Toyota se chce uchytit v čisté nákladní dopravě

Toyota založila spolu s firmami Suzuki a Daihatsu společnost Commercial Japan Partnership Technologies (CJPT), jejímž cílem je dosáhnout uhlíkové neutrality v logistice.

K dosažení tohoto cíle se zaměřuje na efektivitu logistiky a elektrifikaci. Spolupracuje přitom s mnoha partnery. Jedním z nich je i společnost AEON, ve které se CJPT učí přímo ve výrobním procesu.

CJPT se snaží urychlit zavádění a přijetí technologií CASE určených pro oblast připojených aut, autonomních vozů, stejně jako jejich sdílení a elektromobilitu, pomoci řešit problémy, kterým čelí dopravní průmysl, a přispět k vytvoření uhlíkově neutrální společnosti.

Základem je využití výrobního systému Toyoty TPS, který umožňuje vizualizaci balení nákladu a prostřednictvím malých robotických pomocníků pomáhá zlepšit efektivitu nakládání pro pracovníky, snižuje počet nákladních vozidel a přispívá k uhlíkové neutralitě. 

„Myslím, že se jedná o případ jediného úkolu, který výrazně mění budoucnost Země,“ uvedl prezident CJPT Nakajima.

CJPT ale neomezuje své aktivity pouze na TPS. Využívá celou škálu nejnovějších propojených technologií k řešení logistických problémů a k pokroku na cestě k uhlíkové neutralitě. 

zdroj: tisková zpráva

41 Comments on “Toyota se chce uchytit v čisté nákladní dopravě”

  1. Vodík i přes štědré dotace netahne
    Vodíkové vozy mají proti elektromobilům takový technologický skluz, že propásly šanci se ve větším měřítku prosadit. A týká se to i nákladní dopravy, ve které měl mít vodík velkou výhodu, říká německý fyzik.

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tech-technologie-vodikovy-pohon-prohral-do-aut-ani-nakladaku-se-uz-neprosadi-tvrdi-expert-189365

    https://www.svetmobilne.cz/japonci-nechteji-vodikova-auta-jejich-prodeje-jsou-tragicke-a-propadly-se-o-83/8609

    https://www.obnovitelne.cz/clanek/2943/vodikova-auta-jsou-zatim-propadak-prodeje-v-nemecku-klesly-o-70-procent

  2. Toyota toho jiz chtela, a vesmes jedine co opravdu dokazala byl velice kvalitni a dekadama vyladeny hybridni system, kdyby podobne odhodlane nastoupila a zacala s bev, tak by mohla bejt v danem zase jednickou na trhu, meli k tomu naslapnuto nejlip ze vsech, meli podil v Tesle, meli hybridy a auta pripraveny na postupnej prechod k vetsim baterkam, meli a maj rozjety vyvoj solid state baterek, no ale zatim to vsechno tak nejak promarnujou snahou o PR prosazovani vodiku

    no pekne jim ty granty na vodik pokrivujou vnimaji na budoucnost

  3. První náznaky vzpoury evropských automobilek jsou konečně tady. Zatímco v Audi stále pokračuje stávka zaměstnanců, nejsilnější evropská lobystická Asociace výrobců automobilů požádala EU o odložení emisních limitů. Naprosto jasně říká, že evropská pro-EV politika přivede automobilový průmysl ke krachu a to znamená nejméně milion nezaměstnaných, což nepřežije žádná evropská vláda, ani unijní exekutiva.

    “The EU is in a crisis caused by low consumer demand for EVs and unfair competition from third country EV manufacturers, meaning that the EU industry will not be able to meet these reduction targets.”

    hxxps://www.bnnbloomberg.ca/investing/2024/09/12/eu-car-lobby-aims-for-two-year-delay-of-2025-emissions-targets/

    1. milion nezamestnanych, wau :D….a dochazi jim ze v EU zije 450+ milionu lidi, ikdyby aktivni byla jen pulka, tak milion nezamestnanych je porad smesny cislo na celou EU

      a ne oni nebudou nezamestnani, oni jen prejdou k jinemu zamestnavateli do jine automobilky, prootze i Cinan bude potrebovat lidi k linkam, jen tam budou muset makat cca 3-5x rychleji nez jak si pohodickovali u linky ve VW

      1. No jistě, protože nikdy dříve povodně nebyly, tudíž je kauzalita mezi emisemi a povodněmi dokázána.
        Škoda, že tento názor zároveň odhaluje, že jeho autor je líný flákač, který nečetl Babičku, přestože to byla dokonce povinná četba.

        Tak zkuste Medvídka Pú, kapitolu 9., to je intelektuálně na vaší úrovni 😉

        1. Deje se to cim dal casteji. Ano, v minulosti si lide predavali z generace na generaci takove informace. A ted to zazije clovek behem zivota nekolikrat po sobe. A vsude v okoli. Az prijde jeste vetsi zaplava, tak zase budes odkazovat na archu Noemovu a ze to neni nic noveho. Jenomze v Babicce se popisuje zaplava z tani snehu na horach. O zaplavach uprostred leta tam neni ani slovo. Az ve druhe polovine 20. stoleti se zacina objevovat takovy jev. Zase sis vsechno ohnul aby se ti to hodilo.

          1. „O zaplavach uprostred leta tam neni ani slovo. Az ve druhe polovine 20. stoleti se zacina objevovat takovy jev.“ Tak nahlédneme do kronik, abychom rozhodli, zda máš pravdu a tyto jevy se objevují až od poloviny 20. století, nebo zda jsi ulhaný zelený fašounek, ano? Můžeme to vzít chronologicky

            Kosmova kronika, praví, že:
            Roku od narození Páně 1118 – V září nastala taková povodeň, jaké tuším nebylo od potopy světa na zemi. Neboť naše řeka Vltava náhle prudce vyrazila ze svého řečiště a, ach, kolik vsí, kolik v tomto podhradí domů, chalup a kostelů svým přívalem pobrala! Jindy, ač i to se málokdy stává, povrch vody sotva dosahoval podlahy mostu, za této povodně však vystoupila voda přes deset loket nad most.
            Já dodávám, že to je rok před tím tornádem, které zničilo královský palác.

            Pojďme dále – Dalimilova kronika – po deštivém roku 1315 nastala uprostřed léta roku 1316 pohroma – několik dní trvající intenzivní lijáky zničily veškerou úrodu, zatopily stovly obci a zabily tisíce lidí.
            Já doplňuji, že tyto lijáky a povodně předznamenaly též konec klimatického optima a Velký hladomor následně zdecimoval populaci.

            Moje „oblíbená“ je taky povodeň, která zlikvidovala Karlův most. No a kdypak že to bylo? Červenec 1432.

            Seznam českých povodní eviduje velké povodně každých 10-15 let kam až historie sahá a zastoupení jara, léta i podzimu a bohužel i zimy je v nich skoro rovnoměrné.

            Tento fact checking nám tedy s konečnou plaností rozhodl otázku z úvodu a odpověď zní – jsi ulhaný zelený fašounek.

            1. Ještě si zapomněl povodeň sv. Marcela 1362, povodeň sv. Alžběty 1421 a potopu Všech Svatých 1570.
              Podle expertů na klima navíc musíme počítat s tím, že povodní bude se změnou podnebí přibývat. „Velice, ba i víc, než modely naznačovaly,“ odpovídá Jan Hollan z Ústavu výzkumu globální změny Akademie věd na otázku, jak se projevuje změna klimatu na četnosti a velikosti povodní.
              „Že se to bude zhoršovat, bylo už dávno jasné: vyšší teploty, které jsme způsobili a dále je podporujeme, znamenají více vypařené vody. Nejen z moře, ale i ‚vysáté‘ z pevnin – což bývá příčinou sucha. A tedy pak i té dešťové, která se vrací z nebe dolů.“

              1. Nehodlám diskutovat o každé povodni, které byly, jsou a budou. Pouze jsem provedl důkaz, že Leodendula účelově lže.

                Co se týká tvého příspěvku, bude hodně pršet = vysoké stavy podzemních vod a současně bude sucho? Chápu pána, který se živí plácáním hubou o změnách klimatu, správně?

                Mně se líbí, že když je pěkně, je to jen počasí a když je špatně, je to ta globální změna 😀 Ukázkové přihřívání si polívčičky.

                1. Na to můžu říct jediné. Není to z mé hlavy, je to mnohokrát ověřený axiom: „Pouze idioti nevěří vědcům“.
                  Tak pro tebe ještě vysvětlím. Nebude současně sucho a pršení ale bude postupně sucho když se voda vysává z pevniny a moře a potom naráz spadne. To je sice normální koloběh vody v přírodě ale zvyšující se globální teplotou se to dostává do stavu mrd-mrd.

                2. Blbecku, takove povodne jako jsou ted nebyly. Povoden je siroky pojem. Kdyby byly tak rozsahle povodne v minulosti, tak by rada dnes zatopenych mest nestala tam kde stoji. Lidi nejsou uplne blby, aby si to nezapamatovali. V Nemecku u Ryna maji caste povodne a proto jsou ty mesta tak stavena aby je to neodneslo. Kus dal takove zkusenosti nemaji a mesta jsou stavena jinak a nynejsi povodne je devastuji. To same plati pro Opavu, Ostravu, Troubky a celou radu jinych mest. Jednoduse s tim nemaji zkusenosti z minulosti. Ty tvoje lzi jsou uplne stejne spatne jako ty zaplavy.

                3. Povodně jako teď byly, jsou a budou. Že se nad republikou zasekne tlaková níže a oblačnost se přesová z jihu na sever a následně ze severu na jih, takže se celá vyprší na relativně malém území, je pouze a jedině shoda okolností. Náhoda. Honit si na tom body s „klimatickou změnou“ může jen naprostý idiot.
                  To se prostě někdy stává.
                  Tak příště méně cyklostezek s dotacemi a raději vybrat koryto řeky bez dotací.

                4. Jan Hollan je pumpa na dotace Intersucho a dál se k tomu nemá smysl vyjadřovat.

                5. Uhrn srazek v cesko-polskem regionu byl 450mm. Takove hodnoty Cesko nikdy nemelo. A bude hur. Doufam ze se vysoka voda prozene i popiracum zmeny klimatu hlavou a odnese ten zahnily nanos z hlavy.

                6. V červenci roku 1897 způsobily automobilové emise takové srážky, že v Čechách napršelo za jediný týden v průměru 770mm srážek a na Liberecku za jediný den (29.7.) rekordních 345mm, což je trojnásobek, než je český průměr za čtyři dny této „apokalypsy“.

                  Ale klidně se svými „nikdy“ pokračuj, kašpare.

                  EDIT: Zajímavost – pouze jediný měsíční „rekord“ je z 21. století. (12. 8. 2002, Jiřetín, 226mm). Ostatní měsíční rekordy sahají až do 19. století.

                7. Na Liberecku onech 342-345mm spadlo behem 14 dni. To je trochu rozdil. A tech 770mm za jediny tyden zatim hledam. Mas zdroj? Co jsem nasel, je ze nejvetsi povoden v ceskych zemich byla 2002. A to porovnavaji s povodnemi uz z roku 1784.
                  Tak dej zdroj.

                8. Pravdivost tvých dnešních příspěvků je 0%. Co věta, to lež.
                  hxxps://www.chmi.cz/historicka-data/pocasi/historicke-extremy

                9. @lavrov42. A kde mas tech 770mm? Z palce u nohy, to vim, ale nevim zda z prave nebo leve. Kdyz uz uvadis ten zdroj, tak si precti o par radku nize o klimaticke zmene.

                10. Když máš u prdele najít si pravdivá čísla.sám, sluhu ti dělat nebudu 🖕

                11. @lavrov42. Kdyz nejses schopny uvest zdroj, tak to vypada na lez jako vez. U rusaka zadne prekvapeni.

      2. Mám pro vás tip na zajímavou knihu. Vyjde zhruba za týden a pojednává o masakru na Majdanu a taky o souvislostech a důsledcích. Autor je kanadsko-ukrajinský historik Ivan Katchanovski….
        Jako ochutnávku navrhuji video na YouTube s tímto vzdělancem (kterého snad nebude Visper obviňovat z menší mentální kapacity jako posledně).
        Najdete na Neutrality Studies, zveřejněno před dvěma dny. K dispozici v angličtině případně ve španělštině, jestli je někde i v němčině nebo česky netuším.
        Učit se, učit se, učit se 😃

          1. Dělá dojem vědecko – objektivní neutrality (a to taky zmiňuje). Třeba ruskou invazi z února 2022 označuje jako ,,nelegální“…
            Spíše to bude tak, že se spousta lidí (ráda) nechala zmanipulovat masivně pokřivenými mediálními informacemi už od roku 2014. Proto jim teď každý kdo se snaží co nejvíce přiblížit pravdě, připadá jako divulgátor ruského diskurzu… O tom se v rozhovoru taky zmiňuje….
            Mimochodem je to tlumočené do všech světových jazyků, můžeš to poslechnout v němčině.😉

                1. Jeden cvok v USA neni obraz Ukrajiny. Pitomcu kteri v zajmu ruska pachaji zlociny je mnohem vic. Dokonce je rusko vysila s prikazem zabit urcite osoby zcela bezne. rusko zabilo ve 20. stoleti vic lidi nez hitlerova 3. rise. A z velke casti to byli jejich vlastni. rusko je zlocinny utvar, neco jako pirati. Loupit, vrazdit, nic vic neznaji a neumeji.

  4. Volkswagen nespustí již existující linku na výrobu baterií ve Salzgitteru a již přijaté zaměstnance dceřinné společnosti propustí.

    To jen pro ty, co doufají, že elektromobily tuto krizi přežijí. První Volkswagen popravuje elektro, největší černou díru na prachy. Zřejmě se vydá cestou Toyoty.

    hxxps://www.elektroauto-news.net/news/vw-zellproduktion-e-auto-salzgitter

    1. Je to logicke, protoze VW elektromobilitu dlouho podcenoval a umele drzel na hladovce a ted vidi, ze proti cinske konkurenci nemaji ani spetku sance. Proste to posr@li a ted breci. VW doufa, ze v kooperaci s cinskymi firmami svoje manko zase dozenou. VW investuje do elektromobility, ale v Cine. No proc ne. S takovymi zakazniky jako jsou Cesi to neni lehke. V Nemecku se uz rika, ze autoprumysl neni od toho, aby zajistil lidem blahobyt.

    2. Podle informací Polské asociace pro alternativní paliva hodnota polského sektoru výroby lithium-iontových baterií dosáhla v roce 2022 38 miliard zlotých. Lithium-iontové baterie již představují vyžnamnou čast z celkového polského exportu a hodnota sektoru baterií se za posledních šest let zvýšila 38krát – z přibližně jedné miliardy zlotých v roce 2017 na více než 38 miliard zlotých v roce 2022.
      Snižování nakladů Stejně jako přesunuli výrobu užitkových vozidel do Polska tak …
      https://akromobil.cz/volkswagen-uzitkove-vozy-slavi-30-vyroci-sveho-zavodu-v-polsku/?_zn=aWQ9MTkyNDA1ODU5OTU2Mzk0NzM0M3x0PTE2OTcyOTQwMjQuNjY3fHRlPTE3MjYzOTI5NjcuNzE2fGM9OThBNzRERjMzQUIyQjIyOTdFRkJBN0VDODhFMTEzMTM%3D
      Volkswagen staví v Polsku továrnu na baterie za víc než čtyřicet miliard https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/volkswagen-tovarna-na-baterie-gigafactory-polsko-dohoda-elektromobil.A231007_143528_eko-zahranicni_ane
      BMW předběhlo Teslu
      https://minutovezpravy.cz/clanek/bmw-predbehlo-teslu-v-prodeji-elektrickych-vozu/

Napsat komentář