Polovina dobíječek v celé EU je rozmístěna jen ve dvou zemích. Ty navíc zabírají jen 10 % území Unie.
Dokládá to nejnovější analýza Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA). Více než 150 tisíc nabíječek je podle ní rozmístěno v Německu a Nizozemsku, posledně jmenovaná země má dokonce tolik dobíjecích stanic jako 23 členských států EU dohromady. České dobíjecí stanice, kterých je přes 2 100, zabírají jen 0,7 % z jejich celkového počtu v Unii. Podle leasingové společnosti Arval by třetina firem v Česku začala více využívat bateriové elektromobily právě díky zvýšení dostupnosti dobíjecí infrastruktury.
Téměř polovina dobíjecích stanic v celé EU je umístěna jen ve dvou zemích Unie. Nejvyšší počet dobíječek má Nizozemsko, přes 90 tisíc, následované Německem s téměř 60 tisíci dobíjecími stanicemi. Na opačném konci žebříčku končí Kypr, Malta a pobaltské státy. Výrazné zastoupení v počtu dobíjecích míst v Unii nemá ani Česko. „Tuzemské dobíjecí stanice představují zatím jen 0,7 % z celkového počtu více než 300 tisíc dobíječek v EU. V současnosti je v Česku více než 2 100 dobíjecích míst. Tento počet prozatím vzhledem k množství elektromobilů v tuzemsku dostačuje, do budoucna ale bude třeba dobíjecí infrastrukturu významně posílit,“ upřesňuje Tomáš Kadeřábek, konzultant leasingové společnosti Arval.
Data Evropské asociace výrobců aut ukazují, že se za posledních pět let počet dobíjecích stanic téměř ztrojnásobil na aktuálních 307 tisíc jednotek. Odborníci ale poukazují na propastný rozdíl v rozčlenění dobíjecích stanic mezi členskými státy. Nizozemsko má téměř 1600x více dobíjecích stanic, než země s nejméně hustou sítí, kterou představuje Kypr. Ten má na svém území jen 57 dobíjecích míst.
„Unie bude čelit v následujících letech velké výzvě, pokud chce do roku 2030 dosáhnout snížení emisí CO2 na úroveň 55 % oproti roku 1990. Do osmi let by muselo být postaveno až 6,8 milionu dobíjecích stanic, tedy asi 14 tisíc týdně. Zapojit se musí také soukromý sektor, například leasingové společnosti, které budou k pronájmům elektromobilů do firem i domácností instalovat wallboxy a další dobíjecí infrastrukturu. Arval plánuje mít celosvětově do tří let v rámci své flotily 700 tisíc elektrických aut a v Česku chce dosáhnout 8% podílu elektromobilů ve firemních flotilách,“ vysvětluje Aleš Polák, generální ředitel českého zastoupení Arvalu.
Hustota dobíjecí sítě je jedním z hlavních argumentů pro zvýšení počtu registrací elektromobilů. Do konce května jich bylo podle asociace ACEA v Česku zaregistrováno 1318, což představuje 1,6% podíl ze všech nově registrovaných vozů od začátku roku.
„Firmy v Česku plánují počet elektromobilů ve svých flotilách do tří let ztrojnásobit. Jak ukázal poslední průzkum Arval Mobility Observatory 2022, pro třetinu z nich je ale jedním z hlavních argumentů hustota dobíjecí sítě. Příklad z EU ukazuje, že dostatečný počet dobíjecích stanic znamená vyšší ochotu firem přejít ve svých vozových parcích na elektrifikované pohony. Firmy v EU očekávají, že bateriové elektromobily budou za tři roky tvořit čtvrtinu jejich vozového parku. V České republice to bude dle dat z Arval Mobility Observatory jen zhruba 5 % firemního fleetu,“ uzavírá Tomáš Kadeřábek z Arvalu.
zdroj: tisková zpráva
Oproti drive, kdyz jsem jezdil Nissan Leaf s 24 kWh baterkou, tak jsem ty nabijecky potreboval. Ted s Teslou 3 LR jsem naposledy nabijel mimo domov jen v DE. Domaci nabijeni z FVE je absolutne nejvyhodnejsi a s TM3 se vratim z vetsiny cest bez nabijeni venku.
V článku mi chýba konštatovanie, že každá elektrická zástrčka je nabíjací bod.
Musk propustí 200 lidí pracujících na Autopilotovi.
https://vtm.zive.cz/clanky/musk-zuri-tesla-propusti-zhruba-200-lidi-pracujicich-na-autopilotovi/sc-870-a-217259/default.aspx
Hlavně, že si za autopilota lidi před mnoha lety připláceli. Jejich auto se autopilota dost možná ani nedožije.
Naopak. I Emil Tupec uz vi ze padaka dostali ti kteri oznacovali veci na zaznamech Tesel takzvanymi navestimi, neboli labely. Neni duvod je platit, kdyz to za ne ted bude delat umela inteligence. Mimochodem se proslycha ze ta od Tesly je uz chytrejsi nez sam Emil Tupec.
Prvni verejnou plnicku vodiku v CR ve Vitkovicich evidentne navrhoval Emil Tupec. Chcete dukaz?
Tankování jednoho vozu vodíkem trvá zhruba 45 minut. Fakt to tam je. Mrknete na web elektrickevozy.
Proste Emilovina.
A co na to Emil Tupec?