Obyvatelé Appy v Ariège, jednoho z nejizolovanějších měst Francie, zavádí elektromobilitu s novým elektromobilem Renault Zoe.
foto: Renault
V posledních letech se stal rozvoj elektromobility důležitým společenským tématem. Představy o uvědomělejším, ekologičtějším světě, jehož je elektromobilita součástí, se stávají realitou.
S cílem dokázat, že přejít k elektrické mobilitě může každý, vypracoval Renault ve spolupráci s Publicis nový plán na vytvoření prvního 100% elektromobilního města ve Francii. Tím městem je Appy.
Poprvé v historii poskytne Renault každé domácnosti ve městě na tři roky nový elektromobil Zoe spolu s potřebným vybavením pro dobíjení (dobíjecí stanice/redukce k dobíjení doma) a také veřejnou dobíjecí stanici.
foto: Renault
Nový Renault Zoe nabízí dojezd až 395 km v rámci cyklu WLTP a možnost dobití na ekvivalent dojezdové vzdálenosti až 150 km za 30 minut.
Originální a inovativní projekt zahájil Renault v Appy 21. července 2020 za přítomnosti starosty města, regionálních institucí a zástupců firmy Renault, kteří jsou do projektu zapojeni. Renault bude uživatele nového Zoe sledovat, aby je v přechodu na čistě elektrickou mobilitu podpořil.
Tímto projektem před sebe Renault postavil výzvu: posunout hranice a zbořit klišé spojené s elektromobilitou. Obyvatelé Appy budou nečekanými ambasadory, kteří dokáží, že přechod na elektrická vozidla je jednoduchý a nijak nekomplikuje každodenní život.
Obyvatelé tohoto města, nacházejícího se v oblasti Ariège, budou mít po dobu tří let možnost zažít řízení elektromobilu s novou generací modelu Renault Zoe a podělit se o své dojmy.
Pokud dokáží obyvatelé Appy, žijící na jednom z nejodlehlejších míst, přijmout elektrickou mobilitu, budou důkazem toho, že je opravdu dostupná pro každého.
Elektrická vozidla již zdaleka nejsou určena pouze do center velkých měst, dnes jsou jako doma kdekoli a dostupnost dobíjecích míst se napříč zemí neustále rozvíjí. Trh s elektrickými vozidly se v prvním čtvrtletí roku 2020 ztrojnásobil.
Tak které město u nás se přidá? Já už jsem začal, mám
Tak které město u nás se přidá? Já už jsem začal, mám Zoe ale musel jsem si ho zaplatit. -:)
U na na vesnici mame 30 cisel (z toho jedno (hajenka) je u
U na na vesnici mame 30 cisel (z toho jedno (hajenka) je u vedlejsi vesnice – nas katastr zasahuje az tam), obyvatel mame 50, takze by to Renault mohl zvladnout 🙂 Jo a bylo by to super, protoze vsichni jsou tu k elektromobilite skeptici, i kdyz uz rok vidi, jak provozuji BEV. I kdyz je pravda, ze nedeli s emi pri ceste do Prahy rozbilo – zaclo v jedne poloze kola plechove skrabat. Po dojeti domu jsem kolo rozdelal a taky kotocu a zjistil sjem, ze vnitrni desticka (ktera hned vypadla) je sjeta, ze uz precuhoval plech, ktery ji drzi a taky je hodne sjeta vnitrni cats kotouce. Netusim, jak se to mohlo stat. Tak jsem desticku nasadil a zatim zadne divne zvuky.
Tak pokud by Renault presvedcil mistni lidi, asi by presvedcil uz vsechny 🙂 Jen nevim, jak elektrifikovat mistnich 17 traktoru a kombajn 🙂
máte už hotovú komasáciu? pretože podľa jednej relácie
máte už hotovú komasáciu? pretože podľa jednej relácie v tv sa k zjednoteným pozemkom vedú spevnené cesty … a takby bolo možné ťahať elektrinu, orať „vrátkami“, …
Off.
Nabijecka misto benzinky v
Off.
Nabijecka misto benzinky v Japonsku.
https://blog.evsmart.net/quick-charger/delta-ev-charging-station-in-yokohama/
a
Dalsi elektrokara od Nissanu.
https://www.motor1.com/news/437160/nissan-maxima-replaced-ev-sedan/
V poslední době výrobní politice Nissanu nerozumím.
V poslední době výrobní politice Nissanu nerozumím. Udělal relativně dobré auto Leaf+ se špatným tepelným managementem baterie, ale s dobrou spotřebou a s rozumnou cenou 37 tis. EUR. Nyní přichází po pár letech náhrada Arya 63 kWh, která má podstatně větší spotřebu a nemá 3f palubní nabíkečku. To že má rychlé DC nabíjení 130 kW vypadá celkem fajn, ale je to nutnost, protože to žere i trávu u silnice a cena 45 tis. Eur vlastně výrazně zdražuje jejich hlavní BEV. Nebavím se o dalších modelech 87 kWh, které jsou ještě dražší a mají ještě větší spotřebu.
Palubní nabíječku až 22 kW nebo DC nabíjení 130 kW to moc nezachrání i když to drtiči kilometrů považujů za největší přednost BEV tak to musí dávat smysl jako celek, tedy spotřeba versus rychlost nabíjení a tady je Nissan na tom špatně oproti modelu Leaf+ který nabíjí prakticky stejně rychle při přepočtu km/hod (Arya 440 versus Leaf 390) a to musí nabíjet na 150 kW nabíječce. Pokud budou obě auta nabíjet u nás na standardní 50 kW nabíječce, tak nabíjí Leaf+ rychleji vhledem k parametru km/hod.
Akorat ze ten Leaf ma obrovskou nevyhodu prave kvuli rapidgate.
Akorat ze ten Leaf ma obrovskou nevyhodu prave kvuli rapidgate.
To ano, ale na to stačilo upravit battery pack o ventilaci.
To ano, ale na to stačilo upravit battery pack o ventilaci. Nehodnotím vzhled, jen říkám, že technologický posun moc nevidím až na to, že bude konečně mít Arya lepší tepelný management.
To ano. Navic to bude drazsi nez Leaf. 🙁
To ano. Navic to bude drazsi nez Leaf. 🙁
Zvláště v těch nejkupovanějších verzích o dost
Zvláště v těch nejkupovanějších verzích o dost výrazně. Tohle budou taky lidé „milovat“
ProPILOT Assist 2.0, která bude obsahovat „dálkový provoz s dálkovým ovládáním se systémem sledování řidičů“
1984.
1984.
off
Loučí se poslední velký dieselový motor v Evropě,
off
Loučí se poslední velký dieselový motor v Evropě, jejich kouzlu dnešní doba nepřeje
https://www.novinky.cz/auto/clanek/louci-se-posledni-velky-dieselovy-motor-v-evrope-jejich-kouzlu-dnesni-doba-nepreje-40333029
Zdechni a už se nevracej.
plný nenávisti a nic lepšího na práci než jen plivat
plný nenávisti a nic lepšího na práci než jen plivat své OFF… to je známka dlouhodobých depresí (s čímž samo já zkušenost nemám, abys nemohl dětinsky zareagovat stejnou mincí, jako ty a malé děti často dělají)… jdi do přírody! 🙂
Tobě slíbili vycházky že ses tak roradostněl? Jenže to
Tobě slíbili vycházky že ses tak roradostněl? Jenže to bys musel přestat hajlovat, ale to ti zrovna nejde.
Vzhledem, že těch domácností je tam odhadem tak 20, tak
Vzhledem, že těch domácností je tam odhadem tak 20, tak tam měli vyzkoušet sdílený model, tedy na ulici by bylo 10 aut stále k dispozici pro kohokoliv, místo 40 aut pro 20 rodin.
Také jsem myslel, jak se Renault nerozšoupnul, ale při 25
Také jsem myslel, jak se Renault nerozšoupnul, ale při 25 obyvatelích v obci je tenhle pokus asi nezrujnuje.
Konec náštěv u benzínky, maximálně s traktorem nebo pro
Konec náštěv u benzínky, maximálně s traktorem nebo pro sekačku.