Šéf automobilky Toyota odstupuje, nezvládl elektromobilitu

Generální ředitel automobilky Toyota Akio Toyoda odstupuje kvůli rostoucímu tlaku v souvislosti s přechodem na elektromobily. Patřil mezi největší kritiky.

Toyota aktuálně představila úžasný Prius 5. generace. Krásné auto, šetrné a vypadá to, že po všech stránkách zajímavé. Problém je, že svět už je mezitím jinde. Toyoda si za svým důrazem na hybridní pohon dlouho stál a dlouhá léta se mu i vyplácel. Na druhou stranu musela Toyota tratit obrovské peníze na druhém pilíři, který Toyoda zdůrazňoval: vodík.

Dnes je díky tomu z největších světových automobilek právě Toyota nejvíc pozadu v oblasti čistých elektromobilů. Na trhu sice má svůj první elektromobil Toyota bZ4X, ale proti konkurenci nenabízí nic zvláštního, ani výrazně levnějšího. Čemuž odpovídají i minimální prodeje. A plány do dalších let jsou spíš nejasné.

Řízení automobilky Toyota přechází na o 13 let mladšího šéfa značky Lexus Koji Sato (53). Otěže převezme letos v dubnu. Ten už prohlásil, žeplánuje urychlení přechodu na elektrifikaci a výroba automobilů, které odpovídají různorodým hodnotám a místním potřebám. Toyoda zůstane v roli předsedy.

Je s podivem, že Toyota – střídavě s VW největší automobilka na světě – dokázala tak dlouho strkat hlavu do písku, ještě mnohem déle než samotný Volkswagen. Teď, i pod novým vedením, bude mít velmi těžkou pozici. Japonské automobilky celkově elektromobilitu úspěšně víceméně ignorují, a to navzdory tomu, že Mitsubishi a Nissan patřili před deseti lety k průkopníkům.

zdroj: Electrek.co

5 Comments on “Šéf automobilky Toyota odstupuje, nezvládl elektromobilitu”

  1. Bodejť by jí zvládal, když proti ní furt bojoval a tvrdělobboval až proloboval v japonsku posun termínu konece spalováků o 5 let a povolení nadále prodávat spalováky v PHEV a možná i v HEV, teď nevím přesně. Byl to schizofrení cirkusák co záviděl Muskovi možnost přímo rozhodovat a komunikovat přímo s lidmi z výroby a vývoje, což jemu je odepřeno protože na každé schůzy má desítky lidí a nikdy nemluví s lidmi přímo od problému, ale jen s jejich šéfama a manažerama, takže to má předžvejkaný. True story. Viz vzpomínky Juvertsona na jeho Flicker stránce. Takhle se v pohnutí mysli upřímně vyznal překvapeným chlapcům z Tesly, když tam byl na exkurzi a podepsat objednávku baterií a pohonů pro jejich complimentary e-RAV BEVka. :)))

    1. Toyota se okamžitě po zvolení Trumpa, ještě než se ujal úřadu, připojila k hromadné výzvě všech dinosaurů o zvrácení požadavků na ekologičtejší auta a rollback, tedy návrat ke starým emisním předpisům!!! 🙈🙈🙈 Fakt hovada.
    10/2019
    GM, Toyota, and FCA pit themselves against humanity in move that will kill more people with pollution — Opinion
    https://electrek.co/2019/10/29/gm-toyota-fca-epa-trump-pollution-california/

    2. Toyota tvrdě lobovala proti EV v americkém kongresu, aby prodloužila prodeje spalováků. 🙈🙈🙈 Fakt hovada, co chtěj aby si lidi dýl užili těch jedovatejch emisí z vejfuku.
    3/2021
    Toyota aktivně lobbuje u americké vlády za prodloužení výroby spalováků. 👎😷🤢
    Toyota lobbies US government in its increasingly delusional effort to slow down electric vehicles
    https://electrek.co/2021/03/17/toyota-lobbies-us-government-delusional-effort-slow-down-electric-vehicles/
    https://lobbymap.org/company/Toyota-Motor
    Climate Lobbying Overview Toyota is actively engaged with a variety of climate policy streams globally. Despite positive top-line messaging on climate, the company in 2019-21 has consistently opposed regulatory efforts to increase the stringency of emissions and fuel economy standards for vehicles across various regions globally. Furthermore, despite support for limited measures to decarbonize the transport sector, Toyota has at times been highly negative on policy mandating the electrification of the automotive sector, appearing to promote an extended role for hybrid vehicles and opposing the long-term phase-out of internal combustion engine-powered vehicles.
    “Earlier this year, Toyota Chairman Akio Toyoda claimed that Japan would run out of power in the summer if all cars were electric.”
    Just imagine the catastrophe then if all cars were hydrogen fuel cells that take 3-4 times the electricity regardless of the source.
    Šéf Toyoty řekl, že Japonsko by v létě zažilo blekout, kdyby všechna auta byla na elektriku. A teď si představte tu katastrofu kdyby všechna auta byla na vodík, který sežere 3x až 4x víc energie díky svý neefiktivitě. 🙈
    4/2021
    Toyota to review its lobbying against climate and electric cars after pressure from investors
    https://electrek.co/2021/04/20/toyota-shift-stance-lobbying-against-climate-evs/

    3. Toyota vydala v Japonsku ufňukanej pamflet s obrázkama pro školy, kde varuje nebohý děti před tím že elektromobily vezmou práci sousedům v jejich okolí a ti nebudou mít a tlačí tam do nich, že budoucnout je v HEV, PHEV a ve vodíku. Žádný BEV tam neukazujou. Todle je asi ten nejzoufalejší poçin co udělali. Milé děti, my kašlem na vaší čistou budoucnost a chceme aby jste si užili co nejvíc jedovatejch emisí budete moct… 🙈🙈🙈🤷‍♂️👎😷🤢🤮
    11/2021
    How Toyota sneakily spreads anti-EV propaganda in Japan
    https://electrek.co/2021/11/11/how-toyota-sneakily-spreads-anti-ev-propaganda-in-japan/

    4. Toyota skončila jako 4. firma na světě co nejvíc zdržuje nástup čistejch technologií!!! Považte! 🙈🤷‍♂️👎
    11/2021
    Toyota dubbed as world’s third-most obstructive company against climate policies
    https://www.teslarati.com/toyota-worlds-3rd-worst-company-vs-climate-change/

  2. To je typický mediální hejt na názorové oponenty a pomsta za elektrolovera Diesse, který sejmul Volkswagen.
    Odstupuje, protože mu je skoro sedmdesát let a byl tak nejstarším CEO v automotive na světě. A Toyota holt není Škodovka a každý není Buffet nebo Murdoch, aby v té židli umřeli. Zbytek je účelová mediální fikce.
    Do pozice nastupoval před čtrnácti lety ve stejném věku, jako teď jeho nástupce, který je stejně starý, jako CEO Volkswagenu, jejich hlavního konkurenta.

Napsat komentář