Pátý ročník New Energies Rallye Český Krumlov se uskuteční ve dnech 26. až 28. května 2016. Ve spolupráci se společností TrendPark jsme pro vás připravili soutěž o jedno startovné s elektromobilem Nissan Leaf.
foto: TrendPark
UPDATE 6.5.2016 14:48: Vítězem soutěže se stal Tomáš Hamrak. Gratulujeme!
Soutěž New Energies Rallye Český Krumlov je otevřená pro kohokoliv kdo vlastní řidický průkaz a má k dispozici vůz s alternativním pohonem. Pro ty kdo nemají jsme ve spolupráci se společností TrendPark připravili soutěž o jedno startovné a zapůjčení elektromobilu Nissan Leaf.
Výhra zahrnuje:
- zapůjčení elektromobilu Nissan Leaf s vyzvednutím v Praze v pobočce TrendPark (vyzvednutí možné už 25. května, odevzdání dle dohody s TrendPark 28.-29. května)
- start v podniku FIA Alternative Energies Cupu
- pojištění odpovědnosti vůči třetím osobám
- kompletní označení soutěžního vozidla
- roadbook s mapou
- profesionální časomíra a zpracování výsledků
- 2x tričko pro posádku
- upomínková plaketa
- trofeje pro vítěze
- vstupenka pro posádku na slavnostní galavečer s rautem – Hotel Růže
- vstupenka pro posádku na New Energies Rallye Party – City Lounge music club & bar
- oběd pro posádku v průběhu 1. etapy – Výstaviště České Budějovice
- večeře pro posádku v cíli 1. etapy – Restaurace Eggenberg
- komentovaná prohlídka historického centra Českého Krumlova
- vstupenka pro posádku na afterpárty – City Lounge music club & bar
Výhra NEZAHRNUJE:
- ubytování v Českém Krumlově
- dopravu do a z Českého Krumlova
SOUTĚŽNÍ OTÁZKY
Do soutěže bude zařazen každý, kdo nám na email redakce@hybrid.cz DO PÁTKU 6.5.2016 do 14 hodin pošle správné odpovědi na následující dvě otázky:
* Nápovědu najdete na webu www.trendpark.cz
K ODPOVĚDÍM PROSÍM PŘIPIŠTE TAKÉ SVÉ TELEFONNÍ ČÍSLO. Z došlých odpovědí vylosujeme jednoho vítěze, kterého bude společnost TrendPark obratem telefonicky kontaktovat.
jak se do Českého Krumlova
jak se do Českého Krumlova s elektromobilem případný účastník dostane, v případě že nechce jet dva dny a trávit řádově hodiny na pomalých zásuvkách ?
Těch 170 km z Prahy do
Těch 170 km z Prahy do Českého Krumlova je hraničních, ale Leaf by je měl při správné jízdě zvládnout. Bude to takový malý trénink na samotnou rallye. Navíc je možné po cestě alespoň krátce nabít v Táboře, Českých Budějovicích či Sedlec-Prčice.
Ta „spravna jizda“ bude na
Ta „spravna jizda“ bude na lane za oktavkou? 😉 Neverim, ze zacatecnik by 170 dal, ani kdyby jel 50kmh po vetru (Trendpark pujcuje 24, ne 30)…
Slušná nezodpovědnost od
Slušná nezodpovědnost od Trendparku.
Přesně tak.
Když jsem jel
Přesně tak.
Když jsem jel poprvé Leafem z Pardubic, tak jsem měl nabito na 100%, palubní počítač ukazoval dojezd 144km a skončil jsem po cca 103km, naštěstí na zásuvce. Dnes už bych dal víc a taky tenkrát jsem houby věděl, kolik si ještě můžu dovolit, když mi zmizí 6% z displeje a místo toho tam zůstane — 😉 Pravda, trasa měla stoupání 965m a klesání pouhých 681m. No a než jsem se naučil jezdit tak, abych dal těch 160-170km, tak to trvalo minimálně 1/2-3/4 roku. A nezbytný doplněk je Leaf Spy Pro s instrukcemi.
Cesta z pražské pobočky Trendparku do Č.Krumlova je podle zvolené trasy od 163km (stoupání 1493m, klesání 1202km, mimo dálnice) do 173km (stoupání 1400m, klesání 1105km, část po dálnici, kde se dá předpokládat vyšší spotřeba). Začátečník to podle mě nemá šanci dát, ani kdyby se rozkrájel. A o nějakém „tréninku“ na vlastní rallye nemůže být ani řeč.
mám zatím s Leafem 24
mám zatím s Leafem 24 najetých jen cca 30tis km a ještě ho nemám ani rok, ale troufnu si tvrdit, že 170km ujede jen vyjímečně při velmi velmi šetrné jízdě do max 70km/h. Osobně jsem jsem tolik nikdy neujel. Odpovídalo by to spotřebě cca 12kWh/100km, tj k zásuvce dojíždět se zpoceným trikem a na želvu. Ruku na srdce, takhle se jet nedá. Rád bych se tam jel podívat, ale za tuhle cenu opravdu ne. Př. pracovníci čezu si před cca 2 lety udělali v Dukovanech pokus na okruhu s Leafem a Ionem. Leaf se jim po necelých 180km vybity zastavil a to bylo na uzavřeném okruhu při pokusu o co nejdelší dojezd. To je jen mé rýpnutí to nabíjecí „infrastruktury“.
Můžete se zastavit a
Můžete se zastavit a nabít na SPŠ Tábor.
Ostatně na SPŠ Tábor bude probíhat prezentace posádek startujících do hvězdicové jízdy právě z Tábora.
ale jo, vím, že to jde –
ale jo, vím, že to jde – jen jsem si tak rýpnul. Soukromých zásuvek je u nás celkem dost. Ono to ale není moc standartní cestování… 🙂
A pokud nevyhraji, tak to
A pokud nevyhraji, tak to můžete vzít přes Milevsko. 😀 Dobíjení zařídím z baráku. 🙂
Co je na aute drahe? Spousta
Co je na aute drahe? Spousta veci. Jestli se dneska baterky do aut prodavaji za cca 200 usd/kWh tak treba pro nissan leaf to mate 150 000 korun jen v porizovacce baterky. K tomu samotne zelezo auta (100 00), elektricka vyzbroj (motory, menice, elektronika a dalsi) 50 – 100 000 a jste minimalne na 300 000 jen ve vyrobnich nakladech. K tomu musite pripocist nejake naklady na vyzkum a vyvoj a ty rozpoustite mezi relativne malo prodanych aut, rekneme dalsich 100 000 a pak tu mate marketing, distribuci, marze autosalonu, dph a razem to vyskoci na 800 000….
Ono se to mozna nezda, ale 150 000 co stoji jen baterka do EV bude komplet vyrobni cena mensiho spalovaku.
Ach tie Vaše koruny.
Ach tie Vaše koruny. Človek aby furt prepočítaval. 🙂 Ja keď dostávam 2k eur a môj kolega v Nemecku 10k eur, za tú istú prácu, tak každému hneď okamžite dôjde ten politický rozdiel medzi kolóniami. V Českej kotline sa to musí prepočítavať, tak to nemusí hneď každému okamžite dojsť. Ale na druhú stranu je pravda, že Euro bol podraz. Všetko skryte zdraželo. Keď dám v Česku za 100 Czk obed čašníkovi „až“ 120, namiesto 110, tak je šťastný. Na Slovensku keď dám čašníkovi za 3,70 Eur obed 4 Eura, tak sa tvári kyslo, že som skrblík, čo mu nepridá ani jedno celé euro a dáva mu len ceny.
> „Ono se to mozna nezda, ale 150 000 co stoji jen baterka do EV bude komplet vyrobni cena mensiho spalovaku.“
Napríklad výrobná cena Škody Octavie? 🙂
tojo, však taky něco za
tojo, však taky něco za něco, spalovák není levný pro nic za nic
http://www.supermamy.cz/clanek/pro-zeny-super-mamy-materstvi-zdravi-zen/391510/matka-tri-deti-mela-nador-primo-na-srdci-okamzita-operace-ji-zachranila.html
No k vyrobni cene Octavie –
No k vyrobni cene Octavie – zakladni cena je 354 000, z cehoz je cca 20% marze prodejce, predpokladejme marzi automobilky a dealera dohromady taky 20% (v tom bude i marketing apod), 20% je dph takze jsme na nakladove cene nekde na 354 * 0,8 * 0,8 *0,8 = 180 tisic a to VCETNE nakladu na vyvoj, rezie apod. I kdyby to bylo 200 000….
Obecne vyrobni cena auta je cca 50% jeho finalni prodejni ceny….
To je moc pěkný OT
To je moc pěkný OT příspěvek. Na Slovensko rád a často jezdím na dovolenou, v Eurech jste pro nás trošku podražili, ale vůbec to není tak strašné. Je vidět, že i v Euru si držíte přiměřené ceny. Stejně jako vidíte ten rozdíl proti výdělku německého kolegy, já vidím ten rozdíl proti řeckému spotřebiteli, který chce stejný příjem (jako Němec), aby mohl zaplatit jejich přemrštěné ceny.
A Vaši číšníci jsou na české skrblíky zvyklí, jsou vděční i za desítky centů, co dáváme 😀
Nedávno psali tady na
Nedávno psali tady na hybridu, že Nissan mění baterii v Leafu za novou za cca 130 tisíc korun. To ale znamená že ta baterie nemůže být v nákladu 150 tisíc.
Nissan na tom samozřejmě nemůže být škodny, takže mínus marže 40% pro Nissan a v nákladu ta baterie pak vychází 80 tisíc!
Plus elektrická výzbroj 100 tisíc. Ostatní věci jsou přeci stejné jako u jakehokoli auta, ty nemusíte vymýšlet ani vyvíjet. Řízení, brzdy, ovládání okynek, klimatizace, dveře sedadla, atd. Takže ono toho nového vývoje zas az tolik není.
Spíš je to o tom, že na elektromobilu mají nádrži 70%,než to na spalováku 30%.
A nebojte se všechny automobilky mají elektromobil už vyvinutý, pouze ho drží zavřený v šuplíku. Viz Škoda auto už před lety testovala flotilu elektrických aut.
To by ostatně byl dobrý nápad na článek jak to s nimi dopadlo kde vůbec skončili?
No ono toho vyvoje JE
No ono toho vyvoje JE potreba docela dost – ono i vyvoj takove fabie, coz je v zasade jenom Polo s jinou kastli stoji obri penize.
Tak pri srovnani s jinymi auty – auto podobne leafu koupite za cca 500 tisic, pridejte vyssi naklady na pohon, a nesrovnatelne mensi serii aut a jste razem opet na vysoke castce.
Jinak co se tyce ceny baterek – 80 tisic v nakladech na betrku v leafu (24 kWh) je ca 133 dolaru za kWh – pokud za tuhle cenu nissan uz par let kupuje baterky, tak proc tesla stavi spesl tovarnu, u ktere doufa ze se na takovou cenu dotane za X let?
Nissan tu baterku asi prodava pod cenou (stejne se jich proda zanedbatelne mnostvi, tak je to takove promo)
Pokud se dobre pamatuju, z
Pokud se dobre pamatuju, z diskuze pak vyplynulo, ze cena je za vymenu (vratim starou).
Nissan je většinovým
Nissan je většinovým vlastníkem vlastní baterkárny společně s NEC 😉
Pekná odvaha – čo keď to
Pekná odvaha – čo keď to výherca na tom Ralley rozbije? 🙂
Chcem sa opýtať čo iné je ešte na čistom EV aute také drahé? Prečo všetci v súvislosti s čistými EV šíria legendu o drahej baterke? Keď aj tu na Hybride sa písalo:
hybrid.cz/nova-baterie-pro-nissan-leaf-stoji-130-000-kc
V tedy v r.2014 nová baterka stála $6499 z celkovej ceny NISSAN LEAF podla nissan.sk dnes v r.2016 od 28780€.
Dobrý den,
Ralley jsme
Dobrý den,
Ralley jsme jeli minulý rok a že byste ho rozbil, to byste musel být opravdu umělec. Většina tras se jede volnou jízdou spíše na přesnost, my dokonce před cílem ještě čekali několik minut, abysme projeli co nejblíže našemu času. Jsou tam samozřejmě i úseky na rychlost. Celé je to ale o nadšení, zážitcích, setkání, legraci apod. Krumlov je nádherné město a elektromobilita mu sluší. Letos nejedeme, nevychází nám to časově, tak snad příští rok. Nicméně se přiznám, že už teď závidím vítězi. Byla legrace potkávat elektromobily, jejichž posádka seděla v autě v kožichu, aby šetřili baterii. Smysl pro humor, jim ale nikdy nechyběl! EV jsou prostě vášeň! 🙂