Systém futurego odstartoval v květnu 2020, jeho využívání stále roste. Loni řidiči u ČEZ dobíjeli 281tisíckrát.
První milion odbavených elektromobilů čerpajících bezemisní energii u stojanů ČEZ má za sebou zákaznický systém futurego. Ročně zajistí stovky tisíc dobitých elektroaut řidičů z ČR i ze zahraničí. Jeho využívání je přitom mnohem širší.
Na jednom místě a během několika vteřin má řidič všechny praktické informace související s dobíjením. V hitparádě nejoblíbenějších služeb, které aplikace nabízí, vede navigace ke stanicím, zjišťování jejich obsazenosti a ceny za dobíjení.
„Elektromobilita v České republice udělala za poslední roky velký posun kupředu, na našich silnicích jezdí desítky tisíc čistě elektrických aut. K dispozici jsou jim tisíce dobíjecích stanic a vyšší stovky nových stojanů přibývají každým rokem. ČEZ jako lídr rozvoje elektrické dopravy má ambici udávat trendy i na téma uživatelského komfortu a administrace dobíjení. Jsme rádi, že systém futurego postavený na robustní modulární technologii naplňuje očekávání nás i našich zákazníků. Letos čekáme výrazné překročení hranice 300 tisíc dobitých elektromobilů a je téměř jisté, že druhý milion padne výrazně rychleji než ten první,“ říká ředitel elektromobility ČEZ Tomáš Dzurilla.
Řidiči elektromobilů dobíjející u ČEZ oceňují především dostupnost a spolehlivost stojanů i řešení plateb a faktur ve službě futurego. V konfrontaci se srovnatelně velkými sítěmi konkurentů zabodoval ČEZ u řidičů nejvyšší celkovou spokojeností se službou (51 %). Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos mezi zákazníky poskytovatelů služeb veřejného dobíjení.
ČEZ aktuálně nabízí řidičům služby veřejné dobíjecí sítě s více než 720 stojany. Lidé u nich načerpají v průměru nejrychleji v celé ČR, a to díky nejvyššímu výkonu sítě. Pro poslední rok přitom platí, že každá čtvrtá nově postavená „dobíječka“ ČEZ měla výkon 150 kW a vyšší, který umožňuje řidičům během 10 minut doplnit baterie na dalších až 150 km jízdy.
Koncentrace stojanů do dobíjecích hubů s velkými počty stanic zase účinně eliminují čekání řidičů na volný dobíjecí stojan. To vše v kombinaci s lednovým snížením cen za dobíjení až o 35 % znamenalo, že počet registrovaných zákazníků vzrostl na více než 28 tisíc řidičů.
„V posledních letech pravidelně zprovozníme více než stovku nových dobíjecích stojanů, jen loni to bylo 144 stanic. Větší důraz přitom klademe na výstavbu ultrarychlých stojanů, které výrazně zkracují dobu dobíjení. Jejich počet chceme do konce roku oproti dnešku více než zdvojnásobit a nabízet řidičům přes 100 ultrafastů,“ říká manažer realizace a správy dobíjecích stanic ČEZ Tomáš Chmelík.
zdroj: tisková zpráva
Tržní hodnota ojetých BEV dále strmě klesá, je už hluboce pod spalovacími protějšky s mnohem nižší pořizovací cenou a s tím brutálně roste TCO a ztráty leasingovek a půjčoven.
Prices of Used EVs Drop Below Used Gas Cars for the First Time
hxxps://www.iseecars.com/used-car-prices-study
Fanoušci BEV v diskuzích už neví, který BEV kolaps pozitivně vysvětlovat dříve. 😀
Kompletní čísla prodejů BEV v EU za květen: EU -12%, Německo -30% meziročně.
BEV podíl na trhu nových aut se zmenšil na 12,5%.
Volkswagen -28% BEV, +11% spalovacích a hybridů a celkový růst 1,6%.
Toyota +13%.
Tesla -35%.
Jste s elektrikama v p**i.
Nevím kdo bude v p**či. Jste ještě hloupější než jsme doufali. Připadáte mi jak námořníci kterým dochází rum. Ti chytřejší si začnou snižovat dávky, odvyknou si a přežijí. Pitomci budou chlastat do posledního okamžiku, potom dostanou strašný absťák a naskáčou do vody. Nebo myslíte, že vám ten rum nikdy nedojde?
Bojuješ bitvu ztracené války.
pro Runnču…. Nebýt Číny, možná bych měl obavu jestli Šmejdi opět elektromobilitu neodsunou na sv. Dindy…
Díky Číně jsem naprosto v klidu a ty to někde v srdíčku taky víš. 😃
Ano ano, Čína vás zachrání 🙂
Čína výrobu EV masivně dotuje s cílem expanze vlastního autoprůmyslu na úkor Západu. Elektromobilita=dotace. Žádné dotace=žádná elektromobilita.
Pokud bude expanzi bráněno cly, skončí i tyto masivní subvence a cena se vrátí na tržní hladinu, ve které EV naprosto nemůžou konkurovat spalovacím vozidlům.
Nevím jestli zachrání NÁS, ale zcela jistě dříve či později zlikviduje vaše smraďochy a to včetně hybridů…
V dnešním světě nemůže (nebude chtít) půlka světa jezdit v technologii z minulého století a jen tiše závidět těm co jsou napřed….
Další důvod je zbraňová vyspělost, ale do toho se nechci moc zanořovat ☮️
pro Runnču…. Ještě jednu věc: Vážně nechápu, kde furt bereš, že ,,,,,EV naprosto nemůžou (cenou) konkurovat spalovacím vozidlům““… Nevidím relevantní důvod.
Je to možné ale přesto budu bojovat. Hlupáci se ženou přímo do záhuby. Chuděry děti. Napřed jste je rozmazlili a teď jim připravujete tak strašný konec. Katastrofa bude stíhat katastrofu a až jim bude úplně nejhůř tak jim dojde ropa. Já mám štěstí, že se toho konce nedožiju.
I když seš Vispe de.bil, smrt z vyděšení Ti nepřeju, to je ten nejhorší možný způsob umírání……
To máš pravdu ale mě se to doufám už netýká, zdechnu v klidu sám a ty asi taky. Ale těm mladým to teda nezávidím. Ale když jsou blbí tak je to jejich volba.