Rychlejší nabíječky ČEZ zvedly průměrný odběr o polovinu, zkracují dobu dobíjení

Růst kapacity baterií nových elektromobilů vytáhl za 3 roky průměrný odběr u ČEZ o 47 %. O více než 45 % vzrostlo za poslední rok využití ultrarychlých stojanů.

Řidiči čerpající energii do e-aut si od stojanů nejvýkonnější české sítě veřejných dobíjecích stanic v prosinci v průměru „odvezli“ v bateriích 20,7 kWh bezemisní elektřiny, ještě před třemi lety to bylo jen 13,5 kWh.

Nově instalované ultrarychlé stojany začínají přispívat ke zkracování doby dobíjení: více než 35 % řidičů odjíždí od stanic za méně než 30 minut. I proto lidé podle výzkumu agentury Ipsos vysoce hodnotí hlavně dostupnost, spolehlivost a intuitivní dobíjení u stojanů ČEZ. Ty vznikají z prostředků Operačního programu Doprava i díky investicím ČEZ.

Nový nabíjecí hub Logport Prague West Jinočany u dálnice D0. 1/3 parkovacích míst umožnuje dobíjení elektromobilů, nájemci mají k dispozici e-koloběžky pro pohyb uvnitř areálu. V rámci areálu je 1 km cyklostezek které spojují Jinočany s Prahou. ČEZ tu postavil hub s 14 dobíjecími stojany, z toho 6 unikátních ultrafastů. Díky speciální konfiguraci dávají vybrané konektory k dispozici výkon až 350 kW. foto: vlastní
Nový nabíjecí hub Logport Prague West Jinočany u dálnice D0. 1/3 parkovacích míst umožnuje dobíjení elektromobilů, nájemci mají k dispozici e-koloběžky pro pohyb uvnitř areálu. V rámci areálu je 1 km cyklostezek které spojují Jinočany s Prahou. ČEZ tu postavil hub s 14 dobíjecími stojany, z toho 6 unikátních ultrafastů. Díky speciální konfiguraci dávají vybrané konektory k dispozici výkon až 350 kW. foto: vlastní

„Měsíčně se do naší služby pro dobíjení e-aut futurego zaregistruje asi 700 nových řidičů. Současně nastupují nové typy e-aut schopných naplno využívat možnosti ultrarychlých stojanů. Těch jsme zatím postavili asi 40 a letošní rok to bude dalších 80. Jejich energetické využití za poslední rok vzrostlo o více než 45 %. Tyto dva trendy – nová elektroauta a výkonnější stanice – stojí za zkracováním dobíjecích časů a za vyššími jednotlivými odběry. Výsledkem je, že více než 35 % řidičů se u našich stojanů nezdrží dobíjením déle než 30 minut. Průměrně při jednom dobíjení načerpá 20,7 kWh certifikované bezemisní elektřiny, o 47 % více než před třemi lety,“ řekl Tomáš Dzurilla, ředitel elektromobility ČEZ 

Doba dobíjení0 – 15 min15 – 30 min30 – 45 min45 – 60 min60 – 100 minvíce než 100
Podíl (XII/2023)13,1 %22 %17,5 %11,3 %13,7 %22,4 %

ČEZ si v rámci vize Čistá Energie Zítřka vytyčil do roku 2025 dosažení hranice 800 provozovaných stojanů a znásobení jejich výkonu. Poptávku po zkrácení časů dobíjení chce uspokojovat výstavbou ultrarychlých stanic i rozšiřováním počtu stojanů v tzv. hubech ve vytížených lokalitách. Tato řešení výrazně zkracují dobu pro doplnění energie a šetří čas řidičů i při čekání na volný dobíjecí konektor. 

Odebraná energie0 – 5 kWh5 – 10 kWh10 – 20 kWh20 – 30 kWhvíce než 30 kWh
Podíl (XII/2023)16,4 %21 %27 %16,1 %19,5 %

Řidiči elektromobilů dobíjející u ČEZ oceňují především dostupnost a spolehlivost stojanů i řešení plateb a faktur ve službě futurego. V konfrontaci se srovnatelně velkými sítěmi konkurentů zabodoval ČEZ u řidičů nejvyšší celkovou spokojeností se službou (51 %). Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos mezi zákazníky poskytovatelů služeb veřejného dobíjení. Mezi další výstupy šetření patří názor lidí, že

  • jim nedělá problém zjistit dostupnost stojanů (79 %, tržní průměr činí 64 %)
  • ČEZ má dostatečně širokou síť dobíječek (58 %, průměr na trhu je pouze 46 %)
  • je snadné zjistit, kde je nejbližší stojan ČEZ (87 %, průměr na trhu 77 %, srovnatelná konkurence má 71 %)
  • data v zákaznické aplikaci ČEZ futurego jsou spolehlivá (77 %, tržní průměr je 68 %)
  • na dobíjení u ČEZ nečekají (souhlasí 80 % zákazníků, zatímco průměr na trhu je 77 %)
  • aplikace ČEZ je jednoduchá a intuitivní (68 %, průměr na trhu je 65 %)
  • zdroj: Ipsos, červenec 2023, n = 527 hodnocení řidičů, kteří využívají služeb poskytovatelů veřejného dobíjení, online sběr

zdroj: tisková zpráva

9 Comments on “Rychlejší nabíječky ČEZ zvedly průměrný odběr o polovinu, zkracují dobu dobíjení”

  1. Jinak ČEZ moc o nabíjení jako takové zatím zájem nemá. Má zájem o dotace na výstavbu nabíječek.
    Cenová politika nic moc. Instaluji 150-180kW nabíječky omezené na 200A, což znamená u 400V auta výkon pod 100kW, chtějí ale cenu jako za UFC.
    Jediné co je použitelný – AC nabíjení u Kauflandu, ale i to vzdal vůči E.On.
    Ale i tak jim odběr neklesá.

    1. Cezu a spol zacne v dohledne dobe silne konkurovat nabijeni u Lidlu a Kauflandu, Lidl ma naprosto super cenu nabijeni, 6,90 za kWh za DC a 5,90 za AC je neco co mena vetsina domacnosti v CR ani doma kde se prumer pohybuje okolo 8 kacek za kWh

      nekde jsem cetl vyjadreni nekoho ze Schwarz Gruppe, a vyslovene to je ted o tom, ze tak jak cerpaci stanice postupne posledni 3 dekady buduji i male supermarkety, aby si lidi mohli koupit jidlo, piti a nejaky blbosti na cerpacce, tak podobne ted postupuji oni a u svejch supermarketu, coz je prave Lidl a Kaufland budou budovat nabijecky tak, aby ty zakazniky zase natahli zpet k sobe, tedy nabijeni pri nakupovani za rozumne penize, ted je to par nabijecek, v budoucnu to treba bude pul parkoviste vybavene ACckem a treba 1/5 parkoviste DCckem

      my mame treba Lidl asi 300 metru odbaraku a Kaufland asi 2 kilaky od baraku, do Lidl jezdime nakupovat tak 2x tydne a dobrejch 20 minut tam proste pokazde jsme, a Kauf tak jednou za 2 tydny a tu pulhodku tam taky asi stravime, ja bych vesmes mohl nabijet jen tam a stacilo by me to na 90% jezdeni

      zatim ale neni EVko co by me vyhovovalo cenou a velikosti, proste nejaky ten kombicek nizsi sredni tridy do 600-700k s dojezdem okolo 350-400km, coz pocitam do 5-8 let bude zcela normalne dostupne EVcko i jako nove

      1. Co jsem cetl na nemeckem webu, tak Cinani snizili ceny u EV. BYD za nejaky model sleva 19.000 EUR. Vypada to, ze EV bude brzy levnejsi nez spalovak. Hromadna vyroba a klesajici ceny baterek to umozni. EV je beztak mene narocny na vyrobu, obsahuje mnohem mene soucastek a montaz je take jednodussi. Ted jeste jak prezijou nasi dinosauri, kdyz porad jeste tlaci spalovaky. To bude masakr.

Napsat komentář