Peugeot Inception se představí na e-Salonu v Praze

Jeden z nejvýznamnějších koncepčních vozů v historii značky, Peugeot Inception, se představí v České republice. Veřejnosti se odhalí 9. listopadu 2023 na pátém ročníku veletrhu čisté mobility e-Salon. Na stánku Peugeot mu na výstavišti v pražských Letňanech bude dělat společnost dalších pět sériových modelů značky včetně aktuálních novinek e-2008 a 508 PSE.

Premiéry koncepčních vozů se zpravidla odehrávají na mezinárodních autosalonech. Peugeot Inception ovšem není „běžným“ konceptem. Je názornou ukázkou nejmodernějších technologií, vizí značky z hlediska budoucích elektromobilů a branou do nové éry. I proto byla pro představení tohoto vozu veřejnosti zvolena netradiční místa.

V lednu letošního roku byl ve světové premiéře odhalen na největším světovém veletrhu nových technologií a inovací, Consumer Electronics Show (CES) v Las Vegas v USA. V březnu se pak konala evropská premiéra v Paříži v jedinečné expoziční hale L’Espace Commines. A od 9. do 12. listopadu 2023 tento výjimečný koncept budou moci obdivovat i návštěvníci veletrhu čisté mobility v Praze.

Peugeot Inception definuje směry, kterými se značka bude v následujících letech ubírat. Využívá novou platformu pro elektromobily STLA Large, která mu umožňuje dojezd až 800 kilometrů. Díky tomu má moc změnit povědomí veřejnosti o elektromobilech z hlediska dojezdu.

S pomocí nových platforem STLA Brain, STLA SmartCockpit a STLA Autodrive Peugeot Inception posunuje značku ještě blíže autonomnímu řízení. Uvedením systému Hypersquare, který v budoucnu nahradí volant, koncept Inception mění samotnou podstatu ovládání vozu a jeho funkcí. Peugeot Inception je významným průkopníkem nových technologií. Principy tohoto konceptu totiž budou od roku 2025 přebírat takřka všechny budoucí osobní vozy značky.

Společně s konceptem Inception značka Peugeot na svém stánku na e-Salonu vystaví i pět sériových vozů. Jedním z nich bude Peugeot e-2008. Tento model, který je nejprodávanějším elektromobilem značky Peugeot v ČR, letos prošel faceliftem a přichází s atraktivnějším designem, novým elektromotorem i baterií, a hlavně s dojezdem prodlouženým na 406 km. První vyrobené vozy právě přijíždějí do České republiky a dva z nich se objeví i na e-Salonu, přičemž jeden jako statický na stánku značky a druhý jako testovací pro veřejnost.

Na stánku Peugeot nemůže chybět ani nejprodávanější malý elektromobil v Evropě, Peugeot e-208. Na e-SALON dorazí v závodních barvách týmu Peugeot TotalEnergies, protože právě tento model reprezentuje značku Peugeot a jejího partnera společnost TotalEnergies v národním šampionátu PHOENIX CONTACT Česká Trophy v ecoRally. Další vozy e-208 budou soutěžit v ECO RALLY PRAHA, která probíhá souběžně s e-Salonem.

Třetím plně elektrickým vozem na stánku značky Peugeot bude elektrická dodávka e-Expert. Kromě 100% elektrických verzí Peugeot nabízí i vozy, u kterých elektromotor funguje v kombinaci s benzínovým motorem PureTech jakožto plug-in hybrid.

Tímto systémem je vybavený i fastback 408, který bude také na stánku značky vystaven, zatímco druhý vůz 408 doplní model e-2008 na testovacích jízdách pro veřejnost. Dalším plug-in hybridním vozem na stánku značky bude 508 Peugeot Sport Engineered, který je rekordmanem z hlediska výkonu. S 360 koňmi je totiž nejsilnějším sériovým vozem, který kdy automobilka Peugeot vyrobila.

Expozice značky Peugeot o rozloze 270 m2 se bude nacházet v hale č. 3. Český import vozů Peugeot tímto srdečně zve své příznivce k návštěvě stánku i k testovacím jízdám.

zdroj: tisková zpráva

50 Comments on “Peugeot Inception se představí na e-Salonu v Praze”

  1. Pro Runnču…. Týden zpátky jsou koukal na úplně čerstvé cestovatelské video z polopouští severozápadní Číny …. Všude okolo dálnice se točily větráky a proti jezdily tahače s listem rotoru jeden za druhým…Už je to tam taková normálka, že nemaj ani majáky a doprovod (jestli teda vůbec někdy měly😁)

    Vydrž Prťka, vydrž…😉

    1. To je sice pěkné, ale co na tom cestovatelském videu asi nebylo, jsou ty nové fosilní a jaderné elektrárny. Čína staví víc uhelek než OZE a snižování emisí dosahují jen díky souběžné masivní výstavbě hydroelektráren a nově i jádra, jehož podíl v následujících letech výrazně poroste. Nějaké FVE nebo větráky nehrají v čínské energetice žádnou významnou roli.

        1. Jelikož uhlí, jádro a hydro mají dohromady 85%, jsem si jistý, že na větráky a panely nic podstatného nezůstává. A co se týká absolutního podílu, tak nejrychleji roste kapacita uhlí. Jádro mají rozstavěno +50% stávající kapacity a vyprojektováno +350% stávající kapacity, přičemž se bavíme o desítkách až stovkách GW.
          Za deset let se spotřeba zvedla o 50%.

          1. pro Runnču…. A hádej proč potřebujou tolik nových zdrojů… Průmysl ještě poroste, ale už zase ne tolik – vždyť už teď vyrábí pro celý svět….

            Ano uhodl👍😉… Brzy bude kompletní Čínská doprava – osobní i nákladní + všechny stavební stroje jezdit na elektřinu.
            Mimochodem i o tom mluvil chlap v tom video…. Půjčovny plné elektromobilů a i ceny nových auťáků na baterky jsou rozumné…

            1. Rozumné ceny elektromobilů pro veřejnost v zemi, kde medián ročního příjmu domácnosti je 110 tisíc Kč?

              Samozřejmě, že čínský průmysl poroste, koneckonců ještě pohltí celý evropský, a samozřejmě, že příjmy čínských domácností porostou, ale zase buďme nohama na zemi, protnutí se příjmů čínských domácností s cenami elektromobilů je záležitost desítek let.
              A stejně se nejdříve doporučuji podívat, co dělá čísla elektromobilů v Číně. Z 90% se to nemůže měřit ani s Velorexem.

                1. V Číně je na obyvatele 3x méně „aut“ než v ČR a v paritě kupní síly jsou Číňané daleko za Čechy.

                2. pro Runnču… Takže ty desítky výrobců elektromobilů v Číně ti nestačí jako důkaz, že mají zajištěn odbyt??
                  Tak prostě chceš vidět realitu jakou bys rád a ne realitu jaká je ve skutečnosti.

    1. Pokud by to byla pravda a Tesla by v Berlíně dokázala alespoň spustit výrobu 2025/26 , je spalovací svět vyřešen . Všichni budou muset zlevnit ,pokud budou chtít prodat alespoň něco. Prodej EV skokově vzroste o 20% během 18 měsíců. Dodavatelský řetězec pro spalovací auta se dostane do vážných problémů a bude muset zdražit , protože mu zmizí úspora z rozsahu. Automobilky , které se na tuto budoucnost nepřipravily ,budou na pokraji bankrotu.

      1. Tesla za dvacet pět tisíc Euro se v síni keců nachází mezi modelem za 25 tisíc dolarů co přijde v roce 2023 a Cybertruckem. Pokud to budeš hledat, tak za Semi zahni doprava a je to před New Roadsterem. Hlavně dej pozor, aby si nezahnul doleva, tam je milion taxíků s plně autonomním řízením. Možná si to raději nakresli na druhou stranu letáku o navždy zdarma Superchargerech.

      2. Pokud všechno půjde jak po másle, Tesla v roce 2026 prodá 4 miliony aut (letos 1,8M -> 2,3M -> 3M -> 4M), tedy 5 % z 80milionového trhu.
        Příchod 25k Tesly nezpůsobí vůbec nic, zaprvé skokový nárůst výroby jaksi vyžaduje i skokový nárůst potřeby baterií a co se týče slev, tak tam revoluci působí (ano, přítomný čas) BYD a ne Tesla.
        BYD za říjen prodeje >300 tisíc + rekordní export >30 tisíc. Cíl na 2024 prodeje 5M vozů (měsíční průměr 420 tisíc) je velmi reálný, v roce 2026 už možná bude atakovat pozici VW Group a ty auta o kterých básníte u Tesly už od nich dávno jezdí a patří mezi nejprodávanější EV na světě. Třeba cena BYD Dolphin v Japonsku je v přepočtu pod 25k USD a z maďarské továrny to bude podobné.
        Se závěrem souhlasím, ale příčina bude jiná.

        1. Uvažují pouze o evropském trhu. A uvažují tak , že dokud nepřijde Tesla M2 , tak ten prodej nebude tak akcelerovat. Protože BYD Dolphin bude stát nesmyslných 800k ,MG4 880, Kona milion , Atto 3 taky, ID3 ještě víc atd. atd.. Jakmile přijde M2 Dolphin bude najednou za 600k, Kona za 750, MG za 650 , ID3 za 800. Další mraky EV někde mezi 500-800k. Pak bych viděl skokový nárůst prodeje EV během 18 měsíců. Třeba dejme tomu z nějakých 25-30% na nějakých 50-60%. O výrobní kapacity bych se nebál, BYD, SAIC, GAC, GWM , Geely jsou klidně schopni do roka zdvojnásobit výrobu. Jak píšete BYD prodeje leden 2023 150k říjen 2023 301 tisíc vozů.

            1. pro Dlaždicy…. Už jsem si vzpomněl, koho mně to připomínáš….
              Viděl si německý film Good bay Lenin??….Tak ty seš jako ta paní, co zažila pád režimu v kómatu a když se z něj po několika měsících probrala myslela si, že je furt ještě v NDR….Báli se jí to říct, aby to s ní neseklo…. Byla poctivá komunistka a celý život psala na úřady ostře vtipné dopisy, aby řešili nešvary společnosti…. No a když jí neřekli, že už je všechno ÚPLNĚ jinak, tak psala dál…A lidi okolo ní se usmívali a smáli jak je celá situace absurdní, ale ona si myslela, že se smějou jejímu ostrovtipu…
              Jseš jako z minulosti…. Fakt máš dost a začínám být napnutý, kdy přijde tvoje poslední křeč. Ale musím uznat že jste s Runnerem držáci…S tebou se teda nachechtám víc, ty bys snad fakt dokázal jet po dálnici v protisměru a nadávat při tom všem těm debilům co jedou proti tobě…

              1. Ses napnuty? To fakt bacha, aby Ti neprdla povestna cevka ci alespon guma v trenclich, bo se na mou posledni krec nacekas. S tou jizdou po dalnici jsi to sto pro trefil- zcela programove jdu cely zivot proti proudu – tudiz jsem trenovany a Ty cekej.
                Na oplatku – pred tydnem, kdyz jsi zminil to veganstvi mi spadla brada protoze jsem si rikal, ze jsi neuveritelny koncentrat odborare, sandinisty, vegana. I za Frantu z Vatikanu bys to mohl obcas vzit. Jak stihas machat palestinskou vlajkou na barikadach pri sve veskere angazovanosti?

                1. Pro Runnču… To je zajímavé ty proti-proudaři, že ty sám se nezastaneš palestinského lidu proti akutní genocidě…. On totiž asi zase takovej osamělej hrdina nebudeš že…😉

                2. Pardon za omyl: adresát minulého příspěvku je samozřejmě DLAŽDICE ne Runnča 🤭

                3. Snažím se i v případě tohoto konfliktu o objektivitu. Izrael musí vyklidit své protiprávně budované osady na západním břehu, což je arabské teritorium. Mezinárodní společenství by mělo vůči Izraeli upatňovat větší sankce a vymáhat vyklizení těchto osad.
                  Arabové ztratili právo na existenci v arabské enklávě Gaza a tato musí být zničena a obyvatelstvo vysídleno – optimálně na západní břeh.
                  Volání po umírněnosti, tedy zachování statusu quo, odmítám. Arabské obyvatelstvo Gazy nese plnout odpovědnost za politiku Hamasu. Odpovědnost a důsledky jsou neoddělitelné.

                4. pro Runnču tentokrát správně…. Já bych sem radši Palestinu vůbec netahal – je to vážně úplně mimo zaměření Webu…
                  Ovšem když už se s ní po mě ohnal Dlaždič, tak sem mu na jejím případě ukázal, že není žádný rebel proti proudu – jak se naparuje, ale ovce která bečí se stádem…
                  To platí jak pro otázku Palestiny, tak pro téma elektromobilů a OZE. A v České republice obzvláště – v obou případech…

                  Je možné, že až se postupně stádo rozejde, ovce-Dlaždič zůstane poslední bečet na fleku🐑😃
                  Ale tomu bych teda osobně neříkal ,,,,jít proti proudu““….

                5. > tupý Oštěp: seš vůl, až to mlátí dveřma……

                6. @lavrov42.
                  Snažím se i v případě tohoto konfliktu o objektivitu. rusko musí vyklidit své protiprávně budované osady na vychode Ukrajiny a Krymu, což je ukrajinske teritorium. Mezinárodní společenství by mělo vůči rusku upatňovat větší sankce a vymáhat vyklizení těchto osad.
                  Rusove ztratili právo na existenci v ruske enklávě vychodni Ukrajina a tato musí být zničena a obyvatelstvo vysídleno – optimálně za Ural.
                  Volání po umírněnosti, tedy zachování statusu quo, odmítám. Ruske obyvatelstvo v Luhansku, Donecku a Krymu nese plnout odpovědnost za politiku Kremlu. Odpovědnost a důsledky jsou neoddělitelné.

                7. pro Dlaždicy…. Zásah!!… Dlaždice potopená!!…💥😘

  2. Žijeme v době, kdy se nižší užitnou hodnotu elektromobilů snaží především evropské automobilky zachraňovat designem, který je v mnoha ochledech samoúčelný a dále zhoršuje „uživatelský zážitek“.
    K impotenci mobility se tak přidávají naprosto nepochopitelná selhání v podobě nestíněných upatlaných displejů s polofunkčními infotainmenty plnými chyb, kde vnitřní cirkulaci nastavíte s očima upřenýma na displej přes čtyři vnořená menu a podobné zhovadilosti.
    K futuristickým skicám domů prosklených akvárií, kde je v létě 50 stupňů celsia, přibývají dokonale sladěné stejně disfunční automobily.
    Úpadek oděný do roucha pokroku.

    1. Já si nemůžu pomoct, ale že Ty jsi Prokopec nebo Miller z Autofora? Ty jsou taky uplně mimo realitu, ale snaží se ten svět kroutit o sto šest, aby ještě z posledních sil nějakou špínu na elektromobilitu stihli kydnout… postupně jim ty argumenty odpadají, ale oni si to vždycky zkroutí podle sebe, aby ještě nějaken ten jízlivej plivanec plivnout mohli… užívej si to, dokud můžeš, za 4-5 let už budeš jen bublat pod hladinou, až se ten Tvůj spalovací sen potopí… 🙂

        1. Znáte z historie jediný případ, že by se podařilo pokrok zastavit? Pravda, byly nějaké slepé uličky ale to se poznalo po pár tisících vyrobených kusech. Po desítkách miliónů vyrobených EV už těžko. Snažili se to zastavit koňaři i parní hoši. Takže výfukomilové snažte se, ale je to marné, zbytečně plýtváte energií.

            1. Nikdy nikdo nic nenařizoval. Ani dnes nenařizuje. To si jen lidi vykonstruovali, že je ti zlí politici do něčeho nutí. Kdykoliv se objevila nová technologie tak chytří výrobci začnou utlumovat stávající výrobu a začnou se věnovat té nové. Vědí, že kdyby to neudělali tak zkrachují. Samozřejmě chvilku vyčkávají jestli to není jen slepá ulička. Dnes je to snad jasné už všem.

              1. Chceš říct, že elektromobily nejsou tlačeny silou? Tedy jejich dotacemi, restrikcemi substitutů, kvótami, propagandou apod.?

                Vize jsou pěkné, ale není třeba čas se po deseti letech podívat i na výsledky? VW neprodává, činské Nio směřuje k bankrotu, kde přestaneš dotovat klesnou prodeje o 80% a kde zavedeš zákazy a kvóty, tam zkolabuje trh a jako třeba v Nizozemí se tvoří druhá Kuba. Penetrace trhu je minimální a automotive se dostal do těžké krize. Tohle ti při hodnocení výsledků prosazování elektromobility jako nevadí, nebo to prostě odignoruješ?

                1. Trochu výchovné síly tam musí být. Prostý lid nevěří vědcům, že je změna klimatu zabije. Zato naivně věří, že ropa nikdy nedojde.

                2. A mohu se zaptat, kde přesně je hranice mezi výchovnou silou a diktaturou?

                3. Hranice mezi vychovnou silou a diktaturou lezi presne na Polsko-Beloruske hranici. Tam zacina diktatura a tahne se na vychod az k pobrezi Pacifiku.

                4. A zde se nabízí zase analogie s tím ostrovem Velikonočním.
                  https://www.hybrid.cz/vodikova-budoucnost-se-neobejde-bez-jadernych-elektraren/comment-page-1/#comment-311107
                  Kdyby tam nějaká diktatura nařídila, že se nesmí stavět megasochy, ale jen dřevěné totemy, tak by to tam neskončilo takovou ekologickou katastrofou. Určitě by tam většina remcala, že přeci bůh jim dal právo stavět sochy a les je nekonečný…
                  Země je sice větší než ty ostrovy, ale pořád je to systém uzavřený, takže je potřeba se snažit, aby tu šlo přežít. Kdyby si každá zemička řešila jen svoje zájmy, tak by to snadno dopadlo jako s těmi ostrovy.

                  Problém upadající evropy je taky v nejednotnosti a v přetrvávání představy, že budeme vždy bohatí a všechno se doveze. Jenomže to nějak přestává platit, pohodlnost a setrvačnost nás začíná ničit. Oproti tomu třeba Čína, zbohatlá našim šetřením nás už v podstatě nepotřebuje, respektive, teď se karta obrací a budou nás využívat oni. Je to dáno taky tím, že jejich režim je méně demokratický. Takže když soudruh usoudí, že není dobrý aby se jejich lidi tak trávili a byli závislí na dovozu fosílií a vyhlásí, že my uděláme z Číny nejekologičtější zemi světa, jde po tom tvrdě a jednotlivci nemají moc šancí jim do toho házet vidle.
                  https://youtu.be/joz3ZwVvZpU?t=3006

                  Evropa tedy vede hlavně kecy, ale Čína vede v realizaci. Jak to asi tak bude za chvíli vypadat, když Evropa bude po světě zkupovat drahé fosílie a prumysl bude taky díky tomu nekonkurenceschopný, oproti tomu Čína převážně napájena levnou energií z OZE…

                5. @lih Nechápu, odkud ty fantasie o čínské OZE energetice berete. V roce 2000 emitovala ČR 632g CO2 na vyrobenou 1kWh, Čína 672g. Minulý rok ČR emitovala 415g a Čína 531g, což je hodnota, kterou dosahovala ČR před dvaceti lety a rozdíl narostl 3x.

                  Ano, Čína buduje OZE. A jaderné zdroje. A tepelné elektrárny.
                  Prostě všechno, co vyrábí elektřinu, protože potřebují vyrobit co nejvíce. Hodně elektřiny znamená nízká cena elektřiny a nízká cena elektřiny znamená vysokou konkurenceschopnost.
                  Evropa naprosti tomu vypíná funkční zdroje. Nízká nabídka rovná se vysoká cena a nízká konkurenceschopnost. Cena elektřiny v Číne je 5x nižší, než v Evropě, a nůžky se stále rozevírají v náš neprospěch.

                6. pro Runnču…pleteš se: Čína jede na velké vlně….
                  Vzpomínáš jak Kikina Klaus na začátku devadesátek povídal, že na ,,ekologii si musíme nejprve vydělat“?
                  Tak Čína už si vyďála a celospolečenský konsens mají: dostat svůj průmysl ze špíny…👍👏

                7. @Drvoštěp: A můžu tu vlnu vidět? Protože graf emisí CO2/kWh říká něco jiného – rovnoměrný velmi pomalý pokles.

Napsat komentář