První gigafactory společnosti Automotive Cells Company (ACC) v regionu Hauts-de-France bude vyrábět vysoce výkonné baterie. Provozují ji Stellantis a TotalEnergies/Saft, partnerem je Mercedes-Benz.
Skupina Stellantis ve spolupráci se společnostmi TotalEnergies a Mercedes-Benz slavnostně zahájila provoz gigafactory na výrobu baterií společnosti Automotive Cells Company (ACC) v závodě Billy-Berclau/Douvrin ve Francii, první ze tří gigafactories plánovaných v Evropě.
Tento závod s počáteční výrobní kapacitou 13 gigawatthodin (GWh), která se do roku 2030 zvýší na 40 GWh, bude vyrábět vysoce výkonné lithium-iontové baterie s minimální stopou CO2. První ze tří evropských výrobních jednotek bude uvedena do provozu do konce roku 2023.
Tato gigafactory přispěje k cíli skupiny Stellantis zvýšit do roku 2030 výrobní kapacitu baterií v Evropě na 250 GWh a umožní jí pokračovat ve svém poslání nabízet komplexní škálu bateriových technologií, aby uspokojila rozmanité potřeby zákazníků v celém portfoliu svých značek. Stellantis si tak do roku 2030 zajistí kapacitu přibližně 400 GWh. Tu zaručí pět továren v Evropě a Severní Americe a další dodavatelské smlouvy.
„Na počátku tohoto partnerství v roce 2020 jsme se dohodli na ambiciózním globálním harmonogramu vývoje baterií pro elektromobily, díky němuž budeme schopni splnit náš plán elektrifikace,“ uvedl Carlos Tavares, generální ředitel skupiny Stellantis.
„Realizací strategie Dare Forward 2030 a tím, jak se přibližujeme k našemu cíli dosáhnout do roku 2038 uhlíkové neutrality, skupina Stellantis aktivně přispívá k přechodu na elektrifikaci Evropy pomocí nejmodernějších řešení pro elektromobily a podporuje zásadní roli Francie na cestě k udržitelné budoucnosti. Gratuluji všem, kdo se ve společnosti ACC na tomto plánu podílí, protože společně vytváříme silné spojenectví, které posílí konkurenceschopnost Evropy.“
Skupina má nyní na trhu 24 elektromobilů a do roku 2024 tento počet téměř zdvojnásobí na 47. Cílem skupiny Stellantis je do roku 2030 celosvětově nabízet více než 75 různých bateriových elektromobilů (BEV) a dosáhnout prodeje 5 milionů elektromobilů. V současné době patří dva elektrické modely Stellantis, Peugeot e-208 a Nový Fiat 500, mezi 5 nejprodávanějších elektromobilů ve Francii a mezi 10 nejprodávanějších v Evropě.
Skupina Stellantis vzhledem k neustálému vývoji chemických technologií baterií zkoumá všechna řešení, aby dokázala uspokojit rozmanité potřeby své široké zákaznické základny a zajistila čistou, bezpečnou a cenově dostupnou mobilitu.
Slibné inovativní kroky, jako jsou polovodičové baterie společnosti Factorial a lithium-sirné baterie společnosti Lyten, mohou pomoci zlepšit výkonnost vozidel a zkušenosti zákazníků a zároveň vytvořit udržitelnější nabídku pro všechny.
Vedle výroby baterií zřídila skupina Stellantis ve spolupráci s ACC, Svazem metalurgického průmyslu UIMM a svou divizí odborné přípravy a s podporou francouzské vlády a regionu Hauts-de-France školicí středisko pro baterie v Douvrinu, které je součástí programu zvyšování kvalifikace a odborné rekvalifikace.
V průběhu 400hodinového kurzu získají zájemci z řad zaměstnanců nové dovednosti v oblasti výroby baterií, což pomůže regionu Hauts-de-France být konkurenceschopný v odvětví, které má zásadní význam pro přechod na elektrifikaci. Do roku 2025 nastoupí do závodu na výrobu baterií nejméně 600 nových zaměstnanců.
Skupina Stellantis oznámila v rámci svého strategického plánu Dare Forward 2030 záměr dosáhnout do roku 2030 v Evropě u osobních automobilů 100% podílu prodeje bateriových elektromobilů (BEV) a v USA u osobních automobilů a pick-upů 50% podílu prodeje BEV. Skupina Stellantis je na dobré cestě stát se do roku 2038 společností s nulovými emisemi uhlíku ve všech oblastech působnosti s jednociferným procentem kompenzace zbytkových emisí.
zdroj: tisková zpráva
A co se děje v Horní Suché? Pořád je tam sucho?