Služba Kliq přináší zcela nové možnosti pro využívání služebních vozů. Zaměstnanci si díky ní mohou automobily jednoduše rezervovat, přebírat i odevzdávat, a to vše bez nutnosti předání klíčků od vozů.
Škoda Auto DigiLab navrhla systém Kliq pro pohodlnou správu vozového parku i evidenci jízd, snížení provozních nákladů a efektivní využívání automobilů. Šestiměsíční pilotní provoz byl počátkem září 2021 spuštěn v Děčíně, kde službu testují zaměstnanci magistrátu.
Jarmila Plachá, vedoucí ŠKODA AUTO DigiLab, vysvětluje: „Služba KLIQ dává provozovatelům flotil služebních vozů zcela nové možnosti: maximálně zjednodušuje správu vozového parku a zároveň usnadňuje výpůjčky i vrácení automobilů či evidenci jízd. Dále nabízí aktuálně volné automobily ke sdílení k soukromým účelům, což přináší dodatečné benefity zaměstnancům a zároveň příjmy společnosti vlastnící flotilu vozů.“
Systém sdílení Kliq funguje na jednoduchém principu. Uživatelé potřebují pouze stejnojmennou aplikaci v chytrém telefonu, která dělá z mobilního zařízení virtuální klíček od vozu. Ve vozidlech je naistalována telematická jednotka umožňující odemčení a zamčení zámků, spuštění motoru, ale také stanovení přesné polohy automobilu pomocí GPS. Jednotku lze kdykoli odinstalovat a nijak neovlivňuje další funkce vozu, a proto ji lze použít také ve vozech pořízených prostřednictvím leasingu.
Možnosti nové služby jsou velmi široké. Uplatnění najde u flotil ve firmách či ve správě měst a obcí s více než dvěma sdílenými automobily. Dostupné vozy lze sdílet v rámci různých organizací spadajících pod magistrát, systém dokáže rozlišit služební cesty i soukromé jízdy. Zásadní výhodou je virtuální klíč v mobilním telefonu, díky němuž jsou vozy dostupné kdykoliv, a to bez nutnosti předání skutečných klíčků.
Od 2. 9. 2021 probíhá pilotní projekt ve spolupráci s Magistrátem města Děčín, celkem 14 služebních vozů je zde přes platformu KLIQ k dispozici 74 zaměstnancům. Cílem je otestovat systém v reálném provozu městského vozového parku, optimalizovat náklady na jeho správu a zjednodušit administrativu spojenou s vykazováním služebních jízd.
Během zkušebního provozu vozy propojené službou KLIQ již úspěšně najely více než 8000 kilometrů a absolvovaly 150 sdílení mezi uživateli. V rámci pilotního provozu jsou průběžně vyhodnocovány požadavky uživatelů a následně implementovány tak, aby služba plně odpovídala požadavkům na provoz ve specifickém prostředí úřadu. Mezi hlavní přínosy pro provozovatele flotil a jejich zaměstnance či externí uživatele patří:
• Jednoduchý systém: v aplikaci KLIQ probíhá komplexní správa vozového parku, a to včetně elektronické evidence ujetých kilometrů a spotřeby paliva, dat z GPS či statistiky jízd.
• Úspora nákladů: vozidla se využívají efektivněji, jednodušší je i správa flotily.
• Snadné předání vozů: díky virtuálnímu klíčku není nutná osobní účast u předání či převzetí vozu.
• Flexibilita: dostupné automobily ve službách měst lze snadno rezervovat odkudkoli, jen pomocí aplikace.
• Uživatelská přívětivost: KLIQ rozšiřuje výhody sdílení vozidel i mezi služební vozy, což zpřístupní jejich využití pro soukromé jízdy zaměstnanců jako formu benefitu.
• Služba navržená pro korporátní podmínky: díky zkušenostem dosavadních partnerů nechybějí ani speciální funkce, jako je schválení jízdy autorizovanou osobou nebo specifické filtrační parametry.
K příjemnému uživatelskému zážitku patří jednoduchá funkčnost, díky níž si sdílení rychle osvojí zaměstnanci všech věkových skupin. V aplikaci KLIQ stačí zvolit datum a vybrat některý z dostupných vozů. Po potvrzení se uživatel v požadovaném termínu dostaví k vozu s telefonem, který po spárování a ověření totožnosti uživatele odjistí zámky a umožní spustit motor. Na konci cesty se stejným způsobem vůz bezpečně uzamkne.
Podobně snadná je implementace systému KLIQ do vozového parku jakékoli firmy či úřadu: stačí stávající vozy vybavit telematickou jednotkou a zaměstnancům nainstalovat aplikaci do telefonu.
Sdílení služebních vozidel KLIQ je součástí platformy HoppyGo, která slouží k propojení soukromých vlastníků vozidel se zájemci o jejich příležitostné využití. Majitelům umožňuje využít vůz k pokrytí nákladů spojených s provozem vozidla v době, kdy automobil nepotřebují, uživatelům zajišťuje snadno dostupnou mobilitu. V současnosti HoppyGo registruje již 130 000 zákazníků.
Služba KLIQ patří rovněž mezi důležité pilíře spolupráce českého zastoupení mladoboleslavské automobilky se Sdružením místních samospráv v rámci partnerství v projektu Obec 2030. Škoda Auto se jakožto lídr v oblasti elektromobility a domácí výrobce snaží maximálně podporovat rozvoj a výstavbu infrastruktury. K tomu samozřejmě patří i podpora municipalit.
Pro obce tak došlo k adaptaci nabídky balíčků elektromobility, jejichž součástí je například i řešení komunitního carsharingu, případně konzultace týkající se energetické soběstačnosti, výstavba fotovoltaické elektrárny, dobíjecích stanic, dalších služeb a také konzultace v oblasti dotačních titulů.
zdroj: tisková zpráva
Proč končí šéf automobilky Škody a nastupuje do VW ??
Protože ENYAQ je lepčí jak ID.4
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Prisel z VW a jde zase zpet na vyssi pozici. Stejne se zde citil byt ve vyhnanstvi. Asi tu Boleslav dostal za trest.
no nevim, VW ztratil lesk a Šáde jim leze s úspěchem leda na nervy 😉
Efon Mlask volá po zrušení všech dotací na elektrická auta, i když z nich léta dobře žil…
Jemu nelze věřit ani Dobrý den.
Chapu, v rusku jiste pracuji na jeho odstraneni a vy na to cekate.
Co? 😀 😀 😀 Už se ti ty bludy začínají náhodně propojovat… opět ti musím doporučit nějakou konzultaci u odborníka.
Kliq – to je sra.nec. Mám jiný leak ze Škodovky. Škoda brzy oznámí nový menší model elektromobilu určený pro mladé a ambiciózní lidi. (Takové, co zde reprezentuje např. Kuk – poštěkávající na všechny starší a úspěšné lidi, dodávám já). Model se bude jmenovat Ratliq. K tomu zase dodávají jiní, že se jedná o navýsost výstižný název, protože osádka vozidla se celou dobu jízdy bude třást strachem, zda do cíle dorazí. Takže se těšte všichni na Škodu Ratliq 🙂
Obycejne zde jen sproste nadavate ale ted musim uznat ze tenhle Vas prispevek me opravdu rozesmal. S tim Q jsou uz vylozene trapni. A s Kukem mate taky pravdu 🙂
hele prse dlaždičů to tu leda klofe nic nepřidá se s vykukem nedá srovnávat, takže ratlík neratlík kde se nebudou klepat dojezdem ale zimou 😉
https://www.youtube.com/watch?v=BbJYQxh1Kmw