Společnost GreenWay dnes představila svůj investiční plán pro elektromobilitu a služby nabíjení v střední a východní Evropě (CEE) v hodnotě 34 milionů eur.
foto: GreenWay
Společnost GreenWay také podepsala investiční dohodu v hodnotě 17 milionů eur s Evropskou investiční bankou, která umožní realizaci tohoto plánu. Jde o první půjčku v CEE v rámci programu Evropské investiční banky InnovFin – Financování EU pro inovátory v oblasti energetických demo projektů.
Na přípravě se podílela také Evropská komise, která už spolupracuje s GreenWay na několika probíhajících projektech a podporuje růst sítí elektrické mobility jako klíčového faktoru při přechodu na čistší dopravu bez emisí.
Cíle zahrnují: instalaci více než 850 dalších nabíjecích stanic, zvýšení počtu nabíjecích stanic a jejich typů na stávajících trzích a poskytování více nabízejících možností pro rostoucí počet řidičů elektrických vozidel. Dále také rozšíření sítě GreenWay na nové trhy v zemích CEE a sjednocování sítě nabíjecí infrastruktury v regionu pro umožnění plynulého provozu přes větší geografické území (aby řidiči nepotřebovali přístupové karty pro více různých nabízejících služeb).
Zintenzivní se také probíhající výzkum a vývoj, který přináší do regionu nejnovější špičkové technologie. Jde např. o více GridBooster systémů – stacionární bateriové systémy pro ukládání energie nebo ultra rychlé nabíjecí systémy s výkonem až 350 kW.
GreenWay chce řidičům elektrických vozidel poskytnout vynikající zákaznický servis a zvýšít tak popularitu jízdy v elektromobilu a zároveň touto cestou urychlit jejich zavedení. Vlády na všech úrovních hrají významnou roli při snižování emisí a dekarbonizaci dopravy a společnost GreenWay je připravena spolupracovat s nimi na úspěšném zavedení nabíjecí infrastruktury pro elektrické vozy.
Zvláště na Slovensku je podle ní nezbytné, aby vláda byla aktivní a ambiciózní v různých formách podpory elektromobility a současně aby na evropské úrovni přehodnotila svůj postoj a byla ambicióznější v podpoře legislativy.
Polský zákon o elektromobilitě a plán rozvoje elektromobility tvoří rámec pro rozvoj elektromobility v Polsku a zadávají povinnost zavádět infrastrukturu pro městské samosprávy. Společnost GreenWay je odhodlaná pomáhat Polsku a polským samosprávám dosáhnout cílů elektromobilitu a alternativních paliv, a tak snížit negativní vliv znečištění ovzduší v Polsku.
Bude pokračovat v práci s příslušnými úřady při umisťování rychlých a ultra-rychlých nabíječek a má zájem o partnerství s městskými samosprávami při plánování zavádění nabíjací infrastruktury.
Výzkum a vývoj společnosti GreenWay se zaměřuje na zavedení nejnovějších špičkových technologií a testování propojení elektrických vozidel, nabíjecí infrastruktury a ukládání energie. Elektrická auta jsou vlastně baterie na kolech, které mají schopnost využívat energii pro další napájení (např. Domů) nebo při velké poptávce poskytnout energii sítě.
Možnosti pro vytváření čistší energie a její skladování, které budou potřebné, jsou pak již téměř neomezené. Infrastruktúra pro nabíjení elektrických vozidel je klíčovým prvkem tohoto cyklu vytváření, ukládání a využití energie a hledání maximálního využití tohoto cyklu je klíčovým prvkem plánu GreenWay.
Další podrobnosti o GreenWay Pláně pro budoucnost budou zveřejněny zítra na akci ve Varšavě. Místopředseda Evropské komise Maroš Šefčovič k tomu řekl:
„Ekonomická budoucnost Evropy závisí na tom, zda budeme lídrem v přelomových řešeních budoucnosti a čistá mobilita je neodmyslitelnou součástí. Elektrický automobilový trh bude v příštích letech dynamicky růst a ruku v ruce s tím rostoucí a potřebu husté, spolehlivé sítě nabíjecích stanic. Odhadujeme, že v EU jich bude do roku 2020 potřeba 800 tisíc. Těší mě proto, že projekt GreenWay – se silným inovačním prvkem – je prvním středoevropským projektem, který využívá nástroj InnovFin EDP. Zalátat díru v nabíjecí infrastruktuře je nezbytné pro důvěru lidí v nízkoemisní a bezemisní auta. Inovace jsou zase nezbytné pro dlouhodobou konkurenceschopnost Evropy.“
OT: Náhodou jsem objevil skvělou mapku dobíjecích stanic v
OT: Náhodou jsem objevil skvělou mapku dobíjecích stanic v Evropě, kde se dá filtrovat podle provozovatele, typu nabíječky i podle výkonu.
GoingElectric
Ale asi zaspali dobu, hodně jich tam nemají.
Ale asi zaspali dobu, hodně jich tam nemají.
Potvrzuji, používám více než rok pro domácí
Potvrzuji, používám více než rok pro domácí plánování cest po Německu. V mobilu pak „Charging_stations“, která snad jediná filtruje „free charging“.
GreenWay ty penize preju, umoznili realnou elektromobilitu na
GreenWay ty penize preju, umoznili realnou elektromobilitu na Slovensku v dobe, kdy v CR provozovalo nabijecky jen par skalnich nadsencu propojenych pres EVMapa.cz. Ceny jsou OK, na cestach mi trochu drazsi elektrina nevadi, hlavne ze sit vubec existuje. Vetsina z nas stejne nabiji 90% casu zadarmo na sve FVE, takze jednou za cas rad prispeju GW na provoz.
+1
+1
…GreenWay chce řidičům elektrických vozidel poskytnout
…GreenWay chce řidičům elektrických vozidel poskytnout vynikající zákaznický servis….. Ale prdlačka, hlavně co chce Greenway je maximálně si namastit kapsu.
Podnikání je soustavná samostatná činnost za účelem
Podnikání je soustavná samostatná činnost za účelem dosažení zisku.
Predpokladam, ze slovenska definice bude podobna.
Trochu přesněji:
Podnikání je soustavná samostatná
Trochu přesněji:
Podnikání je soustavná samostatná činnost, na vlastní nebezpečí za účelem získání zisku.
dosažení zisku
dosažení zisku
Ano, mam stejnou zkusenost.
Jestli budou uctovat to, co uctuji
Ano, mam stejnou zkusenost.
Jestli budou uctovat to, co uctuji za nabijeni ted, tak at to radeji nestavi, protoze je to naprosto prepalene – ty jejich ceny. Navic to nabijeni neni opravdu rychle. Ja radeji na destination chargerech (nabijim, pokud to maji na plno 17 kW/hodinu), pokud to jde a jeste si dam k tomu obed nebo veceri 😀
Při poslední cestě na východní Slovensko jsem byl nucen
Při poslední cestě na východní Slovensko jsem byl nucen několikrát nabíjet na stanicích GreenWay. Mám k tomu pár poznámek. Kartu pro nabíjení jsem měl z dřívějška obstaranou. DC nabíjení přes adaptér bylo do 40kW. Takže trvalo většinou okolo 1 hodiny. Za 3 nabíjení jsem zaplatil i po slevě 15€ celkem asi 60€. Takže moje hodnocení GreenWay je toto: pomalé a drahé. Jediné plus je, že fakturu zasílají až další měsíc.
“jsem byl nucen”
Jsem si jisty, ze vas nikdo k nicemu
“jsem byl nucen”
Jsem si jisty, ze vas nikdo k nicemu nenutil. Rozhodnuti nabijet u nich jste udelal svobodne patrne proto, ze zadna lepsi moznost nabijeni v dane lokalite nebyla. Tedy z toho plyne, ze je GreenWay v tomto regionu nejlepsi.
Pokud pak mate pocit, ze jsou jejich sluzby nekvalitni a predrazene pak blahopreji, objevil jste diru na trhu, kterou kdyz zaplnite tak zarucene vydelate.
presne vystihnute.
lahko je kritizovat, hlavne ak boli
presne vystihnute.
lahko je kritizovat, hlavne ak boli uzivatelia zvyknuti roky nabijat zadarmo pocas testovacej prevadzky.
Je to sluzba a nikto nepovedal, ze ma byt zadarmo alebo lacna. Bez Greenway v sucastnosti nie je mozne prejst s lacnym elektromobilom z jedneho konca krajiny na druhu.
Že by se něco změnilo?
Všetky CCS nabíjania na DBT
Že by se něco změnilo?
Všetky CCS nabíjania na DBT staniciach sú od 17. septembra zadarmo
Stanice: Bratislava, Dubrawa; Bratislava, Polus; Bratislava, Stará Vajnorská; Malacky, Tesco; Nitra, OC Max; Trnava-Modranka, empark; Piešťany, Aupark; Veľké Bierovce, Dalitrans; Púchov, Tesco; Žilina, Aupark; Volkovce, Motorest Zubor; Zvolen, Stop.Shop; Banská Bystrica, OC Europa; Ružomberok, Todos; Poprad, OC Max; Prešov, Tesco; Košice; Tesco; Košice; Aupark.
ano, je to zadarmo na DBT z dovodu, ze DBT ma problemy s
ano, je to zadarmo na DBT z dovodu, ze DBT ma problemy s nabijanim cez CCS. Niekedy nekomunikuje, niekedy ide pomalsie.
Zo strany GW je to velmi fer pristup kym vyrobca problem neodstrani.
Hmm, tak mě to nabilo za 8 minut 4,9 kWh.
Takové „pomalé“
Hmm, tak mě to nabilo za 8 minut 4,9 kWh.
Takové „pomalé“ tempo zvládá běžně ABB stojan s mým e-golfem.
a na ktorej nabijacke si sa nabijal? Ono to niekedy ide super,
a na ktorej nabijacke si sa nabijal? Ono to niekedy ide super, niekedy nie.
Tiez mi isla pocas testu Kona vykonom 43kw.
Malacky.
Malacky.
prave tam som skusal Konu a nabijanie sa spustilo az na 3x.
V
prave tam som skusal Konu a nabijanie sa spustilo az na 3x.
V kazdom pripade bud rad, mal si to zadarmo 🙂 na odstraneni problemu sa pracuje, ale francuzsky vyrobca DBT s tym nevie pohnut.
Nabíjel jsme i jinde a že je to zadarmo jsem psal hned na
Nabíjel jsme i jinde a že je to zadarmo jsem psal hned na začátku, věděl jsem to, ale chtěl jsme to vyzkoušet a informovat (jinde), že to tak je. Nepotřeboval jsme to ale zkusil.
Být nejlepší na úkor kvality a bez konkurence, když
Být nejlepší na úkor kvality a bez konkurence, když přitom využiji štědré dotace není problém. Jinak dobrý nápad jak vyplnit díru na trhu. Půjdete do toho se mnou ? Dáme každý 100 mega. Bude to stačit ?
ono, ponúka sa otázka, prečo bola zrušená súťaž
ono, ponúka sa otázka, prečo bola zrušená súťaž výstavby nabíjacích staníc diaľnice D1.
údajne mala zvíťaziť ZSE, ktorá mala už nakúpené stojany … a tie koncom leta inštalovala medzi Ba a Tn.