Toyota zahájila ve Francii výrobu nového modelu Yaris Hybrid, spotřeba 3,7 l/100 km

Toyota ve svém výrobním závodu ve Valenciennes na severu Francie zahájila výrobu nové generace Toyoty Yaris.

Nová Toyota Yaris Hybrid slibuje dle homologovaných měření standardu WLTP spotřebu 3,7 l/100 km.
foto: Toyota

Čtvrtá generace nejprodávanějšího modelu Toyota v Evropě je prvním kompaktním vozem postaveným na podvozkové platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) GA-B. Francie se tímto stala čtvrtým závodem v Evropě, který zahájil výrobu vozidel založených na platformě TNGA.

Nový Yaris je vybaven nejnovější generací motoru 1,5 litru TNGA, který se rovněž vyrábí v Evropě – v závodu Toyota Motor Manufacturing Poland. Do výroby vozidel postavených na platformě TNGA bylo zapotřebí investovat dalších 300 milionů eur.

Nová Toyota Yaris Hybrid

Nová Toyota Yaris Hybrid
foto: Toyota

To je ekvivalent cca poloviny původních investic do závodu ve Francii. Všechny výrobní úseky prošly modernizací zahrnující nové vybavení a technologie ve prospěch vyšší ergonomie a produktivity.

Šlo například o zásadní rozšíření haly na výrobu plastů, která se zvětšila o dalších 3500 m2 kvůli instalaci nových vstřikovacích a lakovacích linek, což nyní umožňuje vnitropodnikovou výrobu nových plastových dílů. Předpokládá se, že počet stálých pracovníků TMMF do konce roku 2020 dosáhne 3600 lidí.

Komentuje Luciano Biondo, prezident a generální ředitel TMMF: „Zahájení výroby čtvrté generace modelu Yaris je prvním krokem k našemu cíli 300 tisíc ročně vyrobených vozů. Se zbrusu novým kompaktním SUV Yaris Cross, který by v polovině roku 2021 měl být druhým modelem na našich výrobních linkách, jsme na nejlepší cestě těchto cílů dosáhnout. Na podporu výroby modelu Yaris Cross připadá investice dalších 100 milionů eur.“

První kompakt na TNGA

Toyota Yaris je klíčem k úspěšnému evropskému příběhu automobilky Toyota. Tradičně se těší oblibě zákazníků a skvělé pověsti vozu schopného přinášet stále další inovace. V roce 2019 představoval Yaris přes 20 % celkových evropských prodejů značky Toyota (224 368 vozidel).

Zbrusu nový Yaris, navržený pro evropské zákazníky a vyráběný v Evropě (stejně jako první generace), díky podvozkové platformě TNGA GA-B přináší zcela nové zhuštěné proporce evokující připravenost vozu vyrazit kupředu, koncepci karoserie velkého-malého vozu s prostorným interiérem i přes kompaktní vnější rozměry, stejně tak jako vylepšenou jízdní dynamiku.

Nejnovější čtvrtá generace hybridního systému pohonu nabízí delší jízdu v režimu EV, více než 20% snížení emisí CO2 a spotřeby paliva oproti současné generaci a současně i agilnější odezvu a ještě lepší jízdní vlastnosti.

Vůz je kromě toho navržen tak, aby se stal celosvětově nejbezpečnějším kompaktním vozem – za tímto účelem používá špičkové systémy aktivní i pasivní bezpečnosti.

Jedná se např. o bezpečnostní paket Toyota Safety Sense (TSS), tedy sestavu technologií aktivní bezpečnosti s cílem napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací, dále např. celosvětově první centrální airbag v segmentu kompaktních vozů.

tisková zpráva

43 Comments on “Toyota zahájila ve Francii výrobu nového modelu Yaris Hybrid, spotřeba 3,7 l/100 km”

      1. zase lži, můj 16 let starý, velký diesel, 180 koní, 4L na
        zase lži, můj 16 let starý, velký diesel, 180 koní, 4L na dlouhé trasy a hodně CO2 na podporu růstu rostlin, zatímco dnes šmejdi a fake „zelený“ limity a složitý systémy, jak tě co nejsnadněji okrást 🙂

        kdyby chtěli, už je tu dávno auto, co ujede 100 km na litr, moc pinkáš 🙂

        1. A skusal si uz so svojm neskodnym dizlom urobit garazovy
          A skusal si uz so svojm neskodnym dizlom urobit garazovy test?
          Ze taky nepoznas? To si vecer ustelies vo svojej garazi s nastartovanym autom. Ked sa rano prebudis oddychnuty a sviezi, vies naisto, ze mas ekologicke auto. Mozes si k sebe zobrat aj svoju oblubenu rastlinku. Vies, pre podporu rastu…

          1. bože, vy lidi jste tak vypláchnutí korporátní
            bože, vy lidi jste tak vypláchnutí korporátní propagandou, že už ani nevíte, kdo nejvíc ničí přírodu …. nejsou to obyčejní lidé, ale právě korporace! Soros, Rockefeller atd., ti rozhodují o všem, co spotřebováváš, kupuješ … na mě to už tolik díky bohu neplatí:

            bit.ly/3iNsSt6

            proberte se, děti! 🙂

    1. Mají své zájmy, jak z nás tahat co nejvíc peněz skrze
      Mají své zájmy, jak z nás tahat co nejvíc peněz skrze zbytečně složité pohony a nekvalitní součástky, na což je ropa vhodná.

      Jen děti to ještě nechápou: vývoj světa je držen pod kontrolou „elitářské“ energetiky, kde ropa se kontroluje nejlépe. Tomu všemu vládnou banksteři = západní pedofilní korporace.

      Forbes: „The 147 Companies That Control Everything“

      No a EV by jim to mohlo nabourat, ale nacistická EU už plánuje zdražení elektřiny skrze klasický klima fake news a podvody likvidací jádra a jiné efektivní tvorby elektřiny, neboj, takže chudí budou ještě chudší a korporace ještě bohatší 🙂

      tady to máš i s konkrétními příklady, jak spoustu lidí i zde na Hybridu drží v hlouposti:
      http://www.youtube.com/watch?v=sVYRiytNq58
      🙂

            1. Jenze porad jeste tu je bohuzel tvrda realita.
              Toyota Yaris

              Jenze porad jeste tu je bohuzel tvrda realita.

              Toyota Yaris Hybrid:
              Fuel Tank Capacity : 36 L
              Fuel Consumption-Economy-City: 3.6 L/100 km
              Range : 1000 Km

              Tomu se Citygo neblizi ani v nejdivocejsich snech.

              A vetsina lidi se stale jeste rozhoduje podle tehto parametru.
              Ja vim ze to vsechno vite ale zatim je ten rozdil porad moc velky.

              1. Jenže Yaris HEV je taková ojebávka na lidi, když se
                Jenže Yaris HEV je taková ojebávka na lidi, když se podíváte na průměrnou reálnou spotřebu (spritmonitor) Yaris benzín (4.85 l/100 km) a Yaris HEV (5.08 l/100 km) tak vidíte, že k žádné úspoře nedošlo a celá tahle technologie naráží na strop. Ano je to průměr, někdo bude tvrdit že jezdí denně jen po městě, jiný zase bude ale jezdit denně po dálnici. Nemyslím si, že si někdo kupuje Yaris na dálkové cesty, tedy typický denní průměrný nájezd je 40-50 km a opět se vyjímky na obou stranách najdou. BEV je o změně přemýšlení a to jak známo „bolí“ a Čechům se moc tahle změna podstoupit nechce, proč je jasné, táhneme s sebou tu komunistickou výchovu a jakékoli omezení těžce Češi nesou. Řada z nás šla do podstatně většího omezení než je Citigo-e a podstatně dražšího a taky s tím fungujeme bez větších problémů.

                1. To jsem jeste nevidel aby zral hybrid vic nez nehybrid. Ale
                  To jsem jeste nevidel aby zral hybrid vic nez nehybrid. Ale budiz. To auto bez baterie je lehci, mozny to je.
                  Mate pravdu ze to je auto do mesta ale kdyz budete potrebovat, prejedete s nim za den Evropu. S Citygo to bude trvat o nekolik hodin dele. Cili ten Yaris je z hlediska dojezdu naprosto bez omezeni.

                  Ja jsem ted zjistil ze kdybych mel Leafa 62kWh tak s nim nezvladnu za kamaradem na vikend tady na hory (270km). Za noc u nej nedobiju vic nez 12kWh a nejblizsi Chademo ma jen 22kWh (cili megaopruz). Jedine kdyby mel doma 6kW zasuvku tak by se to dalo. Proste obrovsky omezeni, bohuzel.
                  Kdyz tam jedu tedka, jedu tam, zpatky, v miste 2x po 100km vejlet na hory a jeste se vratim s rezervou. Nemusim resit energii do auta, planovat nabijeni, obavat se aby nebyla na nabijecce fronta (minimalne 30min navic) atd. U nej tu svou minibaterku na 3 hodky vzdycky nabijim, takze spotreba smesne nizka. Tesla M3 LR by se dala, ale takovy prachy, i kdyz je mam, proste za auto nedam. A takhle se na to divam ja kterej ma elektromobilitu opravdu rad. Kdyz neco podobnyho rikam kamosum, tak maji dojem ze jsem se zblaznil. A svym zpusobem maji pravdu. Ale urcite se to zlepsi, je to jen otazka casu. Kdo ted obcas vydrzi nejake ty omezeni, ma zase radost z toho ze si elektromobilitu muze uzivat tady a ted. 100 hlav 100 nazoru. Neberte to ze se hadam. Jen pisu jak to vidim. Jste tu jeden z mala kterej je v klidu. Diky za to.

                2. Nissan ačkoliv měl poměrně značný náskok před
                  Nissan ačkoliv měl poměrně značný náskok před konkurencí, tak jak vidno náskok nestačí a konkurence ho lehce předběhla. Pokud Leaf neujede 270 km, tak je to smutné. Ano do hor bude mít vyšší spotřebu, na druhou stranu při jízdě z hor bude stále nabíjet rekuperací. Já používám přenosnou nabíječku 2 kW za večer a noc 12 hod) nabiju kolem 24 kWh, tedy dojezd až 200 km. Samozřejmě omezení BEV je infrastruktura, tedy když máte každých 20 km DC nabíjení, je to jiná situace a pak opravdu není potřeba baterie větší než 50 kWh pro lidi co mají denní nájezd do 150 km a těch je drtivá většina. Pokud jedete za kamarádem 1-2x za rok, pak se dá i na takovou speciální cestu půjčit ICE auto.

                3. 270km (ujede az ke kamaradovi) ale jde o to ze musim nabit pak
                  270km (ujede az ke kamaradovi) ale jde o to ze musim nabit pak na pojezdy po horach a na cestu zpet, a to by byl problem. Nabijecku mam taky ale problem je ze v Japonsku mate v obycejne zasuvce jen 100V/12A. Takze nabijete min nez pulku co z evropske. Je to sice bezpecnejsi ale pro elektromobilitu je to minus.
                  S tim pujcenim mate pravdu ale to uz je zase komplikace. Ale samozrejme by se to dalo. Nissan postupne vymenuje nabijecky 50kW na 90kW, takze az to vymeni taky u kamarada ve meste, tak uz by to slo. Ten Leaf 62kW cuca asi 70kW. Kdyz je prazdna baterka a nerapidgejtuje….

                4. No zásuvky 1,2 kWh to je tragedie, to snad je dobrý jen na
                  No zásuvky 1,2 kWh to je tragedie, to snad je dobrý jen na svícení 🙂

                5. Mate tam RYCHLOvarne konvice? 🙂
                  Mate tam RYCHLOvarne konvice? 🙂

                6. Jo máme doma. Trvá to trošku dýl ale jde to. Level 2
                  Jo máme doma. Trvá to trošku dýl ale jde to. Level 2 zásuvku mám. Je to 200V 20 A.

                7. Nenašlo by se více informací o tom jak Nissan vyměňuje
                  Nenašlo by se více informací o tom jak Nissan vyměňuje nabíječky? Resp. kolik těch výkonnějších již zhruba osadili? Já abych do nich jen nekopal.

                8. Nasel jsem to zrovna vcera. https://ev.gogo.gs/map/
                  Pri

                  Nasel jsem to zrovna vcera. https://ev.gogo.gs/map/

                  Pri pouziti google prekladace pres link https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fev.gogo.gs%2Fmap%2F mi to nezobrazuje mapu.
                  V posledni dobe mi ale nabizi v chrome prekladac google translator jako popup a s nim to jede i v cestine perfektne.
                  Ty menu vlevo jsou trosku zvlastni. Takze treba pro volbu 90kW ChadeMo musite nejdriv vybrat vlevo nahore
                  „CHAdeMO (rychlý)“ japonsky „CHAdeMO(急速)“ a pak

                  „Velmi vysoká rychlost (90 kW nebo více)“ japonsky „超高速(90kW以上)“.
                  ChadeMo je latinkou a kW arabskejma cislicema takze myslim ze to zvladnete :-). Mapa zobrazuje najednou jen urcitej pocet stanic ale v pripade 90kW to nevadi nebot jich je relativne malo takze muzete i odzoomovat a jsou videt. Prekvapilo me ze osazuji konecne aspon po 2 stojanech, v Tokiu nekde dokonce 3. No aspon neco. Tahle mapa je celkem zajimava.
                  Cetl jsem clanek ze je to totalne ztratove proto nedavno Nissan zdrazil DC nabijeni. A udajne ty nabijecky vymenuji kdyz se pokazi stara. Na druhou stranu je jich upgradovanejch docela dost tak nevim. A letos zacne stavet Porsche s ABB 150kW. To budou pak nejrychlejsi v Japonsku.

                9. Ja nemam problem zmenit „premysleni“, ja mam problem dat za
                  Ja nemam problem zmenit „premysleni“, ja mam problem dat za auto milion navic….
                  Kdyz si vemu kolik me za 8 let stal stavajici spalovak, tak jsem porad na cca polovine porizovaci ceny toho nejlevnejsiho za me pouzitelneho elektra …..

                  Jinak pokud zmenou premysleni myslis to, ze mam misto pohodneho zpusobu dopravy volit neboratny a nekomfortni, tak to muzu jezdit vlakem, bude to podobne a jako bonus to bude skoro zadarmo a ne ze to bude stat dvakrat tolik….

                10. Máte pravdu, to jsem si špatně zadal filtr, spotřeba HEV o
                  Máte pravdu, to jsem si špatně zadal filtr, spotřeba HEV o 1,3 l. nižší, cena nehybridní verze o 50 tis. Kč nižší to samozřejmě dorovná.

            2. O tom jsem uvazoval, ale yarisem jezdi zena a tak to striktne
              O tom jsem uvazoval, ale yarisem jezdi zena a tak to striktne zamitla (castecne kvuli vzhledu, ale hlavne kvuli tomu, ze obcas potrebuje zajet i trochu dal, a ze nevi jak by to pak jako resila a hledala nabijecky, kde s citigem to je na hodinu)….
              A jako nahrada meho auta, kterym dost cestujeme je proste nejlevnejsi varianta Model 3 LR, kde bych klidne zkousnul to, ze si obcas budu muset pujcit aut od rodicu kdyz bych potreboval neco odvezt, ale uplne nezkousnu to, ze stejnou sluzbu mi dela moje auto za 300k….

        1. Ja se klonim v podpore elektromobility spis na vasi stranu ale
          Ja se klonim v podpore elektromobility spis na vasi stranu ale bohuzel ne kazdy ma na to aby si koupil auto za milion – diky za vas, kteri razite cestu. (zvlast pokud nemuze nabijet doma) ktere ma vsechny nevyhody ev s tim ze kupuje vlastne zastaralou technologii. Protoze za par let, a mozna uz za par mesicu (#teslabatterydaykteryseneustaleodklada) budou soucasne baterie v podstate zastarale. Je to na jednu stranu smutne, na druhou dobre. Vim ze neustale cekat tak muzeme chodit pesky. Sam porad vaham koupit/ nekoupit. Verim ze jakmile ze zlepsi bateriova technologie a klesne cena, budou se elektroauta prodavat i bez dotaci jak housky na krame. Do ty doby jsem rad za kazdou technologii ktera aspon o neco zlepsi nase ovzdusi.

            1. Nejlevnejsi auto je nejaka stara ojetina. Ja mel prvni Suzuki
              Nejlevnejsi auto je nejaka stara ojetina. Ja mel prvni Suzuki Alto za asi 64000 Kc a vydrzelo 6 let bez poruchy. Dalsi Toyota Spacio za 94000 Kc a vydrzelo bez poruchy 10let. To pak i kdyz chlasta 7l/100 km, tak vam to je uplne jedno kdyz vit kolik jste usetril pri koupi. To zadny nove koupeny EV nevyrovna, to byste musel najezdit fakt hodne (priznam se nepocital jsem to). Soucasnej Prius me stal asi 260000 kc a tak mam dojel ze sem si koupil kdovijakej luxus. Vsechno je relativni.

Napsat komentář