Nabíjecí síť e-station se rozrostla o další nabíjecí stanici, najdete ji v Trutnově

Nová česká síť nabíjecích stanic e-station hlásí další přírůstek. Nabíjecí stanice Rapton 50 se nachází u nákupního centra Tesco v Trutnově.

V areálu jsou k dispozici samozřejmě také toalety.
foto: e-station

Nákupní centrum Tesco je jedním z důležitých obchodních uzlů celého Trutnova a okolí. I proto je tam umístění nabíjecí stanice pro elektromobily tak výhodné.

Přesné GPS souřadnice nové nabíječky jsou 50°34’10.1″N 15°53’35.3″E. K dispozici jsou dva rychlonabíjecí konektory (CCS+CHAdeMO) a jeden AC konektor (Mennekes Typ 2). Pro neregistrované zákazníky je cena za 1 kWh na DC rychlonabíjení za 10 Kč, registrovaní platí 8 Kč (ceny vč. DPH).

Nabíjecí stanice e-station

Nabíjecí stanice e-station
foto: e-station

Brzy má být spuštěna také další nabíječka sítě e-station v Třebíči, opět u nákupního parku STOP SHOP. Následovat budou Příbram a Ústí nad Orlicí a posléze dalších 11 lokací po celé České republice. Další informace jsou k dispozici na webu nabijajed.cz.

tisková zpráva

62 Comments on “Nabíjecí síť e-station se rozrostla o další nabíjecí stanici, najdete ji v Trutnově”

  1. Tesco teda fakt dulezitym obchodnim uzlem neni, bejva dosti
    Tesco teda fakt dulezitym obchodnim uzlem neni, bejva dosti prazdnej a nebejt OBI a nekterych dalsich obchodu tak do Tesca tam nepachne nikdo mimo slevy, jo to je tam pak naval, dokonce ani ted kdys je na Zelence zavreny Kaufland, tak v Tescu se zne nekonaj 😀

    jinak 50kW a za tyhle penize 10 nebo 8 kacek za kWh, no rekneme si narovinu ta nabijecka bude tezce prodelecna a nabijet tam budou jen zoufalci co miri na Pec a blbe si spocitali dojezd, mnohem lepsi uplatneni ma treba nabijecka PRE v sirsim centru Trutnova

    Ciste prakticky, kdo jede na Pec, tak vetsinou ho to stejne navede na nabijeni v Jaromeri u Benziny na nabijecku CEZ, pripadne na CEZackou v Trutnove u hotelu Davidek, kam si sice musi zajet, ale je za Cezacke ceny, ci prave do sirsiho centra k PRE pointu ktery je ted cenove nejvyhodnejsi

    1. Jo, v pohodě, ale jen bezmozkový otrok se nechá testovat
      Jo, v pohodě, ale jen bezmozkový otrok se nechá testovat či podstoupí experimentální genovou terapii kvůli testování 🙂

      Jinak za tu cenu je to jen klasické odvedení českých peněz na západ za prázdnou poličku na prach 🙂

  2. Proc tam proboha nemate terminal na platebni karty a nutite k
    Proc tam proboha nemate terminal na platebni karty a nutite k registracim? Kdy uz tenhle nesmyslny prezitek skonci. Videli jste snad na pumpach diesel za 40 bez registrace a za 30 s registraci? Mam uz tri karty a dalsi rozhodne porizovat nebudu. Udelat si zakaznickou kartu na vetsi odbery se slevou je OK, ale abych si parkrat nabil rozhodne nebudu delat dalsi zbytecnou registraci a vozil dalsi cip.

  3. Věnujme tichou vzpomínku desítkám elektromobilistů z
    Věnujme tichou vzpomínku desítkám elektromobilistů z Východních Čech, kteří dnes ráno vysvětlují zaměstnavatelům, proč se svými elektrickými miláčky nedorazili do práce a odpoledne budou čelit hrubému zacházení od manželek, sbalených i s dětmi na na víkend či dovolenou.

    Sílu, soudruzi!

    Leč neplačme, sami si to zavinili.

      1. Anebo mají moderní elektromobil s 64 kWh baterie
        Anebo mají moderní elektromobil s 64 kWh baterie využitelnými a na jejich denních 50 km jim vystačí 10 dní. A pokud k tomu mají barák a na něm hybridní FVE s baterkama, tak v tomto okamžiku svítí, perou, chladí, mrazí a ani si nevšimnuli, že ČEZ Distribuce něco vypnul. 20 kWh v baterkám jim klidně vystačí na 2 dny. A to nepočítáme s tím, že ráno se zase rozední a FVE najede a bude krmit dům i baterky. O systému Vehicle to Grid, což umí třeba Nissan Leaf s přehledem 3,6 kW výkonu nemluvě, v autě máte dalších 40 kWh.

      1. 😀
        Milej ozano, v jakém bludu žiješ ty? Podívej se do

        😀

        Milej ozano, v jakém bludu žiješ ty? Podívej se do registrací – hlavně elektroskůtry, ojeté Leafy, a ty šlupky od Mitsubishi apod. Dojezdy v jednotkách desítek km a samozřejmě pravidelné noční dobíjení.

        Tak se prober.

                1. Tak majitel ropamobilu, pokud mu už i svítí oranžová
                  Tak majitel ropamobilu, pokud mu už i svítí oranžová kontrolka, tzv. „hladové oko“, tak kolikrát má ještě dojezd cca. stejný jako když má elektromobilista nabito na 80 procent 🙂

                2. „Tam, kde jiní končí, my začínáme. Mít psychiatrickou
                  „Tam, kde jiní končí, my začínáme. Mít psychiatrickou diagnózu nemusí znamenat, že jste blázni, a to, že prožíváte těžkou životní situaci, neznamená, že musí trvat věčně.
                  V Diagnóze F otevřeně řešíme témata, o kterých se těžko mluví. Nabízíme jiný pohled na nelehké životní situace, kterými možná procházíte.“

                  https://wave.rozhlas.cz/diagnoza-f-5183697/o-poradu

                  😉

                3. Ano, myslím, že by ropáci měli začít trénovat
                  Ano, myslím, že by ropáci měli začít trénovat psychickou odolnost. Protože už za pár let vám to zakážou a potom přeplníte psychiatrické léčebny víc než byly přeplněné nemocnice při covidu.

                4. Nevím, no… pořád se spalováky prodávají násobně víc
                  Nevím, no… pořád se spalováky prodávají násobně víc než EV, hlavně na trzích nepokřivených dotacemi. I já přemýšlím o výměně auta a zatím to stále bude spalovací…

                5. Někdo musí být poslední… Můj švagr si koupil poslední
                  Někdo musí být poslední… Můj švagr si koupil poslední páskové video na světě protože chlapi v hospodě říkali, že to „vydejo“ je dobrá věc. Taky jsem mu to nedokázal rozmluvit.

                6. Prostě pro moje potřeby (a spousty jiných lidí) je pořád
                  Prostě pro moje potřeby (a spousty jiných lidí) je pořád spalovací auto vhodnější. Na tom, myslím, není nic k nepochopení 🙂

                7. To je v pořádku, ještě si ho užijete, zatím to není
                  To je v pořádku, ještě si ho užijete, zatím to není hanba 🙂

                8. Souhlasím, není vůbec hanba si vybrat auto, které nejlépe
                  Souhlasím, není vůbec hanba si vybrat auto, které nejlépe vyhovuje požadavkům uživatele. Řekl bych, že je to spíš známka racionálního uvažování 🙂

                9. Obzvláště, když pánovi – ze zdravotního hlediska –
                  Obzvláště, když pánovi – ze zdravotního hlediska – prospívá inhalování spalin z výfuku. Možná má potom jemnější pleť.
                  Taky souhlasím.

                10. Příště až pojedu pracovně do Německa tak to pojedu
                  Příště až pojedu pracovně do Německa tak to pojedu Leafem, máte recht:-)

                11. Ne pošlete tam s ním Napalma a dejte mu termíny jako máte
                  Ne pošlete tam s ním Napalma a dejte mu termíny jako máte s tím spalovákem 😀 Imho by mě zajímalo, kolik těch antispalovacích autařů má doma dokonale bezemisní domácnost – ono totiž ty baráky mimochodem kouří dost často 24 hodin denně, zatímco auto často s bídou hodinu v součtu na celou rodinu.

                12. No vidíte a v muzice – té skutečné, kde je o skutečný
                  No vidíte a v muzice – té skutečné, kde je o skutečný živý zvuk se dodnes běžně používají gramodesky, magnetofonové pásky, kazety..a proč? Protože nikdo nic lepšího ještě nevymyslel

                13. Nevím, zda je to rozumné vzhledem k zůstatkové hodnotě
                  Nevím, zda je to rozumné vzhledem k zůstatkové hodnotě spalovacího auta za 5-10 let. Myslím, že to bude obrovský problém pro dost společností poskytujících operáky.

                14. Jo… zatímco elektromobil po 5-10 letech na ceně jistě
                  Jo… zatímco elektromobil po 5-10 letech na ceně jistě stoupne 🙂
                  Myslím, že pokles hodnoty bude cca. stejný, sleduji trh EV ojetin nějakou dobu.

                15. Ano, dnes je to % zhruba stejné. Za 10 let bude ale
                  Ano, dnes je to % zhruba stejné. Za 10 let bude ale zůstatková cena spalováku mizivá.

                16. To si povíme za 10 let. Ale pokud bych si toho spalováka
                  To si povíme za 10 let. Ale pokud bych si toho spalováka nechal těch 10 let, tak to už počítám, že bude mít odslouženo a půjde na vrakáč. A úplně stejně půjde na vrakáč i podobný EV, akorát při troše štěstí z něj prodáte baterky. Stačí se kouknout na 10 let staré EV, co se teď prodávají v bazarech, v jakém jsou stavu, baterka a pod. a nikdo je pomalu nechce. A když, tak za „pár korun“ vzhledem k nákupní ceně.

                17. Tak to třeba leaf mého šváry už přesluhuje. Naše Ampera
                  Tak to třeba leaf mého šváry už přesluhuje. Naše Ampera bude mít 10 let příští rok. Najeto 240.000 Životnost baterie dle diagnostiky 45%, v materiálech se píše, že po dokončení životnosti bude mít 70%. Ani jedno z nich se na vrakáč rozhodně nechystá. A až se nová EV začnou prodávat za nižší ceny které plynou z větších sérií, bude procentuální ztráta hodnoty ještě klesat. A kdyby je nikdo nechtěl, tak se sem nevozí z německa o 106.

                18. Vozí se i spalovací auta z DE a v násobne vyšším
                  Vozí se i spalovací auta z DE a v násobne vyšším množství. Koukněte na inzerci, jak dlouho tam elektrická auta leží, některá i rok.

                  Procentuální ztráta z prodeje ojetého EV bude, naopak, časem spíš stoupat. Jak správně zmiňujete, nová EV budou levnější a jak jde pokrok, tak i mnohem lepší než současná generace EV, takže logicky tato současná generace bude mít za 5-10 let na trhu ojetin velký problém, ne? Takový velký skok mezi generacemi aut u spalovacích není, podle mě.

                  Jako, klidně si nechte auto 10 i více let, to já si taky mohu nechat spalovací auto a bude sloužit v pohodě. Ostatně, jezdí jich mraky.

                19. Měl jsem 6 spalovacích aut a měl jsem 4 EV a jeden PHEV.
                  Měl jsem 6 spalovacích aut a měl jsem 4 EV a jeden PHEV. Takže opravdu vím, v jakém stavu jsou spalovací auta po určitém nájezdu a o kolik je člověk musí dát levnějc, aby se jich zbavil. A taky v jakém stavu jsou EV, ač mám na nich daleko vyšší nájezdy. Fakt se to nedá srovnávat. Nejhorší byl VW po 7mi letech a 130tis v podstatě na generálku. A to jsem nasypal přes 200.000 do servisu. Až na jedno auto, se kterým jsem jezdil jen půl roku měli všechna vážnou závadu = mimo provoz. U EV ani u jednoho. Takže si klidně risknu že jednou někde nenabiju, naopak nejsem ochoten riskovat, že budu mít auto několik dní až týdnů v servisu.

                20. Jak jsem psal, koukněte se za kolik se prodávají starší
                  Jak jsem psal, koukněte se za kolik se prodávají starší EV a kolik byla nákupní cena. Samozřejmě chápu, že EV má nižší náklady, o to se nepřu. Jen jsme se bavili o tom, za kolik se za 5-10 let prodá spalovak a EV. A moc rozdíl tam nebude, podle mě.

                21. Možná už trochu chápu vaši filozofii. Lepší je jezdit
                  Možná už trochu chápu vaši filozofii. Lepší je jezdit trabantem, protože míň stratí na ceně. Tak lehce namátkou nejlevnejší golf/egolf 2014: 119/219 tis. 2015 nv200/env200 124/335 tis. 2018 kona/kona el. 226/600 tis. Nevidím v tom nějakou disproporci. Tu uvidíme u dnes koupených nových spalováku za 5-10 let. Opravdu si nemyslím, že v roce 2031 bude možné prodat spalovák jen s takovou procentní ztrátou jako dnes. Spíše tipuju že to bude neprodejné, resp. za rozumných podmínek nepřepsatelné.

                22. Jak sám vidíte, absolutní pokles ceny je u EV vyšší než
                  Jak sám vidíte, absolutní pokles ceny je u EV vyšší než u spalovacího auta. Jak to bude za 5-10 let, ukáže budoucnost. Teď můžeme akorát hádat tipovat. Záleží i od politiky nastavené situace.

                  Ne, opravdu nejezdím trabantem 🙂

                23. Ono záleží jaká auta se porovnávají, ale když vezmu
                  Ono záleží jaká auta se porovnávají, ale když vezmu třeba BMW 330xd z roku 2019 a TM3 LR ze stejného roku, tak Tesla je v nabídce o 5-10 tisíc euro dražší ač počáteční cena byla velice podobná. 🙂

                24. Samozřejmě jak mezi spalováky, tak i mezi EV jsou modely,
                  Samozřejmě jak mezi spalováky, tak i mezi EV jsou modely, co jdou s cenou dolů rychleji a jiné pomaleji.

                25. Asi tam každý vidíme něco jiného. Každopádně daleko
                  Asi tam každý vidíme něco jiného. Každopádně daleko menší průšvih bude pro občana, který koupí auto za půl mega a čeká, že ho za 5 let za 200.000 prodá, než u leasingovky, která takových aut bude mít tisíce.

                26. Tak když je rozdíl u nejlevnějšího Golfu a eGolf jenom
                  Tak když je rozdíl u nejlevnějšího Golfu a eGolf jenom 100 tisíc, tak je jasné, že ten eGolf má větší ztrátu hodnoty, ne? Určitě byl o víc než 100 tis dražší než nejlevnější spalovací golf. A to ještě nevím, jaké ročníky a nájezdy to uvádíte.

                  Ale jak jsem psal, je to jenom odhad, co bude za 5, 10 let.

                27. Tak to je pochopitelné, že dražší auto má větší
                  Tak to je pochopitelné, že dražší auto má větší nominální ztrátu, ale ne procentuální. Spalovák je prostě ten trabant, ten ztratí menší hodnotu, než oktávka. Co se týče toho odhadu, možná před dvěmi lety, teď už je to naprosto jasné. Asi jako kdyby nějaký šílenec dnes chtěl koupit uhelnou elektrárnu.

                28. Ale když uživatel počítá ekonomiku provozu, tak ho
                  Ale když uživatel počítá ekonomiku provozu, tak ho zajímají koruny, ne procenta 🙂

                  Když se srovnají cca. stejná auta jako třeba Golf a eGolf, Kona a Kona electric nebo třeba z minulosti iOn a P107, příp. Leaf s nějakoým Pulsarem nebo tak něco, takto vždy po těch 5 letech vychází hůř pro EV. Uživateli je jedno, když např. u EV ztratil „jenom“ 80 procent a u spalováku třeba 90 proc., když ta ztráta je u iOna 640 tis, kdežto u P107 jenom 270 tis. Počítám s Ionem za 800, prodej dnes a 140 a P107 s nákupkou 300 a prodej za 30. A podobně by to vyšlo i u Golf vs. eGolf nebo Kona vs EV Kona.

                  Možná za pár let bude situace jiná, nové vozy spalovací půjdou s cenou nahoru, EV spadnou… vidíme. Ale pořád je tady to nebezpečí v rychlém rozvoji EV a tím pádem k velkému pokroku mezi generacemi, co bude mít za následek pád cen starších EV. Ostatně, dnes je to didět právě u toho iOna a starého Leafa. To může klidně potkat i dnešní EV, hlavně, když budou mít jako ojetina už po záruce baterky.

                29. Touto logikou je tedy v podstatě nesmysl, aby si lidi
                  Touto logikou je tedy v podstatě nesmysl, aby si lidi kupovali fabii, když můžou koupit trabanta. Kdyby uživatel počítal ekonomiku, tak si spočítá i provozní a servisní náklady a je v jiné dimenzi. Obzvláště, pokud to auto kupuje na úvěr, může to být od určitého nájezdu návratné hned první měsíc. Pádu cen nových EV bych se nebál. Pokud bude majitel chtít koupit nové, bude mu tím pádem stačit staré prodat za méně, takže no stres. Dnes to zažívají majitelé dieselů, jejich cena na trhu je nižší, protože mezi spalováky teď dominuje benzín. A že budou baterky po záruce? Jakou mají skutečnou výdrž i baterie první generace už po těch letech víme. Daleko víc bych se bál koupit auto s turbem s nájezdem nad 120.000km.

                30. Ne, není to nesmysl a ani to netvrdím. Lidi si kupují
                  Ne, není to nesmysl a ani to netvrdím. Lidi si kupují lepší a dražší auta a jsou smíření s tím, že při prodeji budou tratit, to je celé. A to platí i pro EV, jak je vidět v bazarech. Já si taky koupil Lexuse, i když jsem věděl, že je to na provoz dražší než Octávka a že při prodeji budu tratit mnohem více než u Octávky.

                  je to v pořádku, jen se netvařme, že EV jsou výjimka 🙂 Nejsou a ztráta hodnoty je postihuje stejně (některé modely víc a některé méně) jako u spalovacích aut, to se snažím sdělit odzačátku.

                  A celkové náklady, to už je model od modelu závislé. A samozřejmě i od nájezdu, nabíjení (doma/na cestě), atd, atd. Někomu se EV vyplatí v pohodě, jinému vůbec, potřeby uživatelů jsou různé a je chyba říkat kategoricky, že EV se ekonomicky vyplatí a tečka. To zavání fanatismem.

                31. Ok beru vás za slovo a žádám od vás nástřel kdy se mi
                  Ok beru vás za slovo a žádám od vás nástřel kdy se mi srovnají TCO benzínu a BEV – požaduju nové auto, výkon 100kW +, převoz čtyř lidí, u BEV garantovaný dojezd 200 km v zimě při -20°C venku s nastoupáním 1000 výškových metrů při topení 20°C a se střešním boxem na 4 páry lyží, nebo v létě při + 35°C s klimatizací na 23°C
                  a čtyřma kolama na střeše. Cesta okreskama na povoleném rychlostním limitu.
                  Požadovaná výbava – vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, handsfree, velikost auta kompakt nekombi u BEV slušná palubní nabíječka, roční nájezd 10 000 km.
                  Pojištění povinné ručení 150/150 mil, havárka allrisk účast pět procent.
                  PS: jsem hodnej nepodmínkuju kouli, kterou normálně zcela jasně vyžaduju s min zatížitelností 1 500 kg

                32. tohle povidani bude zajimave treba za 5-10 let, kdy nektere
                  tohle povidani bude zajimave treba za 5-10 let, kdy nektere ICE budou zrejme v nekterych castech Evropy doslova neprodejne, ve chvili kdy ty dnesni slovni zakazy prodeju novych ICE zacnou vstupovat v realitu, tak trh zacne doslova silet a zacne nechutnej vyprodej, to se totiz deje naprosto na vsech trzich uplne se vsim pri techto signalech, aneb ICE tou dobou bude neskutecne turbulentni na cene a bude jich obri pretlak na trhu, coz povede k padu jejich cen, ja osobne cekam ze tohle nastane tak 2028-30, ale asi bych se moc nedivil kdyby to nastalo i driv

                  a tohle neni jen kvuli politickym zakazum, tohle se na trhu deje i v pripade nezajmu zakazniku, podobny propad cen zazili vesmes vsechny technologie o ktere se behem par let zakaznici prestali zajimat, analogove fotaky, telefony, monitory a televize, a ze ty poklesy byli v celem spektru, tedy i v tech vyzsich cenovych kategoriich, u tech fotaku to bylo i v kategorii 300+ tisic, kdy profi fotosteny (velkoformatove fotaky) spadli behem roku z treba 800 na 150 tisic, sve by o tom mohli napsat treba lidi co si koupili nejaky fotak od Toyo, pro mnohe bude ale spise znamejsi treba Sinar, tam byli rocni pady cen treba 60-80%, kdy fotak co se koupil za 800 tisic stal za rok novej 200 tisic 😀 dnes to vyrobci pokud maj rekneme monopol tak resi jinak, a misto aby snizili prodejni cenu, tak uplne zastavi dodavky na trh aby jim trh cenove neskolaboval, a jak to vyresi v automotive bude hodne zajimave sledovat

                33. A nebo (a pravdepodobneji) se za tech 5-10 let zjisti, „plany
                  A nebo (a pravdepodobneji) se za tech 5-10 let zjisti, „plany nebyly zalozeny na realnych zakladech“ a omezeni ICE zas potichu vsichni zrusi. Dle puvodnich planu nemelo se v bohatem Nemecku prodavat 1 milion EV rocne?

                  Plan z roku 2009!

                  https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemecko-to-dokaze-milion-elektromobilu-do-roku-2020-na-silnicich-proste-bude/

                  A realita za cenu opravdu masivni podpory dosahnou 1 milion EV celkem asi letos, ale tento trend (prima dotace 9000EUR na auto) opravdu nelze protahnout na 100% trhu.

                34. Ne 1 milion elektromobilů ročně, ale milion celkově a to
                  Ne 1 milion elektromobilů ročně, ale milion celkově a to se povedlo letos, takže se sekli jen o jeden rok. 🙂

                  Plán byl 1 milion celkově i včetně PHEV.

                35. Tak určitě… Před chvílí jsem posílal kód EZSky
                  Tak určitě… Před chvílí jsem posílal kód EZSky kamarádovi, aby si mohl půjčit dieslagregát. Odveze si ho představ si spalovacím autem a zachrání mu snad práci plus 200 kila masa v mrazácích.

                  Od ČEZ Distribuce dostal akorát toto „Vazeny zakazniku, aktualne evidujeme velke mnozstvi poruch. O poruse ve Vasi lokalite vime a budeme se snazit ji odstranit co nejrychleji. Omlouvame se za vznikle neprijemnosti. Dekujeme CEZ Distribuce“ a výhled na opravu jeho větve NN nejdříve v úterý, ale třeba taky za měsíc, protože se od trafačky vedení prý doslova rozteklo.

                  Jeho bych teď moc s elektromobilitou nepopichoval.

                36. Proti dieselagregátům nemám vůbec nic. Taky mám malý
                  Proti dieselagregátům nemám vůbec nic. Taky mám malý benzinový. Teď se mi líbí ty Heron. Jedou na benzín, LPG i zemní plyn.

                37. Jaký máš výkon? Na Herony jsem koukal a vypadají fakt
                  Jaký máš výkon? Na Herony jsem koukal a vypadají fakt dobře, ale dělají jen benzín (+LPG a CNG), a diesel ve třídě na kterou chci upgradovat má poloviční spotřebu.

                38. Já ji nemám jenom se mi to docela líbí. Přemýšlel jsem,
                  Já ji nemám jenom se mi to docela líbí. Přemýšlel jsem, že bych to v zimě připojil na plynové trubky a napájel tím barák když nejde FVE. Ale to by chtělo něco s vodním chlazením abych to připojil na ústřední topení, teprve potom by se provoz vyplatil.

                39. Ano, kdyz me ma Toyota ukazuje dojezd 0km (ona teda v takovem
                  Ano, kdyz me ma Toyota ukazuje dojezd 0km (ona teda v takovem pripade ukazuje lakonicke „Natankujte“), tak je v nadrzi jeste cca 8l benzinu. Tedy dojezd zcela bezpecne 100+ km, pri velke snaze mozna az 200km.

                  Ono to ma trochu smysl. V USA jsem videl i znacku „Next service“ (benzinka) 100 mil, tedy 160km.

                40. Třeba já na 80% ujedu přes 300 běžnou jízdou a klidně
                  Třeba já na 80% ujedu přes 300 běžnou jízdou a klidně 500 extrémně úspornou jízdou. Zajímavé, že včera na Vystrkově, když vypadla elektrika, tak já bych s 29% domů dojel. A kdybych neměl v troubě rozpečený hambáč, tak hned jedu. No ale ropamobilistů moc neodjíždělo a čekali ve frontě až to naskočí. Záleží na situaci. I ropamobilisté často dojíždějí na výpary…

                41. Jo, záleží na autě, nějaký malobaterkáč, ten
                  Jo, záleží na autě, nějaký malobaterkáč, ten kupříkladu s plně nabitou baterkou najede cca. tolik, co já na hladové oko 🙂 A jelikož potřeba tankovat není tam častá jako nabíjet, tak nějaký půldenní nebo denní výpadek není žádná tragédie.

                42. Jo, to je časté, že ty nejmodernější spalováky bývají
                  Jo, to je časté, že ty nejmodernější spalováky bývají srovnávány s těmi nejstaršími elektromobily. Takže jestli tomu dobře rozumím, tak nikdo si neřekne, natankuju cestou z práce… Já to vidím obráceně, EV se nabíjí průběžně a ropáci až jim svítí to oko většinou. A pak člověk čte článek, že jen v tunelu blanka dojde ročně 60 autům benzín. A to ani nemusí být výpadek na čerpačce.

                43. Tak ten velký dojezd není doména moderních spalovacích
                  Tak ten velký dojezd není doména moderních spalovacích aut, co si pamatuji už před 20 lewty jsem měl auto, co na jednu nádrž najelo skoro risíc km 🙂

                  Ano, já taky „nabíjím“ většinou až když mi svítí oko, protože není důvod dřív, benzinka je všude, ceny cca. stejné, žádné úvahy nad kartičkami a pod.,prostě dojde benzín, natankuji.

                  Ale chápu i výhodu EV, přijedu domů, zapojím do nabíječky (jako u mobilu) a „tankuji“, taky pohoda.

                  Pokud někomu dojde benzin v tunelu, tak úplně stejně pravděpodobně (vzhledem k dojezdu EV asi i víc pravděpodobně) ten samý člověk při přechodu na EV zůstane viset v tunelu i s tím EV – to je prostě tím člověkem.

Napsat komentář