Skupina PSA Peugeot Citroën a nevládní organizace Transport & Environment, které usilují o zlepšování informovanosti zákazníků, se dohodly, že budou pracovat společně při měření a zveřejňování údajů o spotřebě paliva v reálném provozu.
foto: PSA
Prvním krokem, který uskuteční na jaře 2016, bude měření a zveřejňování reálné spotřeby, poté na jaře 2017 přistoupí k měření a zveřejňování úrovně znečišťujících látek podle normy Euro 6.2, zejména půjde o oxidy dusíku (NOx).
Procedura bude měřit spotřebu paliva v reálném provozu u všech hlavních modelů osobních vozidel PSA, a to na základě testů prováděných na otevřených silnicích poblíž Paříže (v městské oblasti, mimo město a na dálnici) v reálných podmínkách provozu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
PSA Peugeot Citroën se distancuje od praktik Volkswagenu
Peugeot 208 BlueHDi ujel 2152 km na jednu nádrž, spotřeba 2,0 l/100 km
Hyundai musí zákazníkům zaplatit odškodné 395 milionů dolarů kvůli spotřebě
Tento postup bude součástí procesu kvality PSA. Proces provádění testů a hodnocení výsledků testů bude auditovat a ověřovat nezávislá, mezinárodně uznávaná organizace. V této chvíli probíhají jednání se společností Bureau Veritas ohledně provádění tohoto programu.
Předseda představenstva skupiny PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares k tomu uvedl: „Tato inovativní iniciativa je jasným důkazem, že automobilka a nezávislá nevládní organizace mohou dospět k dohodě, jež bude ve prospěch informovanosti zákazníků. Iniciativa rovněž představí vyspělé technologie, které PSA Peugeot Citroën vyvíjí za účelem snížení spotřeby paliva.“
Ředitel T&E Jos Dings prohlásil: „Tato měření emisí CO2 a spotřeby paliva v reálném provozu pomohou řidiči vybrat si nejúspornější vozy. Tyto informace budou prospěšné pro spotřebitele, veřejné zdraví i životního prostředí. Jsme přesvědčeni, že práce, kterou provedeme společně s PSA, přinese spolehlivé výsledky, které budou sloužit jako reference.“
Proč mi to jen připomíná
Proč mi to jen připomíná ono filmové: „Já už budu hodný, dědečku!“
Aneb dovolujeme si Vás informovat, že přestaneme lhát.
Konec oblbování? Ne zcela.
Konec oblbování? Ne zcela. V technické dokumentaci budou dále uvedeny hodnoty změřené podle platných metodik měření, které jsou v reálu dosažitelné, jen pokud pojedete pořád z kopce a po větru :-).
Politici prostě lži milují, jak jste si jistě všimli. A lidí si na ně bez zvláštních problémů zvykají. Nebo jste snad slyšeli, že by se někdo jakkoliv ozval proti přijímání norem Euro xy, které již téměř popírají fyzikální zákony? 😉
No, hlavně taky aby
No, hlavně taky aby nedávali na zkušební auta speciální gumy s extrémně nízkým valivým odporem, aby je nepřehušťovali, aby nedávali do převodovek speciální oleje s extrémně nízkou viskozitou a ještě asi tisíc dalších věcí, které všichni dělají, jen aby dosáhli co nejnižší spotřeby a klamali tak zákazníka.
To chce něco úplně jiného – totiž změnu legislativy, která by tvrdě a nekompromisně sankcionovala výrobce, který uvede na trh auto s parametry, které se nedají za běžného provozu dosáhnout – mám na mysli každý náhodně vybraný kus, nikoli testovací vzorek. Dokud toto nebude, tak budou výrobci aut s námi jako zákazníky věčně hrát hru na kočku a myš.
Osobně v to moc nevěřím, že se toho dožiju, protože by musel přestat existovat konkurenční boj a ona pomyslná „neviditelná ruka trhu“, který si zreguluje všechno sám.
Takže z tohoto úhlu pohledu vnímám i iniciativu PSA.
Taky jste si všimli, že
Taky jste si všimli, že nanabídli zveřejnit existující data, ke kterým se dostanou v rámci záručních návštěv servisů.
A že testy se budou provádět koncernovými řidiči a ne běžnými řidiči?
No aspoň že to budou „nezkreslené“ data
ze bude ? ved nech to robi
ze bude ? ved nech to robi uz teraz. a doteraz to nerobila preco ?
a aby to robila, musi byt okolo toho taky cirkus ? ved oni zas casom prestanu. pre sociopatov na peniaze ide hlavne o zisk, co tam po pravde, ta sa da vzdy trosku upravit.