Porsche Mission E už se prototypově vyrábí, naplno začne příští rok

Jan Horčík - 06 Únor 2018

Porsche Mission E bude první elektromobil značky Porsche. Na trh má jít už příští rok. První prototypy už jsou hotové.auto elektromobil Porsche Mission E

Porsche myslí elektromobilitu smrtelně vážně. Ještě aby ne, když Tesla prodala jen v roce 2017 už 100 000 luxusních elektrických aut.
foto: Porsche

Albrecht Reimold je v Porsche zodpovědný za rozšíření továrny Zuffenhausen, aby se tam mohl ve velkém začít vyrábět elektromobil Porsche Mission E. Nová výrobní linka by měla vychrlit 20 000 aut ročně. Porsche celkem vyrobí ročně mezi 200 000 a 250 000 auty.

Reimold potvrdil, že už teď jsou hotové první prototypy. Zkouší se také pilotní výroba, výrobní zařízení by mělo být na místo instalováno začátkem tohoto roku. Na vyšší objem výroby má továrna najet s rokem 2019.

V této souvislosti aktuálně značka Porsche oznámila, že zdvojnásobuje investice do elektromobility na více než 6 mld. eur. Z toho 500 mil. půjde právě na Mission E, velmi pravděpodobně na vývoj dalších odvozených modelů, a asi 1 mld. na elektrifikaci a hybridizaci stávající nabídky.

Zbytek peněz navíc má být investován do rozšiřování továren a dalších pracovišť, nových technologií, nabíjecí infrastruktury a chytré mobility. Porsche plánuje, že až polovina vyráběných aut bude do šesti let více či méně na elektřinu.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Pepa

Porsche je skvělé auto a nemusí se na nic hrát!
Jsem si jist, že to budou třešně na dortu a cena tomu bude odpovídat!
Nic pro mne,ale přeji to těm co jsou schopnější a tak si zaslouží svou odměnu!

---

Pepa

Obrázek uživatele Michelin

“Porsche celkem vyrobí ročně mezi 200 000 a 250 000 auty.”
Z toho do sesti let bude polovina vice ci mene na elekrinu. Tedy ani za sest let nebudou vyrabet tolik cistych ev jako vyrobila Tesla loni...

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Coz vypovida o cem? Porsche ani nema ambici delat miliony aut....

Vypovídá tom kam až se Tesla dostala s objemem výroby a kde si stojí Porše v kontextu ostaních automobilek. Vypovídá to o tom, jak je která automobilka veliká, zda je to trafika nebo už se posunula výš. Další měřítko je pak velikost obratu, zisk, profitabilita atd. atd.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Ja bych to videl takhle:
Tesla zatim neumi rozumne vydelat na statisicich EV. Ale nic jineho nema.
Porsche zatim neumi rozumne vydelat na statisicich EV. Ale ma spalovaky, na kterych zatim vydelavat umi.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja bych to videl takhle:
Tesla vyrába najlepšie elektromobily a zatial nemá konkurenta a to či na tom zarába alebo prerába vieš ty alebo ja velké ho..
Porsche nevyrába zatial žiadne EV a už vôbec nie také s ktorým by konkurovalo Tesle. A to, či na spalovákoch zarába vieš tak isto velký kulový, iba mudruješ a závidíš. Vondrák to nižšie vystihol úplne presne.

Prvni vec je ze Tesla na EV vydelava vic nez dost, to ze vse investuje do rozvoje je vec 2. To ze ty to neumis pochopit je vec 3. Ve zkratce 1!=3

A ostatni automobilky neinvestuji (neresme, jestli do toho, co by si tady na foru lide predstavovali)?
Ve zkratce, i 1 se muze rovnat 3 v urcitich matematickych modelech. Ale z toho by ses budil hruzou jeste za tyden (ja uz dneska asi taky) :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ano, samozrejme ze ostani automobilky take investuji do rozvoje zrovna tak jako Tesla. A nasledne vydelavaji na prodeji ICE stejne jako Tesla vydelava na prodeji svych EV. Coz ovsem ty popiras v tvem puvodnim prispevku a proto te jen upozornuji na tvou neznalost, pripadne nizkou inteligenci, toto pochopit.

Predpokladam se bavime o "cistem" zisku po odecteni investic... (cili jestli neco zbyde i na investory). Protoze, pokud by (dlouhodobe) nemeli ani ten hruby, tak to uz by byla spis cerna dira na penize (nebo tunel) nez fungujici firma...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Bavime se tu stale o jednom a tom samem a sice tvem tvrzeni ze : "Tesla zatim neumi rozumne vydelat na statisicich EV". Coz je pochopitelne totalni pitomost. Pokud by to neumela, tak by asi tezko ziskala jakekoliv investice a mohla fungovat a expandovat uz pres 15 let. Ale ja uz si o tobe obrazek udelal, zkratka kdyz buh rozdaval rozum, tak tebe misto toho kopl mezi nohy :)

Těžko se vyznat kam všechny ty peníze z aut jdou, může to být investice, může to být na mzdy může to být cokoliv. Každopádně akcionáři řeší cenu akcií a dividendy ze zisku, které nejsou. U nás by tohle dělat nešlo v USA lze evidentně takto fungovat velmi dlouho, stačí to jen občas nadopovat penězi.

ford mal tiež hromadu peňazí od investorov a dlhé roky im nevyplácal dividendy, dokonca ani nevedel, že na niečo také majú nárok. všetky peniaze (rozumej hotovosť, nič cez banky) obratom vkladal do výroby.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tímhle bych se neoháněl, viz. Porsche několikrát krachlo za svoji existenci, teď funguje díky koncernu WGroup, a kdyby nepřistoupilo na jejich model, tak už by dávno neexistovalo. Porsche je úplně jiný druh vozu, a srovnávat to s Teslou je mimo.
Ano, teď to chtějí zkusit a uvidí se.
Tesla vidělává, jinak by už stála... a eště bych dodal, že kolik vyrobila Tesla vozů od počatku, tak to Porsche trhla

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a hrubka!A teď se do mne pustˇte :)

Obrázek uživatele Michelin

Ja bych to videl takhle:
Tesla vydelava dost na vystavbu stovek velmi rychlych nabijecich stanic, diky kterym se da bezproblemove cestovat s jejich super auty na elektrinu.
Porsche ma spalovaky, jejichz majitelum kazi na dalnicich Tesly naladu a az si ti majitele uvedomi, ze sedi ve spatnem aute, co si asi koupi? Mission E se, kterym budou hledat kde by nabili, asi ne...

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A čím jim to jako kazí? Tím že je rychlejší na čtvrt míle? To se majitel spalováku maximálně směje šaškovi v Tesle, kterého stejně za chvíli předjede a zatímco ten bude po pár stovkách km čekat na nabití svého vozu on už bude o 70-80km dál a ten rozdíl se bude neustále zvyšovat. Chce to trochu nadhled.

Obrázek uživatele Michelin

No jasně. Přestaňte hltat ty pomlouvačské teorie od lidí co si s Teslou v reálném provozu nikdy nezazávodili.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dá ho daleko častěji na světlech:))) a s oním nadhledem. O žádné dálky na dálnicích u sportkár nejde.

Obrázek uživatele Michelin

I na Německé dálnici jsem tlačil Carreru GT3 ještě v 220km/h před sebou. Pak už jsme jeli na stejno a až od 240km/h začínal trochu ujíždět. A to jsem byl shodou okolností pokaždé obsazen komplet (7 míst) plus oba kufry plné.

Jenže v reálném provozu stejně každou chvíli za někým brzdíte a znovu rozjíždíte, obzvlášť při takovém tempu. Tedy Tesla stíhá chladit motory (pokud si dle mého zlepšováku snížíte rekuperaci, protože ta také zahřívá motory a to je při závodění nežádoucí), a při každém rozjezdu pak Helmut v Porsche skřípe zuby. :-)
Ověřeno v reálném světě!

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím podělte se tedy s námi jaký dojezd má vaše Tesla při 220km/h? Jinak nevím proč sem motáte rozjezdy, když byla řeč o dálnici? Chápu že to zrychlení je super pocit, ale mě jde mnohem víc o rychlé dálniční přesuny a tam by prostě Tesla dostala na prd.l.

Da se najit Bjorn video, kde zkousel jet 200 (v noci na nemecke dalnici), dal cca 100km (50 tam, 50 zpatky) a moc v baterii nezustalo.

EDIT: 100km, ne 200, opraveno.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=ojUFPKgs6iI

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Jeste se mi nepodarilo dostat ani nejdivocejsi jizdou ciste po dalnici na trase nad 100km dlouhe pres 45kWh/100km. S takovou spotrebou bych ujel z plne 200km.
Ono je neco jineho vyrazit na prazdnou dalnici zamerne v cas kdy je prazdna (2:30) a k tomu si vybrat 50km dlouhy usek kde nejsou zrovna zadne omezeni rychlosti, abych tam otestoval kam se az dostanu se spotrebou pri rychle jizde (navic kdyz vyjizdi se studenou baterkou tedy ma vetsi spotrebu kvuli vetsimu vnitrnimu odporu), a neco uplne jineho je to auto normalne pouzivat v normalnim provozu, a to i kdyz spechate nebo mate zrovna pri nejake ceste nekam chut si s nekym zazavodit.
Pri tom normalnim provozu se totiz ty vase idealni podminky nikdy nedostavi a vsechno ostatni hraje pro Teslu resp. elektromobil.

Mimochodem kolik myslite, ze potkate v pul treti rano Porsche aby jste si mohl pomerit sily? Mozna tak v sobotu kdy se meni na horach ci u more turnusy, ale to uz je zase provoz zahusteny tak, ze o kontinualne rychle jizde nemuze byt rec.

Bjornovo videa, ktera mu maji na youtube zajistit hodne shlednuti uz proste prestavaji byt realita, stejne jako ty teorie odpiracu, kteri v praxi zadne ev dlouhodobe nikdy nepouzivali.

PS: Apropo, i kdyz vezmu v uvahu takto umele navozenou situaci z Bjornova videa, tak to za stejnych podminek zase ten spalovak prohraje. Leda by byl jeho majitel uplny magor, ktery si chce rychlou jizdou ku.vit studeny motor luxusniho auta...

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Samozrejme, ze ten test je umely (sam jsem nikdy nejel 200 vic nez par sekund, pro sebe uz to nepovazuju za komfortni rychlost). Ale

1/ je dostatecne dlouhu, aby jakz takz ukazal spotrebu v te rychlosti
2/ pekne ukazuje, ze spotreba obravdu roste s druhou mocninou rychlosti
3/ je to druhy pevny bod, ktery si tazatel nahore muze pouzit k namodelovani dojezdu podle sveho rychlostniho profilu

Jinak, pokud zacinal rychlonabijenim, tak by baterka uplne studena byt nemela, ne? Ale detaily si nepamatuju, to video jsem videl uz kdysi.
Ad Bjorn, ano, v posledni dobe je rada videi opravdu dost na sledovanost ("deep snow show"). Ale treba aktualni serie s novym Leafem z Tenerife byla fajn. Co je mi na nem sympaticke je, ze (i kdyz je Tesla jeho zivobytim), nema problem rict, ze se konkurenci neco povedlo (a chtel by to ve sve Tesle taky). Na rozdil od nekterych propagatoru, kteri konci u "Tak pravil Elon. Amen."

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

No prave, ze me tyhle videa, ktera jsem hltal v dobe mezi objednanim a dodanim prave za ucelem udelat si obrazek o spotrebe a tedy dojezdu dost zmatla. Jak jsem psal. V realu jsem se nikdy na delsi trase pres 45kWh/100km nedostal, a to ani ted v zime.

Ta studena baterka se pozna podle omezene rekuperace. Vpravo dole pod oranzovym grafem zlute carkovana cara vymezujici kam maximalne ho to necha rekuperovat. Je to tam hned po tom co vyjel, takze na zacatku videa.

Elon je velmi chytry clovek, ktereho obdivuji pro jeho dricstvi a schopnost nastudovat kazdy problem do fyzikalnich detailu. Zaroven ho, ale nesnasim pro jeho nulovou empatii a z toho plynouci psychopaticky pristup k lidem ze sveho okoli, kteri naplneni jeho vizi casto obetovali i svuj osobni zivot.
Takze za me zadne amen Elon. Az se svezu v aute, ktere bude mit neco lepsi nez Tesla urcite nebudu mit problem rict na hlas tohle se jim povedlo.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Aha, ja myslim, ze tam rikal, ze carkovana cara je asi omezeni kvuli prehrati. Takze presne naopak.

Musk - na tom se asi shodneme. Po precteni zivotopisne knihy jsem celkem presvedceny, ze to neni clovek, pod kterym bych chtel (dlouhodobe) pracovat.

Posledni veta byla minena na jine lidi. Ale oni se v tom urcite poznaji a vyvrhnou k tomu nejaky komentar :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Omezeni vykonu znaci take zlute carkovana cara, ale v horni polovine kruhu nad grafem.

Jinak opravdu po nabijeni na SC nemuze byt nikdy baterie studena, takze Bjorn tam musel nekde nocovat nez vyjel. Patrne cekal na tu pul treti rano az opadne provoz.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Radovan

Tak to by mohla být ta max. 75 kWh baterka, protože mu zbylo 14% a pokud se dobře dívám, tak přes 61 kWh spotřeboval od posledního nabíjení. No, na +5°C, předpokládám s topením a 200 a více po dálnici je těch 100 km slušných. Co mne překvapilo, že nezkusil tempomat, hrozně mu tam ta okamžitá spotřeba lítá nahoru a dolů (oranžový graf) i hodně přes 100 kWh. To baterka nerada.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Pokud se dobre pamatuju z nejakeho videa, tempomat u Tesly s AP konci na 190 (nekdo urcite muze potvrdit nebo vyvratit).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

U autopilota 2.0 omezili maximalku tempomatu jen na 150km/h.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Aj AP1 ma limit 150km/h

Obrázek uživatele Radovan

V tom Vám pánové nebudu moci posloužit, tak často Teslou nejezdím, abych vyzkoušel všechny situace. Přes 150 jsem s ní nejel a na autopilota tak rychle taky ne. Spíše mne bavilo testovat schopnosti autopilota než hranice rychlosti, jízdní vlastnosti a různé vychytávky.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

A proč si to nezkusíte zjistit sám? Podívejte se na www.spritmonitor.de, kde je dnes 60 Tesla Model S všech druhů a baterií, nejnižší průměrná spotřeba 10,65 kWh/100 km, průměr na 60 aut 20,64 kWh/100 km, maximum 32,90 kWh / 100 km. Takže i když vezmeme že při 200 km / hod. je průměrná spotřeba dvojnásobná tj. +- 42 kWh / 100 km, pak i se 75 kWh baterkou ujedete 150 km v kuse. No a na Youtube si lze dohledat pohled na přístrojovou desku, ukazující momentální spotřebu při různých rychlostech.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Michelin

Nevim jake mate zkusenosti s dalnicemi vy. Ja jezdim opravdu hodne a jeste se mi nestalo abych mohl uhanet po dalnici delsi dobu rychlosti 200 a vice. Vzdy behem chvile dojedu nekoho za kym musim vyrazne zpomalit a pak prave svete div se prichazi ke slovu ten rozjezd.

Jinak minuly tyden jsem tempem 200km/h+ odfrcel cely dalnicni usek A95 do Mnichova. Na planovanou zastavku na SC nad Mnichovem jsem prijel se 42%. Vyjel jsem po obede na predchozim SC s 99% (pomala obsluha v restauraci, zaplatit jsem sel radeji na bar), takze celkova spotreba 32,2kWh/100km. Tedy dojezd mi to nejak zasadne nesnizilo. Nad Mnichovem uz jet rychle kvuli hustemu provozu neslo vubec. Planuji zastavky vzdy max po 200km a to ujedu i timto tempem. Nemluvime tady totiz o okruhu, ale znovu pripominam o realnem provozu s ostatnimi ucastniky silnicniho provozu a s omezenimi rychlosti... Tedy kolik asi cisteho casu jsem jel rychlosti vyssi nez 200 z celkove vzdalenosti 159km, ktere merila tahle trasa? Ja odhaduji, ze to nebylo vice nez 20%.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím Vás přestaňte tu obhajovat neobhajitelné. Za předpokladu, že bude dálnice volná tak jediné o co Tesla ujede spalováku je rozdíl ve zrychlení 0-250km to pak už nebude hrát roli a zatímco Tesla bude po 200km stavět a 30min nabíjet energii na 80% spalovák kolem ní projede a za těch 30min bude o 125km dál. Pokud se budeme bavit o normálním provozu tak se těch cca 150-160km/h dá jet, ale jak říkáte každou chvíli někoho dojedete, takže opět o tolik spalováku neujedete a situace s nabíjením se bude opakovat, akorát že po 300km. Pro porovnání beru třeba model Audi S5. Každopádně mi nejde o hanění Tesly, ale o to, že bych se každému takovému závodníkovi v Tesle v duchu vysmál, protože vím, že ho za chvíli předjedu až bude dobu stát na nabíječce, stejně jako se směju všem těm závodníkům ve služebních TDi.

Obrázek uživatele Michelin

Nepsal jsem o tom, ze nekomu ujedu, ale ze to Helmuta namackanem v jeho prtavem Porsatku pekne stve, kdyz mu pri kazdem rozjezdu Tesla ukaze zada.
Aby jste v provozu na dalnici nekomu ujel potreboval by jste radove vyssi vykon.

Co se tyka tech prestavek na nabijeni, tak jsem si jisty, ze ti sedivi Helmuti co tyhle auta vetsinou sedlaji prostoji na odpocivadlech vice casu nez ja.

A ja tady nic neobhajuji. Pouze sdeluji sve zkusenosti.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Tohle věčné poměřování pindíků.... Někdo upřednostní že nemusí na trase 600km každých 200km nabíjet a ten čas věnuje doma dětem nebo koníčkům, někdo má rád zase zvuk a vůní benzínových motorů, každý to má jinak. Jezdit rychlostí 200km/h v dnešní době není taky úplně v pořádku.

Obrázek uživatele Michelin

Ale jo. Minulej tyden jak jsem psal jsem mel po dlouhe dobe stesti a na te A95 jsem si to dal i ve dne v nicotnem provozu az kousek pred Mnichov kde to teprve zhoustlo. Dbal jsem na to aby rychlost neslezla pod 200 a byla to parada.
Pomerovat pindika si nepotrebuji, ale hlavne ze zacatku jsem byl sam zvedavy jestli jim fakt konkurovat muzu ci nikoli.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Proto jsem tam napsal tolikrat "zatim" :)

Co se obledne nabijeni tyce, hadam, ze jakmile v tom koncern uvidi prilezitost vydelat, tak proste vsem zastoupenim naridi ten stojan koupit. Ale samozrejme, bude to trvat, je to korporace (a tam trva dlouho vsechno).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

To je naprd řešení, kolikrát povedou cesty řidičů kolem dýlerství jejich značky?
Nabíječky musej bejt podél hlavních tras a v jejich uzlech a ne po dýlerstvích.
Zbudovat rozsáhlou síť s 8 000 rachlostojany není švanda a nebude to hned. Zatím maj jednu v Berlíně a druhou asi v automobilce.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Typicky autosalon je stejne nekde na kraji mesta, casto pobliz dalnice.

A kdyz se podivam na mapu, tak ty hlavni tahy jsou pokryte celkem slusne.

Navic se porad nevylucuje neco jako "strategicke partnerstvi" s nejakou siti benzinek.

Dame se prekvapit...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Pevně věřím, že alespoň tak to bude. Bylo by to fajn.

Jinak jak píše Kuk, nebudou to mít lehké. Tesla vytěžila všechny nadšence, kteří jim výstavbu včetně výkupu pozemků často kompletně zařídili, ostatní se už budou muset starat sami a to bude zapeklitě pracné.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Holt, kto začne prvý ťahať za správny koniec... Ostatní budú musieť ťahať za kratší koniec a to bude ťažšie, ale nie nemožné.
Držím palce každému, kto si včas uvedomí ktorá je ta správna cesta.

Začnou nové problémy jiného rázu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Což o to těch pár tisíc nabíječek by německé automobilky po Evropě postavili s prstem v nose třeba do 1 max 2 let. Ale dohodněte se tak aby to byl vejvar pro všechny z nich na který jsou zvyklí:)). Pořád tvrdím že nebudou mít dost baterek na masovku kolem 100+tis aut ročně a o půlmíči ani nemluvě. Na to nejsou mentálně redy a tak budou cpát přechodné hybridní blbosti s vejfukem aby si odůvodnili cenu, místo aby kopli zavčas do země ala kapacita 4 nové Gigafactory v Evropě.

Obrázek uživatele Radovan

S těmi nabíječkami by museli opravdu chtít. Stejně jako s elektromobily. Ale nechtějí. Viz:
a) VW, který rapidně během 3 měsíců zvedne dvojnásobně výrobu eGolfu ze směšných 35 na 70 denně, když spalovacích Golfů chrlí 2.000 denně
b) na konferenci elektromobility sliboval zástupce dovozce skupiny VW, Porsche ČR, že nařídí všem dýlerstvím mít nabíječku. Porsche v Ostravě ji přitom už má dlouho. Pomalou Mennekes, dizajnovou, zamčenou a veřejně nepřístupnou. Jediné dýlerství, o němž vím, že má veřejné 24/7 rychlonabíječky, jsou Pardubice, 2 ks vedle sebe. A to od ČEZu, přístupné jen na čip ČEZu a se smlouvou za paušál. Nic svého. Když víte o dalších dýlerstvích, tak mne prosím doplňte.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tesla (Elon) očekával tak 100 000 rezervací pro M3 a to ještě v optimistickém scénáři. My sice berem těch 400 000 rezervaci jako danou věc, ale plánovači Tesly si to nepředstavovali ani v nejdivočejších snech, takže podle mě spíš počítali, že se budou objemově pohybovat někde na úrovni Porsche.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zatím nejhezčí elektrovehikl. Doufám, že to tím produkčním vozem nepodělaj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ked budeme na cestách bežne stretávat takéto vehicle, to bude radost... Uz sa neviem dockat :)

Přesně, zastavim se a pokochám se.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Alebo sa iba pozdravíme, tak ako to robíme teraz na BEV :-)

off to Mars

Tak to bylo hustý, uplnej balet. Nemám slov... Dont panic :D
https://www.instagram.com/p/Be3m_LNgOYY/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Kdo si ten Roadster tam nahore vyzvedne, muze si ho vzit domu :-)

A přiveze si dolů pěknej oharek :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zalezi na tom cim ho odtahnete dolu. Ale jezdit asi uz nebude po tolika milionech kilometru s rychlosti 11 km/s :-)

Ten bude vydělávat i jako oharek :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Hjůstne na orbitu Země je auto! :D
https://twitter.com/elonmusk/status/960992715579125760

live
Hjůstne na orbitu Země je auto!
live
https://www.youtube.com/watch?v=aBr2kKAHN6M

Na palubce má Starman amlej angličák Roadstera :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak na toto auto som dost zvedavy. Nepochybujem ze jazdne vlastnosti bude mat lepsie ako Tesla, len v dynamickych vlastnostiach to bude urcite velmi vyrovnane.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je krása.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter