Citroën C3 1,4i CNG

Vše o CNG (7) – Citroën C3 1,4i (GNV) CNG

Ve třech předchozích dílech seriálu „Vše o CNG“ jsme představovali velkoprostorové vozy, dnes zabrousíme do třídy těch malých. Klasický konvenční Citroën C3 je na českých silnicích poměrně známý, jeho plynová verze charakteristická označením GNV na zádi však nikoli. Není divu, většina potencionálních zájemců ani netuší, že existuje, české zastoupení Citroënu navíc tento vůz vyřadilo ze standardní nabídky. Lze si ho však stále objednat, nicméně dealeři či oficiální české stránky se v poskytování informací o CNG verzi zrovna nepředhání. Lze se pak divit, že o CNG vozy není větší zájem? ČÍST DÁL …

Citroen C1 2009

Nový úsporný Citroen C1 pro rok 2009

Francouská automobilka Citroen hlásí redesignovanou řadu svých malých úsporných městských vozů Citroen C1. Vozy se budou pyšnit novým exteriérem, ještě nižší spotřebou pohonných hmot a nižšími emisemi. Exteriér vozu byl upraven v duchu nového vzhledu příbuzného modelu Citroen C2. Motor o objemu 1,0l a výkonu 68 koní se chlubí emisemi pouze 106 g/km při kombinované spotřebě 4,5 l/100 km. Nové vozy Citroen C1 se do prodeje dostanou počátkem roku 2009, zanedlouho mají být také ohlášeny ceny a další podrobnosti.

Citroën C-Cactus koncept

Elektrická kachna Citroën C-Cactus blíže realitě

„Kachna“ neboli Citroën 2CV vstoupila dávno do síně automobilové slávy. Odkaz této legendy by měl přetrvat v modelu C-Cactus, který se „kachnou“ inspiruje a posouvá se z pozice konceptu blíže k realizaci. Alespoň tedy podle slov ředitele Citroën Gillese Michela. Ten označil C-Cactus za „kachnu 21. století“ a prozradil, že první kusy by se mohly prodávat během tří až ctyř let.

Nový koncept představený na Pařížském autosalonu je čistokrevným elektromobilem s maximálkou 110 km/h a dojezdem 150 km. Energii uchovává v li-ion bateriích. Předpokládá se ovšem, že C-Cactus bude dostupný i v hybridní verzi, kde bude elektromotor asistovat „stokoňovému“ konvenčnímu agregátu.