Škoda Auto byla generálním partnerem festivalu Maker Faire, který se jako součást největší světové přehlídky inovací konal v Mladé Boleslavi.
foto: Škoda
Během víkendu 21.–22. září 2019 se v Mladé Boleslavi poprvé konal festival Maker Faire, jehož generálním partnerem byla Škoda Auto. Třicet vynálezců, nadšených tvůrců, kutilů a řemeslníků zde představilo své originální projekty.
Jednotlivé expozice byly přístupné pro návštěvníky, kteří tak měli ojedinělou možnost se z blízka seznámit s originálními exponáty. Škoda Auto podporuje zájem o technické vzdělávání a inovace, a to i v souvislosti se zaváděním prvků Průmyslu 4.0 do výroby.
NEPŘEHLÉDNĚTE Škoda představuje novou digitální asistentku Lauru
Festival Maker Faire, který poprvé zavítal do Mladé Boleslavi, je ojedinělým setkáním tvořivých a zvídavých lidí, které baví zkoušet nové věci a podělit se s ostatními o své poznatky. Akce byla určena široké veřejnosti se zájmem o originální experimenty z oblasti tradiční výroby i digitální tvorby.
Přehlídka se konala pod záštitou společnosti Škoda Auto v areálu Střední průmyslové školy v Mladé Boleslavi, v historických průmyslových halách a ve Vzdělávacím centru na Karmeli.
Na návštěvníky čekala pestrá show plná zábavného tvoření a objevování. Připravena byla řada lákavých instalací, interaktivní workshopy, vědecké show, prezentace unikátních technologických řešení, zajímavé pokusy, ale i tradiční řemesla.
Odborněji zaměřeným zájemcům vyšel vstříc program s interaktivní výstavou 3D tisku, robotiky, IT a elektroniky. Návštěvníci se ale seznámili také s tradičními profesemi, zaměřenými na přesnost a vysokou úroveň řemeslného umu, jako je hodinář nebo sklář.
Největší zájem hlavně u mladších návštěvníků vzbudilo představení 3D tiskárny schopné během krátké chvíle vyrobit přesnou kopii náhradního dílu do automobilu, dětem zase učarovala tiskárna na čokoládu nebo workshop na výrobu závodních autíček.
Maker Faire není zaměřený na konkrétní obor, hlavním tématem je tvořivost. Je určen pro děti, dospělé i seniory hledající aktivní zábavu, užitečné dovednosti a nové nápady.
Poprvé se tato akce konala v roce 2006 v San Francisku a dnes dosahuje značné popularity, postupně se přehlídky tvůrčích nápadů rozšířily i do Evropy. V Praze se konaly již dva ročníky, které dohromady navštívilo přes 20 000 zájemců,
Škoda Auto podpořila Mladoboleslavskou akci jako jeden z největších zaměstnavatelů a také inovátorů v České republice. Automobilka provozuje učiliště, které v roce 2017 oslavilo 90. výročí nepřetržitého odborného vzdělávání, v roce 2000 založila vysokou školu.
Ta je dodnes jedinou univerzitou v České republice, jejímž zakladatelem je velká nadnárodní společnost. Kromě toho Škoda Auto spolupracuje s desítkami škol u nás i v zahraničí.
Mimořádnou péči věnuje automobilka vzdělávání zaměstnanců v souvislosti se změnami v oblasti automobilové výroby, které přináší průmysl 4.0, jako jsou například robotizace výroby a konektivita strojů, zařízení i infrastruktury.
Vzdělávání zaměstnanců a důraz na inovace zůstává pro společnost Škoda Auto i nadále jedním z nejdůležitějších faktorů pro budoucí konkurenceschopnost a je důležitým pilířem dalšího rozvoje.