EMX

Do terénu s elektrickým speciálem EMX

Chcete si užít při jízdě v terénu lehkosti a obratnosti horského kola, ale nechce se vám šlapat? Zapomeňte na těžkou, neohrabanou a velkou motorku. Pokud si chcete užít dokonalý sjezd terénem, potřebujete lehký stroj, který bude dokonale kopírovat pohyby vašeho těla. Pokud nemáte hluboko do kapsy, zkuste se podívat na elektrický speciál EMX od stejnojmenné rakouské firmy.

Hybrid.cz elektrické kolo Jakub Ditrich Tchajpej

Barevný cyklosvět Asie

Jak budou vypadat kola příští rok? Hodně jich bude vybaveno elektropohonem, ale ještě více jich bude barevných. Přinášíme speciální pestrý foto-report z jarních veletrhů v Tchajpej a Šanghaji.

elektrokolo patent

Fenomén elektrokola

V ČR se v posledních let buduje stále větší počet cyklostezek, a to jak ve městech, tak i ve volné přírodě. Jízdní kola se z oblasti zábavy a sportu přesunují do oblasti osobní dopravy, viz .článek „Cyklistika vzpřímená“ magazínu . Prudký rozmach zažívají . V následujícím článku se podíváme na jejich historii, konstrukci i praktické zkušenosti.

Trocha z historie

Jízdní kolo s pedály bylo poprvé představeno v roce 1862 ve Francii a už o 15 let později byla u amerického patentového úřadu podána přihláška na „kolo poháněné dvojitým elektrickým motorem“, který byl umístěn ve středu osy klikové hřídele (U.S. Patent 596,272).

Snahy o různou motorizaci provází celou jeho historií. Například v roce 1944 představil pražský konstruktér Ing. H. Fügner prototyp elektrokola využívající dynamo Sentuilla o výkonu 150W, které rovině kolo dosahovalo rychlosti až 36 km/h! Váha stroje včetně olověných baterií však byla neuvěřitelných 140 Kg.
elektrokola ekolo.cz