Škoda Auto je za první tři měsíce roku 2023 vykázala nárůsty u všech klíčových hospodářských údajů. Dodala 209 600 aut.
Škoda Auto po náročném tříletém období spojeném s nedostatkem dílů dokázala v prvních třech měsících roku 2023 dosáhnout významných úspěchů ve všech klíčových finančních ukazatelích.
Tržby vzrostly oproti stejnému období loňského roku o více než 30 % na 6,794 miliardy eur, provozní zisk se zvýšil o více než 60 % na 542 milionů €. Rentabilita tržeb se zvýšila o 1,4 procentního bodu na velmi solidních 8,0 %.
Společnost také zaznamenala dvouciferný růst v dodávkách vozidel zákazníkům, zejména díky výraznému zlepšení odbytu na důležitých trzích v západní a jižní Evropě (Velká Británie +59,1 %; Španělsko +92,5 %; Itálie +50,3 %).
Automobilka tak naplňuje svou firemní strategii Next Level – Škoda 2030, jejímž cílem je posílit pozici značky v Evropě a zvýšit podíl na trhu zejména v jižní Evropě. Všeobecně pozitivní trend je dán lepší dostupností komponentů a s tím spojeným omezením odstávek výroby.
Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia, následovaná SUV Kamiq a Kodiaq. Rodina plně elektrických modelů Škoda Enyaq iV také zaznamenala výrazný nárůst dodávek.
SOUVISEJÍCÍ: Škoda Auto chystá šest nových elektromobilů
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Tento rok jsme zahájili skvěle. Ve světle zlepšujícího se, ale stále náročného tržního prostředí nás tento výrazně vzestupný trend těší. Náš celkový zisk vzrostl za první tři měsíce letošního roku o více než 60 % na 542 milionů eur, což je solidní výsledek. K tomuto úspěchu přispělo důsledné dodržení úsporného programu Next Level Efficiency+ spolu s úpravami cen a vhodnou skladbou produktové nabídky.“
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za prodej a marketing, dodává: „Opět jsme v mnohem lepší pozici, která nám umožňuje snáze reagovat na trvale vysokou poptávku po našich vozidlech, a to je vynikající zpráva. Za první tři měsíce letošního roku se nám podařilo navýšit dodávky vozů o 12,6 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku a výrazně zkrátit dodací lhůty. Díky tomu jsme si udrželi pozici na našich tradičních trzích a dosáhli jsme podstatných zlepšení zejména v západní Evropě. Velkou radost máme z úspěchu rodiny plně elektrických modelů Enyaq iV s nárůstem dodávek o 40,7 %.“
Po nedávných vnějších vlivech, které velmi nepříznivě ovlivnily hospodářské výsledky, se společnosti Škoda Auto podařilo tento trend zvrátit a opět nastavit úspěšný kurz. Automobilka zaznamenala nárůst tržeb o více než 30 % na 6,8 miliardy eur ve srovnání se stejným obdobím loňského roku a provozní zisk se zvýšil o více než 60 % na 542 milionů eur.
Pozitivní výsledek je dán zejména zlepšenými dodávkami dílů a zavedením úsporného programu Next Level Efficiency+, který společnosti umožňuje zdárně překonávat současné výzvy.
Škoda se současně připravuje na dvě významné premiéry letošního roku: zcela nové generace modelu Superb, který bude na trh uveden ve verzi kombi i liftback, a SUV Kodiaq, jež bude i nadále nabízet až sedm sedadel.
zdroj: tisková zpráva
Martin Vaculík, elektrický VW ID. Buzz a živé ovečky! 🐑🔋
https://www.youtube.com/watch?v=EahgEPHIx8Q
Když zná někdo detailně všechny spalovací problémy, o to více ocení výhody EV.
10:48
„Ta závislost Evropy na fosilních palivech z jiných regionů,….. ,je prostě situace únosná jenom proto, že jsme si na ni zvykli, jinak je to strašný nesmysl“
„EV + vlastní FVE jsou jediná mobilita kterou mi nikdo nesebere, protože není závislá na válečném stavu a politické situaci“
Jsou tam komentáře, které to berou pouze jako vtip. Je to smutné, jaká hloupost a nedostatek logiky se mezi lidem vyskytuje.
V Cine se prodava uz skoro polovina aut s baterii a tady pitomci jeste argumentuji s tim, ze zakaz spalovaku nas oproti Cine poskodi. A to mame jeste 12 let nez se budou omezovat. Bohuzel se neprestanou prodavat, viz debilni vyjimka synteticka paliva.
Viděl jsem teď titulek YouTube video ,,Porsche zachránilo spalovací motor na věčné časy.“… Nekoukal jsem na to, ale určitě myslej ty syntetický paliva…
I Špaňeláci blbnou, nejen Češi.. A to mají celkem štědré dotace…