Škoda odhaluje podrobnosti ke svému prvnímu elektromobilu na platformě MEB, modelu Enyaq iV.
foto: Škoda
Škoda Enyaq iV, první sériový vůz značky Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen v sobě spojuje známé přednosti vozů Škoda, mezi které patří velkorysý prostor a emocionální vzhled, s ekologickou jízdou.
Zákazník má na výběr ze tří různých kapacit baterie a pěti výkonových stupňů. Čistě elektrické SUV bude vyráběno v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Bude se tak jednat o jediný vůz v Evropě na bázi platformy MEB, který nebude vyráběn v Německu.
Délka prvního elektrického SUV značky Škoda činí 4 648 mm, šířka 1 877 mm, výška 1 618 mm a rozvor 2 765 mm. Zavazadlový prostor má objem 585 l. Nízká nákladová hrana tohoto SUV umožňuje snadné nakládání těžkých nebo objemných předmětů.
V základní verzi pohání vzadu umístěný motor kola zadní nápravy. ŠKODA tak bude mít po letech opět v nabídce model s pohonem zadních kol. Výkonnější verze mají také druhý elektromotor umístěný vpředu, což zajistí spolehlivý přenos vysokého točivého momentu během jízdy.
Nejvýkonnější verze vozu ŠKODA ENYAQ iV mohou táhnout přívěs o hmotnosti až 1 200 kg. O ekologickou jízdu se stará celkem pět výkonových stupňů a tři různé kapacity baterie, které v závislosti na zvolené verzi pohání zadní kola nebo všechna kola.
Vysoká účinnost baterie, pneumatiky s nízkým valivým odporem (5,9 ‰) a skvělá aerodynamika vozu SUV (cx od 0,27) umožňují dojezd vozu ŠKODA ENYAQ iV až 500 km v režimu WLTP.
Základní výkonovou verzí je ŠKODA ENYAQ iV 50. Lithium-iontová baterie má kapacitu 55 kWh, respektive netto kapacitu 52 kWh. Elektromotor umístěný na zadní nápravě má výkon 109 kW. Dojezd činí až 340 km.
Verze ENYAQ iV 60 se systémovým výkonem 132 kW a baterií s kapacitou 62 kWh, resp. netto kapacitou 58 kWh, nabízí dojezd až 390 km. Nejdelší dojezd až 500 km v režimu WLTP nabízí verze ENYAQ iV 80 o výkonu 150 kW s pohonem zadních kol.
Jeho baterie má kapacitu 82 kWh, resp. netto kapacitu 77 kWh. Stejnou baterii využívá také verze 80X o výkonu 195 kW a verze vRS o výkonu 225 kW.
Obě verze mají dva elektromotory a nabízí pohon všech kol. Vrcholný model zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Obě verze s pohonem všech kol nabízí dojezd až 460 km.
Elektromobil Škoda Enyaq iV nabízí tři různé možnosti dobíjení. Vůz lze dobít z běžné domácí 230V zásuvky na střídavý proud o výkonu 2,3 kW. Druhou možností je pohodlné dobíjení přes noc pomocí wallboxu s výkonem až 11 kW, které trvá v závislosti na kapacitě baterie 6 až 8 hodin.
Třetí možností dobíjení jsou rychlonabíjecí stanice na stejnosměrné napětí s výkonem až 125 kW, kde dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity trvá v ideálním případě pouze 40 minut.
foto: Škoda Auto
Technickou novinkou nového vozu Škoda Enya iV je nově zpracovaný interiér, který vyvolává zcela nový pocit prostoru. Vůz také nabízí nejmodernější možnosti konektivity a infotainmentu. Samostatná, centrální obrazovka s úhlopříčkou 13″ a head-up displej s rozšířenou realitou, který je nabízen na přání, poskytují řidiči všechny důležité informace, které jsou díky stálému internetovému připojení vždy aktuální.
Díky velkorysému prostoru interiéru, který působí dojmem obývacího pokoje, a zavazadlovému prostoru o objemu 585 l, je vůz ŠKODA ENYAQ iV určen rodinám a lifestylově orientovaným zákazníkům, kteří hledají praktický a ekologický elektrický vůz.
Škoda Enyaq iV nabídne také nový koncept interiéru. Poprvé jsou v sériovém voze použity udržitelné materiály, například olivová kůže. Zákazníci si také mohou dle svých preferencí vybírat z několika designů interiéru.
No vida, když je potřeba ukázat tradici v elektromobiltě
No vida, když je potřeba ukázat tradici v elektromobiltě tak se Škoda musí chlubit cizím peřím a na prezentaci Enyaqu do Irska dotáhla muzejní Eltru a fejkový obraz elektrický tradice automobilky Škoda je hotov :)))
https://www.autorevue.cz/skoda-favorit-eltra-wiki-historie
Tady to testuje nějakej
Tady to testuje nějakej Lojza.
https://www.youtube.com/watch?v=hLTBHGAv5aw
Je to VW iD4 s prostřelenou slepicí.
Škoda
Délka 4 648
Je to VW iD4 s prostřelenou slepicí.
Škoda
Délka 4 648 mm
šířka 1 877 mm
výška 1 618 mm
rozvor 2 765 mm
585 l
VW iD4
Délka 4 625 mm
šířka 1 891 mm
výška 1 609 mm
rozvor 2 765 mm
Akorát nechápu proč to zabalili do stejný zelený srágory jako má elektrickej Opel Mokka? Jsou ze stejnýho koncernu? :)))
A co jsi čekal?? Hybridní Superb je převlečený Passat
A co jsi čekal?? Hybridní Superb je převlečený Passat GTE. Funguje to tak uz dlouho.
Proč? Já čekal převlečenou iD4, zbytek republiky tu
Proč? Já čekal převlečenou iD4, zbytek republiky tu žutou příšeru co všude vystavovali.
Hej Škodovko, tvoje píár oddělení stojí za pendrek.
Hej Škodovko, tvoje píár oddělení stojí za pendrek. Vypadly tam celý věty nebo rovnou odstavce. Fakt mizerná práce.
A co skoda kokodaq alebi kominiq pre diesle? Kedy maju datum
A co skoda kokodaq alebi kominiq pre diesle? Kedy maju datum uvedenia?
Kokodaq a Kominiq, dobry. :-))
Kokodaq a Kominiq, dobry. :-))
Asi to jezdí tady po JBC schované pod šedivou plachtou.
Asi to jezdí tady po JBC schované pod šedivou plachtou. Rozměrově to už vypadá použitelně, tak snad si dají víc záležet než se Citigo.
Off:
Sok.
Off:
Sok. https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-05-07/tesla-abruptly-suspends-car-production-at-chinese-factory
NE A NE
NE A NE 😀
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-china-officially-debunks-rumor-of-parts-shortage-giga-shanghais-production-line-is-under-normal-scheduled-maintenance
Je nutne to psat podkazdy clanek? Nestacil by jen jediny na
Je nutne to psat podkazdy clanek? Nestacil by jen jediny na strance, kdyyz vsichni vidime, ze je tam novy kometar??
S roadsterem je to jako s vodíkem. Nikdy se jí nedočkáme.
S roadsterem je to jako s vodíkem. Nikdy se jí nedočkáme. https://electrek.co/2020/05/07/tesla-roadster-delay-2022-elon-musk/
Roadster a vodík jsou ONY?
Roadster a vodík jsou ONY?
Ano.
Ano.
Leda tak v japonštině!
Leda tak v japonštině!
ona vodik?
ona roadster?
tak to jsem jeste nevidel 😀
ona vodik?
ona roadster?
tak to jsem jeste nevidel 😀
Já taky ne.
Já taky ne.
Ty si opravdu ještě nepochopil že on je tak trochu
Ty si opravdu ještě nepochopil že on je tak trochu jednodušší, má strach že si toho nikdo nevšimne, tak se chová jako troll a žadoní o pozornost?
Další blábol od Blůmbergu vzápětí popřenej přímo
Další blábol od Blůmbergu vzápětí popřenej přímo Číny. Už jsou horší než Autokotforum.
Hmmm. Tak to bude maso.
125 kW DC nabíjení?
S tím
Hmmm. Tak to bude maso.
125 kW DC nabíjení?
S tím začínala Tesla před 15 lety!!!
Škodovka = smart inovation :-)))
125 kW mi přijde naprosto ok. Stejně v CZ je minimum stanic,
125 kW mi přijde naprosto ok. Stejně v CZ je minimum stanic, které umí více než 100 kW, v jiných státech je to výrazně lepší.
Nejdůležitějšími parametry u elektromobilů není nabíjecí výkon, ale křivka nabíjení a spotřeba. Pokud bude mít Škoda obojí dobré a k tomu navíc kvalitní teplotní management baterie, tak není důvod, proč by to nebylo použitelné.
Někde začít musí, navíc třeba se jim podaří to v aktualizacích vylepšit.
Ano, přesně tak. K čemu je mi vysoký nabíjecí výkon,
Ano, přesně tak. K čemu je mi vysoký nabíjecí výkon, když to baterka umí jenom v úzkém spektru a pak to klesá? ideální je, když je nabíjezí křivka pěkně plochá, jak to má třeba eTron:
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360000815988-Charging-with-an-Audi-e-tron
Ještě do cca. 65% nabíjí plným výkonem a pak až klesá, ale ještě v 80% nabízí výkon kolem 80kW, což je slušné.
Co celkem dobře vypovídá o rychlosti nabíjení a křivce a spotřebě auta, je údaj rychlost nabíjení v km/h v rozsahu např. 10-80 procent, jak to uvádí např. ev-database.org u každého elektromobilu. Pak se to dá navzájem srovnat.
Tohle jsem si tu dovolil napsat a to bylo kriku. Bezny
Tohle jsem si tu dovolil napsat a to bylo kriku. Bezny uzivatel totiz potrebuje aby auto nabijelo porad zhruba stejne rychle. To jen „evsturbeatori“ jsou ochotni neustale protpocitavat na procenta a minuty kde, v kolik a jak dlouho budou nabijet. Asi tak.
Také záleží u kterého auto to někdo napíše. U eTronu
Také záleží u kterého auto to někdo napíše. U eTronu je sice hezké, že je ta křivka plochá, ale ta spotřeba je tak extrémní, že ve výsledku je cestovní čas vyšší než s Teslou.
Velmi dobře to má Bjørn ve svých 1000 km testech. Tam člověk reálně vidí, kolik času potřebuje na ujetí 1000 km.
Koukal jsem na ev-database.org a eTron nabíjí rychlostí od
Koukal jsem na ev-database.org a eTron nabíjí rychlostí od 460 do 620 km/h. To nená špatné. Je to v rozsahu 10-80 procent a zohledňuje spotřebu.
Tesla X má tuto hodnotu na 500 km/h, Tesla S 580 km/h a Tesla 3 v rozmezí 630 až 960 km/h. Akorát problém Tesly je, že těch nejvyšších hodnot dosahuje jenom na SC ver. 3 a to nevím, kolik jich je. jinak je to podstatně pomalejší.
TM3 na V3 dosáhne ze začátku až 1720km/h (250kW). To je
TM3 na V3 dosáhne ze začátku až 1720km/h (250kW). To je docela masakr na to, že to je „jenom“ 400V. Uvidíme, jak moc rychle ty V3 budou růst.
Tesla poslední dobou staví především V3. V Evropě jich
Tesla poslední dobou staví především V3. V Evropě jich zatím zase tak moc není, ale v USA a Kanadě rostou podél hlavních tras jako houby po dešti.
jak pise ctirad, cisla u Tesly mate spatne. Na SC V3 (250kW)
jak pise ctirad, cisla u Tesly mate spatne. Na SC V3 (250kW) uz je to pres 1600km/h (pres 1000 mil/). Stejne tak pro aktualni Model S/X Raven (200kW) je to vyse nez pisete…
Ano, ze začátku jo. Ale já to myslel průměr za celý
Ano, ze začátku jo. Ale já to myslel průměr za celý cyklus 10-80 procent. Koukněte na ev-database.org
Je to dobré třeba k tomu, že přijedete s téměř vybitým
Je to dobré třeba k tomu, že přijedete s téměř vybitým autem ke stojanu a než se vrátíte z WC, tak máte +200km a můžete hned jet.
Jasně, tomu rozumím. Ale je lepší, když ten vysoký
Jasně, tomu rozumím. Ale je lepší, když ten vysoký výkon baterka umí přijmout v celém rozsahu 10-80, resp. aspoň 10-65 jako ten eTron. A ne že když nabití stoupne na 40 procent, tak namísto plného výkonu třeba 100 kW, tam mám 50 kW a od 60 procent jenom 40 kW. To byl jenom příklad.
Vase odhady jsou spatne. Na rychlonabijecce CEZ bere TM3 az do
Vase odhady jsou spatne. Na rychlonabijecce CEZ bere TM3 az do 90% celych 50kW. Kdyby to byl SuC, tak samozrejme vic. Vas odhad 40kW je hloupa uvaha. Stejne tak spekulace o etronu.
Do 80% nabije Tesla stejne mnozstvi jako etron. Nad 80% potrebuje jen etron dalsi nabijeni, aby dojel k dalsi ionity nabijecce. Tesla muze vyrazit k dalsimu SuC klidne i s 70% SoC.
To nebylo přímé srovnání, jenom příklad že plochá
To nebylo přímé srovnání, jenom příklad že plochá křivka je lepší než klesající. Samozřejmě, na slabé nabíječce 50 kW je to úplně jedno
Kdyz berete priklad, tak realny a zadne 40kW od 60%. To je
Kdyz berete priklad, tak realny a zadne 40kW od 60%. To je demagogicke.
Jak jsem psal, nebylo to na Teslu, jenom obecný příklad.
Jak jsem psal, nebylo to na Teslu, jenom obecný příklad. Třeba špatnou křivku má nový Ioniq a dobrou eTron. Stačí takto? 🙂
Expert na elektromobilitu v akci. :))))
Expert na elektromobilitu v akci. :))))
Předně, rychlost nabíjení e-Trona je vynikající. Na
Předně, rychlost nabíjení e-Trona je vynikající. Na druhou stranu, to auto to vzhledem ke spotřebě potřebuje jako sůl.
Přes to, cenově nižší kategorie v podobě TM3, nabíjí prvních 50% SOC rychleji než e-tron, ze začátku opravdu výrazně, a ještě při 75% drží 100kW a to už stejně většina lidí stejně balí a jede.
Tak v ideální rovině máte pravdu, že nejlepší řešení
Tak v ideální rovině máte pravdu, že nejlepší řešení je maximální výkon v celém rozsahu. Bohužel toto nám současná generace baterií neumožňuje vzhledem k zachování jejich životnosti. Dnes máte na výběr ze dvou přístupů: 1/ začít super rychle (3C) a pak od cca 40% kapacity rychle klesat 2/ nebo jet od začátku nižším konstantním výkonem (do 1,5C) až do 80%, než narazíte na CV fázi.
Když máte zájem se nad problematikou zamyslet, Tak vám vyjde, že přístup k rychlodobíjení u Tesly má hlubší význam i pro vlastní síť rychlonabíjecích stanic.
Tesla se vás snaží přímět k tomu, aby jste trávil na jejich rychlonabíjecích stanicích co nejméně času. To dává mimochodem smysl, protože tyto stanice slouží k delším cestám, tedy chcete rychle pokračovat dále. Tedy chce aby tam zákazníci jezdili s cca 20% baterie, od začátku dostali „plnou palbu“ 250kW v létě/zimě (nutný teplotní management baterie) a nejpozději do 20 minut jste vypadnul. Díky tomu vytočíte ze stojanu nejvíc energie v daném čase a může vás nahradit další zákazník. Tedy si zajistíte „průtočnost“ což je alfa a omega ekonomiky a udržitelnosti provozu rychlonabíjecích stanic. Mimochodem to je také hlavní důvod proč se Tesla SuC síť dosud neotevřela ostatním uživatelům.
Tesla si to dávno spočítala a plně implementovala do SuC V3. Tedy na 1MW elektrickou přípojku máte 4 výdejní 250kW místa, ze kterých potřebujete odebírat 100kW v průměru na 24/7. Důležitá je i vlastní HW konfigurace, tedy že jde o jednu skříň a 4 výdejní stojany, neboť nejdražší na dobíjecí stanici je právě vystrojení skříně, nikoliv vlastní „železo“. Dle mých kalkulací tak Tesla díky domácí výrobě platí za 1MW (4xSuC 250kW) HW významně méně než třeba Ionity platila za 1ks 350kW subdodávky stanice od ABB. S takovýmto průtokem a vstupními náklady si pak můžete dovolit prodávat kWh za 5Kč a přesto se vám investice vrátí nejpozději do 3 let. Tedy Tesla SuC je výdělečný podnik. A tím se dostáváme k prastarému jednoduchému pravidlu:
Pokud chcete provozovat ekonomicky udržitelnou síť rychlonabíjecích stanic, musíte mít auta s velmi rychlým dobíjením, které vám zajistí průtok, jinak to můžete zabalit.
Na toto dojela síť Ionity, která byla „zrazena“ vlastními donory, tedy zakládající automobilky nesplnily slib v podobě včasného uvedení vozů s rychlým nabíjením. A dnešní cena tuším 21Kč za kWh? je již pouze důsledkem, který byl snadno predikovatelný. Kdyby automobilky dělaly to co mají a hlavně samotné slíbily, tak taková cena je samozřejmě nesmysl.
Díky, super shrnutí, na rozdíl od některých…
Díky, super shrnutí, na rozdíl od některých…
Taky se přidám s dekovanim..
Takhle fundovane ale
Taky se přidám s dekovanim..
Takhle fundovane ale především pořád srozumitelné příspěvky je radost číst…
Super. Todle čtení bylo lepší než 100 článku z Hybridu
Super. Todle čtení bylo lepší než 100 článku z Hybridu dohromady. Díky.
Dostáváš cenu za článek roku i když to tu nikdy nevyšlo.
Je to ok. Co viac si moze taka Tesla zelat, ked jej
Je to ok. Co viac si moze taka Tesla zelat, ked jej konkurencia nabija polovicnym vykonom? Tesla fakt nemusi nic inovovat. Je tak 5 rokov popredu. Jej staci iba vyrabat, vyrabat, vyrabat,…
15? nemaj prvni supercharger nekdy od roku 2012? tedy nejakych
15? nemaj prvni supercharger nekdy od roku 2012? tedy nejakych 8 let? prvni Roadster tusim rychlonabijeni vubec nemel, az pak s upgrady postupne tohle rozsirili ale kolik umel v maximu teda nevim
Podle mě je to ideální EV bez přímé konkurence na trhu.
Podle mě je to ideální EV bez přímé konkurence na trhu. Cena odpovídá adekvátním spalovákům a snad baterka vydrží toho 0,5 milionu KM.
Kde jste našel cenovku?
Kde jste našel cenovku?
šmejd, co se po 250 tis. km totálně rozpadne, pohon
šmejd, co se po 250 tis. km totálně rozpadne, pohon zlikviduje a baterie zdevastovaná … větší riziko jak koupit spalovák, nic jiného od VW neočekávám, jsou v tom zkušení, Tesla je jistota 🙂
Tak jistě. Tu vám už zestárlou dodají. Blbý lícování
Tak jistě. Tu vám už zestárlou dodají. Blbý lícování asi od srážek a zestárly odpadávající lak…
už není takový problém, zlepšuje se výrazně, takže
už není takový problém, zlepšuje se výrazně, takže lžeš … i tak stále lepší než plánovaný odpad obyč automobilek většinou po 250 tis km, který každá Tesla až na pár obyč závad přežije o půl mil. km 🙂
Luxusní auto drahý jako prase prostě nemůže mít takový
Luxusní auto drahý jako prase prostě nemůže mít takový problémy. Zrovna nedávno jsem viděl Model S známého a přední a zadní dveře nezarovnany asi o jeden a půl mm. Jistě že se v tom dá jezdit ale můj ubohej Prius takovej problém nemá. Fakt jsem se snažil ale nenašel. A nelžu. Viděl jsem zrovna článek na insideevs.com kde byly i fotky. Netvrdím že to má každá Tesla. Ale nelhal jsem.
stále lepší než fosilní šmejdi, co nevydrží jezdit ani
stále lepší než fosilní šmejdi, co nevydrží jezdit ani třetinu toho, co Tesla, a to jsou dražší 😉
ale chápu, že pro Tebe je lak důležitější než trvanlivost a výkon pohonné jednotky, Tomášku 🙂
navíc nic tragického, spokojenost je dle statistik s Teslou nejvyšší mezi značkami, takže vlastně lžeš 🙂
Není. Nikde jsem motor Tesly ani její jiné parametry
Není. Nikde jsem motor Tesly ani její jiné parametry nehanil. Naopak Tesle fandím.
TESLU si snad nikdo nekupuje aby měřil spáry u dveří nebo
TESLU si snad nikdo nekupuje aby měřil spáry u dveří nebo lišt. Já si jí koupil pro zážitek z jízdy, stejně jako předtím Baworáky. Elektrické auto mám mít především v pořádku : TOP baterii, BMS a software. To je klíč k elektromobilitě. To ostatní se doladí samo a není to nyní klíčová věc, která by mne nyní trápila. Sice nezvyk občas to vrzání a ťukání, ale zase dobrá aparatura to „vyžehlý“ :):):)
přesně, on je ale socka, co dostává 5 kč za hate, tak
přesně, on je ale socka, co dostává 5 kč za hate, tak normální lidi musí nějak bránit dobro 🙂
Co říkáš na odhlučnění a sedadla? Uvítal bych, kdyby
Co říkáš na odhlučnění a sedadla? Uvítal bych, kdyby byla sedadla více ergonomická a také kůži bych měl radši normální něž ten plast, ale ve všem ostatním je Tesla mnohem dále než jiné automobilky.
No ladi to uz docela dlouho zda se mi.
No ladi to uz docela dlouho zda se mi.
Mám taky v americe o 1 cm níže dveře to je normální.
Mám taky v americe o 1 cm níže dveře to je normální. Teslacek (YouTube) to ukazuje taky, je to běžný standard amerických automobilek 🙂
Dost udesne. Vzdyt to dneska vyrabej roboti. To je takovej
Dost udesne. Vzdyt to dneska vyrabej roboti. To je takovej problem to vyrobit aby to licovalo?
Prostě Amíci na to kašlou. A jak je vidět, ani jejich
Prostě Amíci na to kašlou. A jak je vidět, ani jejich zákazníkům nějaké to vrzání, bouchání, špatné lícování a lak nevadí, takže všichni jsou spokojeni 🙂
Tak mám TESLU 3, jsem spokojenej. Občas někde něco vrže,
Tak mám TESLU 3, jsem spokojenej. Občas někde něco vrže, na což jsem zvyklý z BMW nemo MB nebyl, ale je to zábava. Škodovka se rozhodně nerozpadne, zpracování těla auta bude na 90% lepší než u TESLY. Baterie také bude s životností úplně v pohodě, to dokazují zpětné testy u dlouhodobě jezdících eGolfů. Mají menší dojez kvůli větším rezervám na bateriích, tedy toho bych se také nebál. Největší slabinou je a ještě pár let bude software automobilu pro celý koncern. Ale osobně si myslím, že WV se do boucna stane největším konkurentem TESLY. Uvidíme jestli a případně jak,se náskok prohloubí po TESLA battery Day 🙂
souhlas, jen ale s jedním ne: VW koncern určitě NIKDY
souhlas, jen ale s jedním ne: VW koncern určitě NIKDY nevytvoří auto, co nemá plánovanou životnost, jen blázen koupí EV od VW, cena se pak za ojeté propadne brzy na nulu
„testy“ jsou jen divadlo pro oblbnutí, tak pozor, však uvidíš realitu, až ujedou víc jak 250 tis. km 🙂
Ono na tom něco bude. Jezdil jsem s mnoha auty, nejčastěji
Ono na tom něco bude. Jezdil jsem s mnoha auty, nejčastěji PSA, Korejci. Teď mám v práci Fabii (tedy zrovna nemám, je v servisu), ale po 36 tisících km a 10ti měsících provozu jsem z ní udělal pěknou trosku. Přitom ostatní auta mi pod rukama takhle rychle nechřadnou. Mám pocit, že koncern jde těm problémům naproti, aby měl odbyt na servis, protože to fakt není možný, co se tady sype. Třeba modul pod tachometrem, zlobící klimatizace, občas havarující řídící jednotka (pak nejde ani otevřít kufr, což je smutné, protože na jeho dně je tažné oko), neustále se uvolňující Front Assist čidlo – to všechno je těžko ovlivnitelné řidičem, a přece se to sype.
Proto jsem vlastně rád, že mám v práci koncernové auto – je to prevence, abych si nic takového domů nepořídil.
Teď jezdím týden s Ioniqem a musím říct, že nevycházím z úžasu. Všechny ty řeči, co se o jeho efektivitě a dokonalosti povídají, jsou fakt pravda. Zatím průměr 11.1 kWh / 100 km, denně jsem v týdnu udělal téměř vždy nad 200 km trasu. Ovládání parádní, ergonomické, svezení pohodlné, nic se netřese, nevrže.
Jsem rád, že jste s IONIQem spokojený. Ta spotřeba je fakt
Jsem rád, že jste s IONIQem spokojený. Ta spotřeba je fakt dobrá. Já měl za první půlrok od jara do podzimu průměrnou spotřebu 10,8 kWh/100km. Nyní po druhé zimě mám 12,06 a už to leze dolů 😉 Musím ale dodat, že jezdím na spotřebu (55=23%, 95=36%, 135=41%) a téměř vždy v ECO módu a pokud to jde s adap. tempomatem.
Je otázka, jestli Škodovkáři šli po stejném SW, jako u
Je otázka, jestli Škodovkáři šli po stejném SW, jako u VW. Osobně si myslím, že spíš předělávali to, co už mají vymyšlené na O4. Pak by to mohlo najet k majitelům třeba i dřív, než ID3 😀 Jasně, asi to nebude tak vyšperkovaný, jako u Tesly, ale zase si myslím, že běžná cílovka Škody nepůjde po Ludicrous a podobných vylomeninách. I když jsou super. 🙂
To si myslite, ze Skodovkari bastli jiny SW? Cechum chybi
To si myslite, ze Skodovkari bastli jiny SW? Cechum chybi sebekritika. Podle vas mela asi Skoda prevzit cely VW koncern. Urcite by bylo lip, ze?
Tenhle příspěvek je stejně blbej jako všechny od běhače
Tenhle příspěvek je stejně blbej jako všechny od běhače a spol.
Že by běhač změnil nick?
takže nezávislí 3 lidé že Škodovky mi lhali, že
takže nezávislí 3 lidé že Škodovky mi lhali, že záměrně vyrábí šmejdy, takže ty máš pravdu, hobitku asi se stejně malým mozečkem, který ještě nepoznal svět, jak funguje? 🙂
a to je Škodovka kvalitnější jak VW, tak se vzdělej, hošíku 🙂
hmm, kteri 3 kolegove ti takhle lhali? zejtra ti to jiste
hmm, kteri 3 kolegove ti takhle lhali? zejtra ti to jiste zalze dalsich 5000 kolegu
další malé děťátko, co stále nezná svět … ani
další malé děťátko, co stále nezná svět … ani neví, že ve Francii proti kurvitkum mají i zákon, jen se to špatně dokazuje
Jestli ti je 10, tak to chápeme, že tolik věcí nechápeš 🙂
už tak 5 let říkám stále 3 lidi … tak jsi mentálně postižený tvrdit něco bezdůvodně o 5000 navíc „kolegů“?? Vždyť ty neumíš ani číst či chápat text, troubo 😀
Vy mate fakt dost. To je legrace s vama tedy, vazeny pane.
Vy mate fakt dost. To je legrace s vama tedy, vazeny pane.
ty nemáš dost znalostí, já vím od 3 nezávislých lidí
ty nemáš dost znalostí, já vím od 3 nezávislých lidí přímo ze Škodovky, že životnost záměrně zkracují … jen malé děti ještě nemají dost a stále nechápou svět 🙂
Skoda ze si to nebudu moci koupit i pres byt zevrubny, ale v
Skoda ze si to nebudu moci koupit i pres byt zevrubny, ale v hrubych rysech dost vypovidajici udaje.
…
???
…
Budu se vozit v TMY.
Cena?
Cena?
700k , 900k a 1150k
700k , 900k a 1150k
spíše 900 a výš… vždyť citigo teď stojí 500 a
spíše 900 a výš… vždyť citigo teď stojí 500 a náklady jsou o 150k větší. Nehledě na slabou korunu.
Vzdyt id3 ma zacinat na 700k nebo se pletu?
Vzdyt id3 ma zacinat na 700k nebo se pletu?
ID3 je „od“ 30 tis EUR (45 kW) což je teĎ kolik 840
ID3 je „od“ 30 tis EUR (45 kW) což je teĎ kolik 840 tisíc?
Podle mě ceny budou upravovat podle toho jaký bude zájem. kvůli drahému euru spíš směrem vzhůru.
Ok pravda souhlas
Ok pravda souhlas
To je nějaký drahý ne? To sem se teda s tím soudem o
To je nějaký drahý ne? To sem se teda s tím soudem o dobrých prodejích možná unáhlil.
Uvidíme, až se to bude dát konfigurovat. Ale podívejte se,
Uvidíme, až se to bude dát konfigurovat. Ale podívejte se, kolik stojí ostatní EV. Takový Ioniq nebo Kona jsou menší a stojí taky kolem milionu a za větší baterku u Kony už je to 1,2 milionu a to je prťavě auto. Tato Škodovka bude předpokládám o třídu větší.
To by se mohlo dobre prodavat.
To by se mohlo dobre prodavat.
Obávám se, že se to zas tak moc dobře prodávat nebude, to
Obávám se, že se to zas tak moc dobře prodávat nebude, to ale ukáže čas. Auto za 400 (citigo vloni) má návratnost za řeknu 10 let při nabíjení doma (při levné sazbě), ale 2x dražší už v nedohlednu, rozhodovat budou osobní sympatie. Kdyby nebylo doma citigo tak za 600 bych eňáka bral, líbí se mi – víc ale rozhodně ne.
Zas to berte tak, že to musíte porovnávat s adekvátním
Zas to berte tak, že to musíte porovnávat s adekvátním autem a už Kodiaq v holobytu je dost pálka. Když si naklikáte Ambition výbavu, 18 kola a 2,0 TDi v automatu – to vše by mělo odpovídat základu Enyaqu, tak jste na 896 tisících ani nemrknete.
Se Superbem je to to samý. Navíc mezi EV fakt zatím nemá žádnou konkurenci, tak pokud se jim nerozbije software, jak u VW, tak jim s tímhle autem můžou lidi utrhat ruce, protože to je použitelný neprémiový EV pro celou rodinu.
Ostatní jsou za podobnou cenu buď menší, anebo jsou to prémiovky s mnohem vyšší cenou.
S tím lze souhlasit a zajména v ČR to tak také dopadne !!!
S tím lze souhlasit a zajména v ČR to tak také dopadne !!!
Citigo se neda srovnavat, to je nejmensi trida aut kde fosilni
Citigo se neda srovnavat, to je nejmensi trida aut kde fosilni varianta stala polovinu, tady ale jiste nebude Eniaq 2x drazsi nez podobne vybaveny fosilni konkurent, ocekavam ze vybava bude startovat na urovni Karoq-Kodiaq za cca 750-800 tisic, takze aby to bylo 2x drazis muselo by to zacinat na 1.5-1.6 milionech, a to opravdu nebude
nude to nejdrazsi Skodovka, ale….
castky se tak jako tak zverejni s prvnim vetsim odhalenim Eniaq bez maskovani, a mnozi asi budou prekvapeni, jedni mile a druzi se usklibnou, takze zadna zmena oproti jinym odhalenim jakehokoliv auta 😀