Boeing a Virgin Atlantic společně pro biopaliva

U příležitosti nákupu 15 kusů letounů Boeing 787-9 Dreamliner společností Virgin Atlantic oznámily obě společnosti také uzavření strategického partnerství v oblasti a ekologie.
Boeing a Virgin Atlantic budou společně vyvíjet biopaliva pro letecký průmysl. První demonstrace se má konat už v roce 2008, dalšími spolupracujícími společtnostmi jsou GE Aviation a Virgin Fuels.
Kromě toho chtějí i Virgin pracovat na snižování emisí v leteckém průmyslu a snižování spotřeby. Například letoun Boeing 787-9 Dreamliner má až o 20% nižší spotřebu než jiná .

Auto z brambor a oříšků

Skupina profesorů a studentů z Warwick University vytvořila závodní automobil Eco One. Jeho zvláštnost spočívá v tom, že je až z 95% vyrobeno z biologicky snadno odbouratelných nebo . Například jsou z brambor, brzdové destičky ze skořápek oříšků kešu a kapota je vytvořena z konopí. Samozřejmě, že jako pohon slouží biopaliva a jako mazání biomaziva. „Ačkoliv šasi musí být z oceli pro její sílu, ocel se dá naštěstí velmi snadno recyklovat.“ Ben Wood, manažer projektu Eco One. Maximální rychlost automobilu je 200 km/h.

Detroit: Mazda Ryuga

Japonská automobilka představila na autosalonu v Detroitu nový hybrid nazvaný Mazda Ryuga. Ryuga je dalším stupňem vývoje konceptu Nagare, což je jedno z mnoha japonských slov pro vyjádření něčeho, co plyne, ztělesnění pohybu. Ryuga („ree-yoo-ga“) je pak vyjádřením půvabného pohybu. Ryuga má být oslavou vytříbeného a kontrolovaného pohybu. Pro pohon automobilu by měl být využit /benzinový FLEX FUEL motor, převodovka je šestistupňová automatická. Další informace zatím nejsou k dispozici.

Volkswagen se chce zbavit ropy

Německá automobilka Volkswagen vydala plán vývoje pohonu svých automobilů pro následující dekádu. Cílem je zcela se zbavit závislosti na ropě. Fosilní paliva nicméně v krátko- a střednědobém výhledu zůstanou i nadále hlavním zdrojem energie, takže je nutné je využít co nejšetrněji. K tomu mají automobilce Volkswagen pomoci nové technologie přímého vstřikování benzínu (TSI), turbo-diesely (TDI) a dvojité převodovky (DSG). Tyto moderní spalovací motory budou také kombinovány s elektrickými motory v nových hybridních automobilech. Dieselové motory budou navíc vylepšeny o technologii BlueTec licencovanou od značky Mercedes.

Biopaliva v ČR už za půl roku

Mladá Fronta DNES přinesla ve svém včerejším vydání obsáhlý článek o na téma biopaliva v ČR, který vyjasňuje dosud velmi zmatený stav ekologické legislativy týkající se biopaliv v ČR.
Vypadá to, že řidiči se biopříměsi dočkají už od 1. července 2007. Bude to však jen velmi nízký objem, hodnota 5% byla totiž snížena na 2%. Řidiči tak nepocítí ani žádné výrazné zdražení pohonných hmot, maximálně v řádu desítek haléřů, což se v letních měsících ztratí. V České republice nicméně už dnes stojí několik závodů na výrobu a míchání biopaliv a další se stavějí. Výrobci nicméně namísto do ČR dodávají své pohonné hmoty raději na Slovensko, do Polska a do Německa, protože „dodávat na český trh je sebevražda“. Například Unipetrol dodává většinu své produkce na Slovensko, kde je prodej biopaliv povinný a dotovaný.

Nová technologie mění zbytky jídla na biopaliva

Studenti na University of California – Davis představili nové zařízení, pomocí kterého dokáží měnit zbytky jídla jako jsou melounové šlupky, rybí kosti nebo zbytky brokolice na vodík a metan.

Slouží jim k tomu obrovské zařízení, do kterého nasypou týdně, později možná každý den, až osm tun zbytků jídla, které sebrali ze všech restaurací v okolí. V průběhu následujících let hodlají ve spolupráci se společností Onsite Power Systems vyvinout zařízení, které by bylo možné prodávat farmářům a dalším subjektům, které by tak snadno mohly zpracovávat svůj biologický odpad.

Podrobnější informace o celém projektu naleznete na stránkách univerzity.