Povinné ručení pro elektromobily? Máme pro vás všechny informace!

Máte v plánu nákup elektromobilu? Pak vás bude jistě zajímat, jak je to tyhle vozy mají s pojištěním. I majitelé aut s elektrickým motorem totiž musí mít minimálně povinné ručení pro případ, že způsobí nehodu. Platí pro ně tedy stejné podmínky, jako pro ostatní řidiče. Podívejte se spolu s námi na to, kolik povinné ručení pro elektromobily stojí, a co vše jeho průměrný balíček obsahuje.

Kolik stojí povinné ručení elektromobilů

Pojištění elektromobilů je od svého počátku podstatně levnější, než u aut s naftovým či benzinovým motorem, a to mnohdy až o polovinu. Pojišťovny se totiž snaží české řidiče motivovat k elektromobilitě, a proto nabízejí zvýhodněné produkty. 

Elektromobily jsou tak díky tomu často zařazeny mezi motory s nejnižším možným objemem. Jestli si chcete udělat jasnější představu o ceně pojištění pro elektromobily, stačí se podívat na srovnání povinného ručení.

Jistou nevýhodou pro pojišťovny i klienty, je mnohem nižší pojistné, než jaká bývá reálná cena oprav elektromobilů v případě pojistné události. Mohou za to moderní a drahé technologie, stejně jako nedostatek servisů, specializujících se na opravy tohoto typu aut. 

Jak vypadá povinné ručení pro elektromobily

Stejně jako u jakéhokoliv automobilu obsahuje velmi podobná rizika a služby, které lze v rámci povinného ručení využít. To stejné platí i pro limity pojistného plnění, které se doporučují sjednávat ve střední hladině, to znamená mezi 50 a 100 mil. korun.

Dle statistik je riziko způsobené škody elektromobilem asi o 40 % vyšší, než u ostatních vozů. Na veškeré limity tohoto pojištění se samozřejmě můžete podívat v online kalkulačce povinného ručení pro elektromobily.

V nízké cenové hladině lze získat základní asistenční služby a limity v hodnotě 50/50 milionů korun a dílčí připojištění. Zlatým středem jsou limity 100/100 milionů korun, profesionální asistence, úrazové pojištění řidiče nebo ztráta či odcizení klíčů.

Podívejte se tedy na nabídku povinného ručení online a pojistěte svůj vůz snadno a přehledně během pár minut.

zdroj: placená inzerce

26 Comments on “Povinné ručení pro elektromobily? Máme pro vás všechny informace!”

  1. Absolutni blaboly. Jedna se o povinnne ruceni EV a co ma s tim spolecneho „reálná cena oprav elektromobilů v případě pojistné události“? Z povinneho ruceni se oprava EV ktere nehodu zpusobylo, neplati. U povinneho ruceni jsou rozhodujici naklady opravy protistrany.
    Uz druhy clanek od pojistovaku. Vypada to, ze v oboru pracuje velky pocet pitomcu. Maji velkou hubu a prazdnou hlavu.

    1. Jsou to skutečně bláboly. Cena povinného ručení se stanovuje od cen aut, které jsou na silnicích a mohou se tak stát účastníkem nehod. A EV právě kvůli jejich vysokým cenám cenu povinného ručení pro všechny zvyšuje. Zopakuji – EV zvyšuji pro všechny cenu povinného ručení.

        1. Proč zakázat drahé auta a tedy i EV? Jen je dobré si uvědomit co zvyšování cen aut způsobuje. A že EV jsou drahé a mají a v budoucnu budou mít stále vyšší vliv na výši ceny povinného rušení, je prostě pravda. A ani fandovství k EV na tom nic nezmění.
          Před EV bylo auta nad milion mezi lidmi málo. S EV a dalšími opatřeními Bruselu se toto bohužel stává standardem.

          1. Z vlastni zkusenosti muzu tvrdit, ze jizda s EV je defenzivnejsi a plynulejsi a bezpecnejsi nez se spalovakem. Take fronty u krizovatek ubydou. Kdyz vidim jaka dira za mnou zustane kdyz vyjedu po cervene. Nez tam spalovak nakvrdla rychlost a pusti spojku, tak jsem davno za krizovatkou. To plati i u lineho Leafa. To same u obycejnych krizovatek bez semaforu. Navic ma vetsina novejsich typu EV pokrocile asistenty a tim nehod ubyva. Je pravda, ze nektera BEV maji nadstandardni vykon a tam muze byt nehodovost vyssi, kvuli predvadeni se. Ale podobne silne spalovaky jsou na tom mnohem hur. V DE je system stanoveni pojistneho propracovan podrobne na zaklade nehodovosti ruznych modelu aut a i s ohledem na motorizaci. Ze zarazeni BEV je patrne, ze BEV patri vic k tem mene rizikovym. I Tesla je lepsi nez ruzne BMW apod. Tupy cesky system pojisteni podle objemu valcu je jak za krale klacka. Ale jako na vse muze byt obcan hrdy.

            1. Nepochopil jste to. Klidně může být jízda EV defenzivnější a jeho provoz méně nehodový než srovnatelný spalovák. Klidně, i když nevím, co na to data od pojišťoven. Na toto má ale vliv výše havarijního pojištění a taky výše povinného pojištění pro toho konkrétního řidiče.

              Tady ale se mluví obecně o stopupající výši povinného ručení vlivem toho, že jsou mezi lidmi čím dál tím dražší auta a je potřeba platit škody na těchto autech způsobené, třeba i levnějším autem. Takže to, že řidič EV, snad, řídí bezpečněji, na to nemá moc vliv. Podstatné je, že to EV je drahé, drahé jsou díly i servis po havárii a to se musí odrazit v ceně povinného ručení PRO VŠECHNY.

              Už se chápeme? 🙂

              1. Takze ja jako majitel EV, ktery nedela tolik nehod a platim proto zaslouzene nizsi povinne ruceni musim zodpovidat za blbost ostatnich ze me naboura? A proto by EV mely asi platit vyssi povinne ruceni? Vsechno blaboly.
                Kdyby pojistovak napsal, ze hodnota novych aut porad stoupa a proto je potreba povinne ruceni zvysit, tak to bude smysl davat. Ale ze za vse muze EV je naprosty blabol. Jak jsem psal jinde, v Cezku se lide vyjadruji neurcite a pak to tak vypada.

                1. Nepochopil..
                  Já rozumím, že čeština asi není váš prioritní jazyk, ale lépe to už asi nenapíšu. Možná je problém I v tom, že ani u mě není čeština mateřský jazyk 🙂

                  Prostě se stoupající cenou aut a s větší penetraci dražších aut mezi lidmi (čemuž přispívají i drahá EV) se zvyšuje průměrná výše POV. Samozřejmě že z této průměrné částky dostane dobrý řidič slevu a horší naopak.

                  Nikde jsem nepsal, že za vyšší cenu POV mohou EV.

                2. Nepisu ze to rikate vy. Ja porad jeste argumentuji, ze clanek je totalni blabol. A ten problem co jsem vylicil, pochazi z toho clanku.

                3. @Marek. Oprava. Cituji z vaseho komentere;
                  :Podstatné je, že to EV je drahé, drahé jsou díly i servis po havárii a to se musí odrazit v ceně povinného ručení PRO VŠECHNY.
                  To je v prikrem rozporu s dalsim vasim komentem:
                  Nikde jsem nepsal, že za vyšší cenu POV mohou EV.

              1. Kdyz EV prispeji k lepsi propustnosti krizovatek, prinese to mene casovych ztrat a tim padem i ke snizeni nehod. Kdyz nekdo ztrati cas v zacpe, pokousi se ten cas nahnat jinde a pak riskuje. Je v zajmu pojistoven riziko snizovat. S fandenim to nema co delat.
                Vsak i obycejna zacpa na rovne silnici by byla s EV mensi. Odpada kvrdlani v prevodovce a rychlejsi prujezd.
                Hlavne ze tam mate Brusel jako vinika. V ostatnich zemich ceny aut asi klesaji, nebo rostou mene nez v EU?
                Kdyz je mdly intelekt, tak za to muze Brusel.

                1. Je těžké s s vámi bavit. Odpovídáte na jiné téma. Připadá mi to jako já o koze, ty o voze. Vzdávám se.

                1. Budte v klidu, sef odboru ve Skoda auto rika, ze Fabia EV v roce 2026 bude cenove stejne draha jako spalovaci a proto od dalsiho vyvoje davaji ruce pryc. Utopili na tom miliardu Kc.

    1. Taky mě to překvapilo, protože jezdím v EV mnohem opatrněji, ale našel nějaké články se studiemi od pojišťoven, ve kterých se píše, že elektromobily procentuálně bourají mnohem více než ostatní vozidla. Je to díky zrychlení, které je větší než u ostatních aut – menší škody než velké bouračky – nárazy do betonových sloupů na parkovišti, nedodržení vzdálenosti nebo nevhodná manipulace auta v okolí bydliště. Většina řidičů EV havaruje v prvním půlroce vlastnictví vozidla než si zvykne.

        1. Je vidět, že jste nepochopil funkci povinného ručení. Když nabouráte ten sloup, tak je pojišťovně šuma fuk kolik stojí váš blatník. Cena blatníku není bezvýznamná, pojišťovnu v tomto případě cena blatníku vůbec nezajímá. Pojišťovnu zajímá jen škoda způsobená na tom sloupu. A ano, bude stejně drahá, jako když tam nabourá spalovák.
          O tom ale diskuze není. Diskuze je o tom, že celkově roste cena aut a od toho se odvíjí cena pojištění. A jak píšu výše, vysoká cena EV to výrazně ovlivňuje. A proto souhlasím s částí vašeho prvního příspěvku, že článek je blábol. Ale úplně z jiného důvodu, než vy.

Napsat komentář