Renault vytvořil na jihu Francie první čistě elektromobilní město

Renault představuje první 100 % elektromobilní město ve Francii.

Obyvatelé Appy v Ariège, jednoho z nejizolovanějších měst Francie, zavádí elektromobilitu s novým elektromobilem Renault Zoe.

Renault představuje první „100 % elektromobilní” město ve Francii.
foto: Renault

V posledních letech se stal rozvoj elektromobility důležitým společenským tématem. Představy o uvědomělejším, ekologičtějším světě, jehož je elektromobilita součástí, se stávají realitou.

S cílem dokázat, že přejít k elektrické mobilitě může každý, vypracoval Renault ve spolupráci s Publicis nový plán na vytvoření prvního 100% elektromobilního města ve Francii. Tím městem je Appy.

Poprvé v historii poskytne Renault každé domácnosti ve městě na tři roky nový elektromobil Zoe spolu s potřebným vybavením pro dobíjení (dobíjecí stanice/redukce k dobíjení doma) a také veřejnou dobíjecí stanici.

Malebné francouzské městečko Appy v Ariège ve Francii patří mezi tamní nejodlehlejší místa.

Malebné francouzské městečko Appy v Ariège ve Francii patří mezi tamní nejodlehlejší místa.
foto: Renault

Nový Renault Zoe nabízí dojezd až 395 km v rámci cyklu WLTP a možnost dobití na ekvivalent dojezdové vzdálenosti až 150 km za 30 minut.

Originální a inovativní projekt zahájil Renault v Appy 21. července 2020 za přítomnosti starosty města, regionálních institucí a zástupců firmy Renault, kteří jsou do projektu zapojeni. Renault bude uživatele nového Zoe sledovat, aby je v přechodu na čistě elektrickou mobilitu podpořil.

Tímto projektem před sebe Renault postavil výzvu: posunout hranice a zbořit klišé spojené s elektromobilitou. Obyvatelé Appy budou nečekanými ambasadory, kteří dokáží, že přechod na elektrická vozidla je jednoduchý a nijak nekomplikuje každodenní život.

Obyvatelé tohoto města, nacházejícího se v oblasti Ariège, budou mít po dobu tří let možnost zažít řízení elektromobilu s novou generací modelu Renault Zoe a podělit se o své dojmy.

Pokud dokáží obyvatelé Appy, žijící na jednom z nejodlehlejších míst, přijmout elektrickou mobilitu, budou důkazem toho, že je opravdu dostupná pro každého.

Elektrická vozidla již zdaleka nejsou určena pouze do center velkých měst, dnes jsou jako doma kdekoli a dostupnost dobíjecích míst se napříč zemí neustále rozvíjí. Trh s elektrickými vozidly se v prvním čtvrtletí roku 2020 ztrojnásobil.

tisková zpráva

16 komentářů u “Renault vytvořil na jihu Francie první čistě elektromobilní město”

    1. U na na vesnici mame 30 cisel (z toho jedno (hajenka) je u
      U na na vesnici mame 30 cisel (z toho jedno (hajenka) je u vedlejsi vesnice – nas katastr zasahuje az tam), obyvatel mame 50, takze by to Renault mohl zvladnout 🙂 Jo a bylo by to super, protoze vsichni jsou tu k elektromobilite skeptici, i kdyz uz rok vidi, jak provozuji BEV. I kdyz je pravda, ze nedeli s emi pri ceste do Prahy rozbilo – zaclo v jedne poloze kola plechove skrabat. Po dojeti domu jsem kolo rozdelal a taky kotocu a zjistil sjem, ze vnitrni desticka (ktera hned vypadla) je sjeta, ze uz precuhoval plech, ktery ji drzi a taky je hodne sjeta vnitrni cats kotouce. Netusim, jak se to mohlo stat. Tak jsem desticku nasadil a zatim zadne divne zvuky.
      Tak pokud by Renault presvedcil mistni lidi, asi by presvedcil uz vsechny 🙂 Jen nevim, jak elektrifikovat mistnich 17 traktoru a kombajn 🙂

    1. V poslední době výrobní politice Nissanu nerozumím.
      V poslední době výrobní politice Nissanu nerozumím. Udělal relativně dobré auto Leaf+ se špatným tepelným managementem baterie, ale s dobrou spotřebou a s rozumnou cenou 37 tis. EUR. Nyní přichází po pár letech náhrada Arya 63 kWh, která má podstatně větší spotřebu a nemá 3f palubní nabíkečku. To že má rychlé DC nabíjení 130 kW vypadá celkem fajn, ale je to nutnost, protože to žere i trávu u silnice a cena 45 tis. Eur vlastně výrazně zdražuje jejich hlavní BEV. Nebavím se o dalších modelech 87 kWh, které jsou ještě dražší a mají ještě větší spotřebu.
      Palubní nabíječku až 22 kW nebo DC nabíjení 130 kW to moc nezachrání i když to drtiči kilometrů považujů za největší přednost BEV tak to musí dávat smysl jako celek, tedy spotřeba versus rychlost nabíjení a tady je Nissan na tom špatně oproti modelu Leaf+ který nabíjí prakticky stejně rychle při přepočtu km/hod (Arya 440 versus Leaf 390) a to musí nabíjet na 150 kW nabíječce. Pokud budou obě auta nabíjet u nás na standardní 50 kW nabíječce, tak nabíjí Leaf+ rychleji vhledem k parametru km/hod.

    1. plný nenávisti a nic lepšího na práci než jen plivat
      plný nenávisti a nic lepšího na práci než jen plivat své OFF… to je známka dlouhodobých depresí (s čímž samo já zkušenost nemám, abys nemohl dětinsky zareagovat stejnou mincí, jako ty a malé děti často dělají)… jdi do přírody! 🙂

Napsat komentář