Nissan vyrábí elektromobily Leaf s pomocí Slunce
Začátkem roku 2013 začal Nissan vyrábět elektromobily Leaf v Evropě. Konkrétně v britské továrně v Sunderlandu. Aktuálně tam postavil solární elektrárnu.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Bez automobilů bychom si dnes svět nedokázali představit. Automobilový průmysl je jedním z odvětví zaměstnávající na celém světě podstatnou část populace. Česká republika je na něm přímo závislá skrze továrnu Škoda Auto spadající pod koncern Volkswagen. Auto a jeho vnímání se ale v průběhu historie mění. Dnes namísto benzinem a naftou poháněných aut nastupují hybridy, elektromobily, auta na vodík nebo zemní plyn.
Začátkem roku 2013 začal Nissan vyrábět elektromobily Leaf v Evropě. Konkrétně v britské továrně v Sunderlandu. Aktuálně tam postavil solární elektrárnu.
Volkswagen chce být úspěšný také ve světě mobility zítřka a stát se jedním z největších poskytovatelů trvale udržitelné mobility. Přinášíme kompletní podrobnou tiskovou zprávu.
Nejočekávanější elektromobil dneška, Tesla Model 3, se podařilo nafilmovat všímavému řidiči nedaleko sídla automobilky Tesla v okolí Palo Alto. Auto se prohánělo po veřejné silnici.
Podle japonských novin Asahi Shimbun, které citovaly vysoce postaveného inženýra automobilky Toyota, se tato japonská firma hodlá silně zaměřit na plug-in hybridy. A Prius Prime je první vlaštovkou.
V Německu začala debata o zákazu fosilních aut do roku 2030. Daimler představil své elektrické plány na další dva roky. A Volkswagen nyní ukázal svaly a řekl, že v roce 2025 bude čtvrtina jeho vyrobených aut na elektřinu.
Nedávné obnovení nabídky elektromobilu Tesla Model S s 60kWh baterií je součástí většího plánu. Tesla tím chce oslovit větší masu potenciálních zákazníků a především nabídnout alternativu držitelům rezervací na Model 3.
Dokonce už i Francie nedávno přiznala, že dieselová osobní auta byl omyl. V Norsku ztratily diesely za poslední tři roky polovinu tržního podílu.
Po Norsku se už i v Německu začíná diskutovat o možné zákazu prodeje fosilních aut. Koncern Daimler aktuálně představil velký plán investic do nových typů pohonů.
Norsko uvažuje o zákazu prodeje fosilních aut od roku 2025. Nyní přichází podobný nápad i z Německa, které uvažuje o zákazu prodeje aut na benzín a naftu od roku 2030.
Ještě před třemi lety se Tesla Model S vyráběl rychlostí 400 kusů za týden. Dnes už továrna Tesla ve Fremontu chrlí 2000 aut týdně.