Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, se objevil na oficiálním uvedení elektromobilu Model S v Německu. A jak je jeho dobrým zvykem, připravil si pro naše západní sousedy pár pěkných překvapení. Třeba speciální tuning pro německé dálnice a rozšíření sítě Superchargerů.
foto: YouTube/video
Automobilka Tesla Motors zjevně v Německu očekává velký zájem o elektromobil Model S a posléze velmi pravděpodobně i o Model X a Model E. Prostě o všechna svá auta. A tomu odpovídá i pozornost, kterou německému trhu, zdaleka nejslibnějšímu v celé Evropě, věnuje.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Z elektromobilu Tesla Model S už si dělá srandu i South Park
Elon Musk řekl, že pro německé zájemce o Model S bude brzy připraven speciální softwarový tuning, který mírně zvýší max. omezení rychlosti a přizpůsobí jízdu německým dálnicím. Kromě toho ale dodal, že Německo bude mít druhou největší síť rychlodobíjecích stanic Supercharger po USA (v přepočtu na hlavu jich bude dokonce víc!).
Prvních šest rychlodobíječek Supercharger se připravuje už teď, do konce roku 2014 jich má v Německu stát kolem 40 až 50. Už balíte kufry?
Mimochodem kolem cca 30min
Mimochodem kolem cca 30min je zajímavé Muskovo vyjádření ohledně budoucnosti FCEV.
ČEZ by měl přidat
ČEZ by měl přidat alespoň s těmi stanicemi s Mennekes 3x400V/16A, ať se člověk může vydat třeba z Ostravy do Brna nebo Ústí nad Orlicí a nemusí kvůli 120km dojezdu (dobíjení z 230V/16A) přespávat v půli cesty!
Co třeba Hranice na Moravě nebo Šumperk!
Kde je těch 200 dobíjecích stanic v roce 2013?!
kdyz uz tak raci 3*32A
kdyz uz tak raci 3*32A prosim 🙂
16A je prilis pomale pro nabijeni na caste 🙂
Můžete mi prosím napsat
Můžete mi prosím napsat na můj email capacek63@gmail.com ?!
Musk říká v prezentaci
Musk říká v prezentaci jednu podstatnou informaci – superchargery budou v Nemecku upgradovany na vykon 135kW (oproti 120kW v USA). Nevite, jak je na tom nejrychlejsi konkurence? 50kW?
Je to jak píšete, CHAdeMO
Je to jak píšete, CHAdeMO i CCS se dnes běžně osazují jako 2x50kW. Nicméně konektory by přenést těch 100kW celkem bez problémů zvládly, problém tkví spíše na straně výrobců vozidel a to konkrétně využitelnosti.
Pokud vím, tak BMW i3 jde do prodeje bez CCS (bude až časem), Leaf CHAdeMO má, Renault ZoE prozměnu razí jinou strategii a vozí si sebou 50kW palubní AC dobíječku.
V každém případě 50kW pro dnes běžné 22-24kWh baterii znamená nabíjecí proud >2C (což jejich články spolehlivě poberou za cenu ani ne tak velkého snížení životnosti), ale se 100kW = 4C už budou mít v každém případě problém.
Nehledě na to, že obecně využití rychlodobíječek je dnes sporné, prostě >90% dobíjení se koná doma „na dvorku“ a trochu se obávám, že na tom masivní rozšíření dobíjecích stanic nezmění tolik, kolik „je dnes očekáváno“.
Renoult Zoe 43kW
Renoult Zoe 43kW (3*63A)
———–
Jinak nesouhlasim ze vyuziti rychlodobijecek je sporne, slouzi prave na tech 5% pripadu kdyz jedu nekam dal nez po svem dvorku 🙂
Mnoho mych znamych ma jen jedno auto, a o elektromobilu by ani neuvazovali bez rychlodobijecek po cele republice.
nemecke automobilky zaspali
nemecke automobilky zaspali dobu s elektromobilmi.
Benz B, BMW i3 ci VW Up a Golf tomuto nemozu konkurovat.
Drzim Tesle palce v predaji na najzaujimavejsom europskom trhu a verim ze nemeckym automobilkam poberie co najviac z trhu az kym sa nezobudia a nezacnu vyrabat auta ake mladym a uspesnym ludom vyhovuju.
Osobne by som si uz nove auto na benzin ci naftu nikdy nekupil, pre mna je to dinosauria technologia.
Hele ty frikulíne, ta tesla
Hele ty frikulíne, ta tesla zvládne jet tou dvoustovkou tak 15 minut a to mi nepřijde jako konkurence pro Mercedes S nebo E:)))). Za těch 15 let až si koupíš elektromobil, tak napiš.
….aneb jak začít
….aneb jak začít flamewar.
Tak ať sem někdo napíše
Tak ať sem někdo napíše kolik ujede a jak dlouho se pak musí dobíjet. Nehledě na to, že se akumulátory při rychlém nabíjení rychleji ničí. Jakékoliv lepší auto se spalovacím motorem zvládne tu dvoustovku při pořád ještě snesitelné spotřebě a dřív jak za 300km nemusí stavět na pumpě. Tesla? LOL.
Při prezentaci
Při prezentaci elektromobilu mít nápis I love the autobahn – to je těžký přešlap. Elektromobil na dálnici ukáže horší stránky a i rapid 1,4tsi je rozumnější volbou – asi tak 5x větší dojezd a rychlejší tankování.
asi 100km na plný plyn a
asi 100km na plný plyn a pak 25minut superrychlé nabíjení(zadarmo!)
Tak to je slabota a 25 minut
Tak to je slabota a 25 minut opravdu není superrychlé:)))).
Zkuste si spočítat, jakým
Zkuste si spočítat, jakým proudem pod jakým napětím za jakou dobu přenesete el. kabelem 85kWh.
K čemu? Mně jako
K čemu? Mně jako zákazníkovi jde o zásadní mínus tragicky pomalé nabíjení (celých 25 minut LOL) a trapný dojezd. Auta od Mercedesu, BMW, Lexusu, Jaguaru jsou v tomto naprosté drtičky Modelu S, což je jaksi důkaz nevhodnosti toho sloganu I love autobahn.
PRoč tady furt někdo
PRoč tady furt někdo řeší že dojezd 400 je málo?
… zásadní minus. Tragicky pomalé nabíjení 25 minut a trapný dojezd….
Tady zase někdo jezdí denně 400 km a potřebuje to ujet co nejrychleji. Ach jo.
Lidi co jezdí denně 400 a víc si přece nekoupí teslu, která ujede maximálně kolem 400? TO je snad jasné.
A lidi co jezdí méně často nepotřebují ujet těch 400 za co nejkratší čas. 25 minut je tak akorát na jednu přestávku na odpočinek. Kde tuto přestávku lidi stejně udělaj protože jdou na záchod, dají si kafe nebo se prostě jen protáhnou.
Dojezd 150km je trapný 🙂 ale 400 ne.
Koukněte na tento graf:
Koukněte na tento graf: http://www.teslamotors.com/sites/all/themes/tesla/goelectric/publish/img/Range_Info_rangeChart.gif?20130430
pokud si to dointerpoluji na těch 210km/h, tak mi vychází dojezd pořád >100mil = >160km (čili asi tolik kolik má BMW i3/Nissan Leaf dle NEDC). A rozhodně si netroufám tvrdit, že to musí stačit všem 😉
pro rychlost ~210km/h
pro rychlost ~210km/h potrebujete vykon ~80kW (viz video). Takovou rychlosti se vam baterie 85kWh vybije za 1 hodinu, tedy 1 hodina rychlosti 210km/h je ujeta vzdalenost 210km.
To jsou celkem idealni podminky protoze nemusite jet dokopce, zkopce, brzdit a zrychlovat kvuli provozu atd…
Takze jako realnech bych videl neco kolem 150-180km.
EDIT: pokud mate lepsi zdroje tak dejte vedet, rad se necham poucit od mladeho a uspesneho 😀
kde jste prisli na to, ze
kde jste prisli na to, ze bude jednat o softwarovy tuning?
všude se píše: max.
všude se píše: max. rychlost elektronicky omezená na 210km/hod
v aktualnich autech P85 je
v aktualnich autech P85 je rychlost na 210km/h, na to neni treba softwarovy tuning, anebo to mam chapat tak ze pro nemecko by navysili max rychlost?
Říká to Musk v prezentaci
Říká to Musk v prezentaci v Mnichově (viz. video).
ve videu jsem videl/slysel
ve videu jsem videl/slysel jen ze posle do Nemecka svoje top inzenyry a ze „to feel really great at top speed“ a ze to bude dostupne jako „retrofit“, o softwaru ani zminka, anebo jsem neco preslechl?
Pravda! Netuším proč se
Pravda! Netuším proč se mi tam tedy přimotalo to „softwarový“. Nicméně vzhledem k tomu že Model S lze skutečně softwarově z velké části konfigurovat, může o softwarovouupravu jít…
max rychlost u řídící
max rychlost u řídící jednotky jde upravit celkem jednoduše, musíte mít jen patřičný software co to podporuje.
pro příklad řídící jednotky Kelly mohou navýšit otáčky až na 250% základu a tohleto je možné u všech řídících jednotek, jen vám to musí software podporovat a ten se mezi lidi jen tak nedostane 🙁 ale určitě by nějaký intoš dokázal napsat pro to program 😀
Kufry nebalím. To začnu,
Kufry nebalím. To začnu, až někomu čmajznu Teslu a cajti mi na to příjdou. 😀
BMW i3 to bude mít asi za chvíli těžké. I přes rozdíl cen…