Štítek: Ferrari
Elektrické Ferrari nikdy neuděláme, říká šéf automobilky
Magazín Engadget měl možnost se krátce zeptat šéfa automobilky Ferrari, Luca di Montezemolo, na budoucnost pohonů u jeho aut. Montezemolo konstatoval, že se rozhodně nikdy nedočkáme elektrického Ferrari, protože elektromobily nepovažuje za správný směr vývoje.
Autosalon Ženeva: hybrid od Ferrari
Značka Ferrari se v průběhu uplynulých desetiletí stala synonymem pro nejkvalitnější sportovní auta. Na letošním autosalonu v Ženevě se podle spekulací ze všech možných stran chystá představit svůj první hybridní sporťák.
Ferrari ukáže koncept hybridu
Lamborghini bude hybridní, Ferrari bude hybridní, kdo nebude hybridní, jako by nebyl. Ředitel maranellské automobilky Amedeo Felisa nedávno znovu potvrdil, že Ferrari se jak jen může snaží vyvíjet nové motory a více než kdy předtím zdůraznil význam hybridního pohonu. Aby společnost splnila přísné emisní podmínky Evropské unie pro rok 2014, snaží se jít třemi cestami. Jednak jsou to přeplňované motory, pak biopaliva a v neposlední řadě už zmíněný hybridní pohonný systém. Felisa dal najevo, že koncept hybridního Ferrari se objeví na veřejnost již bzry. „Nebude to ještě na autosalonu ve Frankfurtu, ale krátce potom, dost možná na nějakém americkém autosalonu.“ Co třeba autosalon v Los Angeles letos v listopadu?
Ferrari se solárními panely
Továrna Ferrari v italském Maranellu byla nedávno vybavena solární elektrárnou o celkovém ročním výkonu 213 985 kWh. Celkem 1075 solárních panelů má alespoň částečně kompenzovat fakt, že sportovní vozy Ferrari skutečně ke zlepšování životního prostředí ani byť snad jen malinko nepřispívají. Ferrari se to tedy snaží dohánět jinde a solární panely jsou velmi dobrá cesta. Kéž by se všechny ty nevzhledné šedivé krabice, kterým se říká továrny (případně sklady), na celém světě inspirovaly a zaujaly podobný postoj. O instalaci solárních modulů se postarala společnost EnerRay, jde o solární panely značky Mitsubishi. Fotovoltaika ušetří firmě významnou část prostředků. Na polovinu roku plánuje Ferrari spuštění trigenerace, kdy se v jedné provozovně bude vyrábět elektřina, teplo i chlad. Ta má pokrýt veškeré nároky továrny na spotřebu elektřiny a omezit produkci oxidu uhličitého o 25-30% proti současnému stavu. Kromě toho Ferrari také rozšiřuje plochy zeleně kolem své továrny i uvnitř, během posledních měsíců například vysadila 200 stromů. Fandíme!
Ferrari chystá hybridní sporťák
Hybridy jsou všude a ani ikona sportovních automobilů, italská automobilka Ferrari, se ekologickému trendu nevyhne. Prozradil to její prezident Luca Cordero di Montezemolo v rozhovoru pro německý deník Welt am Sonntag. „Chceme snížit naše emise CO2 o 40% do roku 2012.“ U svých budoucích modelů se firma chce zaměřit především na opětovné získávání ztrátové energie. „V současné době pracujeme na vývoji vozu Ferrari využívajícího alternativních zdrojů energie a který bude založen na tom, co v současnosti děláme ve Formuli 1,“ řekl di Montezemolo s odkazem na systém KERS. To je zkratka pro „Kinetic Energy Recycling System“ – systém získávající energii z brzd. Výsledek současného vývoje by měl být na už kolem roku 2015. Podle prezidenta firmy stále půjde o výrazně sportovní zážitek. „Pořád je to Ferrari,“ dodal.