Peugeot Inception Concept je postaven na jedné ze čtyř budoucích platforem „BEV-by-design“ skupiny Stellantis. Příchod této nové řady platforem od roku 2023 bude znamenat revoluci v budoucích vozech Peugeot.
Tyto nové platformy Stellantis byly vytvořeny speciálně pro elektrifikaci a nabízejí zásadní změnu v architektuře. Designéři ji využili k tomu, aby zcela přetvořili kabinu vozu Peugeot Inception Concept.
Peugeot Inception Concept postavený na platformě STLA Large, má siluetu nízkého (134 cm) a výkonného hatchbacku dlouhého 500 cm. Tato velikost byla zvolena záměrně, aby vyniklo množství inovací vozu. Platforma je také součástí nového designového stylu vozů Peugeot, který zůstává v souladu s DNA značky.
Nové nativní elektrické platformy „BEV-by-design“ uvedou rovněž technologické moduly řízené umělou inteligencí: STLA Brain, STLA SmartCockpit a STLA Autodrive. Elektromobil Peugeot Inception Concept je vybaven technologií 800 V. Jeho baterie s kapacitou 100 kWh umožňuje ujet na jedno plné nabití 800 km, což je vzdálenost z Paříže do Marseille nebo z Bruselu do Berlína.
Jeho spotřeba je obdivuhodně nízká – pouhých 12,5 kWh na 100 km. Baterie se nabije na vzdálenost odpovídající 30 km za jednu minutu, tedy 150 km za pět minut. Peugeot Inception Concept se nabíjí indukčně čili jednodušeji, bez nutnosti používat kabel.
Dva kompaktní elektromotory, jeden vpředu a druhý vzadu, dělají z vozu Peugeot Inception Concept auto s pohonem všech 4 kol, který umožňuje dokonalou a plně kontrolovanou dynamickou jízdu. Kombinovaný výkon se blíží 500 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo za méně než 3 vteřiny.
Sofistikovanost technologií na palubě těchto platforem se v konceptu Peugeot Inception odráží v systému Steer-by-Wire. Z vozu mizí volant, jak jsme ho znali po desetiletí, a místo něj je zde ovládání Hypersquare, u něhož mechanické spoje nahrazuje digitální elektrické ovládání.
Cestující obklopuje 7,25 m2 prosklené plochy, která přispívá k odvážnému designu tohoto konceptu. Veškeré prosklené části (čelní sklo, boční okna a okna u zadních sloupků) jsou vyrobeny ze skla určeného pro stavebnictví. Pro Peugeot Inception Concept bylo speciálně upraveno. Zachovává si výjimečné tepelné vlastnosti a prošlo multichromovou úpravou (ošetření oxidy kovů), což je postup, který NASA původně používala pro hledí přileb astronautů v NASA.
Peugeot Inception Concept je uživatelsky přívětivý a praktický také díky mobilnímu prvku karoserie před obrovským čelním sklem. Za tímto malým krytem je technický prostor Aero Tech Deck, v němž Inception soustřeďuje všechny funkce údržby elektrického systému včetně nabíjecí zásuvky a kontroly nabíjení.
Sedadla a podlaha jsou potaženy velmi speciálním sametem, 100% recyklovaným polyesterem s výrazným kovovým leskem, který reaguje na světlo rozptýlené skleněnou kapslí. Materiál je 100% recyklovaný. Tento samet podtrhuje nové perspektivy, které nabízejí polohy sedadel a volný výhled na silnici, a je proto použit i na pokrytí podlahy vozu. Je vyrobený 3D tiskem se vzory, aby mohl sloužit jako koberec. Kontinuity mezi sedadly a podlahou se dosahuje pomocí jediného materiálu. 3D tisk použitý pro tuto pružnou textilii je revoluční a 100% recyklovatelný. Byl vyroben ve spolupráci se společností Stratasys.
I v elektrickém provedení bude vůz vždy tvořen minimálně z 50 % ocelí. Proč ji tedy neukázat v surové podobě? To je případ konstrukce sedadel vozu Peugeot Inception Concept nebo jeho konzoly. Ocel je ošetřena galvanizací (ponoření do zinkové lázně, včetně antikorozní úpravy), která jí dodává přirozený odlesk.
zdroj: tisková zpráva
Ja len uvazujem nad cenou takej hracky. Myslite si ze bude pod 100 000Eur? Aby som sa rozhodol ci mam cely zivot setrit na byt alebo auto. Neviem sa rozhodnut a zivot mam iba jeden. Mozno zelenaci maju nejaky god mode v tejto hre 😉
Jaké jsou logické důvody, proč by spalovací ježdění mělo být pořád tak levný a pořizovací cena EV, pořád tak vysoká?
Šlo by vymyslet nějaké jiné argumenty, než bo to tak bylo?
Takže někdo kdo udělá aktivně něco pro snížení své energetické spotřeby a ekonomických nákladů je zelenáč, který musí být okamžitě odpojen od sítě?
https://youtu.be/K7kQlDg-a8w?t=816
https://youtu.be/9p0E3RJ_sR0?t=2329
Spořádaný pak občan sní o atomu a škemrá o podporu na drahé energie?
Mimochodem fandům do fosilní závislosti a atomové budoucnosti nedoporučuji leteckou dopravu, protože pak by se mohlo stát, že se ocitne na letišti v Římě, kde se na velkoplošných LED panelech (50m přes celou halu) periodicky mění reklamy s panely, vrtulemi, nabíječkami, elektrické BMW a elektrický Lotus SUV. Jiných reklam tam pak už nebylo mnoho.
V Norsku ty reklamní plochy byly skromnější, ale obsah podobný.
A co je úplně nejhorší, reklama s vrtulemi je k vidění i Saudské Arábii. Už tuší, že jim zlaté doly končí…
No neviem ci logicky ale su skor politicke. Prechod na BEV mal byt pozvolny a premysleny lenze …. Niekto to tak nechcel. Cele to malo zacat sirokym nasadzovanim PHEV pred 12timi rokmi. Dnes by bolo dost jazdeniek a ciste fosile by uz koncili. Postupne by sa zacali presadzovat BEV od tohto desatrocia a kedze by bolo dost kapacit na vyrobu baterii ich ceny by neboli take vysoke. Takto sa to urobilo skokovo a dostali sme sa do situacie, ze mozte si kupit fosil za tazke prachy, lebo emisne normy alebo BE ze este tazsie prachy, lebo ho nevieme vyrobit lacno.
Co s tym celym ma atom? Jaj zeby to, ze OZE energeticke zdroje nie su schopne kompenzovat energeticku stratu z fosilov (ropa, plyn, uhlie)? To sa treba spytat zelenacov z EU, ze preco. Oni maju patent na rozum a teraz by boli aj radi keby nejaka ta atomka zostala funkcna, prip. ich bolo viac. Nemci rychlo radsej pozastavili ukoncenie prevadzky jadroveho bloku aj ked ten uz ma iba maly pomer na vyrobe energie a tu dostavku dlho pozdrzovat nebudu moct. Keby mal vacsi tak by neboli taky stresovany z Ivana. Teraz su uz ale v pohode lebo budu kupovat LNG asi z USA a Omanu (so zdrojom hadajte kde ;)). Samozrejme Cina a India dakuju za lacne zdroje energie. Teraz budu pre nas vyrabat este lacnejsie 😉
Suma sumarum, caka nas tazke desatrocie a namiesto toho aby sa to urobilo logicky, ta to urobi politicky. Ale tak akeho politika zaujima, ze jeho volici budu mat problem ci trpiet na chudobu, ze?
Btw. s elektrickym BMW pri mne velmi nepochodite. Hlavne pokial mate na mysli i3. To je elektricky odpudzovac buducich elektromobilistov.
A Mercedes S s 8mi valcem by sis koupil? Asi take ne, ale tak se rozepis, proc by sis ho nekoupil.
Jasneee keby som mal tolko zbytocnych penazi ako vy. Na druhej strane pri tej cene by som asi uvazoval aj nad nejakym BEV. Ale nie som povolanim syn.
Nerozhoduj, kup si auto, to si užiješ mnohem víc než byt.
A 4 deti a zenu dam kam? No mozte este kontrovat argumentom zelenacov a libtardov, ze naco mam tolko deti a prip. aj zenu. Mozem to robit na ich sposob a deti nemusim mat ziadne mozem mat muza prip. maximalne psa (najlepsie civavu) 😉
pro XBlb…Ty si snad pícháš testosteron přímo do mozku 😃😆
Daj si bacha abe tebe niekto nepichol do mozgu krompac a neposkodil ti tu kogeneraciu co tam mas hajzlik zeleny.
4 děti je super. Gratuluji.
Dakujem
pro XBlb…No to je teda zásluha množit se jak vši.👎 Jestli druhý porod nebyly trojčata, seš u mě přiblblá nezodpovědná stříkačka 😡
U mě je to hrdina, který se nebojí vzít na sebe odpovědnost za čtyři děti a dává nám tak naději, že nevychcípáme jako Němci nebo Ukrajinci,
nastesti maji ruzzaci chcipaci akcelerator. Rusko nadherna zeme, ale je tam moc ruzzaku.
Rusko na rozdíl od Ukrajiny nevymíra.
Odpovědnost za čtyři děti a nadávat všem do zelenáčů? Jestli nepřestanete čoudit tak se ty chuděry nedožijí ani vlastní svatby.
Oštěp: XMen není můj šálek kávy, co Ty jsi ale za kok.ota, to mlátí dveřma.
Copa Dlažba??..Taky trpíš syndromem Čingise Chána?😃
Ono zalezi na tom, v jakem prostredi ty deti vyrustaji a tim se rozhoduje, zda jsou prinos nebo zatez pro spolecnost. Ve zminenem pripade bych byl opatrny, tam bude prinos spolecnosti zrejme negativni, jelikoz uz rodic vykazuje takove vlastnosti.
Statistika nárust prodeje Plug-in Hybridy , Elektromobily
https://www.eea.europa.eu/ims/new-registrations-of-electric-vehicles
Cca 240kW indukční nabíjení? To určitě nebude koncept jen na papíře, že?
Náhodou je to super, nabíječka a padesátikilowattový elektrokotel v jednom.
Tak to je parada.
Je. Není nad to v létě vytápět barák elektřinou. Je to levná a ekologická šmakuláda.
Neni nad to cely rok palit benzin/naftu a pres 60% prohanet chladicem a otravovat lidi a prirodu.
A to auto jezdí? A má popsané parametry? Nebo je to jen nějakej papír se dvěma vizualizacema? To je totiž tak zásadní rozdíl jako když máte plán na dokončení pražského okruhu a dokončený pražský okruh.
Vcera jsem ho testovat a jezdi.
Aha.
Nekecej pitomce.