Vectrix představuje elektrický skútr VX-2
Jeden ze světových lídrů v oblasti výroby elektrických skútrů, společnost Vectrix, začíná nový rok svižně a oznamuje zavádění nového modelu VX-2 na trh.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Jeden ze světových lídrů v oblasti výroby elektrických skútrů, společnost Vectrix, začíná nový rok svižně a oznamuje zavádění nového modelu VX-2 na trh.
Na mezinárodní motocyklové přehlídce v Long Beach představí společnost Vectrix novou verzi svého stejnojmenného elektrického skútru. Vetrix Vx-1 se od svého předchůdce liší prakticky pouze vzhledem a také dostupnými periferiemi (např. nižší sedačka, aby bylo možné oběma nohama dosáhnout na zem). Maximálních rychlost elektroskútru je 100 km/h, najedno dobití ujede průměrně 48 až 88 km, nevyžaduje údržbu a vůbec je velmi nenáročný. Pravda, v kategorii skútrů jde o těžkou váhu, se svými 235 kg nepatří právě k nejlehčím. Zato alespoň pořádně drží na silnici, jak se ostatně můžete dočíst v našem testu elektrického skútru Vectrix. Už během jara či léta 2009 by firma chtěla na trh uvést dva další modely, a to Vx-1e a Vx-2. První jmenovaný využije stejný podvozek i pohonný systém jako Vx-1, nicméně za nižší cenu, s větším zaměřením na městský provoz, nižší rychlostí a slabší akcelerací. Vetrix Vx-2 bude menší, kompaktnější ekvivalent 50ccm motorky s klasickým spalovacím motorem. Vectrix se údajně připravuje na další podobné elektrické ekvivalenty, a to až do 150 ccm obsahu klasického benzinu, takže není vyloučen ani Vectrix Vx-3 apod. Není bez zajímavosti zmínit, že Vectrix jako firma poslední dobou významně roste. Rostoucí ceny benzínu a ekonomická krize nutí nejen americké zákazníky zamýšlet se nad svou osobní dopravou, a tak často volí ekologičtější, ale z dlouhodobého hlediska především levnější alternativu (třeba i přes vyšší počáteční investice). Prodeje skútrů Vectrix rostly během roku 2008 o 156%.