticky všechny náklady a klesá objem ekonomických transferů.
Elektromobilita stojící jednou nohou na dotacích a druhou na ruských energiích je prostě v hajzlu. Ale nevěř tomu, tvoje věc.
pro Runnču … O tom že je západ v technologicko/ekonomickém úpadku se přeci nehádáme…
Dotace jsou především malá domů evropským dinosaurům, aby mohl zločinný manažment dál defraudovat zisky ve stylu ,,po nás potopa“.. Např. šéf Stellantis C. Tavares si v roce 2023 přišel na krásných 100 000€ DENNĚ!😡
BEV se prosadí i bez dotací (možná lépe řečeno HLAVNĚ bez dotací) , protože překoná spalováky po všech stránkách – jak tech. parametry, ekologicky i cenou..
Teď zrovna sleduju statistické shrnutí BEV 1.Q a zaujal mne graf, kde zřetelně klesají nákupy do firemních flotil, ale naopak výrazně rostou soukromé nákupy … Tak že ne že lidi BEV nechtěj, jak tady furt vnucuješ, ale z nějakých důvodů ochladl zájem firem..
Elektromobilitu už nic nezastaví 😊
Zato výfukomobilita stojící na téměř vyčerpané ruskoarabské ropě má před sebou zářnou budoucnost. 😉
Tak to me zajima, jak stoji elektromobilita na rusackych zdrojich.Zrejme myslite ze lide cerpaji sve informace o elektromobilite z rusackych dezinformacnich zdroju. To mate urcite pravdu.
Rusáci jsou v elektromobilitě dál. Viděl jsem video z Moskvy a tam jezdil jeden elektrobus za druhým. Mají jich už 1000 a pokračují. Sám velký Putin jezdí v EV takže kdo se mu chce zavděčit musí taky.
To je mozne, ale elektromobilita jinde ve svete se jim nehodi. rusacko je vitalne zavisle na prodeji ropy a kazde EV v zemich odberatelu ropy je dalsi hrebicek do jejich rakve. Proto investuji velke usili a prachy do dezinformaci o EV. Kdo popira vyhody EV pomaha rusakum.
off
Disrupce na obzoru?
CATL odstartoval cenovou válku a představil revoluční baterii s nulovou degradací
Největší světový výrobce lithiových baterií Contemporary Amperex Technology (CATL) oznámil prudké snížení cen a představil revoluční systém skladování energie (BESS) s nulovou degradací výkonu a kapacity. Ostrý souboj čínských může letos podle expertů vyústit cenovou válku, jenž umožní výrazný pokles cen elektromobilů i samotných BESS.
https://www.solarninovinky.cz/catl-odstartoval-cenovou-valku-a-predstavil-revolucni-baterii-s-nulovou-degradaci/
Nebuď trapnej koprofág.
Nulová degradace podle CATL = méně než 2% do 50 cyklů nebo 5 let.
Takže naleštěné marketingové hovno, které jsi radostně spapkal.
Zdroj?
Nedaří se mi to najít.
Díky
Ty sis vycucal z nosu nebo si to zjistil pohledem do nočníku? Nejspíš obojí.
Jestli těch 50 cyklů není překlep, jasně to ukazuje že Runner a baterky nejsou zrovna kamarádi… Už se nedivím že proti nim tak zuřivě bojuje, když má takové absurdní představy o degradaci.🙄