Hybridní popeláři

Hybridní popelářské vozy Volvo v provozu

Přestože funkční prototypy hybridních pohonů má již většina výrobců užitkových vozidel, Volvo získalo náskok – hybridní popelářské vozy sváží ve Švédsku odpad. Právě popelářské vozy jsou při svém stylu jízdy přímo předurčeny pro využití hybridního pohonu. Až třetinové snížení spotřeby a emisí je jasnou výhodou, nižší úroveň hluku v brzkých ranních hodinách přijde také vhod.

Coca-Cola jde do hybridů

Tak už i Coca-Cola se chce svézt na módní vlně „zeleného zájmu“. Firma plánuje během příštího roku zařadit do své americké flotily náklaďáků 120 nových kusů s hybridním pohonem. Jedná se o nákladní vozy International 4300 vyvinutý ve společnosti s Eaton Hybrid Technology. Motor je zde využit jako generátor elektrické energie, navíc je zapojena také 340V baterie, díky čemuž má truck o 32% lepší spotřebu a pouze na elektřinu může jezdit do rychlosti 45 km/h. Je otázkou, zda těch 120 nových kusů něco změní, když celá flotila Coca-Coly maá tisíce, ne-li desetitisíce nákladních vozů. Nakonec, alespoň něco.

zdroj: autobloggreen

Modec

Nákladní elektromobil Modec již i v Nizozemsku

Poprvé o sobě elektromobil Modec dal vědět během léta ve Velké Británii, kde jeho služeb využívá obchodní řetězec Tesco. Nyní se tento užitkový vůz dostal i do kontinentální Evropy ve verzi s řízením vlevo. Nová pobočka byla zřízena v Nizozemsku a první zákazníci z okolí Amsterdamu na sebe nenechali dlouho čekat.

Energie z brždění šetří palivo

Podle magazínu Eureka by mohlo skladování brzdné energie pomocí hydraulického akumulátoru a její následné využití pro zrychlení vylepšit spotřebu velkých nákladních automobilů až o 35%.
Nápad to není úplně nový a jeho základy se objevily už v 19. století, praktické využití ohlásila automobilka Ford v roce 2002 se systémem Hydraulic Launch Assist.