Porsche Taycan Cross Turismo: Taycan jako praktický off-roadový kombík

Luxusní elektrický kombík – to je nové Porsche Taycan Cross Turismo. Pohání ho stejný 800V systém jako původní Taycan.

Elektromobil Porsche Taycan Cross Turismo je nejnovější odvozeninou úspěšného Taycanu.
foto: Porsche

Porsche Taycan Cross Turismo se jako koncept představilo už na autosalonu Ženeva 2018, ještě jako Mission E. Původně mělo jít na trh už minulý rok, ale uvedení bylo odloženo.

Podobně jako Porsche Taycan, i verze Cross Turismo se bude prodávat ve čtyřech verzích: Taycan 4 Cross Turismo (280 kW), Taycan 4S Cross Turismo (360 kW/420 kW overboost), Taycan Turbo Cross Turismo (460 kW/500 kW) a Taycan Turbo S Cross Turismo (460 kW/560 kW).

Porsche Taycan Cross Turismo

Porsche Taycan Cross Turismo
foto: Porsche

Všechny verze jsou vybaveny dvěma elektromotory, pohonem všech čtyř kol a dvourychlostní převodovkou vzadu. Verze Turbo S zvládne zrychlení 0-100 km/h během 2,9 sekundy (-0,1 s oproti Taycanu). Narozdíl od Taycanu jsou všechny verze Cross Turismo vybaveny větší 93,4kWh baterií „Performance Plus“.

Porsche Taycan Cross Turismo

Porsche Taycan Cross Turismo
foto: Porsche

Na palubě najdeme 11kW AC nabíječku, za příplatek dostanete 22 kW. Rychlonabíjení je možné až 270 kW. Nejdelší dojezd nabízí varianta Taycan 4 Cross Turismo, a to 456 km WLTP.

Max. rychlost jednotlivých verzí je 220 km/h, 240 km/h a 250 km/h pro obě Turbo verze. Délka auta je úctyhodných 4,97 m, rozvor 2,90 m, šířka 1,967 m (2,144 m včetně zrcátek). Výška činí 1,41 m. Objem zavazadlového prostoru u 4 a 4S je mezi 446 l a 1212 l, varianty Turbo pak mají 405 litrů/1171 litrů. Ve frunku je místo na 81 litrů.

Porsche Taycan Cross Turismo

Porsche Taycan Cross Turismo
foto: Porsche

Prodej elektromobilu Porsche Taycan Cross Turismo začne co nevidět (zatím dvě nejlevnější verze), dodávky by měly probíhat už od léta. Cena za nejlevnější, nejméně výkonnou verzi elektromobilu (s nejvyšším dojezdem) začíná na 93 635 euro.

tisková zpráva

18 Comments on “Porsche Taycan Cross Turismo: Taycan jako praktický off-roadový kombík”

  1. Dříve se za SUV označovaly auta typu Jeep Grand Cherokee
    Dříve se za SUV označovaly auta typu Jeep Grand Cherokee ZJ.

    Zvýšenej kombík bylo prostě auto, které mohlo občas na polní cestu.

    Dneska je offroad kombík, kterej ani už není zvýšenej (je stejně vysoko jako jakýkoli starší kombi).

    Co bude příště označováno za offroad?

      1. Také je normální, aby elektrotechnická zařízení
        Také je normální, aby elektrotechnická zařízení obsluhovala minimálně poučená, znalá či lépe osoba schopná samostatné činnosti, tedy je otázka, pokud je/bylo tankování LPG možné jen na požádání takto školené obsluhy, pokud by neměl BEV dobíjet jen člověk vzdělaný, proškolený, přezkoušený ve smyslu vyhlášky 50. Byť je to fakticky sebevětší ptákovina ;o)

            1. Nemecky pojistovaci system by se vam asi libil. Kazde auto je
              Nemecky pojistovaci system by se vam asi libil. Kazde auto je podle nehodovosti zarazene do urcite skupiny. Je to pro povinne ruceni, kradez/prirodni zivly a urazove pojisteni zvlast. Je to propracovany system a kazdorocne se to ladi. V Cesku to asi nejde pouzit, je to moc maly trh a statisticky spatne vyhodnotitelne. Tesla je vedena jako prumerne auto, narozdil od ruznych znacek pro nadrzene, ale prehlednute zavodniky. bmw, porsche atd.

              1. Však jo, teda mně by se nejvíc líbil systém, že nějakou
                Však jo, teda mně by se nejvíc líbil systém, že nějakou malou pojistku by mělo vozidlo na věci co nechtěně může spáchat – požár, únik kapalin, překážka, povalená motorka, samovolné rozjetí…
                A zbytek by byla pojistka řidiče odvíjející se od počtu zaviněných nehod, prokázaných dopravních přestupků a samozřejmě získaných řidičských oprávnění. Auta samozřejmě rozdělit podle výkonů a výjimka by byla např. na odvoz zraněného do nemocnice, ale již ne na cestu zpět atd. A výkony vozidel samozřejmě nedělit podle věku jako jediného kritéria, ale také zohlednit řidičské zkušenosti.

                1. Pojistka podle jednotlivých jízd?!
                  Pojistka podle jednotlivých jízd?!

                2. Defacto ano – pilot má letovou knihu, řidič by měl mít
                  Defacto ano – pilot má letovou knihu, řidič by měl mít řekněme knihu jízd.. ostatně už řada lidí má, že si bere firemní auto a kniha jízd je elektronická, přihlásí se k ní čipovoou pracovní kartou a pak se zase odhlásí. Myslím, že v budoucnu se to naprosto v pohodě udělá přes android auto atd, stačí až se rozšíří odemykání aut mobilem. V případě zavedení silniční daně pro všechny, by se tak dala i na řidiče vybírat silniční daň a dálniční poplatky.
                  To jsou ty pozitivní věci a řekněme věci pro bezpečnost. Negativum je, že by to samozřejmě bylo využitelné na postihování za překročení rychlosti, parkování atd. Otázka je, jestli, než by se to zavedlo už dávno nebudou auta podle GPS čipu omezovat automaticky rychlost

                3. Pojišťovny pracují na základě statistik a průměrů,
                  Pojišťovny pracují na základě statistik a průměrů, nezajímají je jdnotlivosti.

                4. To, ale nemáte principielně pravdu. Pojištění z
                  To, ale nemáte principielně pravdu. Pojištění z odpovědnosti se dělá dle pracovní smlouvy a řeší se tam, jestli řídíte v práci auto nebo ne a pokud máte manažerské i cena. Stejně tak jako veterána nepojistíte bez testace a v případě jiného než povinného ručení je potřeba i znalecký posudek. Havarijní pojistka taky není statistika a průměr. A to už nemluvě o pojištění nemovitosti.
                  Respektive ano – je to po průměru, pokud jim na tu hru přistoupíte a nejednáte, úplně stejné jako mobilní operátor, či plyn, něco je základ a je jen na vás, co si dojednáte

Napsat komentář