V Česku je aktuálně provozováno přes 36 tisíc osobních bateriových elektrických vozidel kategorie M1, k dispozici mají více než 5 600 veřejných dobíjecích bodů. Od ledna do listopadu bylo v Česku registrováno 9 943 nových osobních bateriových elektrických vozidel, meziročně o 60,8 % více, podíl na všech registracích dosáhl 4,7 %. V zemích EU bylo letos ve stejném období registrováno 1 303 686 nových osobních bateriových elektrických vozidel, meziročně o 5,4 % méně, podíl na všech registracích dosáhl 13,4 %, vyplývá z aktualizovaných informací webu cistadoprava.cz, které vycházejí ze zdrojových dat Evropského sdružení výrobců automobilů.
V EU bylo od ledna do listopadu registrováno 9 726 049 nových osobních vozidel (meziročně o 0,4 % více), z nich 1 303 686 bylo bateriových elektrických (meziročně o 5,4 % méně). Bateriové elektromobily byly s podílem 13,4 % třetí nejoblíbenější volbou, nejvíce registrací si připsaly benzínové motorizace (33,7% podíl; meziročně -4,9 %), před hybridními bez externího dobíjení (30,7% podíl; meziročně +19,7 %), dieselové motorizace pak dosáhly podílu 12,1 % (meziročně -11,2 %), plug-in hybridní 7,0 % (meziročně -8,0 %).
Meziročně bylo v zemích EU registrováno o 73 802 osobních bateriových vozidel méně, na největším trhu – v Německu – byl propad v registracích těchto vozidel o 122 517 (-28,8 %, pozn. meziroční pokles ovlivněn ukončením dotačních pobídek v průběhu loňského roku). V součtu ostatních zemí (mimo Německa) počet registrací BEVs meziročně vzrostl.
Z těch větších trhů byl meziroční pokles registrací BEVs evidován např. ve Finsku (-28,8 %, 19 539 BEVs), Irsku (-24,2 %, 17 163 BEVs), Švédsku (-16,9 %, 83 636 BEVs). Naopak růst zaznamenaly např. Belgie +38,5 % (120 264 BEVs), Nizozemsko +11,8 % (115 019 BEVs), Dánsko +48,4 % (78 446 BEVs).
„Česko patří mezi 14 zemí EU, kde byl v uplynulých jedenácti měsících evidován meziroční nárůst registrací BEVs, 9 943 vozidel představovalo 60,8% růst. V tomto ohledu patří Česko v letošním roku téměř na špici, když před námi je s 61,8% meziročním růstem pouze Malta (2 055 BEVs). Efekt Záručního programu ELEKTROMOBILITA Národní rozvojové banky, který v průběhu letošního roku v Česku probíhal, je nezpochybnitelný, nicméně zdaleka ne všichni této pobídky při nákupu nového elektromobilu využili. Co do počtu nově registrovaných osobních vozidel napříč palivy bylo Česko desátou zemí v EU, s těmi bateriovými elektrickými však až 15., což se projevilo stále relativně nízkým podílem BEVs (4,7 %), když nižších podílů dosáhlo letos jen pět zemí: Itálie (4,1 %), Bulharsko (4,0 %), Polsko (3,0 %), Chorvatsko (2,7 %) a Slovensko (2,5 %). Aktuálně je v Česku provozováno přes 36 tisíc osobních bateriových elektrických vozidel kat. M1, k dispozici mají více než 5 600 veřejných dobíjecích bodů,“ uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.
Tesla letos drží 34% podíl na trhu s novými osobními elektromobily v Česku
Z pohledu značek si letos během uplynulých jedenácti měsíců v Česku nejvíce registrací nových osobních bateriových elektromobilů připsaly automobilky Tesla (3 394), Škoda (1 538), Volvo (864), Volkswagen (611), BMW (501) a Hyundai (480). Z pohledu konkrétních vozidel pak Tesla Model Y (1 855), Škoda Enyaq (1 535), Tesla Model 3 (1 490), Volvo EX30 (735), Hyundai Kona (309), MG4 (257) a Volkswagen ID.3 (191).
Registrace dalších kategorií BEVs v období leden-listopad:
• lehká užitková vozidla (530 ks, meziročně +66,7 %, tržní podíl 2,7 %)
• nákladní automobily (25 ks, meziročně +16 ks, tržní podíl 0,3 %)
• elektrobusy (40 ks, meziročně +37 ks, tržní podíl 3,3 %) Detailní informace jsou k dispozici v příslušné interaktivní sestavě na webu cistadoprava.cz.
zdroj: tisková zpráva
Vypadá to, že EU se začíná hodně podobat RVHP před rokem 89. Centrální plánování, regulovaná ekonomika, pětiletky, nereálné cíle, zkreslování reality a lhaní si do vlastní kapsy, pošahaná ideologie poručíme větru dešti a nakonec krach. To už jsme jednou zažili. Přeji všem pěkné Vánoce 🌠🌲
EU je trzni hospodarstvi s priklonem k socialni spravedlnosti. Zato ruSSko je nacisticky rezim ktery presne kopiruje hitlerovu 3. Risi. Vypada to, ze hitler byl v ruSSku naklonovan a vznikl z toho putin. I rok narozeni toho ruSSkeho nacisty 1952 tomu odpovida. 1945 se ruSSko zmocnilo hitlerovi DNA a 1951 se pustili do klonovani. Zrejme to je ten duvod, proc putin sbira i sve sr@cky do kufru aby nikdo nemohl udelat DNA analyzu a zjistit jeho puvod. Akorat se musi porad odbarvovat na blond a holit knirek.
Také přeji krásné Vánoce.
Tesla v EU v 2024 zatím -15%, v listopadu -40% meziročně.
Jeep oznámil, že nebude propouštět a po vykopnutí elektronazi Taverse se vrací ke klasickým produktovým řadám, ve kterých dominují velkoobjemové spalovací motory.
hxxps://www.reuters.com/business/autos-transportation/stellantis-reverses-decision-lay-off-1100-ohio-jeep-plant-2024-12-22/
Ještě nestačili vyvětrat smrad po elektronazi Taveresovi a do portfolia Stellantisu se vrací HEMI V8. 🖕😃🖕
V současné době za současných cen eletroauto pro většinu lidí nemá smysl. To je prostě tržní realita a žádná propaganda to nezmění. Eurosoudruzi to celé totálně pohnojili.
Bodejť by na to měli když utratí všechno za benzín. 😉
Hlavní průser je cca 3 násobné bezdůvodné zdražení elektřiny. To způsobilo konec elektromobility.
Zdražilo se všechno, jenom na benzin jaksi zapomněli. Ale neboj, taky to přijde.
Nafta je ještě levnější, ta vychází nejlíp. Elektřina je uměle předražená kvůli lepení děr v rozpočtu, je to takové další navýšení daní od naší ukrajinské vlády. Že to nakonec položí ekonomiku jim jaksi nedochází.
Vzhledem k tomu, že většinu ceny benzínu na rozdíl od elektřiny tvoří daně, bylo by zdražení jako u elektřiny možné ve dvou scénářích.
1) Cena benzínu vzroste na světových trzích o 600%, nebo
2) stát zvedne daně z PHM o 500%.
Navýšení emisních odpustků (píšu navýšení, protože fakticky již nyní tvoří přibližně 40% z koncové prodejní ceny) bude mít na koncovou cenu vliv v řádu 10%.
Míra zdanění PHM je tak extrémní, že bude ovlivňovat konkurenceschopnost evropských ekonomik. Doposud tyto ekonomiky čerpaly z jiných konkurenčních výhod, a proto si mohly toto zdanění dovolit, ale jak tyto výhody mizí, bude stále obtížnější extrémní zdanění PHM udržet.
Ono je to celkem jedno protože Evropa žádnou svoji ropu nemá. Když nás někdo bude chtít ekonomicky zničit tak nám ji prostě nedají a můžeme si zvyšovat nebo snižovat daně jak se nám zlíbí. Hlupáci kteří ropu nemají a elektriku odmítají.
Dodavatelů ropy i dalších energetických surovin je mnoho. Pokud si ale EU sama z ideologických důvodů většinu zakáže, stane se s naprostou jistotou snadno vydíratelná.
Pro názorný příklad stačí otevřít dnešní noviny.
26. října 2022 klečí Lipavský na kolenou a prosí o katarský plyn: „Je to o zdůrazňování našich potřeb, je potřeba vysvětlovat, v jaké situaci se Evropa nachází. Samotné obchody s plynem jsou tržní záležitostí, Katar ale vždy deklaroval, že je připravený se podílet na energetických dodávkách.“
22. prosince 2024 Katar vzkazuje „Neserte nás, nebo dodávky plynu do EU půjdou do hajzlu“.
Názorná ukázka výsledků dlouhodobé energetické koncepce EU.
Nejvetsi vyhoda zapadu byla az do roku 2021 tzv. mirova dividenda. Vseobecne se rikalo, ze valka nehrozi a tak je mozne setrit na armade. Jojo, a pak jsme se probudili do zle reality a musime si pripustit, ze ruSSko je realna hrozba a ruSSak nam denne vyhrozuje valkou. Proto se musime ted vic venovat obrane a zbrojeni. proti despotum z vychodu musime byt silni. A hlavne nesmime ty despoty z vychodu financovat. Ropa je nase Achilova pata. Musime se spolehnout na energii kterou si umime vyrobit doma. To je elektrina.
Mírovou dividendu si Západ zrušil naprosto sám.
13.-16. prosince v hysterické bitvě o obce v regionu Ševčenko padlo na 350 západních žoldnéřů. V ukrajinském katastru (nyní offline, takže až ho zase nahodí), se lze na vlastní oči přesvědčit, že významná část tohoto území byla převedena (pravděpodobně bezúplatně, neboť identifikace kupní smlouvy v katastru chybí) v roce 2018 investiční skupině Blackrock.
Toto území je největším těženým světovým ložiskem lithia.
Z uvedeného naprosto názorného příkladu mi vyplývá, že Západ pučem dosadil fašistickou juntu a skrze ní rozkradl ukrajinské zdroje. Nyní v prohrané válce přichází nejen o ně, ale i o přístup k laciným dodávkám z Ruska, ze kterého si vytvořil nepřítele.
Ekonomický dopad, především pro surovinově deficitní EU, bude naprosto zásadní.
Jaja, sestricka uz vola doktora. Zatim si vem prasek. Doktor ti da injekci. Vsechno bude fajn.
U nás v Čechách říkáme jojo, ne jaja. To se říká i vás v hitlerlandu.
Nerika se u vas dada?
Blackrock, Vanguard, State street – supi kteří hodují na ukrajinské mrtvole.
Setrvalý pokles prodejů i tržního podílu. Navíc čísla jsou podvodně vylepšována tím, že registrace dotovaných EV z konce 2023 jsou vydávány za prodeje 2024.
Reálný pokles v druhé polovině 2024 je 20%.
V ČR po vyčerpání peněz rozkradených elektronazi z rozpočtu bude příští rok propad prodejů 70%. Těšte se.
Mimochodem, dneska jsem četl memo z BMW. Zásadně omezují marketing elektromobilů a nově budou všude reklamy na hybridy, jako X3 plug-in a další. Jen další indicie, že je dobojováno.
Hele pitomce, kdyz je podle tebe dobojovano, tak prestan prudit.
Dobojováno mají elektrofanatici. Jejich snaha naškálovat jejich okrajovou záležitost, jakou je bateriový elektromobil, do masového měřítka, selhala.
A vůbec, co ty ještě tady, s untermensch? Je čas adventu, čekal bych, že se svými milovanými německými soudruhy, co dělají všechno líp, budeš hrát na honěnou se čmoudy na vánočních trzích.
Elektromobilem jezdím skoro 20 let, ale za současné ceny elektřiny na veřejných nabíječkách je na delší cesty levnější vzít v zimě naftu.
Nedivím se lidem, kteří nemají FVE a kde nabíjet, že si raději koupí spalovací auta, protože nikdy se jim nevrátí vyšší pořizovací náklady na elektromobil, protože jezdí za srovnatelnou cenu.
Všechno záleží na tom kam kdo jezdí. Na cesty do 150 km stačí dobíjení doma. Když jedu 300 km tak nabiju na veřejné jenom tu zpáteční cestu. Takže pořád je to proti spalováku polovina.
Doma ze sítě mi to v noční proudu se všema poplatkama dělá 8,- Kč/ kWh.
Na 1km je to lehce přes korunu, což je fakt hodně na elektromobil.
To je nějak moc, ne? Od Nového roku bude snížena cena distribuce NT. Takže u mě je NT komplet s poplatky 5,071. Já mám ale FVE + VB takže noční nabíjení platím jenom tu distribuci. S poplatky je to 1,1 Kč.
pro maloodberatele do cca 5MWh se zakladnimy tarify jako je treba nejrozsirenejsi d02D je ta cena okolo 8 korun za kWh
To jo, ale my píšeme o NT takže u mě tarif D25d. Pro EV si může každý požádat o D27d.
Jaky tarif mate ze v NT to je 8 Kc. To zapocitavate take platbu za jistic a staly plat? To by byla ale hloupost, ten pausal zaplatite i kdyz nebudete odebirat.
Celkovou cenu faktury dělím odebraným množstvím a vychází mi 8,03 Kč/kWh.
Poplatky za jističe jsou také náklady na elektřinu.
Díky akumulátoru a FVE odebírám jen v nočním proudu.
Když je definice Kč/kWh tak tam nepatří žádné fixní poplatky které se nevztahují k počtu kWh. Muselo by se napsat Kč/kWh + něco. To by potom ten co neodebere nic mohl tvrdit, že platí 1000 Kč/kWh.
… a proto elektromobilisté nechápou TCO a nejsou si schopni správně spočítat náklady elektromobility. Díky za perfektní ukázku.
Prave to je absolutni nesmysl tak pocitat naklady na nabijeni, protoze kazda dalsi kWh by byla levnejsi. Celkova faktura za elektrinu se pri nabiti 1 kWh nezvysi o 8 kc, ale pouze o variabilni cenu. Dalsi pausalni poplatky uz nevznikaji a zustavaji s nabijenim i bez nabijeni porad stejne..
vikendovy provoz, 2tkm/rok s pojistkama, servisem, palivama, tech. prohlidkama, pneu, atd mi u fosilu vychazi min. na 23Kc/km .. ( 225kW e93 )
(dalnice nejezdim, nepocitam znamku)
…a to pouze kdyz se nic necekane neporoucha a ono ma co.. paliv.cerpadlo, vodni cerpadlo, altik, baterka, turba, ruzne netesnosti motoru atd atd
jakym elektromobilem jsi jezdil pred 20 lety?