Tesla v Německu: síť Superchargerů, speciální tuning Modelu S

Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, se objevil na oficiálním uvedení elektromobilu Model S v Německu. A jak je jeho dobrým zvykem, připravil si pro naše západní sousedy pár pěkných překvapení. Třeba speciální tuning pro německé dálnice a rozšíření sítě Superchargerů.

Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, při uvedení elektromobilu Model S v Německu
foto: YouTube/video

Automobilka Tesla Motors zjevně v Německu očekává velký zájem o elektromobil Model S a posléze velmi pravděpodobně i o Model X a Model E. Prostě o všechna svá auta. A tomu odpovídá i pozornost, kterou německému trhu, zdaleka nejslibnějšímu v celé Evropě, věnuje.

Elon Musk řekl, že pro německé zájemce o Model S bude brzy připraven speciální softwarový tuning, který mírně zvýší max. omezení rychlosti a přizpůsobí jízdu německým dálnicím. Kromě toho ale dodal, že Německo bude mít druhou největší síť rychlodobíjecích stanic Supercharger po USA (v přepočtu na hlavu jich bude dokonce víc!).

Prvních šest rychlodobíječek Supercharger se připravuje už teď, do konce roku 2014 jich má v Německu stát kolem 40 až 50. Už balíte kufry?

27 Comments on “Tesla v Německu: síť Superchargerů, speciální tuning Modelu S”

  1. ČEZ by měl přidat
    ČEZ by měl přidat alespoň s těmi stanicemi s Mennekes 3x400V/16A, ať se člověk může vydat třeba z Ostravy do Brna nebo Ústí nad Orlicí a nemusí kvůli 120km dojezdu (dobíjení z 230V/16A) přespávat v půli cesty!

    Co třeba Hranice na Moravě nebo Šumperk!

    Kde je těch 200 dobíjecích stanic v roce 2013?!

    1. Je to jak píšete, CHAdeMO
      Je to jak píšete, CHAdeMO i CCS se dnes běžně osazují jako 2x50kW. Nicméně konektory by přenést těch 100kW celkem bez problémů zvládly, problém tkví spíše na straně výrobců vozidel a to konkrétně využitelnosti.

      Pokud vím, tak BMW i3 jde do prodeje bez CCS (bude až časem), Leaf CHAdeMO má, Renault ZoE prozměnu razí jinou strategii a vozí si sebou 50kW palubní AC dobíječku.

      V každém případě 50kW pro dnes běžné 22-24kWh baterii znamená nabíjecí proud >2C (což jejich články spolehlivě poberou za cenu ani ne tak velkého snížení životnosti), ale se 100kW = 4C už budou mít v každém případě problém.

      Nehledě na to, že obecně využití rychlodobíječek je dnes sporné, prostě >90% dobíjení se koná doma „na dvorku“ a trochu se obávám, že na tom masivní rozšíření dobíjecích stanic nezmění tolik, kolik „je dnes očekáváno“.

  2. nemecke automobilky zaspali
    nemecke automobilky zaspali dobu s elektromobilmi.
    Benz B, BMW i3 ci VW Up a Golf tomuto nemozu konkurovat.

    Drzim Tesle palce v predaji na najzaujimavejsom europskom trhu a verim ze nemeckym automobilkam poberie co najviac z trhu az kym sa nezobudia a nezacnu vyrabat auta ake mladym a uspesnym ludom vyhovuju.

    Osobne by som si uz nove auto na benzin ci naftu nikdy nekupil, pre mna je to dinosauria technologia.

        1. Tak ať sem někdo napíše
          Tak ať sem někdo napíše kolik ujede a jak dlouho se pak musí dobíjet. Nehledě na to, že se akumulátory při rychlém nabíjení rychleji ničí. Jakékoliv lepší auto se spalovacím motorem zvládne tu dvoustovku při pořád ještě snesitelné spotřebě a dřív jak za 300km nemusí stavět na pumpě. Tesla? LOL.

                1. K čemu? Mně jako
                  K čemu? Mně jako zákazníkovi jde o zásadní mínus tragicky pomalé nabíjení (celých 25 minut LOL) a trapný dojezd. Auta od Mercedesu, BMW, Lexusu, Jaguaru jsou v tomto naprosté drtičky Modelu S, což je jaksi důkaz nevhodnosti toho sloganu I love autobahn.

                2. PRoč tady furt někdo
                  PRoč tady furt někdo řeší že dojezd 400 je málo?
                  … zásadní minus. Tragicky pomalé nabíjení 25 minut a trapný dojezd….
                  Tady zase někdo jezdí denně 400 km a potřebuje to ujet co nejrychleji. Ach jo.
                  Lidi co jezdí denně 400 a víc si přece nekoupí teslu, která ujede maximálně kolem 400? TO je snad jasné.
                  A lidi co jezdí méně často nepotřebují ujet těch 400 za co nejkratší čas. 25 minut je tak akorát na jednu přestávku na odpočinek. Kde tuto přestávku lidi stejně udělaj protože jdou na záchod, dají si kafe nebo se prostě jen protáhnou.
                  Dojezd 150km je trapný 🙂 ale 400 ne.

      1. pro rychlost ~210km/h
        pro rychlost ~210km/h potrebujete vykon ~80kW (viz video). Takovou rychlosti se vam baterie 85kWh vybije za 1 hodinu, tedy 1 hodina rychlosti 210km/h je ujeta vzdalenost 210km.
        To jsou celkem idealni podminky protoze nemusite jet dokopce, zkopce, brzdit a zrychlovat kvuli provozu atd…
        Takze jako realnech bych videl neco kolem 150-180km.

        EDIT: pokud mate lepsi zdroje tak dejte vedet, rad se necham poucit od mladeho a uspesneho 😀

          1. max rychlost u řídící
            max rychlost u řídící jednotky jde upravit celkem jednoduše, musíte mít jen patřičný software co to podporuje.
            pro příklad řídící jednotky Kelly mohou navýšit otáčky až na 250% základu a tohleto je možné u všech řídících jednotek, jen vám to musí software podporovat a ten se mezi lidi jen tak nedostane 🙁 ale určitě by nějaký intoš dokázal napsat pro to program 😀

Napsat komentář