Škoda Auto ovládá víc než třetinu domácího trhu

Škoda Auto bilancuje rok 2023 na domácí půdě. Připsala si 77 490 nově registrovaných vozů, což je 35% podíl. Nejprodávanějším autem v Česku byla opět Škoda Octavia, bodoval ale i elektromobil Škoda Enyaq.

Tuzemské zastoupení automobilky Škoda Auto rekapituluje rok 2023. Jeho autorizovaní obchodníci umístili na český trh 77 490 nových  vozů, což představuje meziroční nárůst přes 23 %. Automobily Škoda nadále dominují  žebříčku nejprodávanějších modelů v České republice.

Jasnou jedničkou zůstává  modelová řada Octavia s téměř 10% podílem, nejprodávanějším elektromobilem  uplynulého roku se stala Škoda Enyaq

Škoda Auto posílila svou pozici na domácím trhu 

V České republice se loni zaregistrovalo 221 422 nových osobních automobilů, což  představuje meziroční nárůst o více než 15 %. Domácí automobilka k tomuto výsledku  přispěla 77 490 registracemi a meziročně si polepšila o 23,2 %, tedy více než celkový trh. 

Také v relativních číslech Škoda Auto posílila, když její podíl na českém trhu za loňský rok  dosáhl 35 %. Za touto skutečností stojí především stabilní síť autorizovaných partnerů, která v současné době čítá 174 prodejních a 224 servisních míst.

„S ohledem na nestabilní situaci v automobilovém průmyslu považuji uplynulý rok za úspěšný. Pomalu se blížíme  předcovidovým číslům, a přestože naše prodeje i loni táhli fleetoví zákazníci, velmi mě těší,  že jsme se vrátili na pozici jedničky českého trhu i v retailovém segmentu. Ukazuje se, že  kvality vozů Škoda, jejich nadprůměrná zůstatková hodnota i široké spektrum služeb poskytovaných naší dealerskou sítí zůstávají pádnými kupními argumenty i v dnešní  turbulentní době,“ zhodnotil uplynulý rok vedoucí českého zastoupení Škoda Auto Jiří  Maláček. 

Octavia jasnou jedničkou, Enyaq nejprodávanějším elektromobilem 

Pozici lídra českého trhu potvrzují i detailní statistiky jednotlivých modelových řad. V první  desítce nejprodávanějších vozů roku 2023 figuruje 7 modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která loni zaznamenala 21 815 registrací jako absolutně nejprodávanější  model v České republice.

Dle statistik SDA si tímto výsledkem zajistila 9,9% podíl na celoročních prodejích. Na 2. pozici dosáhla Fabia s 10 775 registracemi a podílem na celkových prodejích ve výši 4,9 %. Na 3. příčce se umístila Škoda Scala (9784 registrací = 4,4 %), kterou následují modelové řady Kamiq (9447 registrací = 4,3 %), Karoq (9032 registrací = 4,1 %) a Kodiaq (8659 registrací = 3,9 %).

Na 9. místě v žebříčku  nejprodávanějších vozů figuruje Škoda Superb se 6309 registracemi (2,8 %). Jestliže celkový počet všech prodaných osobních vozů v Česku meziročně stoupl o 15,3 %, statistiky prodejů v segmentu bateriových elektromobilů ukazují více než 70% meziroční nárůst.

Velkou zásluhu na tom má Škoda Enyaq, která se stala nejprodávanějším elektromobilem roku 2023. Z 6640 prodaných vozidel BEV jich 1442 neslo značku Škoda, což představuje tržní podíl 21,7 %.

Aby se vozům bez lokálních emisí dařilo i nadále růst, je podle Škoda Auto potřeba soustředit se na celý ekosystém. Škoda Auto přijímá v tomto směru roli lídra českého trhu a snaží se o strategický rozvoj dobíjecí infrastruktury, na čemž spolupracuje s řadou soukromých i veřejnoprávních subjektů. 

V souladu s Národním akčním plánem čisté mobility by v České republice mělo být do konce  letošního roku 7500 nabíjecích bodů a 11 000 nabíjecích bodů do konce roku 2025.  Dosavadní vývoj nasvědčuje tomu, že se tento cíl podaří splnit.  

Komplexní servis pro zákazníky

V roce 2023 si kupující nových vozů Škoda nejvíce oblíbili šedou (popř. stříbrnou) barvu karoserie a nejoblíbenější motorizací se stal zážehový agregát 1,5 TSI 110 kW. Svědčí to  o tom, že zákazníci se již neorientují primárně na základní varianty, ale mají na své automobily vyšší nároky.

Tento trend rovněž potvrzuje stále větší zájem o doplňkové služby. Například  pro prodlouženou záruku se loni rozhodlo 45 292, pro značkové pojištění 14 771 a pro předplacený servis 8670 zákazníků.

Úspěšná byla Škoda také v prodeji originálního příslušenství. Nejžádanějšími položkami byly kompletní kola a pneumatiky, střešní nosiče  a boxy, podlahové koberce a ochranné prvky do zavazadelníku a tažná zařízení.  

zdroj: tisková zpráva

54 Comments on “Škoda Auto ovládá víc než třetinu domácího trhu”

    1. Ještě opatrný rozhovor. Je zajímavé ,jak se zastánci toxických spalovacích aut snaží přeargumentovat fyziku a nechtějí pochopit , že spalovák je zastaralá technologie patřící neodmyslitelně do 20 století, ale v 21 století nemá nejmenší šanci. Naftaři ,tradiční automobilky a odbory se to snaží ubrzdit doslova patama. Odboráři ,alespoň trochu nepostrádají logické myšlení a je jim jasné , že výrazně jednodušší elektromobil potřebuje na výrobu výrazně méně pracovníků. Tedy přijdou o práci. Naftaři, ti dělají jen to ,co dělali už posledních padesát let. Snaží se zastavit elektromobil v jakékoliv podobě. U tradičních automobilek se jim to daří , protože v nich vlastní obrovské podíly. Ale jinak už je to pro ně asi prohraná bitva. Letos cena bat. článku 56USD a bat. packu asi 80USD .Příští rok bat. článek 36-38 pack nevím. Tomu se nedá se spalovákem cenově konkurovat. Ani když se nebude počítat amortizace starých továren.

        1. drtiva vetsina lidi nezajima parkovaci misto, kdys ten byt k nemu prijde na vyzsi miliony, navic cena jak to navysuji ted developeri medialne je opet takove to byude nas to stat 350 tisic navic, ….ne nebude, baraky projketujem a stavime a to i ty velke cinzovny s rozpocty nizsich miliard, a podle standardu ktere se teprve planuji a ty vycenaklady nas v rozpoctu stoji radove do 60 tisic korun na parkovaci stani a to vcetne toho ze tam jsou pripravene komplet rozvody a zpripravene vyvody v chranickach pro instalace wallboxu a i elektromeru v hlavnich rozvodech, davame vsude vesmes 2 sachty navic, proste podle poctu stani na danem podlazi

          medialne ale i developeri pro ktere to delame hlasaj sumy jako 250-400 tisic navic, protoze oni potrebuji brecet v mediich aby jim verejnost byla naklonena, protoze pak je jim naklonena i ta politicka cast

          u naseho posledniho projektu ktery mame rozpracovany u Liberce, a ze je v mediich diky developerovi co to ma stavet prave propiranej fest „odbornikama“ na to jak to prodrazuje parkovaci mista :D, hovno, od nas maji komplet projekt a kazde parkovaci misto to prodrazuje o necelych 35 tisic bez dane …ale ne, v mediich jak napotvoru 350 tisic 😀 a ze standardy tam jsou podle teprve chystane normy vcetne sytemu treba EPS a Zoktu, plus tam jsou navic i dalsi dva systemy ktere ani norma nezminuje kdy je centralni odpojovani nabijeni mimo dane garaze a sekundarni rozvod pro nouzove osvetleni a odvetravani na druhe urovni….ale ne developer aby mel nejakou paku, tak proste v mediich zamerne keca blbosti a cenu nadsadil 10 nasobne 😀 ja se doslova chechtam kdys nekde pana reditele nekde vidim na zaznamu jak o tom krasne debatuje, protoze ten projekt mam pred sebou celej a vidim kompletne rozpocet do posledniho sroubecku a dratku, takze vidim doslova na koruny kolik co bude stat a je jiz i za ty ceny objednano u subdodavatelu, a to jsem mel vyhrady ze nekde to slusne natahly a cenove hodne nadsadili, slo by to u nketerych dilcich casti i za polovinu

          tak tady nepis picoviny o 350 tisicich, to jsou jen sumy co sis naposloucha nebo precet v mediich, a s realitou maj spolecneho jen kecani danych zastupcu a tebe coby dementa ktery jim to basti

          1. Rozptyl ceny samozřejmě bude podle lokality a řešení. Pokud ale uděláš překryv mapových vrstev cen nemovitostí a registrací elektromobilů, tak je evidentní, že se bude jednat o tu vyšší cenovou hladinu.

            Nerozumím tomu, proč by měl developer zájem strašit veřejnost v situaci, kdy norma bude platiti pro všechny. Sám nic nezíská, ani nic neztratí.

  1. Sixt rozprodává i zbytek Tesel a přiznává obří ztráty z půjčování elektromobilů.
    GM vzdává plán na plnou elektrifikaci portfolia a otevírá se dveře pro návrat ke spalovacím autům skrze hybridy.
    Prodeje čínských aut MG v EU raketově rostou – těch spalovacích.

    Vstupili jsme do roku, kdy se elektromobilita zasekne.

                1. Pro Drvoštěp, dlazdic – vy budete zřejmě vyznavači koprofilie.

                2. @Exc: skoro jsi to uhád, miluji vůni kopru a dávám jej na dno bečky pod zelí.

                3. pro Exc…. 😁 A ty budeš zřejmě třetí do party 💩💩💩😉

      1. Runnere, zbytečně ztrácíš energii. I kdyby ses zaryl kopytama do země tak to nezastavíš. Řeknu ti svůj případ: můj byznys byla analogová videotechnika. Když se objevily první zmínky o digitálu tak jsem věděl, že končím. Bylo zbytečné proti tomu bojovat. Všechno jsem prodal a začal se věnovat něčemu jinému. Netrvalo to ani pět let a dnes po analogu nikdo ani neštěkne. U těch aut to bude trvat déle ale výsledek bude stejný.

        1. Ano, je to možná analogie. Lze ale vymyslet x jiných, kdy bylo nakročeno k nějakému stavu – řešení a pak přesto všechno to sklouzlo jinam, např.: s nástupem PC se zdálo, že koncept sálových počítačů a centrální správy a uložení dat je passé. A hle – kde jsme dnes? Jsme v cloudu a vše je jinak, že? Tím jinak myslím to, že se docílilo heterogenního stavu ve zpracování/ uložení dat a úplně stejná heterogenizace/ heterogenita nastane i v oblasti pohonu vozidel. Žádné BEV only…….

              1. Ten příklad jsem uvedl proto, že když se něco rozjede tak už to nejde zastavit. Zkoušeli to koňaři i parní mašinkáři a mnoho dalších v historii. Pravda, vyskytly se i slepé uličky ale ty skončily max. do roka po pár tisících vyrobených kusech. BEV po desítkách miliónů vyrobených už neskončí.

                1. @ Visp: Aaaa, páneček dnes zainvestoval a dokoupil 5 km vedení? Užitím pojmu „heterogenita“ neříkám nic o násilném zrušení stávajících BEV (ony se zkratomrdky svými vlastnostmi stačily v očích automobilové veřejnosti znemožnit už samy). 2. I ty „desítky miliónů“ jsou pouhopouhým plivancem. Takže tady v budoucnu budou dva či tři, klidně i čtyři plivance poplivaných BEV, jeden, dva či moc milovaných ICE, jeden či x plivance vodíkomrdek atd. atd. Fantazii máš? Když ne, tak dokup podobně jako to dlouhé vedení.

                2. @opravím se sám: vypadlo mi tam slůvko: jeden, dva či moc plivanců milovaných ICE ………

                3. Šetři slinami, budeš je brzo potřebovat na plivání do nádrže.

                4. @Visp: doporučuješ naplivat do nádrže na základě Tvé alkáč minulosti? Není můj případ, mé sliny nehoří……

                5. Myslíš jako 3D je budoucnost televize? Miliony a miliony prodaných zařízení, miliardy a miliardy dolarů proinvestované na straně filmových studií, kin a celého řetězce výrobců…. a všechno šlo do kanálu. Proč? Protože to lidé ve skutečnosti nechtějí, což si ve své aroganci celý průmysl odmítal přiznat.

        2. A jaké dotace byly potřeba, aby se ten „digitál“ prosadil? Zatěžoval stát prodej „analogu“ zvláštními regulacemi a daněmi?

          To co popisuješ, je zákonitost volného trhu. Lepší poměrně rychle nahradí horší, protože nabízí lepší poměr užitná hodnota/cena. Elektromobily naproti tomu nabízí horší poměr užitná hodnota/cena, než stávající auta. Proto je v jejich prospěch intervenováno regulačními netržními nástroji, které ovšem konzumují finanční zdoje.

          Problém těchto regulačních nástrojů je, že odpor populace k produktu s horší užitnou hodnotou, na rozdíl od linérního růstu dotací, roste „kvadraticky“. Zatímco relativně malé dotace působí zprvu akceptaci u relativně významného procenta populace, jejich účinnost klesá až do bodu, kdy se stanou pro systém neúměrně zatěžující a generují přitom minimální efekt. Zjednodušeně – ne všechno je jen o penězích.

          Nevíme, kde tento bod zlomu leží. Víme ale zcela jistě, že někde ano. A je docela možné, že leží před hranicí tržní penetrace, kterou by elektromobilita (výrobci, provozovatelé infrastruktury a další subjekty) potřebovala pro dosažení samoudržitelného stavu. A pokud tomu tak je, čeká všechny „early adopters“ masivní ekonomická ztráta umocněná osborneovým efekt (který správně v kontextu elektromobility popisuje Petr Miller z Autoforum.cz).

          Z toho, jak se některé společnosti snaží vystoupit z elektromobility i za cenu značných ekonomických ztrát, bych vůbec nevylučoval, že jsme blízko tohoto bodu. V tom případě nás čeká krátké období jakéhosi vyrovnaného stavu doprovázaného nulovým růstem poptávky, a pak přijde imploze této bubliny.

          1. Všechno co píšeš je pravda ale pouze za předpokladu, že věříš, že ropa nikdy nedojde a nebo, že ji dokážeš nahradit v potřebném množství. Já na zázraky nevěřím. Ropa dojde podle střízlivých odhadů v roce 2060. 20 let před tím ji už běžný mučačo nekoupí. Bude jen pro armády, letecké společnosti a státní složky. To bude rok 2040. Takže v roce 2035 si koupíš poslední spalovák, 5 let si pojezdíš a potom už bude vhodný jen na pěstování slepic. Nikdo tě neomezuje ani nenutí.
            P.S slepice mají nejraději kožené sedačky.

            1. Postupné snižování nabídky komodity má vždy za následek postupný růst ceny. Od určitého okamžiku se pak otevírá prostor pro alternativní řešení. Třeba i pro elektromobilitu. To je přirozené tržní prostředí, ve kterém ropa samozřejmě nedojde nikdy. Pouze se od určitého okamžiku pro některé účely nevyplatí.

              To nemá naprosto nic společného se stávajícím socialistickým pokusem o příkazové prosazení elektromobility, které musí nevyhnutelně zkrachovat.

              Rostoucí sociální výdaje, ceny energií, náklady na válku a nutnost subvencovat celé ekonomické sektory, neumožní dále utrácet za zbytnou transformaci dopravy. Stojím si za názorem, že elektromobilita v podstatě skončila a to co teď budeme zažívat je klasické splaskávání bubliny.

              A že někdo tvrdí, že po roce 2035 se nebudou prodávat spalovací auta, tak tomu se lze jen smát. Stačí se podívat, jaký fičák to byl když pozvedla vidle malá část zemědělců. A najednou je vše jinak. A přesně tak to bude s podobnými představami o zákazech spalovacích aut. Je to prostě nakonec vždy o těch vidlích rozzuřeného davu.

              1. @runner Co je to „příkazové vynucování elektromobility“? To jsem se jednoho ptal kdo ho nutí? Usilovně přemýšlel a pak řekl, že ho nutí ty reklamy v TV. To mě taky nutí ty reklamy na vaginální tampony a zvykl jsem si. A ten „rozzuřený dav s vidlemi“ tu ropu nevyčaruje. Leda, že by rozzuřeně píchali do země až by někde vytryskla. 😉

                1. pro Visper… Kdyby došli až k Runnerově podzemní nádrži, mohlo by se jim poštěstit.😆

                2. Viz poptávka v příkazové ekonomice. EU obecně aplikovala ekonomiku smíšenou, nicméně v řadě odvětví včetně automotive se fakticky už jedná o ekonomiku příkazovou (regulace kolik a čeho se smí vyrobit a za jakých podmínek).

          2. pro Runnču….. Jenže elektromobil není JEN AUTO, ale strategická součást probíhající změny energetické koncepce….

            Ale neboj se, všechny mouchy EV budou postupně vychytány a elektromobil dožene a postupně předežene spalovák ve všech zbývajících parametrech… Možná kromě vyšší hmotnosti…

            1. Jako bych slyšel tu masírku k 3D televizím. Je to součástí celkové koncepce, to nevadí že je to draží, to nevadí že to někomu vysloveně vadí, to nevadí že to má horší parametry, to se vychytá, za pár let to bude všude.
              Vychytalo se to až na smeťák.

              Tvrzení, že to je není jen auto, ale součást něčeho dalšího, je zcestné. Vše totiž souvisí se vším a takto by se dalo argumentovat i vlivem na cenu párků. Ale rozhodující je plnění hlavního účelu.

                1. No funkci „vyrovnavani“ podle mne plni uz ted skvele. Kdyz vidim, jak jsou zkratomrdky vzorne vyrovnany na vsech moznych odstavnych plochach ….

                2. Zbožňovaná synergie nemusí být vždy výhodná. Dám ti příklad z mého života. Měl jsem dvě firmy – firma A se zabývala vyhledáváním problémů a firma B jejich řešením. Teoreticky na papíře ideální kombinace, kde si vzájemně odhazují kšefty. Omyl. Firma A fungovala skvělě, ale firma B fungovala tak špatně, že stáhla celý tandem do deficitu. Firmu B jsem prodal, nový majitel změnil úplně obchodní model a s ním začal slušně vydělávat. Ale byl to obchodní model, který je naprosto neslučitelný s onou synergií.
                  Poučení pro mě bylo že zaprvé co vypadá dobře jako myšlenka na papíře nemusí v praxi fungovat dobře a zadruhé, že problémy se začleněním do širšího podnikatelského schématu nemusí rozředit nebo vyřešit, ale naopak se mohou multiplikovat a do červených čísel dostat celé schéma.

                3. @Ostipek: a tomu bych zas veril, ne ze ne. To je presne to uvazovani vas melounu. Zkratomrdku si musi koupit vsichni. Jezdit s ni ale budou moci jen ti, co maji knizku te prave – melounove barvy. Ti, co nebudou mit knizku maji smolika a jejich zkratomrdka muze maximalne vyrovnavat…. Presne tak jsi to myslel, vid?

                4. pro Lžidlaždič….. Přemýšlím co bys tak mohl být za ovoce… A asi nejspíš ten kokos: Trochu bílej, trochu nahnědlej a hlavně dutej 🥥

          3. Tvrdíte: Elektromobily naproti tomu nabízí horší poměr užitná hodnota/cena, než stávající auta.
            Zabúdate ale, že vyššia cena BEV je len dočasný jav, ceny sa rýchlo vyrovnávajú a preklopia sa časom v prospech BEV. Okrem toho BEV je osobitná kategória stroja, má oveľa väčšie možnosti využitia ako spaľovacie autá, pretože BEV sú počítače na kolesách a energetické zariadenia.
            Zabúdate tiež na to, že doprava založená na spaľovaní je neudržateľná nielen pre obmedzené zásoby ropy, ale aj kvôli klimatickým zmenám, ku ktorým prispieva.
            A nie všetko je o peniazoch, aj mať deti je drahšie ako ich nemať a predsa ich máme.

            1. Argument, že je něco drahé jen dočasně, slýcháme často u různých technologií. Ano, u některých se to splní. U jiných se to nesplní. A u většiny se to nedozvíme, protože dříve zaniknou a právě faktor cena vs. užitná hodnota k tomu nezřídka zásadně přispěje. Většinou v souvislostí s měnícím se prostředím.
              Finanční krize 2009 zlikvidoval mnoho řešení, „čekajicich na zlevnění“ a vrátila se jich později do života menšina. Naprosto reálné si dokážu představit, a dává mi to dokonalý smysl, že současná ekonomická, energetická, surovinová a průmyslová krize a zhoršení vztahů s Čínou, jsou pro zlevňování elektromobility konečná.

              1. Vyššia nadobúdacia cena je len psychologická bariéra, neznamená, že celkové náklady na elektromobil sú vyššie, naopak, elektromobil sa už dnes ekonomicky oplatí. V neďalekej budúcnosti to bude ešte zrejmejšie, do vývoja batérií ale aj autonómneho riadenia sa investujú miliardy po celom svete.
                https://www.topspeed.sk/novinky/svaty-gral-elektromobilov-catl-ma-nove-baterie-s-dvojnasobnou-energetickou-hustotou/23048
                https://fontech.startitup.sk/vedci-ostali-v-nemom-uzase-energiu-vyrobili-zo-vzduchu-revolucny-material-funguje-neustale/
                https://fontech.startitup.sk/revolucna-atomova-bateria/
                https://www.teslamagazin.sk/radioaktivna-bateria-ndb/
                https://www.teslamagazin.sk/tag/solid-state-baterie/

            2. Máte pocit že dnešní spalovací auta jsou stále čistě mechanická věc s karburátorem ? Když pomineme že samotný motor je řízený počítačem, tak všechny ostatní čidla a řízení co umí EV úplně stejně může umět a umí i spalovací auto. Nesmíte se na dnešní spalovací auta koukat pohledem dle 20 let staré Fabie kde vrchol palubního počítače bylo počítání spotřeby paliva na 100km.

              A co se týká auta jako zdroje energie, tak to uměl už Ford T před 100 lety. Už tehdy nabízel možnost připojení spousty strojů na farmách. Pokud tedy potřebujete, tak i dost výkonné invertory lze připojit i na dnešní spalovací auta a naopak propagované cucání energie přímo z velké baterky EV naprostá většina EV neumí.

              Všechno nakonec je o penězích. Na přístup že to není o penězích nakonec skončil i socialismus, protože ono to je o penězích. Lepší způsob informování všech zůčasněných o vzácnosti statků než peníze zatím nikdo nevymyslel. Jakákoliv umělá deformace cen zakryje správnou informaci i vzácnosti zdroje, což se později vrátí jako bumerang neefektivní alokací zdrojů. Tedy budete vyrábět nakonec to co nikdo nechce a to co lidé chtějí bude chybět. Viz socialismus.

              1. Vynechávate dôvod, kvôli ktorému sa obstarávacie ceny elektromobilov v niektorých bohatých krajinách dotujú: ide hlavne o ochranu klímy a o zdravie ľudí – hlavne v lokalitách s vysokou koncentráciou obyvateľstva. Veda už dostatočne jasne ukázala, že ďalšie otepľovanie atmosféry je už neúnosné, škody ním spôsobené sú už nefinancovateľné a teda nenapraviteľné. Napríklad celé poľnohospodárske oblasti v Taliansku, Španielsku a v Afrike kvôli suchám sa stávajú neúrodné. Prechod k bezemisnej doprave, ale aj priemyslu nemá alternatívu. Áno, stojí to veľa peňazí a preto by bolo potrebné, aby sa krajiny na opatreniach na ochranu života dohodli. Inak budú tí, ktorí sú zodpovední, strácať konkurencie schopnosť a budú musieť svoje trhy chrániť, čo by mohlo viesť k rozdeleniu sveta (ktoré už čiastočne prebieha) a obchodným a možno aj dobyvačným vojnám.

    1. aneb informace po runnerovsku 😀

      Sixt : opravdu vsechny neprodava, prodava vetsinu tech ktere dovrsili stari 3 let a najezdu nad 150 tisic km, coz je kurva dobre pujcovane auto, mit auto rocne napujcovane na 50 tisic km je sakra hodne, kdys rocni prumer flotili Sixt a Dollar je lehce nad 30 tisic km

      GM : nic nevzdava a jen doplatilo na svoji politiku nesoustredit se na hybridy, takze v USA jim nastava problem ze tam je prave velka poptavka po hybridnich a plug-in hybridnich vozech, tedy cast alokuji z EV na plug-in hybridni vozy, a to diky tlaku dealeru kteri si stezuji ze jim klesaji prodeje a zakaznici kteri chteji hybridni vozy jdou ke konkurenci

      MG : ano Cinan umi prekvapive dobre delat i spalovaci motory a ma u spalovacich motoru vetsi uspech nez nektere brecici automobilky z Evropy ktera misto aby inovovali a vyvyjeli tak jen poslednich 10 let breceli jak jim vsichni hazej klacky pod nohy, tedy dalo by se napsat typicka Evropska natura, vsechno si vybrecet a vystavkovat

          1. Samozřejmě, že se zbavují i spalovacích aut. Ovšem za cenu roční Model 3 se 30 tisíci km si můžeš vybrat GLC 350 D AMG se 130 km tisíci km nebo Audi A7 se 115 tisíci km.
            Pokud si na té stránce seřadíte auta na prodej od nejnižšího nájezdu, tak dominuje odpad od Tesly. A městská taška Fiat 500 🙂

Napsat komentář