Stellantis postaví s LG Energy Solution v Americe velkou továrnu na výrobu baterií

Stellantis N.V. a LG Energy Solution chtějí vybudovat prostřednictvím společného podniku nový závod na výrobu baterií, který pomůže naplnit cíl skupiny Stellantis, aby do roku 2030 tvořila elektrifikovaná vozidla více než 40 % prodejů v USA. Výrobní kapacita závodu, jehož spuštění je plánováno na první čtvrtletí roku 2024, má činit 40 GWh ročně.

Baterie vyrobené v novém závodě budou dodávány do montážních závodů skupiny Stellantis v USA, Kanadě a Mexiku, kde budou instalovány do elektromobilů nové generace, plug-in hybridů nebo 100% elektromobilů, které budou prodávat jednotlivé značky skupiny Stellantis.

„Díky této iniciativě jsme stanovili další „gigafactory“, která nám pomůže dosáhnout do roku 2030 celkové kapacity minimálně 260 GWh. Rád bych srdečně poděkoval všem, kdo se na tomto strategickém projektu podíleli. Společně se staneme lídry v oboru, budeme nabízet špičkovou efektivitu a elektrifikovaná vozidla,“ prohlásil Carlos Tavares, generální ředitel skupiny Stellantis.

Partnerství obou společností v oblasti elektrifikovaných vozidel se datuje od roku 2014, kdy si Stellantis (tehdy Fiat Chrysler Automobiles) vybral společnost LG Energy Solution (tehdy LG Chem) jako dodavatele systému lithium-iontových baterií pro Chrysler Pacifica Hybrid, první elektrifikovaný minivan v odvětví. Tímto oznámením chtějí obě společnosti ještě více upevnit své partnerství a pokračovat ve využívání svých znalostí a předností.

Stellantis plánuje do roku 2025 investovat více než 30 miliard eur do elektrifikace a vývoje softwaru a zároveň si klade za cíl být i nadále o 30 % efektivnější než celé odvětví, pokud jde o poměr kapitálových výdajů a výdajů na výzkum a vývoj k obratu.

Umístění nového závodu se v současné době promýšlí a další podrobnosti budou sděleny později. Předpokládá se, že k zahájení výstavby dojde ve druhém čtvrtletí roku 2022.

zdroj: tisková zpráva

Dva komentáře u “Stellantis postaví s LG Energy Solution v Americe velkou továrnu na výrobu baterií”

    1. Tak oni tu baterkárnu prostě potřebují. Buď bude a nebo nebude ani Stellantis. Takže nevidím důvod, že by tohle byla nějaká kachna a nebo jen nějaké prázdné sliby. Ostatně Stellantis i na stránkách uvádí, že vyhledávají vhodnou lokalitu. Baterky si nakonec musí vyrábět každý sám, protože závislost na externím dodavatelích a na vyšší ceně je cestou do pekel. .
      Nicméně rok 2024 je nereálný. Při byrokracii a vytíženosti stavebních firem a vůbec vypracování projektu je nemožné, aby to za 3 roky stihli.

Napsat komentář