Představujeme: terénní elektrokolo Apache Hawk 29

Během uplynulých týdnů jsme pro vás připravovali velký test terénních elektrokol. Celkem se nám sešly čtyři modely. Každý z nich nejprve představíme tento týden v samostatném článku. Nakonec příští týden přineseme kompletní shrnutí testu elektrických kol i s výsledky.

Terénní elektrické kolo Apache Hawk 29 se středovým pohonem Bosch
foto: Jan Horčík/Hybrid.cz

Apache Hawk 29 české firmy BP Lumen je jako jedno z mála terénních elektrických kol na českém trhu vybaveno středovým pohonem Bosch eBike System. Ve středu rámu se nachází jak samotný elektromotor, tak nad ním i baterie. Díky tomu nabízí Apache Hawk 29 vynikající vyvážení i jízdní vlastnosti.

Elektrokolo Apache Hawk 29

test terénních elektrokol - Apache Hawk 29 test terénních elektrokol - Apache Hawk 29 test terénních elektrokol - Apache Hawk 29

Cena: od 49 990 Kč vč. DPH

  • model 2013
  • rám: Apache Hawk A5, slitina Alu 6061 T6
  • vidlice: SR Suntour XCM V3 RL 29, zdvih 100 mm (zavírání na řidítkách)
  • hlavové složení:  Ritchey OE Integrated, rozměr 1 1/8" (integrované)
  • řazení: Shimano Alivio SL-M430 (9 rychlostí)
  • přehazovačka: Shimano Deore RD-M592
  • kazeta: Shimano HG-20, 11-34 zubů, 9 rychlostí
  • kliky: Miranda Beta-O, ISIS Drive, převodník 42 zubů (kryt převodníku)
  • ráfky: Remerx Master Disc RDX 7320, rozměr 622 x 18 mm
  • pláště: Impac Outpac, rozměr 29 x 2.1"
  • přední náboj: Shimano HB-M66 (kotoučový)
  • zadní náboj: Shimano FH-M66 (kotoučový)
  • přední brzda: Shimano BR-M445, brzdový kotouč 180 mm
  • zadní brzda: Shimano BL-M446, brzdový kotouč 180 mm
  • řidítka: Ritchey OE, průměr 31.8 mm, šířka 670 mm, prohnutí 10 mm
  • představec: Ritchey OE, průměr 31.8 mm
  • sedlovka: Ritchey OE, průměr 31.6 mm
  • gripy: Apache VLG 1034 D2
  • sedlo: Legend 3257
  • pedály: VP-197
  • pohon: Bosch 36V/250W (Pedelec, 25 km/h)
  • výkon motoru: 250 W (maximální 500 W)
  • točivý moment motoru: 30 – 50 Nm
  • baterie: Lithium-Ion 36V/8.2 Ah (300 Wh)
  • ovládací panel: Bosch LCD Display Intuvia, multifunkční (dálkové ovládání)
  • režimy asitence: Eco, Tour, Sport, Turbo, Off
  • rozsah asistence: 30 – 250 % (podle zvoleného režimu)
  • doba nabíjení: 2,5 hodiny
  • dojezd: 70 – 145 km
  • barva: černá (matná)
  • velikost: 16.5", 19", 21.5"
  • hmotnost: 18,9 kg (velikost 19", bez pedálů)

pohonný systém Bosch

  • středová pohonná jednotka Bosch Drive Unit 36V
  • asistence do rychlosti 25 km/h nebo 45 km/h
  • hmotnost 4 kg
  • výkon motoru 250 W nebo 350 W (maximálně 500 W)
  • točivý moment motoru 30 – 50 Nm
  • asistence: 30 % – 250%
  • baterie Bosch lithium iontová 36V/8.2 Ah (300 Wh) nebo 36V/11 Ah (400 Wh)
  • váha baterie 2.4 kg nebo 2,6 kg (podle kapacity)
  • doba nabíjení baterie 2.5 hodiny
  • dojezd: 70 – 190 km (při 20 km/h, 20 °C, 75 kg hmotnosti jezdce, mírný terén)
  • ovládací jednotka Bosch HMI Display Intuvia, multifunkční (dálkové ovládání)
  • 4 režimy jízdy: Eco, Tour, Sport, Turbo

Středový pohon nabízí docela jiný zážitek z jízdy než elektrokola vybavená klasickým elektromotorem v zadním (případně výjimečně předním) kole. Hlavní devizou je 100% plynulost příšlapu.

Nikdy se vám také nestane, že by kolo „ustřelilo“ v tu nejnevhodnější chvíli. Stejně jako jiné typy příšlapu, i Bosch eBike System funguje pouze do max. rychlosti 25 km/h. Pak už musí jezdec pohánět kolo čistě jen vlastní silou.

Ovládání kola probíhá jednoduše skze přehledný multifunkční displej, jehož ovládání se nachází na levé straně řidítek. Výjimečná jsou na kole také 29″ kola, která mu dodávají mohutný vzhled.

Redakce Hybrid.cz využívá při testu elektrokol vozy značky Peugeot   

15 Comments on “Představujeme: terénní elektrokolo Apache Hawk 29”

  1. Možná, že tu cenu ony
    Možná, že tu cenu ony kvalitnější díly s rodokmenem ospravedlňují. Mně spíš vadí to, že i takto odlehčené kolo má okolo 19 kg. Levnější z Číny pak ještě o dalších 4-5 kg více. Zkuste si s tímto kolem manipulovat. Technologii se nebráním a mít vidle na peníze, jedno by mi doma stálo. Jinak si ale raději vyjedu do terénu vybaven jen vlastními silami, ale s 12,5 kg kolem, které můžu přes překážku přehodit. A na rovince si jej rozšlapu nad 25 km/h jedna radost a nebude mě to stát větší síly skrze vezení hmoty navíc.

  2. Bosch má verzi motoru 500
    Bosch má verzi motoru 500 W/ 45 km/h
    Ten ale naši ustrašení prodejci nenabízí.
    Na youtube je spousta návodů jak hacknout Bosch. Je to zoufalý boj, ale marný. Legislativa pravděpodobně segment elektrokol v Evropě úplně zlikviduje. Já bych si kolo s motorem, které má všechno zakázané nekoupil.

    1. Já přemýšlím o
      Já přemýšlím o elektrickém kole, ale chtěl bych kolo skládací hl. do města. Uvažoval jsem o přestavbě klasického kola (třeba e-Totem Old Sea Dog e-16, nebo agogs, nebo starší Brompton) a našel jsem motor do předního kola o výkonu 500 W, který je rozměrově, hmotnostně i cenově velmi blízko tomu s výkonem 250 W a i na ten výkon to má planetovou převodovku a tudíž i volnoběžku. Takže pro mě s 65 kily je to naprosto dostatečný výkon.
      Minulý týden jsem si byl na 30 min. zkusit elektrokolo u Ekolo v Prazea byl jsem nadšenej, co motor o výkonu 250 W do kopce dokáže. Jen rychlost do které asistence pomáhá je pro mě málo. Ale restrikce prý obejít jde, otázka je, do jaké rychlosti by to motor vzhledem k max. otáčkám byl schopný při kolech 16, nebo 20″.

    1. Já přemýšlím o
      Já přemýšlím o elektrickém kole, jako náhradě za ukradený skútr. U skútru mě nejvíc vadila registrace a problémy se sociálkou, když jsem žil na malém městě s vysokou nezaměstnaností, kde bylo nutné auto i skůtra složitě přehlašovat na někoho z rodiny, kdo ještě práci měl. Toto bohužel ve mě zůstává i nyní, kdy v Praze obavy z toho, že skončím na sociálce nehrozí.
      Další důvod tak vysoké ceny je fakt, že kolo může stejně tak na silnici, jako na cyklostezku a to je pak úplně jinej požitek z jízdy, stejně tak je možné vzít kolo do autobusu, metra, nebo vlaku (skládací), což se skůtrem, byť elektrickým, nelze. A na tento fakt prodejci hřeší a proto takové ceny.
      Já jsem za elektrokolo ochotnej dát do 20 000 Kč, ale to už bude muset být zázrak. Minulý týden jsem si byl na 30 min. zkusit elektrokolo u Ekolo v Praze a byl jsem nadšenej, co motor o výkonu 250 W do kopce dokáže. Jen rychlost do které asistence pomáhá (27 km/h)je pro mě málo. A ten design skládacího kola Agogs, co ekolo nabízí je pro mě téměř odpornej.
      Uvažoval jsem o přestavbě klasického skládacího kola (třeba e-Totem Old Sea Dog e-16, nebo starší Brompton)
      Zákonem stanovená restrikce obejít jde, otázka je, do jaké rychlosti by to motor vzhledem k max. otáčkám byl schopný při kolech 16, nebo 20″.

  3. Tohle se mi moc líbí,
    Tohle se mi moc líbí, chtěl bych si elektrokolo pořídit, ale mám pocit, že je zrovna tenhle model trochu slabý. Konkrétně 250 W motor, to je jak nic? Nechápu proč tam nedají silnější a neomezí to softwarově, aby neporušovali předpisy. Ostatně za tu cenu by to mělo být pozlacený.

Napsat komentář