Renault Mégane eVision je předobrazem nové generace elektromobilů založených na zcela nové modulární platformě CMF-EV.
foto: Renault
Nová modulární platforma CMF-EV, kterou vyvinuly Renault-Nissan-Mitsubishi, bude tvořit základ pro budoucí 100 % elektrická vozidla Renault. Usnadní výrobu, vývoj a optimalizaci efektivnosti elektrického pohonu každého nového modelu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Nový Renault Mégane plug-in hybrid už je v prodeji také v Česku, dojezd 50 km na elektřinu
Platforma CMF-EV má oproti tradiční platformě užívané pro vozidla se spalovacím motorem nebo pro vozidla se smíšeným spalovacím/elektrickým pohonem řadu výhod. Má například menší motorový prostor, velikost částí elektromotoru je menší než u vozidel s dieselovým nebo benzínovým motorem.
Ve spojení s prodlouženým rozvorem a umístěním kol ve čtyřech rozích vozidla je možné využít objemu pro účely prostornosti a designu.
Díky přelomovým technologiím a bateriím s vyšší kapacitou přináší platforma CMF-EV zákazníkům také možnost zvýšení dojezdu jejich budoucího elektromobilu a snížení času potřebného pro nabití.
foto: Renault
Dochází také ke zlepšení dynamiky a radosti z řízení díky upravenému podvozku a sníženému těžišti s instalací baterií pod podlahou.
Důraz byl kladen také na aerodynamiku budoucích elektromobilů, ale došlo také k optimalizaci výkonnosti nabíjení. CMF-EV zavádí inovativní systém tepelného řízení baterie s mnohem širším rozmezím teplot. Byl vytvořen optimalizovaný okruh chlazení motoru, baterie a prostoru pro posádku vozidla.
Energy Recovery System (ERS) zachycuje teplo z motoru a baterie a rozvádí ho do prostoru pro posádku vozidla, čímž umožňuje šetřit baterii a zajišťuje, že chlad nemá vliv na dojezd vozidla. Dochází tedy k maximálnímu využití dostupné energie.
Renault Mégane eVision měří 4,21 m a umožňuje tak nabídnout pasažérům prostornost a uživatelské možnosti hodné vozidel ze segmentu C, která jsou tradičně o 15 až 30 cm delší, a současně usnadňuje provoz v městském prostředí.
Dojezd elektromobilu závisí obvykle na jeho velikosti a na jeho schopnosti pojmout více či méně objemné baterie. Nové omezení, kterého se Mégane eVision zbavuje.
Pojme ultra tenkou 60kWh baterii, která mu umožňuje být nižší a mít proto lepší aerodynamiku. To výrazně snižuje spotřebu elektrické energie. Jeho nabíječka DC (až 130 kW) umožňuje velmi rychlé nabíjení.
Motor vozidla Mégane eVision patří mezi nejvýkonnější motory ze sortimentu Renaultu bez ohledu na druh pohonu. Má výkon 160 kW (ekvivalent 217 koní) a točivý moment 300 Nm, při zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než osm sekund. Radost z řízení je maximální na dálnici, na silnici nebo ve městě.
Pokud jde o dojezd, tak vozidla na platformě CMF-EV dojedou dále. Nová 60 kWh baterie společně s rychlým nabíjením (nabíječka DC až 130 kW) umožní budoucímu sériovému modelu vycházejícímu z konceptu Mégane eVision ujet vzdálenosti typu type Paříž-Lyon v čase srovnatelném s vozidly se spalovacím motorem, včetně přestávek.
Renault Mégane eVision
Technické charakteristiky
Délka: 4210 mm
Šířka: 1800 mm
Výška: 1505 mm
Rozvor: 2700 mm
Ráfky: 20 palců
Pneumatiky: Continental 245/40 ZR 20
Hmotnost: 1650 kg
Motor: elektrický 160 kW (217 koní) s rotorem s cívkou Pohon: 4×2
Hnací kola: přední
Nabíjení: AC až 22 kW, DC až 130 kW
Baterie: 60 kWh – 400V
Moc hezké.
Moc hezké.
off
Pro koumáky. O co se jedná, je to k něčemu?
Air-gen:
off
Pro koumáky. O co se jedná, je to k něčemu?
Air-gen: power generation from protein nanowires
https://youtu.be/d6GNXzFb56c
SEG je teda lepší (pokud teda není taky na dotace jako
SEG je teda lepší (pokud teda není taky na dotace jako héda ;))
https://youtu.be/46gRnzI2os0?list=PLwhTn4ox2eRpxLh37yakCuBKpCYm1B4pI
Ahoj Kuku,
O tomhle psal Osel
Ahoj Kuku,
O tomhle psal Osel …
https://www.osel.cz/11043-jak-udelat-elektrinu-ze-vzduchu-poridte-si-proteinove-nanodratky.html
doba čtení : 1 minuta
A ze stejného soudku taky na Oslu:
https://www.osel.cz/11393-novy-elektronicky-obvod-vyrabi-cistou-neomezenou-energii-z-grafenu.html
P.S. Jestli z toho něco bude resp. je to ptákovina se neodvážím tipovat ani po pěti pivech ..:-)))
Joe
Super díky moc. Už jsem o ocásek moudřejší. 😀
Super díky moc. Už jsem o ocásek moudřejší. 😀
JJ, eVolové se chodí vzdělávat na Osla :-). A proto
JJ, eVolové se chodí vzdělávat na Osla :-). A proto zůstanou voly.
Zas tě zlobí prostata dědku. To už bude jen horší. Kup
Zas tě zlobí prostata dědku. To už bude jen horší. Kup si plenky.
:-)))). ještě o chlup výživnější zdravotnická rada pro
:-)))). ještě o chlup výživnější zdravotnická rada pro trouby o kousek výš ..:-)))
Jestli máš zácpu, napij se vydatně železité vody a sedni
Jestli máš zácpu, napij se vydatně železité vody a sedni si na magnet ……
All New 2021 Renault Megane eVision – the next electric
All New 2021 Renault Megane eVision – the next electric Megane
https://www.youtube.com/watch?v=V2rCNyT-A90
A dojezd je tajný?
A dojezd je tajný?
Aspoň že netrpěj mindrákama ze spalováků jako Škoda a
Aspoň že netrpěj mindrákama ze spalováků jako Škoda a necpou tam fejkovou masku chladiče.
Zase předokolka. Proč, když je to čistá EV platforma?
Má
Zase předokolka. Proč, když je to čistá EV platforma?
Má to aspoň frunk?
Samozřejmě že ne, ten motor je jak
Samozřejmě že ne, ten motor je jak kráva
https://webshare.cz/#/group/WKJrxEYMlp/
Ach jo, tak když to neumí, tak ať aspoň opisují. Je od
Ach jo, tak když to neumí, tak ať aspoň opisují. Je od koho :-/
Máš pravdu. Ach jo.
Máš pravdu. Ach jo.