Škoda Auto rozjíždí v Česku službu Powerpass pro jednoduché dobíjení elektromobilů

Škoda Auto v Česku zavádí u příležitosti vstupu nového SUV elektromobilu Enyaq iV na český trh jednoduchou a chytrou možnost dobíjení elektromobilů.

Řešení nabízí prostřednictvím RFID karty nebo aplikace přístup k více než 200 000 nabíjecích stanic v mnoha evropských zemích
foto: Škoda

Prostřednictvím služby Powerpass mohou majitelé elektrifikovaných vozů Škoda využívat více než 200 000 dobíjecích stanic ve většině evropských zemí. Mezi podporovanými stanicemi budou i dobíjecí body v autorizované síti Škoda Auto Česká republika a rychlonabíjecí síť IONITY.

Proces dobíjení je možné zahájit zcela jednoduše pouze pomocí jediné RFID karty nebo prostřednictvím aplikace POWERPASS v chytrém telefonu, ceny jsou transparentní a jednotné. Pro kupující nové Škoda Enyaq iV navíc existuje speciální startovní nabídka: první rok získají placené tarifní modely za maximálně zvýhodněných podmínek.

POWERPASS je součástí ekosystému Škoda iV, který Škoda Auto zavádí souběžně s elektrifikací své modelové palety. Poskytne zákazníkům celou řadu služeb souvisejících s elektromobilitou, jako například speciální mobilní on-line služby nebo Škoda iV Charger.

POWERPASS umožní pomocí jediné RFID karty (RFID znamená Radio Frequency Identification) nebo prostřednictvím aplikace POWERPASS v chytrém telefonu pohodlné a nekomplikované dobíjení po celé Evropě.

Kromě veřejných rychlonabíjecích stanic celoevropské sítě IONITY je součástí systému také mnoho další veřejných dobíjecích míst ostatních provozovatelů. V České republice jde především o sítě energetických společností a postupně budou přibývat také dobíjecí body autorizované sítě Škoda Auto Česká republika.

Uživatel přitom nemusí přemýšlet nad různými způsoby autorizace nebo disponovat několika přístupovými kartami, ceny jsou kromě toho v celé zemi jednotné.

„Vycházíme z toho, že zákazníci pořizující elektrifikované vozy značky Škoda mají možnost je nabíjet doma nebo v zaměstnání. POWERPASS je pak ideálním doplňkem na dobíjení na delších cestách popřípadě pro lidi cestující často po území celé Evropy,“ popisuje zaměření řešení POWERPASS Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.

Tři tarifní modely a měsíční vyúčtování

POWERPASS bude k dostání se třemi tarifními modely, a to s ohledem na zákaznický způsob využívání elektrifikovaných modelů. V základním tarifu Charge Free zákazník neplatí měsíční poplatek. Při dobíjení u rychlonabíjecích stanic sítě IONITY platí 21 Kč za kWh, při dobíjení střídavým proudem (AC) je cena 16,20 Kč/kWh a při dobíjení stejnosměrným proudem (DC) 21,00 Kč/kWh.

V tarifu Simply Charge bude základní měsíční poplatek ve výši 469 korun. U rychlonabíjecích stanic sítě IONITY bude pak dobíjení stát 13,70 Kč za kWh. Na ostatních veřejných dobíjecích místech se bude při dobíjení střídavým proudem (AC) platit 8,90 Kč/kWh a při dobíjení stejnosměrným proudem (DC) 13,70 Kč/kWh.

Základní poplatek v tarifu Charge Faster bude činit 597 korun měsíčně, přitom se náklady spojené s dobíjením sníží na 8,20 Kč/kWh v síti IONITY a na 6,20 Kč/kWh (AC) a 10,90 Kč/kWh (DC) u dobíjecích stanic ostatních poskytovatelů. Vyúčtování proběhne pohodlně jednou za měsíc.

Kupující nové Škoda Enyaq iV získají v prvním roce maximálně zvýhodněné podmínky. Majitelé modelů Enyaq iV vybavených na přání vyšším nabíjecím výkonem baterie (balík Rychlé nabíjení) získají v rámci služby POWERPASS na jeden rok tarif Charge Faster bez základního poplatku.

Pro zákazníky pořizující vozy Enyaq iV bez rychlejšího nabíjení budou k dispozici všechny tři výše zmíněné tarify se stejnými podmínkami dobíjení a zvýhodněnými měsíčními poplatky.

Charge Free bude nabízen bez měsíčního poplatku, za tarif Simply Charge zaplatí zákazníci 125 Kč měsíčně a Charge Faster vyjde na 250 Kč měsíčně. Doba platnosti smlouvy u všech tarifních variant bude činit vždy dvanáct měsíců. Veškeré uvedené ceny jsou včetně DPH.

Aktivace karty prostřednictvím aplikace POWERPASS

Karta RFID, pomocí níž se majitel elektrifikovaného automobilu značky Škoda bude moci u dobíjecí stanice prokazovat bezkontaktně i bez použití chytrého telefonu, bude zákazníkovi zaslána bezplatně.

Je k tomu nutná předchozí instalace aplikace POWERPASS, jejímž prostřednictvím se karta objedná a jednorázově propojí. Díky této aplikaci si bude následně možné kdykoliv nechat zobrazit aktivovaný tarifní model, aktuální ceny elektřiny, registrované karty a dosud realizované procesy dobíjení.

Aplikace bude navíc také umět spárovat komunikaci s chytrým wallboxem Škoda iV Charger Connect nebo Connect+. Takto si zákazník jednoduše pod jedním účtem vytvoří vlastní ekosystém správy nabíjení doma i u nabíjecích stanic třetích stran.

tisková zpráva

89 komentářů u “Škoda Auto rozjíždí v Česku službu Powerpass pro jednoduché dobíjení elektromobilů”

    1. jj tjest:
      AC 16 Kč/kWh
      DC 21 Kč/kWh
      Tarif Simply Charge 469

      jj tjest:

      AC 16 Kč/kWh
      DC 21 Kč/kWh

      Tarif Simply Charge 469 Kč měsíčně
      AC 14 Kč/kWh
      DC 21 Kč/kWh
      IONITY 14 Kč/kWh CZ 3ks ionity.eu/en/where-and-how.html

      Tarif Charge Faster 597 Kč měsíčně
      AC 6 Kč/kWh
      DC 11 Kč/kWh
      IONITY 8 Kč/kWh CZ 3ks ionity.eu/en/where-and-how.html

      Tarif Tesla SUPERCHARGER jest 8 Kč/kWh CZ 4ks
      tesla.com/cs_CZ/supercharger

      Tarif DOMA ZE ZDI jest jednotná 2 až 5 Kč/kWh :))))))) tvl to je masakr tak jo, donutils mě to přečíst :)))))))

      https://kcc-hho.webnode.cz/mapy-nabijecky/

      1. To sice ano, ale při spotřebe 23,1kWh/100km (a to tam měl v
        To sice ano, ale při spotřebe 23,1kWh/100km (a to tam měl v testu rychlost maximálně 120km/h) a tech cenách v článku (DC nabíjení nebo i Ionity) je cestování dražší než se spalovákem, který ve srovnatelné velikosti a výkonu jezdí běžně do 7l nafty na 100km.

                1. Tak si poridte Teslu 3 LR s dojezdem 614km. Tu cestu do
                  Tak si poridte Teslu 3 LR s dojezdem 614km. Tu cestu do Ostravy zvladne levou zadni bez nabijeni po ceste. V Ostrave nabijete behem obeda a zpet uz take nemusite dobijet. Viden to same. Casem bude kapacita baterii stoupat a cena klesat. Delate ze sebe dynamicky akcniho manazera ale se statickym myslenim. Nesmite zustat stat na miste, jinak vas ostatni predbehnou.

                2. A nábiju ji prodouzovackou z okna na parkovišti během
                  A nábiju ji prodouzovackou z okna na parkovišti během zastávky u klienta. Nebo během oběda před restaurací mi půjčí kabel. Nebo jak si to predstavujete. Je vidět že se do svého světa snažíte napasovat všechny.
                  95% lidí má práci. Proč teda existují úřady práce? Proč je rovnou nezrušíme?

                3. It, site, security. Dejte pokoj s Teslou. Koukám, že když
                  It, site, security. Dejte pokoj s Teslou. Koukám, že když si člověk koupi Teslu musí Muskovi poslat pulku mozku. Tři? 17kW? Vtip?

                4. Ptal jste se na prodluzovacku. Jinak bych vam doporucil
                  Ptal jste se na prodluzovacku. Jinak bych vam doporucil kratkou zastavku u Supercharger ve Vystrkove. Ale to jsem zase nechtel vas obtezovat zbytecnou info, protoze tu nabijecku tam dle svych slov duverne znate.

                5. Uz nemam cas, musim vyrazit, abych dneska neco stihl
                  Uz nemam cas, musim vyrazit, abych dneska neco stihl

                6. To je ta dnešní uspěchaná doba. Po prvním infarktu to
                  To je ta dnešní uspěchaná doba. Po prvním infarktu to přehodnotíte. Potom budete přímo vyhledávat klid na nabíječkách.:-)

                7. Přátelé, chvátám, chvátám, nemám chvíli klid.

                  Přátelé, chvátám, chvátám, nemám chvíli klid.
                  Já tam, já tam, dávno už měl být.

                  Ne, ne, ne, nesnídám, nesvačím,
                  nestihnu to nestačím.
                  Promiňte, vážení, mám veliké zpoždění.

                  Bez dechu, ve spěchu,
                  ženu si to po mechu.
                  Pověřen úkoly, ženu si to po poli.

                  Přátelé, chvátám, chvátám, nemám chvíli klid.
                  Já tam, já tam, dávno už měl být.

                  Ne, ne, ne nesnídám, nesvačím,
                  nestihnu to nestačím.
                  Promiňte, vážení, mám veliké zpoždění.

                8. Spíš pak se na bev úplně vykašle aby nemusel ztrácet
                  Spíš pak se na bev úplně vykašle aby nemusel ztrácet zbytečně čas a stresovat se tim

                9. Kvůli jednoho blázna nemusí mít všechny elektromobily
                  Kvůli jednoho blázna nemusí mít všechny elektromobily dojezd 1000km na jedno nabití.

                10. Vy jste fakt omezenec, celkem 4 lidí z mého týmu
                  Vy jste fakt omezenec, celkem 4 lidí z mého týmu

                11. Mam na vas dotaz, protoze jsem zmateny. Ocividne jste odpurce
                  Mam na vas dotaz, protoze jsem zmateny. Ocividne jste odpurce Tesly a elektromobility, ale obcas naznacujete, ze nabijite nejake auto. Nejde mi to nejak dohromady. Teda pokud tim nabijenim nemyslite 12V baterku. Muzete byt s tim nabijenim konkretnejsi, jake auto tim myslite. A pokud se jedna o EV, jak se to slucuje s vasim postojem zde k emobilite. Nebo je to jedno velke nedorozumeni a spatne si pamatuji co jste napsal?

                12. Mam Ioniq uz nejaky rok a sam vidim, ze tohle neni reseni.
                  Mam Ioniq uz nejaky rok a sam vidim, ze tohle neni reseni. Muzu s nim obslouzit nejake pojizdky po stredoceskem kraji, ale ani to mi obcas nepokryje, kdyz potrebuju napr, prepravit vetsi mnozstvi materialu. Hold si musim vzit poradne auto. A co se tyce delsich tras, tak na to nikdo nema cas. Lide se vraci domu pozde vecer vyrerpani. Nikdo nema zajem travit cas nekde u
                  nabijecky, kdyz ma doma deti, ktere vidi par hodin denne. Ja nemam nic pro EM naopak jej pred lidmi obhajuji. Zaroven ale rikam, ze to je pro ty, co maji dostatek casu. Proste palivo na 200km jizdy nedobijete zrovna tam kde pracujete a uz vubec ne za par minut

                13. Diky za pravdu a racionalitu, toho je v dnešní době
                  Diky za pravdu a racionalitu, toho je v dnešní době poskrovnu

                14. Diky za upresneni. Tak aspon ze ten Ioniq dobre slouzi.
                  Diky za upresneni. Tak aspon ze ten Ioniq dobre slouzi.

                15. Dik za rozumny nazor. EV zatim jeste neni pro kazdeho.
                  Dik za rozumny nazor. EV zatim jeste neni pro kazdeho.

                1. Pak pro Vas asi jeste EV neni vhodne.
                  Pak pro Vas asi jeste EV neni vhodne.

        1. Je to velka neaerodynamicka krava. 120km/ hodine je strasne
          Je to velka neaerodynamicka krava. 120km/ hodine je strasne malo. Pri rychlosti 130km/h bude spotreba tak 26.
          Kdyz pojedu Avensisem po dalnici klidnou jizdou, budu mit spotrebu 5.8. Znam spousty kolegu, co jezdi firemnima Okavkama pod 5 a rozhodne to obcas nesetri. Levne cestovani jako hlavni vyhoda EM je uz davno vyvraceny mytus. Stejne tak jako nizsi naklady na pojisteni a servis.
          Clovek si musi koupit EM, aby se presvedci, ze to vsechno jsou jenom lzi.

          1. Tak pokud si nekdo kupuje EV ktery stoji vic nez dvojnasob
            Tak pokud si nekdo kupuje EV ktery stoji vic nez dvojnasob oproti srovnatelnemu spalovaku kvuli tomu ze chce jezdit „levne“ tak asi neni pricetnej. To se vetsine lidi nikdy nevrati. A jak Bjorn podotyka tak v Norsku stejne 130 jet nemuzete. Btv na vetsine Japonkych dalnic je maximalka 100, nekde jen 80. Ted testujou na vybranych usecich 120. Ale mate pravdu, dalnice je pro EV nejhorsi tortura, i kdyz s temi nejnovejsimi auty a rychlonabijenim uz celkem zvladnutelna.

            1. Byvavalo, ze setrilkove koupili na popojizdeni po meste
              Byvavalo, ze setrilkove koupili na popojizdeni po meste diesel, protoze ma malou spotrebu. A pak se divili, ze maji motor plny sazi. Takze ta vidina uspory i pres drazsi porizeni je vice u spalovaku. EV se vam nepokazi ani kdyz bude jezdit kazdy den treba jen 500m. Ja EV nekupoval primarne kvuli uspore, ale kvuli technickemu reseni. O EV jsem uvazoval jeste v dobach s olovem. Ze EV ma levnejsi provoz je samozrejme prijemny bonus.

                1. Skoda Eltra? Napiste zkusenosti.
                  Skoda Eltra? Napiste zkusenosti.

                2. Ne Elisácká Corsa a párkrát Ejpovická Beta – ale tam jen
                  Ne Elisácká Corsa a párkrát Ejpovická Beta – ale tam jen ochutnávka – myslím, že to je první auto, co mělo použitelnej pedál s virutální nulou – přidáte zrychluje, uberete rekuperuje – myslím, že to byl třetí kus ze tří nebo tak něco, další už byly se spalovákem – myslím.
                  Když si vzpomenu na tu corsu, tak první co si vybavím po autě stále nakyslej smrad z odvětrávání baterek a všem bylo na dotek takové jako lehce naleptané, prostě pocitově nepříjemné – lidé už znalí první co udělali vyvětrali a otevřeli okna na max. Pořád se v tom měnily díly odvětrávání baterek a laborovalo se s tím -nové filtry to trochu zlepšily – na chvíli. Jízdně pokud si pamatuju se to umělo s novejma baterkama dohrabat někam ke 100 km dojezdu při ekojízdě po rovině, jen s řidičem a s větrem v zádech – běžně cokoli nad 50 km bylo dobrodružství, výkon to mělo asi tak jako trabant, takže z pětikvaltu, co tam byl se dala rozumně použít max trojka. Co na tom bylo neskutečně otravné byl pokles dynamiky jízdy s vybitou baterkou, jezdili jsme s tím do kopce a s nabitou baterkou to tak nějak šlo, ale jakmile byla půlka a méně, tak v tom samém kopci, při stejném zatížení se vedl souboj se Simsonem. Motor tam byl pokud si pamatuju nějakej komutátorák odněkud od Brna. Baterky – bych tipl, že nějaké Varty – napětí, co si pamatuju kolem 100V. Co si pamatuju, tak byly místo nádrže, pak ještě v kufru místo rezervy a pak taky nad motorem. Měnič to mělo snad s nějakýma japonskýma prvkama. Možná bych tu ještě k tomu něco na půdě našel v archivu. Nabíjelo se to nějakou jejich nabíječkou tuším, že z 3f – to docela šlo a byla k tomu nějaká 1f nabíječka – to pak bylo jeden den jet, večer když se to dalo nabíjet, tak se rozhodně ráno nedalo nikam jet. Co bylo vtipné, tak byly takové rafičkové přístroje na napětí a proud- vypadalo to jak ekonoměry z š120.
                  Na jednu stranu to bylo super vyzkoušet a rozhodně, když to někdy v první polovině 90. let lepili na koleni, tak to nebylo špatné v poměru s konkurencí – když jsem si kdys taky zkusil citystormera, tak mi to uživatelsky horší nepřišlo, na druhou stranu to ukazovalo slabé stránky elektromobility in flagranti. Slyšel/četl jsem, že pak někdo starého e golfa i tu e corsu vybavil LFP baterkama, ale viděl bych to spíš fandovské nadšení a kuriozitu, než prakticky použitelný výsledek – první Leafy, i3 atd proti tomu jsou při svých všech nedostatcích z pohledu uživatele vesmírná technologie

                3. Zajimave pripominky z provozu. U bateriovych VZV s olovem jsem
                  Zajimave pripominky z provozu. U bateriovych VZV s olovem jsem nic takoveho neslysel. Mozna ze jsou profesionalne vyrobene a pouzivali se kvalitni komponenty. Nastesti je olovo na ustupu ba dokonce out. Lithium je neskutecny pokrok. I kdyz zacatky nebyly jednoduche. A v budoucnu se da jeste nejaky posun ocekavat. Elektromobilita je pro me naprosto fascinujici a jiste tusite, bezalternativni.

                4. VZv má zpravidla diametrálně jiný provozni cyklus. Ten
                  VZv má zpravidla diametrálně jiný provozni cyklus. Ten problém baterie byl aspoň dle mě v nízkém napětí a tím ve vysokých proudových odborech, což je dost zatezovalo a zároveň rychle degradovalo

                5. Tam byl asi taky problém v tom komutátorovém motoru kde se
                  Tam byl asi taky problém v tom komutátorovém motoru kde se dá ovládat jen jeden parametr který určuje celkový výkon. Potom je nutná převodovka kterou se vyhledává optimální poměr otáčky/kroutící moment. Dnešní motory mají ovládané otáčky frekvencí a krouťák napětím nezávisle na sobě takže převodovku nepotřebují. V tom je myslím největší rozdíl mezi dnešními a starými EV. No a samozřejmě taky v baterkách.

                6. Tím motorem jste mi připomněl ještě jednu vlastnost –
                  Tím motorem jste mi připomněl ještě jednu vlastnost – rekuperace – to tam bylo výborně – vypnout a využívat plachtění, ona fungovala snad jen, pokud se brzdilo i mechanickýma brzdama.

                7. Dnesni invertory jsou uplne jinde nez tehdejsi basteltechnika.
                  Dnesni invertory jsou uplne jinde nez tehdejsi basteltechnika. Pri rekuperaci je nutne generovat vyssi napeti nez ma baterka. Kdyz ve starych EV byl obycejny PWM regulator, tak tezko mohl motor generovat vyssi napeti nez sam odebiral v provozu. To by se musela pri rekuperaci zaradit nizsi rychlost v prevodovce aby otacky byly vysoke a indukovalo se vyssi napeti. Dnesni invertory maji step-up konvertor ktery navisi napeti dle potreby a motor rekuperuje i pri velmi nizkych otackach.

                8. Hele já snad vylezu na půdu hledat schéma toho měniče –
                  Hele já snad vylezu na půdu hledat schéma toho měniče – ten mi na tu dobu vůbec blbej nepřišel, co tam byl s rekuperací průšvih, že šla právě tehdy když člověk brzdil i mechanikou.

                9. Pokud by se to spinalo kontaktem u brzdneho pedalu na
                  Pokud by se to spinalo kontaktem u brzdneho pedalu na rozsviceni brzdovych svetel, tak se to mohlo predelat i na rucni spinani. To by nemel byt problem. Pres hydraulicky tlakovy spinac to asi neslo. Ale i to by se dalo predelat na rucni spinani. Francouzska EV mely regulatory SAFT a ty byly hodne poruchove. Ojete Citroeny a Renaulty se prodavaly casto bez regulatoru.

                10. To už bylo hej když existovala pulzní regulace. Horší to
                  To už bylo hej když existovala pulzní regulace. Horší to měli ti průkopníci co znali jenom reostat a přepínání vinutí motoru.

                11. Jo a když k tužce vymysleli gumu, všichni se jali
                  Jo a když k tužce vymysleli gumu, všichni se jali upgradovat – takhle se s průkopníky dostanete za chvíli ke kolu a co ti chudáci se smykem.

    1. A co je na tom autě špatně? Ano, mohlo by být lehčí,
      A co je na tom autě špatně? Ano, mohlo by být lehčí, mohlo by rychleji nabíjet a chybí tomu dobíjecí síť, ale jinak samá pozitiva. Komfortní, dokonale odhlučněné, všechno lícuje a navrch je to SUV, což je, bohužel, pro většinu lidí přesně to, co chtějí. Největší konkurence bude paradoxně spíš řada e-tron Q4 a ID4 z vlastní stáje.

      1. Ty ceny na té kartě jsou špatně to spíš od
        Ty ceny na té kartě jsou špatně to spíš od elektromobilů odrazuje takto se snažit dřít svého zákazníka. Za to auto jsem rád , samozřejmě za ty léta konceptů je to velký posun. Na druhou stranu mít v nabídce v roce 2021 jedno BEV je riskantní strategie a s e-citygo to byla vyloženě ostuda.

        1. Ty ceny jsou mimo realitu, ale nikdo nenutí majitele Enyaqu
          Ty ceny jsou mimo realitu, ale nikdo nenutí majitele Enyaqu si tu kartu pořídit a nabíjet s ní. To by byl člověk debil, kdyby ji používal. Sice si musí vyřídit 3 karty od ČEZ, EON a PRE, ale to je jednorázová akce. A pak ty ceny jsou u nich mnohem lepší. Nebo pokud žádnou kartu ještě nemá, tak si vyřídí tu jednu univerzální kartu o které tady byl nedávno článek a může nabíjet za stejné ceny jako držitelé těch karet. A jako bonus má na nabiječkách ČEZ k dispozici lepší cenu při určitém odběru.

            1. Od velikosti baterky to nezávisí, ale od možnosti
              Od velikosti baterky to nezávisí, ale od možnosti nabíjení. V základu má Enyaq 50 kW nabíjení. Když si připlatíte, máte 125 kW. A samozřejmě, že i jiné sítě (i v ČR) nabízejí nabíjení rychlejší než 50 kW, EON i PRE, ČEZ nevím. Odkud to máte, že je jediná Ionity? A třeba v DE je jich spousta, mimo Ionity.

              1. Ja jsem teda videl >50 jenom Ionity a PRE, jo na Vystrkove
                Ja jsem teda videl >50 jenom Ionity a PRE, jo na Vystrkove stoji jeden sotojan myslim 150 od Eonu, ale je stale prazdny. Stejne to je ale tak jedna z sta. Pokud ma Enyaq tak slabe nabijeni, je to ostuda. Na nabijecce jsem nikdy nestravil vice nez 30 minut a (vice uz je opruz) s moji 28kW baterkou na suchu. Z testu to vyslo, ze Enyaq nevydrzi v dalnicnim tempu ani 200km, tak z toho soudim, ze je fakt potreba vetsi vykon. Kdo ale bude nabijet za penize, ktere jsou dokonce vetsi nez kdyz si koupi benzin.

                1. Na Rozvadově má i EON a jistě jich bude víc. Pak má
                  Na Rozvadově má i EON a jistě jich bude víc. Pak má nějaké ultrarychlé i Mol Plugee. Prostě není pravda, že nabíjecí stanice s výkonem nad 50 kW mí u nás jenom Ionity.

                  Enyaq má v základu 50 kW nabíjení, lze dokoupit 125 kW za, tuším, 12 nebo 15 tis. v konfigurátoru.

                  Nevím, jaký test Enyaqu jste četl, ale v testu na 1000 km od Bjorna si vedl moc dobře, najděte si to.

                2. Bude jich vic, za 21Kc/kW, nebo za 12kW, kolik ze se plati u
                  Bude jich vic, za 21Kc/kW, nebo za 12kW, kolik ze se plati u Eonu? Tak to at radeji nejsou zadne 🙂 V tom nasem kocourkove.
                  100 kW nabijeni ma Ioniq z roku 2016. Sorry jako.

                3. Cena u PRE a EON u těch rychlých nabíječek je 9 KČ za
                  Cena u PRE a EON u těch rychlých nabíječek je 9 KČ za kWh. A kolik jich je, to se koukněte na mapu stanic např na fdrive, tam se dají filtrovat. Je jich odhadem tak 30 v ČR.

                  V DE jich je mnohem víc a cena od 0,39 eur za kWh. Ionity a Fastned jsou dražší, ale jiní jsou zase levnější.

                  Jinak ale souhlas s tím, že na delší cesty s nutností nabíjení se už cena za km blíží spalovacím autům. Ale to je prostě trh, nemůžete donutit poskytovatele, aby vám na dálniční nabíječce prodával kWh za 3 koruny 300 kW. Nebo jak si to predstavujete?

                4. Jaký trh? Vždyť EM by se bez dotací vůbec neprosadily.
                  Za

                  Jaký trh? Vždyť EM by se bez dotací vůbec neprosadily.
                  Za 3 Kč ne, ale za tržních 5 asi ano. Není rozdíl odebrat 50kW za 30minut a 50kW za 15 minut. To je jako říkat, že ten, kdo bude mít na pumpě zmáčknuto méně, bude platit méně

                5. Tím trhem myslím ceny nabíjení. A to ještě můžete být
                  Tím trhem myslím ceny nabíjení. A to ještě můžete být rád za dotace na výstavbu nabíječek, bez nich by to nikdo nestavěl, by se to nevyplatilo.

                  Cena stanice 50 kW a 150 nebo 300 kW se, samozřejmě, liší. Takže i cena za nabíjení se může (logicky) lišit. A pro řidiče je bonus, že nabije za kratší dobu. Tak pokud chce, zaplatí si za to víc. Co na tom furt nechápete?

                  Však když to je pro vás drahé, tak tam nenabíjejte, nabíjejte doma v garáži za 3 koruny.

                6. Stojan s cerpadlem, ktere nalije do auta 50 litru benzinu za 2
                  Stojan s cerpadlem, ktere nalije do auta 50 litru benzinu za 2 minuty, nebo za 5 minut si taky neuctuje vetsi cenu benzinu. Je to na hlavu.
                  Ja nabijim za 3 koruny, ale co ma delat nekdo, kdyz potrebuje vyjet nekam dale, nebo ten co nema garaz?

                7. U benzínu a nafty takové rozdíly v rychlosti čerpání
                  U benzínu a nafty takové rozdíly v rychlosti čerpání nejsou. Tam je to tak, že to trvá buď minutu nebo minutu a půl. A to je úplne fuk.

                  Jak jsem psal, rychlá nabíječka stojí víc peněz, můžou si říct víc za kWh, proč ne? Nelíbí se vám to? Nabijte u pomalého stojanu nebo nemusíte vůbec, nikdo vás nenutí.

                  Kdo potřebuje někam vyjet a nabíjet cestou, tak musí zaplatit, to je logické. Nebo může jet vlakem. A když nemá garáž nebo místo, kde by levně nabíjel, tak může jezdit spalovacím autem. Kde je problém?

                8. Nechápu proč furt někdo řeší ceny rychlého nabíjení.
                  Nechápu proč furt někdo řeší ceny rychlého nabíjení. Více jak 90% nabíjení provádím z domácí zásuvky za pakatel. Ušetřím díky tomu ročně tolik, že mi je úplně u p.rdele jestli to bude na rychlonabiječce klidně i za 20Kč. Pokud to někdo nyní v této chvíli nemůže takto provozovat, tak se musí postarat, aby to šlo nebo se musí na EV nyní v.ysrat. Ale když vidím jak to mají u nás i lidé v bytovkách, tak se to zařídit evidentně dá.

                9. Je to přesně tak. Vzhledem k úspoře kterou mám díky
                  Je to přesně tak. Vzhledem k úspoře kterou mám díky domácímu nabíjení je mi úplně jedno kolik zaplatím jednou za čas na veřejné nabíječce. Něco jiného je když někdo musí jezdit každý den dálkové jízdy. Ale ten má určitě paušál u ČEZu a nabíjí za 3,50.

                10. JO máte pravdu, tu díru do rozpočtu uděláte velkou cenou
                  JO máte pravdu, tu díru do rozpočtu uděláte velkou cenou při pořízení, pak už je v zásadě jedno jestli to dobíjíte ročně o 10 000Kč dráž nebo levněji. Fakt máte super myšlení vůči TCO.

                11. TCO má význam počítat u užitkových vozidel. U
                  TCO má význam počítat u užitkových vozidel. U soukromého je navíc parametr který nejde vyčíslit v penězích a to je radost z jízdy. Když si rybář koupí vybavení za 100 tisíc tak kolik ryb by musel nachytat aby se mu to vyplatilo? Přesto se raduje nad každým kaprem kolik ušetřil 🙂

                12. U soukromého daily auta vás to zajímá dvojnásob, jestli
                  U soukromého daily auta vás to zajímá dvojnásob, jestli si takové auto můžete dovolit – omlouvat si to můžete koníčkem, fajn, ale pro většinu lidí je soukromé daily auto cosi na úrovni ledničky – chce se levně a efektivně přepravovat, pro zábavu pak mají právě ty ryby, kola, lyže, motorky, zážitková auta, foťáky atd. Jestli je pro vás daily BEV zároveň zážitkové fajn, ale jednoduše nejste mainstream.

                13. Radost z jízdy s Renaultem Zoe? No dobře no…
                  Radost z jízdy s Renaultem Zoe? No dobře no…

                14. snad to nebude číst Vondrák…
                  snad to nebude číst Vondrák…

                15. Mě je celkem jedno jestli jedu s Renaultem nebo s Taycanem.
                  Mě je celkem jedno jestli jedu s Renaultem nebo s Taycanem. Já mám radost z toho, že nečoudím a nevrčím. 🙂

                16. Nejak si ty vase vypovedi odporuji. Na jedne strane musi podle
                  Nejak si ty vase vypovedi odporuji. Na jedne strane musi podle vas kazdy nabijet ultrarychle a protu mu nezbyva nic nez Ionity. A pak ta argumentace, ze ta ultrarychla na Vystrkove je porad prazdna. Tak se rozhodneto co rikate. Nejspis bude platit to, ze ultrarychle potrebuje malokdo a na Ionity kazdy serre z vysoka.

                17. EM jsou setrilkove, vsichni na to zvysoka rerou, protoze je to
                  EM jsou setrilkove, vsichni na to zvysoka rerou, protoze je to drahe. Takle to rozhodne zadny potencial masivniho vyuzivani nikdy neziska.
                  Znova se presvedcuji, o vasem cernobilem videni sveta. Par naprosto jedinecnych nabijecek >50 v cele republice + Ionity, to je skvele. Zamyslete se nad podilem EM v populaci a taky nad jejich dostupnosti do chvile, nez je zacali vsichni tlacit.
                  Co se asi stane, kdyz se zacne podil zvysovat. Uz ted jsou stojany porad obsazene, a kdyz tam stoji tesla, tak tam stoji 2 hodiny. Jeden stojan, zadny stojan. Jeden stojan 50kW to je tak na zlost. Nevim kde zijete asi nekde na vesnici.
                  Podle sebe soudim tebe. Kdyz vy to nepotrebujete, tak to asi nepotrebuje nikdo jiny. Ja nabijim doma, tak vsichni budou nabijet doma. Ja jezdim malo, tak vsichni budou jezdit malo. Zkuste radeji nereagovat na moje komentare

                18. At chcete nebo ne, vetsina EV se nabiji doma. Pro ty co na to
                  At chcete nebo ne, vetsina EV se nabiji doma. Pro ty co na to nedosahnou, neni nic jednodussiho, nez rozmistit vsude zasuvky aby i panelakovci mohli nabijet. Bohuzel lidi to zatim nechapou, tak vsude prytomne zasuvky/wallboxy nebudou akceptovat. Ale casem si zvyknou jako na jine bezne veci. Nekdo potrebuje dele a nekdo to chape hned. Drive si lide take nedovedli predstavit, jak by se mela dostat elektrina do vsech domacnosti. Myslite ze by se nekdo chtel dnes vratit k petrolejkam? Stejne tak dopadnou spalovaky.

            2. Moje EV ma baterku 75kW a zadne ultrarychle nabijeni
              Moje EV ma baterku 75kW a zadne ultrarychle nabijeni nepotrebuji. Stejne nejvic nabijim doma a 50kW cestou uplne staci. Stejnak nabijim jen tech predplacenych 36kWh aby to nepropadlo. V zahranici jsou uz i ultrarychle nabijecky za normalni cenu. Ionity neni vubec potreba.

        2. Strategie je jasná. Minimalizovat pokuty za emise s co
          Strategie je jasná. Minimalizovat pokuty za emise s co nejmenšími náklady. To znamená nějaké to CNG, potom rychlokvašené PHEV, kde se dá vykázat nerealistická spotřeba a nacpat to i do firemních flotil. Zbytek EV spočítaný přesně tak, aby to vycházelo a ani o jeden kus víc. A tahle salámová metoda může pokračovat ještě roky, dokud nepřijde nějaká skutečná konkurence.

          1. Ta strategie, souhlasím. Firmy se chovají racionálně na
            Ta strategie, souhlasím. Firmy se chovají racionálně na rozdíl od lidí volících ekoteroristy. Scénářů přirozeně existuje víc. Jedním z nich je převzetí moci ekoteroristy a absolutní zákaz spalovacích aut. Následný řetězec událostí může (nemusí) vyústit v kolaps ekonomiky a převzetí kontroly jiným schopnějším konkurentem. Jakmile se vám zbortí ekonomika a ta evropská je postavena mimo jiné na automobilovém průmyslu, tak je snadné získat nad tímto územím kontrolu. Ať už vojensky nebo daleko snadněji a bez násilí ekonomicky. Pravdou je, že tyto procesy jsou dlouhodobé a komunisté přes zjevnou ekonomickou nesmyslnost své ideologie tu byli sakra dlouho.

          2. A proto píší výše , tato strategie je riskantní a
            A proto píší výše , tato strategie je riskantní a otevírá dveře čínské konkurenci . Snad jim to vyjde a budou existovat ještě za deset let v nějaké normální podobě, protože třeba v Číně to Škodě auto nevyšlo a prodej úplně zkolaboval a asi to zavřou.

    1. No ale s autem té nejmenované automobilky za tyto ceny
      No ale s autem té nejmenované automobilky za tyto ceny nabijete jenom u jejich stanic. S touto kartou nabijete jednoduše úplně všude.

      Ale, samozřejmě, ty ceny jsou nesmyslné. To si radši majitel EV pořídí karty ČEZ, EON a PRE (což má jistě i majitel auta mejmenovane automobilky) a do zahraničí třeba kartu od EnBW nebo Maingau. Bude mít sice víc karet, ale podstatně lepší ceny. Nevím, jak Škodovka přemýšlí…

      1. Trefil jste na 100% moji strategii. V CR mam cip od trech
        Trefil jste na 100% moji strategii. V CR mam cip od trech lokalnich oligopolistu a pro zahranici maingaenergie. V CR jsem zatim SuC nikdy nemel po ceste.
        Jeste par zajimavosti ze sveta dobijeni, v Nizozemi stoji elektrina pro domacnost 0,14Eur/kWh a v DE 0,30Eur/kWh. Nejlevnejsi je na Ukrajine, tak stoji 0,05Eur/kWh.

    1. Je to zajimavy pocin a jako takovy stoji zlataky. Nevim, zda
      Je to zajimavy pocin a jako takovy stoji zlataky. Nevim, zda bych chtel za vic penez (drazsi kWh) mene muziky (to jako mene karet)…
      Ja gdyz jedu dalkovou, tak se rozhoduji zda cucnout za 5,- anebo v nejhorsim 7,50 (a to pri nulovem mjesicnim pausalu).
      Uz mnoho let jsem nebyl u fosilni cerpacky a gdovi zda je rozdil v cene za litr z klasicke hadice verzus turbohadice, jestli jo, tak to asi neni v pomjeru 21 ku 5 :-))

      1. Pochopte, že při současném počtu EV na silnicích jsou
        Pochopte, že při současném počtu EV na silnicích jsou jakékoli úvahy na téma tržní ceny za kWh na nabíječce úplně mimo mísu, protože to bude prodělečné ať dají kWh za režii nebo za 100Kč.

        Teprve až se u těch stojanů začnou protáčet stovky aut denně, tak se můžeme začít bavit o nějakém tržním prostředí, které začne ceny formovat.

        1. Ono postačí i desítka aut na stojan za den, ale ruku v ruce
          Ono postačí i desítka aut na stojan za den, ale ruku v ruce s tím musí přijít důstojná rychlostí nabíjení jak vozidel tak stanic, jako 80kW+ v průměru. Jinak není šance ekonomické udržitelnosti provozu rychlonabíjecích stanic.

          1. Dnes je průměr tak 1-2 auta za den, přesněji kolem 30 kWh
            Dnes je průměr tak 1-2 auta za den, přesněji kolem 30 kWh za den a stanici. Je to spočítané z toho, co zverejňuje ČEZ. To je směšné číslo. A ostatní jsou na tom ještě hůř. Nebýt dotací, tak většina dobíjecích stanic nevznikne.

            1. Nekde na webu jsem videl cislo 80% reprezentujici podil
              Nekde na webu jsem videl cislo 80% reprezentujici podil nabijeni BEV doma/u firmy tutok v cz. Je nasnade si predstavit ze to cislo bude casem jeste vyssi. U mne je ten podil blizici se stofce.
              U verejnych stanic, kdyz pominu nekolik malo gratis-mist, uz levne bylo; troufnu si rict ze ty nejbjeznejsi jeste zdrazi. Ta filozofie cen vychazi z toho, ze 1km i u BEV musi vyjit na nejakych 2.50@km, coz ionity splnuje. Na druhou stranu mol-ovy stanice za jednorazovy peniz bez casoveho ci kWh omezeni jsou zajimavym pocinem; pri zohledneni ekonomiky staci trochu planovat, nehledet na minuty zdržení a cena @kWh vychazi fajnovje; neni to tedy pro drtiče kilometru.

      1. Není účel to prodávat, je účel co nejvíce peněz
        Není účel to prodávat, je účel co nejvíce peněz odvést na západ za jejich zboží a služby …. To, že to nikdo v podstatě nechce, je jedno … Jako všechny ty neustále opravované dálnice, cyklostezky, hřiště aj. stavební úpravy místo toho, aby to šlo na zlikvidované podnikatele EU covid fašismem

        Probuďte se! 🙂

        IONITY je zaplaceno z našich daní přes fondy, co nám zlikvidovaly i zemědělství, ale cena za elektřinu je taková, aby měli zisk 500 %. Reálně by mělo být nabíjení zdarma, když jsme to my všichni zaplatili. Ale to ne, my odevzdáme peníze SS EU a oni to „dají“ nám, když něco koupíme zase od západních korporací :))

        Už to chňápeš?

        Proto jsme všichni v pr… a máme tolik problémů, protože všechen náš průmysl, pedofilní politici a média (pedofilní miliardáři, mentálně nemocní) vlastní a ovládají západní, ještě pedofilnější korporace

Napsat komentář