Ve srovnávacím testu European Truck Challenge, kterou pořádá časopis Truck and Trailer Welt, jednoznačně zvítězila Scania Super díky tahači 420 R s pohonnou jednotkou Super.
Cenu za nejúspornější nákladní automobil získala díky nižší průměrné spotřebě, a to o 4,9 % než dosáhla konkurence. Za vítězstvím stojí inovace v podobě aktualizovaného tempomatu s aktivní predikcí. Dopravci, kteří bojují se zvýšenými náklady na pohonné hmoty, se tak dočkají markantních úspor, když se Scanií Super při ročním nájezdu 150 000 km ušetří zhruba 3 000 eur.
„Na naše prvenství jsme velmi hrdí. Jedná se o další potvrzení vedoucího postavení Scanie jako značky s nejnižší spotřebou paliva,“ říká Julian Modro, vedoucí oddělení průmyslových řešení společnosti Scania Trucks a dodává: „Testy provedené nezávislými novináři potvrzují, že naše nákladní vozy Super hrají prim v úspoře spotřeby paliva ve srovnání s konkurencí a navíc přinášejí výrazné snížení emisí CO2.“
Letos se srovnávací test European Truck Challenge (ETC) zaměřil na nákladní vozy určené pro dálkovou přepravu s výkonem do 450 koní a točivým momentem v rozmezí 2 000 až 2 400 Nm. K účasti v německém testu byly přizváni všichni významní evropští výrobci a testy uskutečnily na silnicích jižně od Hannoveru na konci letošního května.
„Truck and Trailer Welt pořádá soutěž European Truck Challenge na veřejných komunikacích a využívá kombinaci různých vlastností silnic,“ vysvětluje Modro a dodává: „Jejich test věrně kopíruje to, s čím se běžní uživatelé nákladních vozidel setkávají při svých cestách, a průměrná spotřeba je tak v reálných situacích identická.”
Cenu za nejúspornější nákladní automobil udělil časopis Truck and Trailer Welt společnosti Scania na slavnostním předávání cen, které se konalo v rámci veletrhu NUFAM v německém Karlsruhe.
zdroj: tisková zpráva