Tesla 10. října na akci We, Robot v Los Angeles představila budoucnost autonomní dopravy a rovněž zde ukázala vozy Cybercab, Robovan a Optimus. První teď chystá ukazovat v Evropě.
Tesla Cybercab se bude vystavovat ve vybraných prodejnách Tesla ve Francii, Německu, Spojeném království, Nizozemsku, Švédsku a Norsku. Od konce listopadu bude Tesla Cybercab k vidění v Londýně, Berlíně a Paříži až do 8. prosince. Od poloviny prosince bude Tesla Cybercab k vidění v Amsterdamu, Stockholmu a Oslu až do 31. prosince.
Aby mohla Tesla poskytovat cenově dostupnější a rychlejší řešení přepravy, vyvinula vůz Cybercab – plně autonomní robotaxi nabízející prémiovou, individualizovanou elektrickou mobilitu z místa na místo pro každého.
Cybercab je dvoumístné vozidlo bez volantu či pedálů, ke kterému má kdokoli přístup prostřednictvím aplikace Tesla. Pokud si objednáte autonomní jízdu s vozem Cybercab, půjde o rychlou a bezpečnou přepravu, která bude navíc pohodlná i cenově dostupná, přičemž do obřího zavazadlového prostoru se vejde všechno potřebné. Stačí si ho jednou zavolat a budete ho mít k dispozici na libovolně dlouhou dobu – jak na krátké cesty, tak klidně na celý den.
Evropany zve Tesla až do konce roku do svých vybraných prodejen, kde se budou moci seznámit s vozem Cybercab a dozvědět se víc o budoucnosti autonomie.
V Německu bude Cybercab představen v Berlíně v Tesla Store v Mall of Berlin od 22. listopadu do 8. prosince 2024. Kdokoli se může zaregistrovat zde.
zdroj: tisková zpráva
FVE u dalnice v Jizni Koreji.
facebook.com/photo/?fbid=1020396380109719&set=a.462361109246585
Zdrazuje se distribucni poplatek na plyn. Distribucni poplatky u elektriny se oduvodnuji udajnym narustem elektriny z FVE. A cim se oduvodnuji ty u plynu? Vypada to, ze nas okradaji na obou poplatcich stejne ale u elektriny si nasli vinika FVE. Asi nam tady nekdo lze a FVE vubec nic nezdrazuje.
Jednoduchá otázka i odpověď: Poplatky za distribuci plynu musí růst, protože EU lidem vnucuje elektromobil 😆
Elon se z mého hlediska bohužel snaží přeskočit Tesla Model 2 a rovnou představuje Model Tesla Model 2.ROBO . Kdo četl jeho životopis tak ví , že to vždycky chtěl. Vynechání M2 zastavilo v letošním roce růst prodejů Tesly. To je obrovské riziko pro akcionáře a po povolební euforii se mohou TSLA stock kdykoliv zhroutit. NEV v Číně prudce rostou , příští rok bychom mohli dosáhnout něco mezi 70-80% podílu na trhu. Ale Tesla nerostla , prodeje stagnují. To znamená , že na největším a nejvyspělejším automobilovém trhu na světě ztrácí tržní podíl. Částečně absencí M2 , částečně zastaralým hardwarem – velikost baterie , dojezd , rychlost nabíjení to se moc neposunulo , začíná to být velice průměrné. Absence V2G , V2H začíná být už také problém. Uvidíme zda Cybercab dokáže tuto ztrátu v budoucnu zacelit. Nebo zda vyrobí nějakou verzi z volantem? V každém případě to ve světle prodejů 2024 , které jsou obrovským zklamáním , vidím na další zlevnění M3 , hned na začátku 2025.
No nevím, co když se to splaší ? Člověk uvnitř nemá žádnou možnost to ovládat. Tesle už se to stalo, že auto se samo rozjelo velkou rychlostí a havarovalo.
Kazdou chvilku se najde nejaky blbec, ktery si splete pedaly a v panice nedokaze sundat nohu z plynu o kterem si mysli ze je brzda. Pred mnoha lety byla kauza v USA kde se udajne tak splasily AUDI spalovaky. Pry se sami rozjely a nedaly se zastavit. Zadny pripad se nedokazalo prokazat, proste panika je svina. Jinak bude mit kazdy robovuz nouzove tlacitko na zastaveni a otevreni dveri. Kor v USA kde jsou i nouzove packy v kufru aby sel otevrit kdyz by se nekdo nahodou zavrel v kufru auta.
USA zruší daňový bonus 7500$ na nákup elektromobilu. Zpráva je to především pro ty, co léta lživě tvrdí, jak se v USA elektromobilita rozvíjí bez dotací.
hxxps://www.reuters.com/business/autos-transportation/trumps-transition-team-aims-kill-biden-ev-tax-credit-2024-11-14/
Současně se zrušením nutnosti ekonomických transferů skrze emisní odpustky odhadujeme, že ceny elektromobilů se konečně dostanou do reálné a ekonomicky férové cenové hladiny, což znamená v příštím roce zdražení o 12-30 tisíc dolarů na vozidle.
Musk se nechal slyset, ze Tesle to nevadi a ze timto krokem dokonce posili a ostatni protihraci mozna odpadnou. V kazdem pripade se bude jednat o pouhe zpozdeni a po donikovi se vse zase vrati zpet. 4 roky bude Cina vyvijet EV a USA spalovaky. A po 4 letech se spalovakum najednou zadrou motory a cely prumysl pujde ke dnu. To je tak kdyz si nekdo mysli ze je chytrej a pritom si urezava obe nohy.
USA si asi vyzkousi na vlastni kuzi pomery v DDR. Vyrabeli tam Trabanty a lide slintali kdyz videli moderni zapadni auta. Ted budou Amici slintat kdyz uvidi cinska EV a oni budou mit jen vyfuk kterymu smrdi z diry. A lavrove budou stestim bez sebe, ze se podarilo zastavit americky sen.
Nastesti si USA tezi vlastni ropu, tak budou v pohode. Evropane budou nadale odkazani na dovozovou ropu a tak bude silna motivace prejit na elektromobily.
Věřím že to nebude tak horké…. EM to Donaldovi určitě vysvětlil a pokud není Trump úplný hlupák, pochopil že jiná cesta než bateriový elektromobil není…
Jenže on o tom musí nejdříve přesvědčit ty vemena co ho zvolili, a to nebude jednoduché….
Zkrátka: Teď se musí nakrmit vlk tak, aby koza zůstala celá.
To je tak roztomilý, jak se utěšujete, že situace je sice špatná, ale Santa Klaus už určitě letí komínem 😀
To já zase naopak nechápu, že ti nekalí radost, že se hlavní hybatel a symbol elektromobility stal šedou eminencí v USA😜
Musk? Musk byl vyslán eliminovat lepševiky z Twitteru. Nejde o nic menšího, než o zlomení kontroly levičáků nad veřejným informačním prostorem. Nějaká elektromobilita je z hlediská významu o tři patra níž, na tu se*e pes.
USA teď za Donalda pojede hodně dopředu. Tentokrát se Donald obklopí loajálními kompetentními lidmi a navíc má obě komory. Evropa bohužel bude chudnout a chudnout.
pokud jsi zainvestovany do USA tak budes rust taky
v automotive ale USA ceka spise stagnace na miste a zachranovat to bude vesmes jen Tesla, sazka na to ze Cina prestane vyvyjet elektromobilitu je sazka na vlastni smrt v doslovnem smyslu
Trump jako jakykoliv jiny clovek proste slisi na penizky, a ropna lobby ma celosvetove porad penez dostatek aby pretlacila v lobby jine lobby, treba baterkove, a konci to tyak, ze 90+% baterii je z Ciny, baterii bez kterych by tento svet tak jak ted funguje nemel sanci fungovat
no tak si Amici zazijou znova upadek Detroitu no, stane se jedine, dominovat v USA bude Tesla vic nez tam dominuje ted, a sefove automobilek to moc dobre vedej a veskrze jedinej kdo proti tomu zruseni nebojuje je prave Musk 😀 sefove ostatnich americkych automobilek vedej ze oni tu dotaci pro sve zakazniky potrebujou vic nez Tesla, ktera je naprosto vpohode i bez te dotace a nijak zdrazovat nebude, s marzi okolo 20% si Tesla muze dovolit dokonce i tak jeste zlevnovat
tazke poprejme americkym automobilkam aby prezili pristi 4 roky, budou to mit fakt slozite, jiz ted jim zase po par letech tece do bot naprosto ze vsech stran, a krome Japoncu si na ne brousi zoubky i Cinsti draci 😀
Trump tim vesmes elektromobilite jen pomuze, zredukuje se odpad ktery asi casem krachne, a zustane jen drava konkurence
Hertz zveřejnil finanční čísla a nejsou dobrá. Elektromobily ho doslova požírají. Z čísel vyplývá, že jeho zbývající flotila ještě neprodaných desítek tisíc EV ztratila 89% své původní hodnoty a jen na ztrátě hodnoty generuje ročně každý elektromobil průměrně o 150 tisíc Kč větší ztrátu, než spalovací auto. Druhým faktorem jsou skoro o 70% vyšší další náklady zahrnující servis a pojištění ve srovnání se spalovacími auty stejného stáří a nájezdu.
Hertz potvrzuje svoji snahu zbavit se všech elektromobilů do konce tohoto roku.
Pěkné, že?
Jojo četl jsem to, idealismus a progresivismus je stál dost peněz 💰😵💫💰
rekneme ze nakoupili 100 tisic kusu Tesel 3, to mame auta za rekneme 40 tisic dolaru za kus, bezcuv genialni popocet straty hodnoty o 89%, to mame krasnych 4400 dolaru za kus, hele beru jich 1000 a hned, pokud me Hertz proda Teslu 3 za 5000 dolaru jako fakt jich hned beru minimalne 1000 kusu, a nebudu mit problem je obratem prodat za dvojnasobek 😀
Omluva, špatně jsem se vyjádřil, myslel jsem hodnotu ztráty flotily, nikoliv hodnotu flotily.
Tedy že ztráta se skoro zdvojnásobila oproti původní ztrátě.
//www.hertzcarsales.com/
Dívám se na nabídku prodejů od Hertzu. Ze 106 725 vehiklů tam je jen 701 elektromobilů. Z nákupu levných Tesel tedy nic nebude, už jenom proto, že jich tam je jen 14 v nabídce. Když to seřadím podle nájezdu, tak zjistím, že některé ujely až 60 000 mil ročně, cože je docela hodně na to, že to nikdo nechce. Otázka ale zní, proč to vlastně prodávají, není to jen z historické spalovací zkušenosti, která říká že auto s takovými nájezdy v půjčovně se moc sype?
//youtu.be/Fvu1ZQLxauM?t=3763
Praktické srovnání si udělali policajti v Táboře, které říká, že v jejich režimu provozu už je nesmyslné zachraňovat slavnou Oktávii TDI (zatím si ji nechají do zálohy), ale přitom e-Niro je po stejném nájezdu stále v pohodě s 0% indikovanou degradací baterie. Výsledky srovnání vedly k tomu, že Oktávii nahradí ModelY.
Nejde ale jen o celkové náklady, ale i komfort a praktičnost používání:
– Nemusí jezdit přes město na smluvenou benzínku
– V létě v jejich režimu provozu větší praktický dojezd než TDI
– Při stání a topení nemusí řešit kam fouká vítr aby se nertávili
– Větší obratnost a dynamika, mají s tím proto oproti TDI najeto více při zásahu, kdy tomu stáli na krku…
–
Další hromadný výprodej začne 25.11. v podobném objemu, jako v dubnu. Celkově se počítá, že překročí tento rok 38 tisíc elektromobilů a dalších 30 tisíc prodají v Q1/2025, přičemž do konce roku 2025 by se měli zbavit 70%-80% všech již pořízených elektromobilů. Osobně jsem se domníval, a mám dojem že to i tvrdili, že vyřazení elektromobilů bude rychlejší. Jak ukazují čísla, pomalé se zbavování elektromobilů jim zbytečně kumuluje ztrátu. Měli se toho zbavit najednou a hotovo.
Prodeje jsou normální. Jsou součástí obměny vozového parku. Podstatné je, že toto není obměna a prodávané elektromobily nejsou nahrazovány opět elektromobily.
Budes mit letos konecne stastne vanoce?!
Doufám že ano, stačí mi, pokud bude rodina zdravá.
O zábavu mám jinak postaráno, opravdu si užívám ty agonické záškuby americké levice, evropského automobilového průmyslu a klávesnicových ukrajinských válečníků.
Teď koukám na představení nového Jaguára, který krásně zkombinoval woke fašismus a elektormobilitu, to je opravdu lahůdka 😀 😀 😀 Vřele doporučuji! Ovšem pouze s kýblem na zvratky po ruce 😀