Porsche představilo svůj první elektromobil Taycan: dojezd až 450 km

V Číně, Kanadě a Německu se aktuálně světu představil elektromobil Porsche Taycan. Největší překvapení? Design!

Hmotnost Porsche Taycan Turbo S je 2295 kg, zrychlení 0-200 km/h zvládne během 9,8 sekundy. Dojezd dle WLTP je 388 až 412 km. Auto je dlouhé 4963 mm, široké 1966 mm, vysoké 1378 mm a rozvor činí 2900 mm.
foto: Porsche

Dojezd až 450 km WLTP, baterie o kapacitě 93,4 kWh, max. nabíjení až 270 kW, 265kW rekuperace, dvourychlostní převodovka, zrychlení 0-100 km/h během 2,8 sekundy, max. rychlost 260 km/h, max. výkon 560 kW, 1050 Nm točivého momentu a aerodynamický koeficient 0,22.

Prvními modely nové série Taycan budou Taycan Turbo S (max. výkon 560 kW) a Taycan Turbo (500 kW). Ještě tento rok se pak představí méně výkonné varianty. Koncem příštího roku pak i první odvozenina v podobě Taycan Cross Turismo.

Porsche Taycan Turbo S

Porsche Taycan Turbo S
foto: Porsche

Nabíjecí port elektromobilu Porsche Taycan

Nabíjecí port elektromobilu Porsche Taycan
foto: Porsche

Max. zrychlení 0-100 km/h během 2,8 sekundy platí samozřejmě pro Turbo S, stejně jako průměrná spotřeba 26,9 kWh/100 km a dojezd až 412 km WLTP. Pro Turbo platí zrychlení 3,2 sekundy, spotřeba 26 kWh/100 km, ale dojezd až 450 km. Max. rychlost 260 km/h platí pro obě verze.

Rychlonabíjení je možné až 270 kW, auta jsou vybavena 11kW palubní nabíječkou. Když v interiéru řeknete „Hey Porsche“, můžete auto ovládat hlasem. Přední kufr má objem 81 litrů, zadní 366 litrů.

Elektromobily Porsche Taycan

Elektromobily Porsche Taycan
foto: Porsche

Interiér elektromobilu Porsche Taycan

Interiér elektromobilu Porsche Taycan
foto: Porsche

Ceny podle všeho začínají na $186 350 (4,3 mil. Kč) za verzi Turbo S a $152 250 (3,5 mil. Kč) za verzi Turbo. To je výrazně více, než nedávno spekulovaných v přepočtu 2,5 milionu. A také výrazně víc, než za kolik lze koupit konkurenční, až již poměrně letitý, Tesla Model S.

Největším překvapením premiéry výrobní verze elektromobilu Porsche Taycan je tak nakonec design auta, který skutečně velmi blízce odpovídá původnímu konceptu Porsche Mission E z roku 2015.

Porsche

85 Comments on “Porsche představilo svůj první elektromobil Taycan: dojezd až 450 km”

      1. On to dojede, při posledním pokusu co jsem viděl měl v
        On to dojede, při posledním pokusu co jsem viděl měl v druhé půlce okruhu už jen 150 koní výkonu a ujížděla mu blondýna v základní audi A3.

        Podle mě prostě vypnou ochrany, zlikvidují při tom baterku, budou doufat že nezahoří a pak se budou v cíli prsit časem průměrného golfa, předstírat stock provedení a slavit „rekord“ v kategorii ESČBSZSNZZ – Elektrické sedany černé barvy se zeleným stromečkem na zpětném zrcátku.

        1. Co vím tak i Amatéři, když chtějí závodit musí své
          Co vím tak i Amatéři, když chtějí závodit musí své seriové auto upravit tak aby minimálně splnovalo závodní předpisy pro bezpečnost .
          Předprodukční prototypy nejsou ve většině případů shodné s seriovými .
          Docela jsem zvědavý na to, až někdo udělá příme srovnání
          Tesla S – Porsche taycan
          V čem Porsche posunulo hranice

          https://www.youtube.com/watch?v=-vL637IMMX4

          https://www.youtube.com/watch?v=8m31EgQkswg

          https://www.youtube.com/watch?v=PAX74HkmvHU

  1. Celkem sranda jak akcie Tesly po uvedení Tukanu stouply.
    Celkem sranda jak akcie Tesly po uvedení Tukanu stouply. :))

    Sejčkové nevidí desetitisícové prodeje Tukanu moc optimisticky, hlavně díky vysoké ceně a poukazují na to že i levnější Panamery se prodá jen 8000 kousků. A navíc Německo padá do recese.

    1. Podle mne to chápete správně 🙂 Aby bylo možno nabíjet z
      Podle mne to chápete správně 🙂 Aby bylo možno nabíjet z 400V nabíjecích stanic, tak je ve voze základní DC-DC měnič, který pracuje se vstupním napětím v rozsahu 200-600Vdc (tedy plně pokrývá specifikaci standardu CCS 1.0, která je 200-500Vdc) a výstupním napětím pro nabíjení baterie v rozsahu 600-900Vdc (Taycan nabíjí nakonec na tuším 835Vdc).

      Výhodou tohoto měniče je, že si dokáže z běžné 50kW stanice říct o plné napětí 500Vdc a pokud je k dispozici plný proud 120(125)A, tak může stanici využít na 60(62,5)kW. Možná si vzpomínáte jak v dřevním věku frčela reklamština na CHAdeMO stanice od DBT s udávaným výkonem právě 62,5kW. Reklamština proto, že vůz s 400V baterií se na tento výkon nikdy nedostane, CHAdeMO, DBT i Nissan to moc dobře věděli a stejně to bezostyšně troubili do světa.

      Ten příplatkový 150kW měnič je pro mne novinka i z toho důvodu, že nedává až tak moc praktický smysl. Právě kvůli Porsche si totiž téměř žádný z výrobců HPC stanic již nedovolil navrhnout 150kW stanici bez podpory 800V. Myslím že snad nějaké Delta nabíječky šly objednat na 150kW s pouze 400V. Ovšem nabízí se tu kacířská myšlenka, že jedna nejmenovaná společnost má vybudovanou hustou soukromou síť se 150kW stanicemi právě pouze na 400V s podporou CCS.

  2. Je to krásný (beru to jako hezký moderní auto, s úžasnou
    Je to krásný (beru to jako hezký moderní auto, s úžasnou akcelerací, kam dá člověk na víkend i děti a ženu a neudělá ostudu, když přijede na jednání…). Mě se to fakt líbí – tažný je taky supr – není to jen na vlek, ale hlavně na držák na kolo/a (mnohem pohodlnější než zvedat to na střechu a možnost jet s kolama do podzemních garáží). Jen ta cena… doufal jsem, že základ začně na 2,5 a do 3 bude trochu dovybavená verze. Jestli to je 3,5-4, tak mi to přijde už moc… Ale zákazníků si to najde určitě i tak hodně…

    1. Ano, konkurenti z řad spalováků jsou o 200 kg lehčí:
      Ano, konkurenti z řad spalováků jsou o 200 kg lehčí: Panamera Turbo (S), AMG GT4 63 S, BMW M8, Audi RS7.
      Tohle auto bude pravděpodobně sloužit těm, kteří by jinak jezdily v Panameře nebo Cayenne nebo 911 Turbo (S). Je to prostě klasické přibližovadlo naprůměrně bohatého manažera.
      Smysl tohoto auta mi ale uniká. Na to, že má 5 metrů je prostornost hrozná, design nevypadá moc jako Porsche. Na okruhy to zas tak moc nebude, i kvůli sedadlům. A ten rádoby retro interiér s hroznou grafikou infotainmentu to nezachrání.
      Nenapadá mě nic, proč by si zájemce o výkonný sedan/kupé místo Tesly S měl někdo kupovat tohle.
      Prostě Tesla (Model S) je prostě moderní od 1. pohledu, i když už je na dost starém základu, Taycan působí pouze nudně.
      Interiér, exteriér, technika, parametry pohonu – vše jako by zamrzlo v té době, kdy auto začali vyvíjet.
      Trochu mi tohle připomíná tohle srovnání.
      https://www.youtube.com/watch?v=0gxa2rq-kL8

      1. Design je dost individuální a teda fakt nevím, ale mne
        Design je dost individuální a teda fakt nevím, ale mne přijde dost „poršovatý“.
        Mě se Taycan po ohledně designu hodně líbí.
        Technicky povedené, součinitel odporu vzducu jen 0,22 to je hooodně dobrý, výkonná nabíječka, konečně 270kW!
        AC mohla být silnější, ale alepoň 11kW.
        Výkonný, rychlý a jestli tam výrobce nenaseká nějaké chyby, tak to bude konečně konkurence pro Teslu. I když za víc peněz, ale zase tady u toho nemůžou lidi nadávat na lícování plechů…

    2. hlavně pro blbečky, když je to pomalejší, menší a
      hlavně pro blbečky, když je to pomalejší, menší a dražší bez „benzínek“ než Tesla Model S i X! 🙂

      Ale, jak je zvykem, opět je to hezčí než Tesla (to je asi cokoliv) a na 100 % luxusnější a pohodlnější (taktéž téměř cokoliv).

        1. Spojenie slov „hrozne“ a „libi“ v jednej vete si dosť
          Spojenie slov „hrozne“ a „libi“ v jednej vete si dosť odporuje. Vyzerá to akoby ste s tým mali nejaký vnútorný rozpor 🙂
          Pre mňa je to zasa hrozne preplácané, nič inovatívne na túto dobu. Taký mix starého a nového, fuj.
          Ale to je môj názor.

          1. „hrozně“ značí i míru, no problem 🙂
            navíc je to v

            „hrozně“ značí i míru, no problem 🙂

            navíc je to v češtině obrat ve smyslu, že se to líbí, až je to jakoby citové… tedy eskalace významu do zvláštnosti, tedy vůbec si to neodporuje, naopak je to vyjádření silnějšího citu k tématu

        2. Tak mě se zase ta palubovka v Taycanu „hrozně“ ale fakt
          Tak mě se zase ta palubovka v Taycanu „hrozně“ ale fakt hrozně nelíbí. Je to tak hrozně přeplácáný, že se člověk musí týden učit kde co je a kam má vlastně koukat aby něco nastavil.

          Mě se líbí jednoduchost ala Tesla, která to pochopila, protože na palubní desce při řízení člověk potřebuje jen „pár“ údajů, všechno ostatní ho jen zbytečně rozptyluje a je neepřehledný.

          Na druhou stranu nic se nesmí přehánět ani s jednoduchostí. Viz Tesla Model 3 a otevírání kastlíků před spolujezdcem z obrazovky, to je podle mne úlet.

        1. Chápu, že nezvládáš argumentovat, tak ani nevíš, co
          Chápu, že nezvládáš argumentovat, tak ani nevíš, co při takovým zrychlení 0,5 znamená. To je věčnost pro super auta. Promiň, ale na mě opravdu v argumentaci nemáš, tedy na většinu lidí pravděpodobně, tedy raději ty ignoruj mě i ostatní, bo pro tebe auta se zrychlením 8 v.s 3 sekundy jsou asi jedno a to samé. Vůbec nechápeš nárok na součátky, i když je auto třeba jen o sekundu rychlejší. Hochu, takhle tě nikdo nebude brát už nikdy vážně, já tedy už vůbec ne 🙂

          Třeba rozdíl 2 a 3 sekundy dělá obrovský rozdíl v kvalitě pneumatik, síle motoru apod…. tedy asi to nejméně důležité pro tebe, OBROVSKÝ tajtrdlíku 😀

          Hele, chápeš alespoň podíly 0.5/3 sec vs. 0.5/5 sekund?
          Vyjde ti téměř o 70 % vyšší zátěž. Umíš vůbec dělit? 😀

      1. Hahaha přesně. Tak to prostě je. Slintat je dovoleno. Ale
        Hahaha přesně. Tak to prostě je. Slintat je dovoleno. Ale tohle je za hranicí drtivé většiny Čechů..včetně majitelů aut za stejné peníze. Tohle je pro evropskou smetánku a jestli jsem si mohl všimnout letos ve Sv.Mořici, bude to mít zákazníků dost.

  3. Na tak nizke auto se hodi spise dvoudverova karoserie. S tou
    Na tak nizke auto se hodi spise dvoudverova karoserie. S tou malou vyskou to urcite nebude hlavni auto, ale vicemene Funcar. 4 dvere je nanic. Je o 67mm nizsi nez Tesla S. Uz vidim jak nejaky Businessman poleze z takoveho auta s oblekem. To neni Tesla S killer. To je uplne jina kategorie.
    Dotaz:ma to vzduchovy podvozek?

      1. Je otázka, kolik z nich nemá odpor k elektromobilitě.
        Je otázka, kolik z nich nemá odpor k elektromobilitě. Zrovna ti, co dají majlant za auto na benzín, od něj zpravidla vyžadují řev motoru a cokoliv co neřve není zajímavé. Ale dost pravděpodobně elektřině křivdí, protože si to nikdy pořádně nevyzkoušeli.

        1. Domnívám se, že z naší strany to jsou čisté spekulace –
          Domnívám se, že z naší strany to jsou čisté spekulace – vaření z vody. Na tohle jistě znají odpověď v Porsche. Auto určitě nevymýšleli jen tak, aby se neřeklo…
          Myslím, že za 2 roky tady určitě se dočteme nějakou statistiku, kdo jsou kupci Taycana.
          Tipuji si ale, že to bude velmi podobné etronu. Včera jsem vracel zápůjčku a prodejce mi řekl, že etron si dosud u něj koupili nebo mají zájem koupit již stávající zákazníci Audi.

        2. no asi jich bude dostatek, i hybridni modely Porsche se
          no asi jich bude dostatek, i hybridni modely Porsche se prodavaji velice dobre, a u Taycana tusim uvedli ze vyroba bude vyzsi nez se puvodne planovalo, podle toho jaky zajem o Taycan byl jeste v dobe kdy ani nebylo 100% jasne jak bude vypadat

          to auto se nema za co stydet

    1. ma to vzduchobej podvozek a ma to i riditelnou zadni napravu,
      ma to vzduchobej podvozek a ma to i riditelnou zadni napravu, bude to rekl bych velice dobrej sportovnejsi dailycar, i podle toho co se da precist od lidi co s tim bud meli moznost jiz jet a nebo je s tim svezli jak na trati, tak v provozu

      cilovka jsou jasne majitele Panamer a podobnych sportovne strizenych dailycaru, tedy takove to 4 dverove „coupe“ na efekt, tedy modelu ktery nema u Porsche moc velkou historii a muze byt casem treba i nahrazen

                1. S tím taznym psal hybrid…
                  Zlý člověk runner je

                  S tím taznym psal hybrid…
                  Zlý člověk runner je tentokrát nevinný…
                  Ale moc ho nekrmte ať není moc tlustý troll…a neklepne ho Pepka…
                  Bez zlých trollu by tu byla nuda

    1. Ty proste plives na vsechno vid?
      Pritom si vozis prdel v 10

      Ty proste plives na vsechno vid?
      Pritom si vozis prdel v 10 let stary godzile a nabubrelim Mustangu kterej si hraje na sportak – pouze hraje, o tech dalsich vozidlech radsi ani nemluvim ale co se vlastne divim, skoc na autoforum tam ti to budou zrat:-) 🙂 🙂 🙂

  4. „Největší překvapení? Design!“
    Žádné se nekoná, je to

    „Největší překvapení? Design!“

    Žádné se nekoná, je to zase Porše a lidé si ho klidně spletou i s Panamerou.
    https://i.pinimg.com/originals/c7/99/bb/c799bb7144a54718d817014164e6377d.jpg
    Dizajn konceptu se mi moc líbil. U produkční verze chybí sebevražedný dveře a dojem větší našlápnutosti o který se u prototypu postarala ohromná kola ve vykopnutejch náraznících. Jenže ohromná kola snižují dojezd.

Napsat komentář